To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

WARSZTAT OGÓLNY - Sprzęgło

GOLDI - 2013-04-05, 12:56

do 300 niuta "jakos" sobie radzi...
wojtas - 2013-04-05, 13:44

czyli dupa :ksiadz:

to inaczej:
które sprzęgło będzie lepsze do używania samochodu nie tylko na torze, ale i na ulicy
exedy stage 2:
3-łapkowe, czy
4-łapkowe?

kiepuczi - 2013-04-05, 16:50

3 łapkowe ze względu na mniejsza masę tarczy pozwala na pewno na szybsza zmianę biegów , 4 łapkowe ma większa pojemności cieplną powinno lepiej znosić ulicę.
wojtas - 2013-04-06, 09:12

dzięki kiepuczi, za obszerne wytłumaczenia telefoniczne tematu :ok:
wysłałem Ci już maila z zamównieniem :ok:

Pablo1o - 2013-09-30, 07:54

No to i ja się dołączę :)

Podczas wczorajszego strojenia prawdopodobnie docisk nie daje rady . Mam teraz Slowboy 3500 i czytałem sporo złego na temat tego zestawu. Zresztą mysza miał chyba podobny problem :/

Moje typy to :

ACT Xtreme Sprung 6-Puck Clutch Kit : Mitsubishi Eclipse 90-99 #19100
http://www.extremepsi.com...&cat=440&page=1

Fidanza V2 Series Clutch Kit : Mitsubishi Eclipse 90-99 (New Release!) #23862
http://www.extremepsi.com...cat=1100&page=1

Exedy Stage 2 Cerametallic Clutch Kit: Mitsubishi Eclipse 90-99 #18124
http://www.extremepsi.com...&cat=523&page=1


Jak się czyta opinie na dsmtuners o ACT i Fidanzie to zaczynam się zastanawiać czy EXEdy jednak nie jest najlepszym wyborem. Ale poczekam też na opinie innych :) Wolę kupić raz z a dobrze.
Jakieś sugestie ?

kiepuczi - 2013-09-30, 21:39

ACT XTG6 co pokazałeś z linka to grubo , na mieście będzie cieżko ci się jeżdziło ze względu na ceraa-metaliczną tarczę , zestaw XTSS z organiczną tarcza z powodzeniem daje radę w 400 HP EVO 3 to i w Eclipse da rade, po rostu tarcza organiczna ma dużo większa żywotność niż ceramiczna używana w samochodach codziennego użytku a przenosi też sporo.
Nie mamy doświadczenia w ogóle ze sprzęgłami Fiodanzy ale na Pewno Exedy nie ma porównania do ACT. ACT to sportowe sprzęgło, Exedy Stage I to jaki OEM po liftingu, dupy nie urywa ale jezdzić się da nawet z większa mocą.

Pablo1o - 2013-10-01, 10:37

Dzięki za porady. Zestaw zamówiony w Topendpower:)

Jednak postawiłem na ACT XTreme z tarczą organiczną. Oneqiktalon też polecał mi ten zestaw właśnie z tarczą organiczną :)

Pozdrawiam,

wojtas - 2015-05-02, 21:38

suma sumarum exedy stage 2 zaczyna mi sie juz uslizgiwać :/
i teraz jestem w dupie - regenerować , czy znowu odkladac hajs na jakies mocne nowe?
tym razem zapodałbym jakies np do ~650-700Nm dla swietego spokoju
moze mi ktos kumaty cos podpowiedziec, bo juz mi łapy opadły..
regenerowac calosc, kupic sam docisk mocny i np wymienic okladziny, wzmocic docisk?

GOLDI - 2015-05-02, 23:23

czy przypadkiem stage 2 nie ma takiego samego docisku jak stage 1 tylko różni się tarczą?
Odpuść sobie exedy to nawet w serii potrafi zaślizgać.

wojtas - 2015-05-03, 09:37

a czy moge np kupic sam docisk np act?
nie chcialbym znowu wykladac siana na cale kompletne sprzeglo :/

GOLDI - 2015-05-03, 12:53

jasne :) niejdnokrotnie do GSXw wkladalismy mocniejsze dociski a tarcze szły najprostsze exedy organiczne, plus dzialoalo, minus tak na okolo 10-15tys km ;) pozniej wymiana tylko tarczy. to sie sprawdza bo taki zestaw nie pozwala na nagle spiecie napedu tylko zawsze jest tam delikatny uslizg przez co napedy dluzej pozyja ;) a i pamietaj by docisk nie byl za mocny bo rozjebiesz silnik crankwalkiem ;) (nie wazne 6 czy 7 bolt ;) ) ewentualnie odłóż kupe siada i zainwestuj w jakieś dwutarczowe exedy hd na tłumikach drgań ;)
wojtas - 2015-05-03, 13:18

GOLDI napisał/a:
a i pamietaj by docisk nie byl za mocny

tzn? :jezyk:
bede robil prawdopodobnie poprawki w samochodzi - obecnie jest 400Nm
slyszalem, ze docisk powinien byc 25-30% mocniejszy od mocy auta:
tzn dla mocy np 450Nm docisk na ~600Nm?

GOLDI - 2015-05-03, 13:21

dokładnie tak powinno się dobierać ;) z tym że nie patrz na ACT w kontekście ile przenosi ;) nieco zawyżają te dane ;)
marcin388-1988 - 2016-03-08, 21:31

Witam. Wzmacniał ktoś z was sprzęgło tym sposobem z linku? W eclipse jest zawijane ale myślę że też da radę to zrobić do tego tarcze okuć kewlarem i można mieć fajne sprzęgło za niewielkie pieniądze.

[ Dodano: 2016-03-22, 16:02 ]
Zrobiłem sobie docisk podobnym sposobem i mam pytanie do tych co mają mocniejsze dociski u siebie. Jak zmieniła się u was twardość pedału sprzęgła po zmianie docisku na mocniejszy?

wojtas - 2016-03-22, 21:52

ale nie czujesz roznicy i dlatego pytasz?
nie modyfikowalem sprzegła co prawda tylko zamontowałem mocniejsze
i wzmacnia lewą łydkę ;)

marcin388-1988 - 2016-03-22, 23:39

Czuć delikatna różnice ale myślałem że będzie dużo ciężej od serii dlatego pytam. Można powiedzieć że dalej lekko chodzi.

Jednak jest różnica nawet duża. Miałem zapowietrzony układ.

jagos - 2016-03-23, 22:03

marcin388-1988, ja jak z dupowozu wsiadam do Eclipse albo na odwrót to musze sie przyzwyczajać do sprzęgła :P Pewnie dlatego mam spory wyskok przez jazdę Eclipsem :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group