To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Ogólne - Spalanie vs. wieksze felgi.

Anonymous - 2009-12-17, 17:21

Kuba_4wd, na AGH'u ucza inaczej ;-)

Owszem, kazde zjawisko rozpatrywane mikro i makroskopowo bedzie sie roznic, beda sie roznic pewne oddzialywania itp. Tylko ja caly czas mowie, ze jesli omawiamy opony, gdzie blad pomiaru manometru to jakies 0,2 bara bledy pomiarowe o ktorych mowa sa rzedu 0,000001 bara. Defacto nie odgrywaja ZADNEJ roli.

Na politechnice Cie uczyli, zebys pompowal kola azotem bo jest mniej wrazliwy na zmiany temperatur? Ktorej politechnice? Mozesz mi zatem wytlumaczyc na czym polega
Kuba_4wd napisał/a:
Azot potrafi d?u?ej utrzymywa? ci?nienie (w zale?no?ci od temperatury)
to zjawisko? Ale konkretnie, a nie "sa jakies sily".
Kuba_4wd - 2009-12-17, 22:17

finger napisał/a:
Na politechnice Cie uczyli, zebys pompowal kola azotem bo jest mniej wrazliwy na zmiany temperatur? Ktorej politechnice? Mozesz mi zatem wytlumaczyc na czym polega
Kuba_4wd napisa?/a:
Azot potrafi d?u?ej utrzymywa? ci?nienie (w zale?no?ci od temperatury)
to zjawisko? Ale konkretnie, a nie "sa jakies sily".


nie tego nie napisa?em, ?e ucz? na Politechnice, kiedy? o tym po prostu czyta?em wi?c si? tym podzieli?em i tak jest napisane i w tej chwili, a? tak wybitny jeszcze nie jestem i o ka?dym gazie wszystkiego nie wiem... w to akurat wierz? autorom tych tekst?w.

P.S. Poza tym jeszcze si? ucz? a Ty pewnie ju? masz to za sob? wi?c ja mog? si? myli? i jeszcze wszystkiego tak dok?adnie nie wiedzie? :lol2: :ok:

to nie forum brainiac hehe

Anonymous - 2009-12-18, 03:46

Kuba_4wd, Internet ma to do siebie (tak samo jak papier), ze przyjmie wszystko co sie napisze. Jesli wchodzisz na stronke, gdzie jest o tym i wypowiada sie "ekspert" ktory jest pracownikiem wulkanizacji to wiadomo, ze zachwali. Ale ja sie nauczylem nie wierzyc takim rzeczom. Tak samo jak chipy do silnikow wolnossacych i cala plejada magnetyzerow. Jak zobacze artykul z jakiegos wiarygodnego zrodla to zaczne sie nad tym zastanawiac (o ile uzyte argumenty mnie przekonaja).
Kuba_4wd napisał/a:
Poza tym jeszcze si? ucz? a Ty pewnie ju? masz to za sob? wi?c ja mog? si? myli? i jeszcze wszystkiego tak dok?adnie nie wiedzie? :lol2: :ok:
No hehe moge sie pochwalic ;-) o ile z fizyki nie jedna osoba moze mnie zagiac o tyle z chemii fizycznej ciezko. Katowali nas 4 lata wiec musialem sie nauczyc moze nie tyle wzorow itp ale postrzegania tych zjawisk. Pozdro
Kuba_4wd - 2009-12-18, 09:33

finger, tak ka?dy chwali swoje, tym bardziej jak za tym id? $$$$$ ale stara?em si? korzysta? z niejednego ?r?d?a.

finger napisał/a:
o ile z fizyki nie jedna osoba moze mnie zagiac o tyle z chemii fizycznej ciezko


w?a?nie to przerabiam :tuptup:

gratuluj? uko?czenia uczelni, ja w ?odzi jeszcze musz? troche posiedzie? :dance:

P.S. bo si? zrobi pogaducha a dawno nic nie by?o o felgach... :ok:

Anonymous - 2009-12-18, 15:33

Kuba_4wd, Kazdy chce zarobic, prosta sprawa.
Anonymous - 2009-12-19, 20:19

finger napisał/a:
No hehe moge sie pochwalic o ile z fizyki nie jedna osoba moze mnie zagiac o tyle z chemii fizycznej ciezko. Katowali nas 4 lata wiec musialem sie nauczyc moze nie tyle wzorow itp ale postrzegania tych zjawisk. Pozdro


Rozumiem ze daje Ci to prawo, zeby nie szanowac innych klubowiczow :wtf:

Ja nikomu na azocie jezdzic nie kaze. A do Eclipsa azotu bym raczej nie polecal, bo z wlasnego doswiadczenia wiem, ze kola robia sie bardziej elastyczne. I to szczegolnie widac wyraznie przy jezdzie po kocich lbach. Do tego przy wolnej jezdzie wyraznie odczuwalne jest bujanie na nierownosciach. Wszyscy sie lubimy naszymi kliperkami zabawic - a do tego jak wszyscy wiemy potrzeba twarde kola - i wlasnie te pompowane zwyklym powietrzem sa twarde i to jest jedyny powod dla ktorego do Eclipsa nigdy wiecej nie napompuje azotu...

Nie kaze Ci finger wierzyc w to co mowie - ale prawdopodobnie gdybys chociaz raz sprobowal sie przejechac na kolach w azocie, to pewnie zauwazylbys to samo co ja...

P.S. Naprawde nie chce mi sie wdawac w dyskusje na ten temat. Chcesz o tym pogadac to najpierw napompuj sobie kola azotem i porownaj. A potem mozesz cokolwiek sie w tej kwestii wypowiadac. Napompowanie jednego kola to tylko 5PLN.

[ Dodano: 2009-12-19, 20:21 ]
P.S finger, Awatar ci sie popsul... :roll:

[ Dodano: 2009-12-19, 20:36 ]
BTW. Tak w sprawie na temat, drogi Kubo_4wd:

Kuba_4wd napisał/a:
Kr?tko w sprawie pytania w temacie.
Posiadamy ko?o - (felga i opona) 15" oraz ko?o (felga i opona) o ?rednicy 16" i oby dwa ko?a wa?? tyle samo to wi?ksze opory toczenia ma ko?o wi?ksze!


To ze flega ma wieksza srednice to nie oznacza ze kolo jest wieksze. Na wieksza felge sie daje opone o mniejszym profilu.

Na przyklad taka standardowa opona w 3G: 215/50/R17.
Jak sobie policzysz to:

R17 = 17" czyli 17 * 2.54 cm = 43.18 cm = 431.8 mm - i to jest promien felgi.

Teraz opona: 215 to szerokosc podana w milimetrach, a 50 to profil podany w % szerokosci.

Czyli w profil w milimetrach dla 215/50 jest:

215 * 50% = 215 * 0.5 = 107.5 mm - to jest profil w milimetrach

to jak dodamy profil do promienia to bedziemy miec cos "pi razy drzi" promien kola:

107.5 mm + 431.8 mm = 539.3 mm = 53.93 cm - i to jest promien kola w spoczynku.

Skoro srednica to promien x2 to wychodzi: 53.93 cm * 2 = 107.86 cm

W zakladzie oponiarskim powiedza, ze to nie jest tak jak sie liczy bo jeszcze sie odejmuje troche na ugiecie, ale tym sie nie zajmujemy tutaj.

BTW. Az chyba pojde z miarka i zmierze swoje kolo zeby wiedziec ile ma srednicy.

Teraz banalne pytanie: Jakie sa zalecane opony 15" i 16" do eclipsa.
Sie policzy i sie bedzie wiedziec czy sa czy nie sa mniejsze...

djmil - 2009-12-19, 20:58

koolas napisał/a:
R17 = 17" czyli 17 * 2.54 cm = 43.18 cm = 431.8 mm - i to jest promien felgi.


17" to ?rednica felgi, wkrad? Ci si b??d... :>

Kuba_4wd - 2009-12-20, 10:40

koolas napisał/a:
BTW. Tak w sprawie na temat, drogi Kubo_4wd:

Kuba_4wd napisa?/a:
Kr?tko w sprawie pytania w temacie.
Posiadamy ko?o - (felga i opona) 15" oraz ko?o (felga i opona) o ?rednicy 16" i oby dwa ko?a wa?? tyle samo to wi?ksze opory toczenia ma ko?o wi?ksze!


To ze flega ma wieksza srednice to nie oznacza ze kolo jest wieksze. Na wieksza felge sie daje opone o mniejszym profil


mimo to, ?e opona na?o?ona na 16tke" ma (przewa?nie) mniejszy profil od opony na?o?onej na 15nastke" przyj??em, ?e felga16" wraz z opon? b?dzie mia?a wi?ksze "fi" ani?eli felga15" z gum? (przepraszam, ?e tego nie napisa?em i kaza?em si? domy?la?)...

Jednak g??wnie chodzi?o mi o to, ?eby przekaza? wiadomo?? typu: Je?li mamy dwa ko?a (kr??ki, walce) to przy tej samej szeroko?ci (styk z pod?o?em), b?d? bardziej ja?niej (przy tej samej wysoko?ci gdy pod?o?em figury/walec, kr??ek jest ko?o oraz tej samej wadze. To wi?ksze opory toczenia b?dzie posiada?o to ko?o, kt?re b?dzie mia?o wi?kszy promie? jak kto woli ?rednic?.

Tycz?c si? tematu praktycznie rzeczywi?cie trzeba wzi?? miark? w r?k? i zmierzy?:)

Anonymous - 2009-12-20, 14:02

djmil napisał/a:
17" to ?rednica felgi, wkrad? Ci si b??d...


Masz racje, przyznaje sie do bledu :amen:

Kuba_4wd napisał/a:
Tycz?c si? tematu praktycznie rzeczywi?cie trzeba wzi?? miark? w r?k? i zmierzy?:)


+1 :ok:

Anonymous - 2009-12-20, 14:18

koolas napisał/a:
zeby nie szanowac innych klubowiczow
Oj bez przesady, nie napisalem Ci nic przykrego. Peace :sok: napijmy sie earl grey'a :)
Anonymous - 2009-12-20, 15:33

ok :ksiadz:
Piotrekmm - 2009-12-29, 17:51

poniewa? pojezdzi?em troche na zimowych kolkach moge teraz i ja sie wypowiedzie?
wiec tak letnie ko?a 225/45r17 a zimowe 205/55r16 i na tych zimowych robie oko?o 40mil wiecej na pe?nym zbiorniku niz na letnich :ok: moze dlatego ze w zime sie troche delikatniej jezdzi :jezyk:

MATi - 2009-12-29, 18:26

Cytat:
moze dlatego ze w zime sie troche delikatniej jezdzi :jezyk:
_________________
na bank to , mi teraz misiek tez mniej pali a ko?a s? takie same jakie by?y :ksiadz:
Anonymous - 2009-12-29, 19:01

Piotrekmm napisał/a:
moze dlatego ze w zime sie troche delikatniej jezdzi
a na sniegu wieksze opory toczenia... ;-) wiec wiecej powinno :)
elinwar - 2009-12-29, 20:36

Zimne powietrze wi?cej mocy :D
Anonymous - 2009-12-30, 11:23

elinwar napisał/a:
Zimne powietrze wi?cej mocy :D


Dokladnie :serduszka:
Zima wszystkie autka dostaja kopa:)

Anonymous - 2009-12-30, 22:12

Wiecej mocy, wieksze spalanie. Tak serio teraz pytam, odczuwa ktos roznice w mocy pomiedzy latem a zima? Bo ja wogole.
viader - 2009-12-30, 23:20

Ja na plus nie odczuwam, czasem jednak w lato w bardzo upalne dni, czu? leciutkie zamulenie jak si? d?u?ej w korku postoi.
Anonymous - 2009-12-30, 23:44

finger napisał/a:
Wiecej mocy, wieksze spalanie. Tak serio teraz pytam, odczuwa ktos roznice w mocy pomiedzy latem a zima? Bo ja wogole.


U mnie to i w Escorcie 1.8D bylo czuc i teraz w 3G tak samo. Mysle, ze to czuc w wolnossakach bez dodatkow (typu VTEC, MVIM itp). Powiem wiecej - przy temperaturach pomiedzy -5 a +5 chodzi najlepiej, a ponizej (np przy -30) chodzi duzo gorzej.

[ Dodano: 2009-12-30, 23:46 ]
Oczywiscie pali tez wiecej... :?

MATi - 2009-12-31, 08:23

viader napisał/a:
zasem jednak w lato w bardzo upalne dni, czu? leciutkie zamulenie jak si? d?u?ej w korku postoi.

+1 z tym si? zgodze mam dok?adnie tak samo jak jest strasznie gor?co to ecli jest takie mu?owate i oci??a?e a nie daj B?g jeszcze klime w??czy? to juz w ogole ...




koolas napisał/a:
Powiem wiecej - przy temperaturach pomiedzy -5 a +5 chodzi najlepiej,


Mam podobne odczucie ...

koolas napisał/a:
Oczywiscie pali tez wiecej... :?


Dziwne bo m?j mi ?rednio 1-2 litry na 100 mniej pali w mie?cie, ostatnio jecha?em w trasie to z pr?dko?ci? przelotow? 100-110 ?ykn?? 7,4L/100km... Na razie jestem w szoku bo nigdy mi tak ma?o nie pali? chyba ,?e mo?e ja inaczej je?dze :wtf:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group