Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnica między 6bolt a 7bolt 4G63 1G i 2G Kompedium wiedzy
Autor Wiadomość
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-08-12, 12:06   Różnica między 6bolt a 7bolt 4G63 1G i 2G Kompedium wiedzy

Witam, chciałbym w jednym temacie zebrać wszystkie znane różnice pomiędzy silnikami 4G63 6 oraz 7 bolt występującymi w Eclipse 1G oraz 2G, czasami rozróżniając 7 bolt pomiędzy tym z ecli 1G a tym z 2G oraz rozdzielając 6bolt na wersje USA, Euro i California. Będę edytować ten post żeby wszystko było wypisane w jednym miejscu, dyskusja czy też wprowadzanie nowych info będzie się odbywało normalnie w postach, zachęcam każdego kto wie coś na ten temat o wpisanie tego co wie !!! A więc może ja zacznę:

0. Koło zamachowe 6bolt mocowane na 6 śrub, 7bolt->7 (inne skrzynie, da się przerobić, inne rozruszniki, inne wały, skrzynia 6 bolt dłuższe przełożenia 2-5)

1. Szpilki głowicy 6bolt (śruby M12) większe od szpilek w 7bolt (M11), głowica 7 bolt wchodzi na blok 6bolt po rozwierceniu otworów olejowych i szpilki, używaj uszczelki do 6 bolta

2. Napinacze rozrządu: 6 bolt ma 2 otwory mocujące po tej samej stronie a otwór nagwintowany pomiędzy nimi na środku, 7 bolt ma 2 otwory mocujące po dwóch stronach napinacza a otwór nagwintowany przy jednym z nich, napinacz z 7bolt 2G 95-96r jeszcze inny lecz powinien pasować, fotki:
Napinacz 6 bolt:
Napinacz 7 bolt:
Napinacz 7bolt 2G:

3. Czujniki położenia wału/wałka rozrządu(w jednym): 6bolt optyczny (metalowa okrągła pokrywka), 7 bolt działa na zasadzie efektu Hall'a (plastikowa czarna pokrywka) są one zamienne, podobno optyczny lepszy...Istnieje jeszcze wersja czujnika 6 bolta nieposiadająca wtyczki przy obudowie tylko wyprowadzone w dół przewody, występuje w silnikach wyprodukowanych 90r do 1.marca. W Eclipse 2G czujnik ten jest nieregulowany, pełni on funkcję tylko czujnika wałka rozrządu, natomiast czujnik wału znajduje się przy wale po stronie rozrządu.
CAS 6 bolt do 1.06.90':
CAS 6 bolt:
CAS 7 bolt:

4. 6bolty N/A wersje USA (sprężanie 9:1 110kW/169Nm) oraz EU (10:1 110kW/177Nm, tylko 90r.) nie posiadają czujnika spalania stukowego, wszystkie 7 bolty je posiadają

5. Wielkość kolektorów ssących (w kolejności od najlepszego) 6/7bolt->7bolt 2G turbo ->7bolt 2G N/A (nie dotyczy kolektorów Cyclone)
porównanie kolektora 6bolt 1G z kolektorem 7bolt 2G:

6. 6bolt natrysk na denka tłoków, w 7bolt występuje tylko w wersji turbo

7. Inne miski olejowe (6 bolt płaska miska od strony rozrządu, 7 bolt ma ukośną wklęsłą) Proszę fotka, na górze 6 bolt, na dole 7 bolt


8. W wersjach N/A 6 bolt i 7 bolt ECU i wiązki są podobne, różnice zależą od wersji (sterowanie EGR w wersji kalifornijskiej, wyjście na Knock sensor, wyjścia ster. cewkami zapłonowymi) ECU można zaadaptować (może była różnica we wtyczkach ECU lecz wyprowadzenia z niego można zaadaptować) Podstawowa modyfikacja przy zamianie ECU to zamiana pinów 6 i 14 przy ECU.

9. Kanały ssące i wydechowe w głowicy jak i kolektor wydechowy w 7bolt z eclipsa 2G mniejsze od 6 i 7 bolt z ecli 1G. Zdjęcie porównawcze, głowica 1G 6 bolt na górze, na dole 2G 7bolt:


10. Inna duża pokrywa pompy oleju (w związku z innym napinaczem rozrządu, sama pompa czyli jej zęby i mała pokrywka te same)

11. Wersja kalifornijska 6 bolta ma inne ecu i zawór EGR sterowany elektrycznie, 7 bolt nie była rozróżniana na USA/California, reszta silników (6bolt USA/EU, 7 bolt) sterowanie EGR termicznie, wykonywane przez zawór podciśnieniowy (recyrkulacja spalin tylko na wolnych obrotach, hamowaniu silnikiem i małym obciążeniu)

12. Zęby zębatek pompy oleju różnił się w wersji 6bolt USA (zęby proste) i 6 bolt EU (zęby ukośne)

13. W 6 bolt do czerwca 90r. cewka ze złączem kwadratowym 4pin oraz Power Transistor 5pin (MD127742) i zewnętrzny filtr zak??ce? natomiast późniejsze 6 bolty i 7bolty (od 2 czerwca 90r.) cewka złącze trójkątne 3 pin, PT 7pin MD149768 (przeniesienie układu bramki OR z cewki do PT oraz zintegrowanie filtra)jedno ze ?r?de?

14. Przepustnice możemy podzielić na 3 wersje, pierwsza wersja 90' (inaczej wyprowadzone podciśnienia oraz inaczej umiejscowiony silniczek krokowy, śr. 60mm), druga wersja 91-94 (podciśnienia na górze w kier. dolotu, śr. 60mm) oraz trzecia wersja w 2G 95-99 (podciśnienia w stronę kolektora ssącego, śr. 53mm):
przepustnica 90'(wersja rozwiercona na 65mm):
przepustnica 1G 91-94 po lewej, przepustnica 2G po prawej:

15. Sworznie tłokowo-korbowodowe w 6 boltach i 7 boltach 1G 21mm, 7 bolt 2G 22mm.

16. Obudowy plastikowe rozrządu 6 bolt 90-91 dwuczęściowe, 92-94 jednoczęściowe, zamienne (?), zmienione długości zastosowanych śrub, rozmieszczenie i rozmiary:



17. Zmiana pokrywy pompy oleju i napinacza była opisana 6-7bolt lecz ciągnie to za sobą udogodnienie w postaci braku konieczności demontażu koła zębatego rozrządu z wału korbowego przy wymianie paska napędzającego wałek balansowy (6 bolt ze względu na umiejscowienie znaku od strony pompy oleju oraz gniazda śruby napinacza nie pozwala na zamontowanie paska bo brak miejsca, w 7 bolt jest to możliwe)

Jeśli się pomyliłem w czymś proszę o poprawę, jak ktoś coś ma do dodania proszę pisać !!! Temat na pewno przydatny !!!
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

Ostatnio zmieniony przez Trzcina 2014-03-01, 10:33, w całości zmieniany 14 razy  
 
 
 
Tiamat 
KLUBOWICZ

Pomógł: 14 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1464
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2010-08-12, 12:14   

kutwa u mnie czujnik po?o?enia wa?ka jest jak w 6 bolt :wtf: to ja juz nie wiem....
_________________
Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm
 
 
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-08-12, 13:09   

kto? widocznie ju? go wymienia? i wymieni? na taki, ja te? mam 7 bolta ale zamontowa?em sobie CASa z 6 bolta :) s? one zamienne

[ Dodano: 2010-08-12, 14:10 ]
chyba ?e masz silnik 6 bolt ca?y wsadzony to poznasz po misce ;p jej nie da si? podmieni? :)
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

 
 
 
Paulus 
KLUBOWICZ


Pomógł: 15 razy
Wiek: 50
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 985
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-12, 14:38   Re: Kompendium: Zbi?r r??nic mi?dzy silnikami 6bolt i 7bolt

zenek_bb napisał/a:
6. 6bolt natrysk na denka t?ok?w, w 7bolt wyst?puje tylko w wersji turbo


Gdzie? mi si? po baniaku telepie, ze w 1G 7-bolt N/A te? jest, ale nie mog? sobie teraz przypomnie? sk?d to pami?tam.
_________________
 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-12, 15:00   

Te? mi si? tak wydaje . W 2G N/A nie by?o ... niestety :/
_________________
Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! :)
 
 
 
franko 
KLUBOWICZ


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 1860
Skąd: poddebice
Wysłany: 2010-08-12, 15:04   

jezeli w ecli 1G mamy chlodnice oleju to i mamy natrysk na denka , bez znaczenia czy n/a czy turbo...
_________________
drążek, sprzęgło, pełny gaz :D
 
 
 
SkierA87 
mniejsza zielenina



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 112
Skąd: ok. Tr?jmiasta
Wysłany: 2010-08-12, 18:49   

dobra robota zenek_bb, :ok: ja proponuje to podkleic gdyz wiele osob zadawalo pytania zakladalo topici o to ilu boltowy moja silnik a tu maja wszystko na miejscu
 
 
 
wuerce 
KLUBOWICZ


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 652
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2010-08-12, 20:54   

franko napisał/a:
jezeli w ecli 1G mamy chlodnice oleju to i mamy natrysk na denka , bez znaczenia czy n/a czy turbo...


potwierdzam
_________________
...ale ja się nie znam.
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=12772
 
 
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-08-12, 21:13   

ch?odnice oleju nie by?y montowane ??cznie z natryskiem na denka, mam ch?odnice w 7 bolcie i niema natrysku, widzia?em te? kilka innych 7 bolt?w z ch?odnicami te? bez natrysku, mia?em Plymutha te? 7 bolta bez ch?odnicy i bez natrysku, ale nie widzia?em 6 bolta bez natrysku

to jest kopia tematu (mojego autorstwa) z forum MM, wiem z autopsji ?e jest to przydatne dlatego tutaj go te? daj?, pozdrawiam
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

 
 
 
seba 
KLUBOWICZ


Pomógł: 32 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 823
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-08-13, 06:03   Re: Kompendium: Zbi?r r??nic mi?dzy silnikami 6bolt i 7bolt

zenek_bb napisał/a:

8. W wersjach N/A 6 bolt i 7 bolt ECU i wi?zki s? podobne, r??nice zale?? od wersji (sterowanie EGR w wersji Kanadyjskiej, wyj?cie na Knock sensor, wyj?cia ster. cewkami zap?onowymi) ECU mo?na zaadaptowa? (mo?e by? r??nica we wtyczkach ECU lecz wyprowadzenia z niego mo?na zaadaptopa?)


najwi?ksz? znacz?c? r??nic? mi?dzy 6bolt a 7bolt jest zmiana w kostkach ecu dw?ch pin?w od przep?ywomierza
_________________

IS 220
 
 
 
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-08-13, 23:36   

o w?a?nie ku?wa a ja sie g?owie od 2?ch dni, czemu w mam b??d barometru i czujnika TPS jak wsadz? do swojego 93' komputer z 91' jak wymieni?em dopiero kondensatory... na TPSie niema napi?cia, a czujnika ci?nienia jeszcze nie sprawdza?em, masz mo?e rozk?ad pin?w? znaczy ja mam taki ale to jest do 90 i 91 i zaznaczone r??nice, masz mo?e rozk?ad pin?w z 92-94?
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

 
 
 
seba 
KLUBOWICZ


Pomógł: 32 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 823
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-08-14, 05:54   

no ten opis jest oki bo to tylko te dwie zmiany by?y w opisie masz 91-94 czyli dla tych rocznik?w by?a zmiana wzgl?dem 90roku
_________________

IS 220
 
 
 
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-08-14, 08:43   

to zapytam inaczej, jaki pin prze?o?y? we wtyczce ?eby odpali? w 100% kompa 91 na wi?zce 93'? kurde nie dojde do tego, mam taki zwa? na g?owie teraz ;/
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

 
 
 
Golo
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-22, 11:27   

Mo?e si? myl? :wtf: ale pompa wody od 7 bolt nie pasuje do 6 bolt, nie da si? dokr?ci? plastikowej obudowy na rozrz?d.
 
 
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-08-22, 13:38   

plastikowe obudowy s? r??ne, w 7 bolt jest jednocz??ciowa a w 6 bolt dwucz??ciowa bo du?e pokrywy pompy oleju s? inne, nie wiem jak z pomp? wody ale powinna pasowa? mechanicznie z wyj?tkiem dopasowania do niej plastikowej pokrywki, popatrz? na te pompy jutro
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-22, 14:02   

zenek_bb, prosba dpo Ciebie bys aktualizowal pierwszy post na bie??co.... jak bedzie to w miare kompletne i bez b??d?w do przekleimy do dzia?u artyku??w. dzieki
 
 
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-08-22, 14:19   

doda?em fakt o zamianie pin?w przep?ywki, b?d? jeszcze bada? na czym owa r??nica polega ale chwilowo nie mam czasu ?eby lata? z miernikami pomi?dzy autami ;/

to z natryskiem na denka t?ok?w ?e jak jest ch?odnica oleju to i natrysk nie dopisz? gdy? widzia?em (nie mam zdj?? z warsztatu) na w?asne oczy bo zdejmowa?em miski olejowe ?e 7 bolty nie maj? natrysku, m?wi? o 1G bo to ?e 2G nie ma to oczywiste... z knock sensorem sprawa ci??ka do rozstrzygni?cia tak samo z pompami oleju (ich z?by) poniewa? knock sensor mo?na domontowa?, nawierci? gwint i przykr?ci?, z autopsji wiem ?e sprawa wygl?da tak ?e w autach bez KS jest puszczona wtyczka i wi?zka do KSa, z tym ?e nie ma na niego fizycznie miejsca w bloku oraz ECU jest zamontowane bez jego obs?ugi, wystarczy?o nagwintowa?, pod??czy? i wymieni? ECU na takie kt?re z niego korzysta?o a pompy oleju mo?na by?o w trakcie remont?w wymieni? ;/ ci??ko potwierdzi?, wiem ?e silnik kt?ry rozebra?em (6bolt USA 9.0spr??anie na fabrycznych cz??ciach 102tys przebiegu) mia? z?by proste w pompie oleju a 6 bolt EU z wyj?ciem na KS mia? t?oki dopr??one i z?by sko?ne tak jak m?j 7bolt

[ Dodano: 2010-09-10, 13:06 ]
doda?em zdj?cia kolektor?w ss?cych z 6 bolt i 2G 7 bolt, doda?em info na temat CAS?w oraz zdj?cie CASa z 90r, doda?em zdj?cia i opis przepustnic 90';91'-94';95'-99'
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 2010-09-10, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-15, 23:08   

ja kupowalem komplet uszczelek dolu i gory silnika do 1G 6Bolt Turbo. gosciu zarzekal sie ze uszczelki sa od tego moelu. Okazalo sie ze uszczelka pompy wody, oleju, przepustnicy i uszczelniacze sa inne. Sprzedal mi od 2G
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2010-09-16, 18:40   

zenek_bb napisał/a:
w 7 bolt jest jednocz??ciowa a w 6 bolt dwucz??ciowa

U mnie w 7bolt, jest te? dwu cz??ciowa ,1cz??? ko?a rozrz?du i a druga d?? wa? itd.
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
DanKon 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 65
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-09-16, 20:05   

1g 6bolt turbo wersja USA- sworznie t?ok?w 21mm(grubo?c denka t?oka oko?o 8mm)
silnik 7bot turbo(chyba)- sworznie t?ok?w 22mm(grubo?c denka t?oka oko?o 7mm)
Pisze chyba bo klubowicz od kt?rego kupowa?em t?oki twierdzi?, ?e s? od wersji turbo- na ile to prawda nie wiem.
Co do t?ok?w 6 bolt wiedza z autopsji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14