To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

6g72 (3,0l) - Dziwna praca silnika + paliwo z wydechu

pornus69 - 2011-05-04, 11:23
Temat postu: Dziwna praca silnika + paliwo z wydechu
Witam zakładam podobny temat w warsztacie,tutaj bardziej on nawiązuje do mojego problemu,dorzucam tez filmiki.

A więc stało się to jak jechałem na gazie. Silnik spadł z obrotów do (450-500rpm) i zaczął chodzić jak traktor.Zjechałem na parking i z wydechu wydobywał się dziwny dźwięk oraz telepało silnikiem oraz obrotami (od 500 do 2000rpm). Tutaj jeszcze na gazie chodził:
http://www.youtube.com/watch?v=auFcH3N_ET0

Następnie go przełączyłem na benzyne i zaczęło lać się PALIWO wydechem oraz pokazała się mała,biała chmurka. Na 100% nie jest to płyn chłodniczy ani nic z tych rzeczy,jestem pewien ze to paliwo. Tak chodzi na zimnym silniku po odpaleniu :
http://www.youtube.com/watch?v=y9Q6FuWPLGI

Silnik po rozgrzaniu to temperatury roboczej chodzi równo ale leje paliwem strasznie.Dolałem mu 10l Pb i starczyło to na 10min na biegu jałowym,potem zapaliła się rezerwa... Dodam,że auto się nie grzeje, nie ubywa mu wody w zbiorniczku wyrównawczym... Silnik chodzi równo ale troche nim trzęsie pod maską a z tyłu coraz większa chmura i strasznie leje :wtf: Chodzi tak jakby go zalewało ciągle... tutaj filmik na rozgrzanym silniku:
http://www.youtube.com/watch?v=lJvsMlK7IRQ

Wymieniłem świece,kable WN, kopułkę i palec od aparatu zapłonowego. Nic więcej nie przychodzi mi do głowy,dziś albo jutro podpinam go pod komputer,zobaczymy jakie zczyta błedy. Panowie prosiłbym Was o jakieś rady bo oszaleje z tym autem. Miałem wyjechac w sobote za granice a auto stoi przed domem i nie jeździ :( Z góry dzięki wielke za pomoc :ok:

MATi - 2011-05-04, 12:04

Uszczelka? Mialem podobnie u siebie i trzeba bylo glowice robic
pornus69 - 2011-05-04, 13:31

MATi, no właśnie tez się nad tym zastanawiałem ale dziwi mnie fakt że nie grzeje się,ani nie ubywa płynu z układu. Mogę sprawdzic kompresję ale tylko na jednej głowicy bo na drugiej jest cały kolektor ssący ze wszystkimi pierdółkami typu EGR,przepustnica etc...
MATi - 2011-05-04, 14:00

pornus69 napisał/a:
Mogę sprawdzic kompresję

to obowiązkowo..sprawdz tam gdzie możesz na razie ale jak tam będzie ok to ten kolektor i tak bym zrzucił i sprawdził

pornus69 napisał/a:
ale dziwi mnie fakt że nie grzeje się,ani nie ubywa płynu z układu

mi jak walneła to też nie ubywało,ale właśnie palił jak smok ,problemy z obrotami i dziwnie chodził + to że auto ledwo jechało

u mnie też wszystko było ok, wolno jechałem i nagle jeb poszła uszczelka

pornus69 - 2011-05-04, 14:53

MATi napisał/a:
sprawdz tam gdzie możesz na razie ale jak tam będzie ok to ten kolektor i tak bym zrzucił i sprawdził

Ale najgorsze jest to że jak ściągnę ssaka to musze pościągac reszte i nie odpale auta bez przepływki,ściagnietej przepustnicy,linki gazu itp. Domyślam się zeby spr kompresje trzeba wkręcic manometr w miejsce świecy, a potem trzeba zakręcic silnikiem (czy go włączyc?) A przecież nie bujnę silnika bez w/w zdemontowanych częsci :|
Znalazłem to ale mam prośbę może ktoś wie jaka powinna być kompresja w 3.0 V6?
http://www.mekp.pl/viewto...c0808346e1c3d11

MATi - 2011-05-04, 16:03

http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=9541
tu masz manuale do 3G może tam będzie jaka jest kompresja

Tofik - 2011-05-04, 16:54

pornus69 napisał/a:
Ale najgorsze jest to że jak ściągnę ssaka to musze pościągac reszte i nie odpale auta bez przepływki,ściagnietej przepustnicy,linki gazu itp


a co Ty chcesz do sprawdzania kompresji silnik odpalać??

pornus69 napisał/a:
Domyślam się zeby spr kompresje trzeba wkręcic manometr w miejsce świecy, a potem trzeba zakręcic silnikiem (czy go włączyc?)

trzeba
pornus69 napisał/a:
zakręcic silnikiem


pornus69 napisał/a:
A przecież nie bujnę silnika bez w/w zdemontowanych częsci


nie widze problemu zeby zakręcic rozrusznikiem ze zdjętymi kolektorami, przepustnicami, linkami gazu, alternatore, pompa wody, sprężarka klimatyzacji i wieloma innymi czesciami.
do sprawdzenia kompresji potrzebujesz bloku, glowicy - w tym wypadku glowic - rozrzadu i rozrusznika z akumulatorem ....

pornus69 - 2011-05-04, 17:13

Tofik, no musiałem się upewnic co nie :jezyk: Nie no a tak na poważnie to nie uśmiecha mi się znów tego wszystkiego rozbierac. Najpierw załatwie manometr i sprawdze kompresje na cylindrach odsłoniętej głowicy (2,4,6), jeśli będzie OK to bede musiał to rozebrac. Panowie ale pewni jesteście że to objaw uszczelki ? Kurde no płyn nie ucieka,nie gotuje sie,węże miekkie,olej czyściutki,żadnego osadu na korku itp... :| A co powiecie o jakiś czujnikach typu Położenia Wałka rozrządu czy cuś. Jutro postaram się znaleźć kogoś kto ma przenośny komputerek OBD i zczyta mi błędy,jak nie to ściągam znów kolektor.... ehhh co za trup :wtf:
Anonymous - 2011-05-05, 09:15

pornus69, a może to będzie wina wtryskiwaczy paliwa? Takie jest moje podejrzenie...
street - 2011-05-05, 09:44

coś kiedyś czytałem że w niektórych autach z lpg jest problem z tym że wtryski lpg są zbyt blisko wtrysków PB i je uszkadzają.Może faktycznie wtryski Ci padły.... :roll: albo nieszczęsna uszczelka pod głowicą. Co by nie było rób autko bo felgi na Ciebie czekają ;)
pornus69 - 2011-05-05, 10:51

kurde no nie wiem nigdzie w okolicy nie mogę dostac przenośnego OBD II zeby go podpiąc a autem nigdzie nie pojade. Tez miałem podejrzenie wtrysków... na tą chwile szukam warsztatu z przenośnym komputerkiem i zobaczymy czy coś pokaże :jezyk:
PiotrekKRK - 2011-05-05, 13:03

Wtryski to może być dobry trop. Ja w samochodzie z instalacją gazową widziałem wtryskiwacze ze stopionymi końcówkami...
Anonymous - 2011-05-05, 13:23

pornus69, ciśnienie minimalne to 9,8 bar jak jest powyżej to ok
pornus69 - 2011-05-05, 14:40

PiotrekKRK, a czy OBD II pokaże mi,że coś jest z nimi nie tak ? jutro chce jechac po coś takiego, 30km ode mnie więc nic nie stracę.
http://moto.allegro.pl/di...1588947396.html
Emilio, no właśnie wczoraj lukałem w manualu i pokazało mi że ecli 3.o z <VIC>
ma byc tak:
<with VIC>
Standard value (at engine speed of 250 r/min): 1,470
kPa (212 psi)
Minimum limit (at engine speed of 250 r/min): 1,029
kPa (149 psi)
Limit 98kPa (14psi)
Czyli jak w tym przypadku?

street - 2011-05-05, 14:43

pornus69, a check engine Ci się świeci??

[ Dodano: 2011-05-05, 14:46 ]
pornus69 napisał/a:
jutro chce jechac po coś takiego, 30km ode mnie więc nic nie stracę.
http://moto.allegro.pl/di...1588947396.html
ja mam takie coś i polecam :ok: z tym że używam do diagnostyki swojego drugiego auta ;) bo 1g nie ma obd2 :roll:
pornus69 - 2011-05-05, 14:50

street, check mi się świecił juz wcześniej bo pokazywał błąd EGR więc nie wiem czy jadąc po drodze coś się nowego ukazało. Dlatego mam bonusa :)
A co do tego interfejsu to jutro po niego pojadę. Trudna obsługa czy dam rade bez pomocy ?

Anonymous - 2011-05-05, 23:03

tak jak podaje jeśli masz ciśnienie w okolicy 9.8bar to słebe sprężanie normalne ma być 10.7 bar tak mi podaje infotech
PiotrekKRK - 2011-05-05, 23:12

pornus69 napisał/a:
PiotrekKRK, a czy OBD II pokaże mi,że coś jest z nimi nie tak ?


Niestety na to Ci już nie odpowiem bo nie wiem. Musi ktoś bardziej ogarnięty ode mnie w tej materii się wypowiedzieć.

street - 2011-05-05, 23:45

pornus69 napisał/a:
Trudna obsługa czy dam rade bez pomocy ?
instalacja jest taka trochę dziwna... ale dasz sobie radę ;) Najistotniejszy jest tutaj dobry program ;) Ale do diagnozy błędów nadaje się praktycznie każdy ;)
Anonymous - 2011-05-06, 00:49

dopiero zaglądam do tematu. Nie bardzo widze cel wymiany kabli, swiec kopulki z palcem? przeciez takie rzeczy nie psuja sie z dnia na dzien tylko daja stopniowo swoje objawy.

Samochod ewidentnie jest zalany i prawdopodbnie nie chodzi na wszystkie cylindry.
Przyczyna podejrzewam bardziej elektroniczna, przeplywoemirz? badz ktorys z czujnikow polozeniwa walu
chyba ze ecu sie upalil
sprawdz bledy ecu nie kompresje.
chociaz ta tez mozesz profilaktycznie, nawet na 3 cylindrach do ktorych jest dostep. powinna byc jak na samochod wolnossacy przystalo na rowni po 14 atmosfer.

to ze samochod dymi w sposob specyficznydla uszczleki wywalonej nie koniecnzie swiadczy o uszczelce. zrob filmik jak ktos delikatnie doda gazu do 3 tys rpm. da biala chmura pewnie lekko przybarwi sie na szaro. po prostu waha wali. moze uwaliles czujnik clt? albo nie podpiales go w ogole? albo padl przeplywomierz. te dwie rzeczy do sprawdzenia na dzien dobry.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group