To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

2G OGÓLNE - jak wymienic zarowki - nawiew

IDOG - 2014-08-18, 18:57

Cytat:
ale ile jest z tym je**nia, pamiętam jak u siebie zmieniałem , to kupowałem to na allegro razem z oprawką , tylko że nie wszystkie chciały wejśc w oem otwory i przekładałem,


u mnie w Eclipse też ciężko było je wyciągnąć, za to w Colcie prawie bez wysiłku wychodziły :wtf:

MATi napisał/a:
w 1g są różne rozmiary w różnych miejscach nie wiem jak w 2g


w 2g też są różne rozmiary :ok:

Zuberek - 2014-08-18, 19:32

IDOG napisał/a:
w 2g też są różne rozmiary :ok:


Z tego co ja pamiętam podświetlenie popielniczki, żarówka nawiewu i lampki kontrolne jest to jedna i ta sama żarówka. W zegarach są tylko chyba 2 lub 3 większe żarówki tego samego typu.

Begrezen - 2014-08-19, 09:46

IDOG napisał/a:
Begrezen, te żarówki można wyciągnąć z tego gniazda, mocno siedzą ale wychodzą. (uważaj żeby Ci w palcach nie pękła) Później w każdym sklepie elektrycznym Ci taką dobiorą w dowolnym kolorze tęczy :lol2:

mi tam to wygląda na zalutowane z drugiej strony :) ale że mam takie 2 wyjęte to z jedną się pobawię i spróbuję ją rozłożyć :)
IDOG napisał/a:
Ja mam jeden zapasowy licznik z Colta z takimi żarówkami ale nie ma mnie obecnie we Wrocławiu... W tygodniu może będę to Ci podrzucę na sprawdzenie jak chcesz.

to jak będziesz to daj znać :) choć w sumie i tak teraz auta nie mam bo robione ma kielichy ;)

MATi napisał/a:
ja u siebie dałem diodowe te żarówki, dokładnie takie jak w linku
dobrze wiedzieć :)
ślimak - 2014-08-30, 22:07

A ja u siebie nie podołałem i przycisk od wycieraczek nie działa trzeba będzie kupić drugi ;/ bo jak go podłączam to non stop chodzi spryskiwacz i tylna wycieraczka, mechanik ze mnie cienki ;/

A pytanie w przyciskach od otwierania szyb są jakieś żaróweczki ??

CaseOfNoise - 2015-04-28, 10:12

Teraz ja troche poodgrzewam żeby nie zaśmiecać :) nawiewy wymienilem, ale chcialbym sie upewnic co do zarowekw guzikach (klima, wycieraczka, podgrzewanie) w5w takie jak do zapalniczki, nawiewu, stacyjki czy jakies inne zarowki tam pasuja? No i jak sie do nich dobrac? Guzik z klimy wyciagnalem caly ale zarowki tam nie widzialem :c

No i troche z innej beczki, czy da sie wymienic zarowki w liczniku bez rozbierania go, sciagania wskazowek no i czy to w ogóle sie sprawdzi? Bo ten pomarańcz owsiały mnie zabija, a ustawiać liczbika niestety nie umiem...

Begrezen - 2015-04-28, 11:29

CaseOfNoise napisał/a:
co do zarowekw guzikach (klima, wycieraczka, podgrzewanie)

są sporo mniejsze

na poprzedniej stronie (strona4) jest mój post ze zdjęciem takiej wyjętej żaróweczki (post z dnia: 2014-08-14, 14:24)

sam osobiście ich w końcu nie wymieniłem bo nie chciałem jeszcze raz rozbierać sobie nawiewów bla bla, ale ostatnio znowu mi siada ta żarówka w5w od nawiewu i będę musiał rozbierać to wtedy i kupię tez te małe.

Spróbuję te co Mati montował (ledowe t3 r3 8mm czy jakoś tak - też w tym moim poście był link do allegro ale wygasł :P są w podobnych ofertach umieszczone ;) )

CaseOfNoise - 2015-07-01, 20:20

Czyli ta śnieżka z klimy jest podswietlana jakas mala zaroweczka przylutowana? :c
andrzejp - 2017-07-26, 19:53

Odgrzeję temat dla potomnych. Aby wymienić żarówkę panelu klimatyzacji potrzbujecie dosłowanie 3 minuty.

Wyciągacie panel górny z nawiewami (należy odpiąć cięgno po prawej stronie), odpinacie wtyczki od awaryjnych itd.

Odpinacie wtyczkę od przycisku włączania klimatyzacji i ten przycisk wypychacie do przodu. Ma ona na górze zapadkę, która lekko chodzi i wystarczy palcem ją nacisnąć.

Wasza żarówka jest poniżej i ma 2 czerwone kable. Wystarczy płaskim śrubokretem (ja to zrobiłem kluczykiem do auta) obrócić ją o 90 stoptni i po wszystkim.

Nigdzie nie trzeba wkładać rąk od tyłu czy inne historie. Kluczem jest wyjęcie przycisku do włączania klimy :ok:

Begrezen - 2017-07-28, 08:49

nigdy nie pomyślałem o tym by kluczem płaskim przekręcić tę żarówkę :sciana:
a palcami, czy też nawet pomagając kluczykami, jest strasznie ciężko ją "wkręcić" z powrotem.
następnym razem (czyli już niedługo) spróbuję z kluczem płaskim :P może się uda zmieścić rękę z kluczem :D

andrzejp - 2017-07-28, 09:26

Begrezen, Dziś kupiłem żarówki Osram, powinny starczyć na bardzo długo i będe wkręcał z powrotem, jak sie uda to porobie foty co i jak :ok:
Skrzat - 2017-11-11, 23:20

CaseOfNoise napisał/a:
No i troche z innej beczki, czy da sie wymienic zarowki w liczniku bez rozbierania go, sciagania wskazowek no i czy to w ogóle sie sprawdzi? Bo ten pomarańcz owsiały mnie zabija, a ustawiać liczbika niestety nie umiem...


Bez rozbierania da się wymienić tylko na OEM, to znaczy białe. Jeśli chcesz nie tylko wymienić spalone, ale również zmienić kolor to już grubsza zabawa. Poza kolorowymi żarówkami musisz jeszcze zeszlifować farbę przyciemniającą i "pomarańczującą" z tarcz zegarów, a żeby to zrobić to musisz rozebrać całą puszkę liczników, zdjąć wskazówki, wykręcić jeden z modułów i dopiero zdjąć wszystkie tarcze. Robota na kilka godzin, zwłaszcza z tym szlifowaniem (ja bawiłem się pilnikiem). I są dwie metody:

1) prostsza (tą ja wybrałem): zmieniasz żarówki - wtedy będziesz miał nierównomiernie podświetlone zegary, ale i tak efekt jest o niebo lepszy niż oryginalne pomarańczowe i słabiutkie podświetlenie. Ja na razie przy tym zostaję, a na wiosnę biorę się za metodę nr 2

2) trudniejsza: wywalasz żarówki i montujesz wewnątrz puszki dookoła pasek LED, który podpinasz do jednego z gniazd żarówek. Tu musisz dodać oczywiście zasilacz (transformator), więc kupujesz jakiś w Castoramie czy innym tego typu sklepie, rozbierasz obudowę, bierzesz scalaka, montujesz go w puszcze (najlepiej przykleić żeby nie latał w czasie jazdy), podpinasz do LED-ów (w razie potrzeby przylutowujesz) i powinno działać. Ja mam pomysł, żeby zrobić to z taśmą RGB, więc dodatkowo jeszcze muszę podłączyć sterownik, ale jeśli się uda to będę sterował kolorem podświetlenia z pilota :D

Kadahir - 2017-11-12, 00:01

Skrzat napisał/a:
Tu musisz dodać oczywiście zasilacz (transformator)
Ale wiesz że taśmy led w większości są projektowane na 12V a te z transformatorem to wersja dla domu 230V ? :>
Skrzat - 2017-11-12, 02:29

Kadahir napisał/a:
Skrzat napisał/a:
Tu musisz dodać oczywiście zasilacz (transformator)
Ale wiesz że taśmy led w większości są projektowane na 12V a te z transformatorem to wersja dla domu 230V ? :>


No tak, racja! :jezyk: No to transformator niepotrzebny.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group