To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Artykuły - czyszczenie popychaczy

isker - 2010-04-26, 19:34

Panowie mam jeszcze jedno pytanie....ja wyj?? w og?le popychacze :wtf: trzeba demontowa? wa?ki??czy jest jakis inny spos?b?? :wtf: :wtf:
franko - 2010-04-26, 19:47

isker, ja nie demontowalem , krzywki zsuwa?em na bok .
isker - 2010-04-26, 19:58

franko, mo?na prosi? tak krok po kroku??co odkr?ci?,co i jak odsun??........?? :lol2:
franko - 2010-04-26, 20:08

isker, ........
Odkrecasz pokrywe zaworow i pozniej je zciagasz :jezyk:
Ja ustawialem walek tak aby jak najlzej mi zchodzily zeby na krzywke zaworowa dzialaly jak najmniejsze sily , ale to ciezki mi wytlumaczyc co i jak :roll:

Chyba gdzies na forum byly fotki jak to sie robi ......

isker - 2010-04-26, 20:10

jeszcze jedno pytanie,pasek rozrz?du musi byc sci?gni?ty czy nie??
franko - 2010-04-26, 20:13

Masz dwa sposoby wymiany popychaczy :
1. samo zdejmowanie krzywek bez zciagania walkow i paska .
2. zdjecie paska rozrzadu i walkow .

Ja korzystalem z opcji nr "1"

TheZdhu - 2010-07-18, 07:25

Tyle na ten temat znalaz?em w instrukcji silnika,mo?e co? pomo?e.

jagos - 2010-12-05, 09:30

Dawno nic nie bylo pisane ale moze ktosik zobaczy.... ja wyj??em popychacze i je rozebralem. Wyczy?ci?em i zlozylem na sucho. Teraz popychacze sciskam palcami to sie wciska a wczesniej byly nieruchome. Czy Teraz zanuzyc je w oleju i posciskac zeby zasysn??y ten olej czy wlozyc w glowice i zaleja sie same??
Anonymous - 2010-12-05, 12:09

nie wkladaj pelnych popychaczy... co najwyzej napelnione ropa lub specjalnym lubrykantem
OrBiTaL - 2010-12-05, 23:11

Przed odpaleniem pokrec na sucho, odepnij iskre , zeby ?adnie sie popychacze nape?ni?y..
nie powinno sie zak?adac zupe?nie na sucho, mo?esz je zniszczy? w ten spos?b. One dzia?aj? na takiej zasadzie ?e cisnienie oleju wytwarzane w nich amortyzuje ca?? si?? dzia?aj?c? z wa?ka na zaw?r, klepie g?ownie wtedy jak si? zu?yje , lub zasyfi bo olej w nich w ?rodku zostaje wt?aczany zaworkiem jednodro?nym i ma s?ab? cyrkulacj?.
przerabia?em to ostatnio w celice vvtli lecz tam tylko brudne by?y.

isker - 2011-01-11, 22:24

jagos napisał/a:
Dawno nic nie bylo pisane ale moze ktosik zobaczy.... ja wyj??em popychacze i je rozebralem. Wyczy?ci?em i zlozylem na sucho. Teraz popychacze sciskam palcami to sie wciska a wczesniej byly nieruchome. Czy Teraz zanuzyc je w oleju i posciskac zeby zasysn??y ten olej czy wlozyc w glowice i zaleja sie same??


sory ze tak p??no...najlepiej za?o?y? nasadk? nr 14 na wiertark? i kreci? ko?em pompy a? powietrze zostanie wyparte,i ?adny r?wny strumie? oleju bedzie lecia? na krzywki :ok:
mo?e jeszcze komus sie przyda :ok: :ok:

[ Dodano: 2011-01-11, 22:28 ]
franko napisał/a:
franko napisał/a:
Popychacz rozebra?em z braku zaj?cia i ?eby pokaza? go klubowiczom jak jest zbudowany ale mo?e kto? przetestuje t? metod? i zda relacje, ja niestety ju? tego nie zrobi?


iskerbadz przodownikiem i zrob to pierwszy :ok:


pierwszy chyba nie jestem,ale rozebra?em i wyszysci?em popychacze.Cicho sie zrobi?o... :lol2: :lol2:
ps.Nie wiem jak innych,ale moje nie mi?y luz?w na boki,by?y poprostu tylko zabrudzone.......... :ok:

5krzychu - 2011-01-12, 16:57

Je?eli jest mo?liwo?? wyci?gni?cia popychaczy bez demonta?u wa?k?w to czy jest te? mo?liwo?? wymiany uszczelniaczy zaworowych r?wnie? bez ?ci?gania wa?k?w?
isker - 2011-01-12, 18:37

nie jestem pewny,ale wydaje mi si? ?e nie...jeszcze ?ci?gn?? to by sie da?o,gorzej z za?o?eniem.... :jezyk: :jezyk:
zenek_bb - 2011-01-29, 16:04

OrBiTaL napisał/a:
Przed odpaleniem pokrec na sucho, odepnij iskre , zeby ?adnie sie popychacze nape?ni?y..

jak się robi przy okazji rozrząd to kręci się samą pompą oleju, jak masz zamontowane na gotowo puste popychacze, dźwigienki i wałki, bo pełnych nie możesz bo się zawory nie będą domykały, klucz montujesz na przedłużce a ją do wiertarki na niższych obrotach i kręcisz, jak zacznie olej lecieć z dźwigienek to usłyszysz jak powietrze z olejem wyciska, przestajesz kręcić na 5s, powietrze ustawia się w popychaczu znów na górze, znowu trochę się kręci pompą, i tak parę razy, popychacze wtedy są już przed odpaleniem silnika napełnione w odpowiedniej pozycji i odpowietrzone
5krzychu napisał/a:
Je?eli jest mo?liwo?? wyci?gni?cia popychaczy bez demonta?u wa?k?w to czy jest te? mo?liwo?? wymiany uszczelniaczy zaworowych r?wnie? bez ?ci?gania wa?k?w?

popychacze bez problemu wyciągasz/zakładasz bez demontażu czegokolwiek (nie licząc pokrywki ;p), z uszczelniaczami jest problem, trzeba mieć dostosowane narzędzie by nacisnąć talerzyki sprężyn zaworowych do odblokowywania ich z zawleczek na trzonku, ale musi się ono mieścić między ścianą głowicy a wałkiem (mi się udało takie wykonać, na fotce duże kółko), i wszystko pięknie ładnie, ale jest problem z zaworami ssącymi sąsiadującymi ze sobą na 2 i 3 cylindrze, gdyż jest tam nadlewka od ściany głowicy przez którą nie jest możliwe wyciągnięcie sprężyn zaworowych z tych dwóch zaworów, talerzyki odblokujesz i wyjmiesz, ale sprężyn nie wyciągniesz bo za ciasno przez tę nadlewkę (pokazana na fotce małym kółkiem) i teraz są 2 wyjścia, zdjąć wałek ssący, albo spróbować zdemontować stare i zamontować nowe uszczelniacze mieszcząc się z narzędziem wewnątrz sprężyny...


isker - 2011-02-01, 22:26

zenek_bb napisał/a:
mieszcząc się z narzędziem wewnątrz sprężyny...


powodzenia przy takim zabiegu :ok: :ok: :ok:

franko - 2011-11-19, 19:52

mały update...
http://www.vfaq.com/mods/lifters.html
dsmtuners

IDOG - 2011-11-20, 14:41

franko, możesz ten link do DSMTuners poprawić ? bo mi coś nie działa :roll:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group