To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

4G64 (2,4l) - Swap głowicy

Anonymous - 2011-03-18, 17:05

Pat nie do konca rozumiem Twoją wypowiedz :) ?

dlaczego uwazasz ze w seryjnym dole 4g64 trzeba zmieniac tloki i korby jesli przerzucamy czapke z 4g63 :) ?

seryjny tłok 4g64 jest nie tylko wiekszy na srednicy od seryjnego 4g63 ale rowniez nizszy

Pat - 2011-03-18, 18:04

damn...wlazło mi na psychikę teraz sam się zakręciłem.
wszystkie tego typu hybrydy po swapie głowicy które przejżałem złożone są na kutych tłokach 2g (mówimy o bloku 4g64 z 2g) przy zachowaniu wymiaru wału i korby która jest taka sama dla 4g64 jak i dla 4g63. więc jak zupełnie inny tłok może w sposób odpowiedni współpracować ze zmienioną głowicą?
uważam że zmiana tłoków na oversize dla 2g spowoduje, iż będziemi osiągać stopień sprężania taki jak dla 4g63 i da sie zapanować na tym, a w przypadku tłoków 4g64 wyjdzie nam loteria.

To są dane dla g4cs w 2,4 z sonaty 6 bolt:
"For those of you wanting the cheap route you cannot use the stock pistons and rods with the stock crankshaft and then bolt up your 4g63 head and a big turbo. The reason you cannot do this is because it creates an 11:1 compression ratio. The knock is uncontrollable even using 120 octane fuel (trust me I fried 2 crankshafts finding out). Trial and error has taught me alot about these motors"
przypuszczam, że przy pozostawieniu wszystkiego ori i zmianie czapki wynik będzie podobny i jestem ciekaw jak to ogarnąć ?

Anonymous - 2011-03-18, 18:22

hmmm ciekawe :) jest kilka projektow w stanach gdzie zmieniają czapką na 2,0 (DOHC) i dmuchaja do bara bez ruszania dolu :)

w tematy g4cs za bardzo nigdy sie nie wgłębiałem... jednak... skoro seria ma 9,0:1 to po zastosowaniu tłoków oversize 0,60"4g63 6 bolt to myśle ze CR zejdzie do 7,8:1 :)

TiV - 2011-03-18, 18:23

Widzę, że temat zaciekawił :] to teraz z mojej strony tłoki oversize do 4g63 są tylko o średnicy 86 mm a w 4g64 seryjne mają 86,5 mm to nie szkodzi ? już pomijając fakt że kosztują tyle co silnik do ecli :badcrack:
rosomak1983 - 2011-03-18, 18:57

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

dorzucam ten temat choc co prawda ,,autorzy'' tego projektu nic nie chca powiedziec bo chyba mysla ze rozwina produkcje tego silnika na skale komercyjna :hahaha:

Pat - 2011-03-18, 19:37

GOLDI napisał/a:
w tematy g4cs za bardzo nigdy sie nie wgłębiałem... jednak... skoro seria ma 9,0:1 to po zastosowaniu tłoków oversize 0,60"4g63 6 bolt to myśle ze CR zejdzie do 7,8:1 :)

no ale przy zmianie czapki na dohc 4g63 wyszło im CR 11:1 tak więc nic nie dmuchną.

nie znalazłem nigdzie pasującego projektu dla 4g64 z 2g...niestety wszyscy idą grubo i nie bawią się przy takiej robocie w n/a.

Goldi masz zadanie na czas wolny :) złóż silnik ze spydera z głowicą dohc i zmierz CR :)
będzie wiadomo bo na razie tylko takie luźne spekulacje są:)

np. te
http://www.slowboyracing....66/i-53407.aspx
tłok od 2.0 a przy zastosowaniu 4g46/head 4g63 CR 8,5:1

MATi - 2011-03-18, 19:38

patALLAH napisał/a:
złóż silnik ze spydera z głowicą dohc i zmierz CR

chętny by się zapewne znalazł ,nawet wiem kto :>

Anonymous - 2011-03-18, 19:50

patALLAH napisał/a:
no ale przy zmianie czapki na dohc 4g63 wyszło im CR 11:1 tak więc nic nie dmuchną.
tylko pytanie skad to im sie wzielo :) ? skoro "pojemnosc" glowic 4g63 i 4g64 sa prawie ze identyczne. a zakladaja sie ja tylko i wylacznie dla lepszych przeplywow :)

nie chce mi sie bawic w mitsubishi :P ja w wolnym czasie skaldam teraz hybrydę 5sfe z 3sgte ;) wychodzi 5sgte ;) czyli 2,2 turbo ;) takie wlasnie 2,2 DOHC ;) :jezyk:

Pat - 2011-03-18, 19:57

GOLDI napisał/a:
tylko pytanie skad to im sie wzielo :)

uważam że ma mniejszą komorę spalania ta z 4g63. dlatego to wszytko ładnie powinno chodzić na głowicy z galanta o którym pisałem. tam nawet kanały idealnie pasują.

ekscentryk z Ciebie Goldi widzę :)
no jest sporo lepszych samochodów niż dsm'y ale co poradzisz :) miłość nie wybiera :)

zenek_bb - 2011-03-19, 08:08

różnice mocy SOHC i DOHC nie wynikają tylko ze stopnia sprężania ale od charakterystyki wałka/ów i paru innych aspektów, ale co prawda są dobre SOHC lepsze od niektórych DOHC'ów

co do docelowego CR w N/A to praktycznie moim zdaniem żeby było warto to co najmniej 10,5 trzeba osiągnąć

co do CR w silniku doładowanym, wszystko zależy od preferencji/zamiarów no i kasy, bo można zrobić na wysokim CR niższe doładowanie na przykład mniejszą suszarką na TwinScroll'u i cieszyć się dobrym dołem, większą ekonomicznością, szybszym spullup'em i w ogóle, ideał na codzień, jednak będzie granica max mocy, powyżej której nie przeskoczysz na PB98, więc mierzenie w większe boost'y i moce trzeba zacząć przy budowie, lecieć na niższym CR, większej suszarce, innych wałkach itp, lecz takim silnikiem może się ciężko jeździć do pracy... no i po kieszeni pojedzie ostro

Piotrekmm - 2011-03-19, 14:27

zenek_bb napisał/a:
ale co prawda są dobre SOHC lepsze od niektórych DOHC'ów

moge to potwierdzić szczególnie jesli chodzi o moto :ok:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group