To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

1G OGÓLNE - Wysokie Obroty, EGR

Scorpion2111 - 2011-02-10, 09:10
Temat postu: Wysokie Obroty, EGR
Witam wszystkich uzytkownikow tego forum chcial bym uzyzkac od was pomocy
poniewasz wymienilem silniczek krokowy na nowy i teraz obroty wskoczyly mi na 3.0 i nie spadaja z nich.
Niewiem co mam zrobic i prosze o szybka odp...
Posiadam
Mitsubishi Eclipse 2.0 16v DOHC
1993r.

MATi - 2011-02-10, 15:40

na kolektorze dolotowym przy przepustnicy jest śrubka, spróbuj nią pokręcic, może coś da
McGyver - 2011-02-10, 18:21

Ja bym jej nie ruszał,nie jest to zalecane.Pozatym nie sądzę aby udało się nią skorygować tak wysokie obroty
wuerce - 2011-02-10, 19:21

No pewnie że nie! To nie polonez. Użyjcie szukajki chłopaki!
Scorpion2111 - 2011-02-10, 21:35

jakiej szukajki ??

[ Dodano: 2011-02-10, 21:38 ]
jeszcze mam pytanko jesli pokrecil bym ta srubka to zmniejsze tez doplyw paliwa wraz z obrotami czy musze sie podpiec pod kompa??

MATi - 2011-02-10, 21:38

http://www.eclipse.net.pl...ighlight=obroty
Scorpion2111 - 2011-02-10, 21:54

Mati jak juz jestes to moze jeszcze mi powiesz cos..
poniewasz przy przepustnicy sa trzy rurki i wiec moje pytanie dotyczy czy to ma jakas roznice jak sa podlaczone??
czy jest jakies szczegolne podlaczenie jesli tak to czy mogl bys mi je podac...Dzieki

zenek_bb - 2011-02-10, 22:23



proszę bardzo, schemat podciśnień, rureczkę G możesz podłączyć bez trójnika, z przepustnicy prosto do "thermo valve" znajdującego się przy termostacie, w ten sposób zrobisz prostą "eliminację EGRa" czyli zaworu zwrotnego spalin (ahh ta ekologia...)

Scorpion2111 - 2011-02-10, 22:35

Dzieki bardzo w razie pytan bede jeszcze pisal
cebem - 2011-02-10, 23:26

Może głupie pytanie ale co daje ominięcie EGR valve?
oblak - 2011-02-11, 10:04

i od razu w temacie drugie pytanie, czym są te solenoidy??
wuerce - 2011-02-11, 10:09

zenek_bb popraw mnie jeśli się mylę ale EGR jest rzadkością w 1G. Chyba tylko w wersjach na rynek kanadyjski były.
oblak - 2011-02-11, 10:29

wuerce, mylisz się :)
zenek_bb - 2011-02-11, 10:29

wszystkie miały, canadyjskie (czy californijskie raczej) miały dodatkowo sterowany selenoidem przez ECU na podstawie nie tylko temp silnika ale też temp spalin (czujnik temp w EGR'ze, wszystko opisałem w "kompendium różnic 6-7bolt) reszta ma sterowany jak na schemacie czyli:

musi być podciśnienie w kolektorze (wolne obroty, małe obciążenie, hamowanie silnikiem)
musi być osiągnięta temp 60°C przez płyn chłodniczy (thermo valve się zamyka pozwalając podciśnieniu otworzyć EGR'a)

a co to da? daje tyle że nie syfi się tak kolektor ssący/przepustnica itp, można uzyskać szybszą reakcję na gwałtowne dodanie gazu (spaliny obecne w kolektorze ssącym zanim zostaną przetrawione przez silnik)

aby całkowicie pozbyć się problemu brudnej przepustnicy i kolektora ssącego trzeba się jeszcze pozbyć odm, ale to już inna bajka

[ Dodano: 2011-02-11, 10:32 ]
oblak napisał/a:
czym są te solenoidy??

selenoid to po prostu zawór elektryczny, sterowany przez ECU, i w 1G N/A w wersji USA/Euro jest tylko jeden (widoczny na schemacie)

uprzedzając Twoje pytanie: steruje on w tym przypadku "odsysaniem" oparów benzyny z baku, tak by go nie rozerwało przypadkiem :)

oblak - 2011-02-11, 10:33

zenek_bb, dziękuje
Anonymous - 2011-02-11, 12:47

zenek_bb napisał/a:
by go nie rozerwało
:hahaha:

"bo fantazja jest od tego..."

zenek_bb - 2011-02-11, 16:27

nie no są takie przypadki ;p ale nie tylko dla tego
Anonymous - 2011-02-11, 18:41

zenek_bb napisał/a:
są takie przypadki
w zyciu z taka głupotą sie nie spotkałem jeszcze :) oj zenek zenek...
wuerce - 2011-02-11, 21:22

ale z EGRem faktycznie podupiłem, to czujnik temp jest tylko dla kaliforni, EGR oczywiście ma każdy
Mrok - 2011-02-12, 01:12

Chodzi o EVAP? Ja mam odłączony i nic nie wybuchło...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group