Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: SAMAEL
2008-01-02, 18:58
Eagle Talon Tsi AWD - pare pyta?
Autor Wiadomość
Allais
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 14:43   Eagle Talon Tsi AWD - pare pyta?

Hello wszystkim forumowiczom :)
Z pocz?tku troche o mnie :P
Allais (dla kumpli Ali - niekoniecznie +baba xD), jestem ze Szczecina.
Moja fascynacja Mitsu Eclipse przebiega?a stopniowo - jak by?em troche "mniejszy" to Eli by? moim ulubionym autkiem w grach typu NFS :P Potem (jako? w roku 2000) m?j brachol sta? si? szcz??liwym posiadaczem Eagle Talon Tsi AWD z 1992 roku. Jako, ?e troche benzyny ju? up?yn??o, a olej nie raz ni dwa przetoczy? si? tu i ?wdzie, nadszed? czas, bym przej?? po bracie to pi?kne, aczkolwiek nieco problemowe cudo ko?ca XXI wieku. Moim marzeniem jest wej?cie w posiadanie Mitsubishi Eclipse GSX 2G, ale z tym spokojnie - od czego? trzeba zacz?? ;)
Mam par? problem?w z pupilem... Pierwszym i chyba najpowa?niejszym z nich jest problem z komputerem do skrzyni bieg?w. Samoch?d ma skrzynie automatyczn?, sterowan? komputerem o numerze MD750092... Komputer uleg? uszkodzeniu przez co autko je?dzi "w trybie awaryjnym". Od d?u?szego czasu poszukuj? odpowiedniego komputera... ostatnio zastanawia?em si? r?wnie? nad wymian? skrzyni bieg?w z automatycznej na manualn?... Prosi?bym o pomoc w tej sprawie....
Je?eli kto? jest w posiadaniu tej cz??ci (komputera (TCU) o numerze MD750092) i jej nie u?ytkuje, lub ma kontakty z osobami, kt?re mog?yby t? cz??? za?atwi?, to by?bym dozgonnie wdzi?czny za wszelk? pomoc. Ewentualnie prosi?bym o opini? odno?nie pomys?u zamiany skrzyni bieg?w z automatu na manual.
Na koniec chcia?bym powiedzie?, ?e mam nadzieje na to, ?e z czasem stan? si? "jednym z Was" ;)
Pozdrawiam i z g?ry dzi?kuj? za wszelk? pomoc :)

PS.
Dopiero teraz zauwa?y?em, ?e jest na forum klubowicz posiadaj?cy bardzo podobny do mojego nick ;( mam nadzieje, ?e nie b?dzie stanowi? to wielkiego problemu... je?eli tak to mog? "si? zmieni?" :P Aczkolwiek wola?bym tego nie robi? bo z tego nicku korzystam ju? spory kawa?ek ?ycia ....
Ostatnio zmieniony przez Allais 2008-01-01, 14:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 14:59   

Allais napisał/a:
Ewentualnie prosi?bym o opini? odno?nie pomys?u zamiany skrzyni bieg?w z automatu na manual.
wyniesie to wiecej niz koszt Twojego samochodu
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 15:15   

Tak jak Goldi mowi... lepiej zmienic samochod niz zmieniac skrzynie.

A co do nicku... jak rozumiem jestes fanem trylogii Lyonesse. Ja tez to mam tylko ze jak zaczalem uzywac Allias a potem zobaczylem swoj blad. I tak juz zostalo. A co do nicka... dopuki nie bedziesz uzywac 3G i tej samej sygnatury to powinno byc oki.

Witaj w klubie.
 
 
Allais
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 15:26   

Hmm o trylogii Lyonesse nic nie wiem, aczkolwiek zainteresowa?e? mnie w tej chwili i wolnym czasie wg??bie si? w ten temat ;) M?j nick wzi?? si? w dosy? dziwny spos?b :P Ot?? kiedy? szuka?em nicku do pewnej gry RPG (tak lubi?em i nadal lubi? siedzie? w r??nego rodzaju RPGach :P - ale to zainteresowanie zanika wraz ze wzrostem zainteresowania motoryzacj? :D ). Nie mia?em pomys?u wi?c wpisa?em w google "nick". Pami?tam, ?e znalaz?o mi wtedy alternatyw? tego s?owa czyli "Alias" (wyja?nienie - Alias, czyli alternatywna nazwa obiekt?w ludzi itp.). Nie do ko?ca mi si? jednak to spodoba?o wi?c troche przeinaczy?em, zamieni?em literki doda?em, podw?jn? sp??g?osk? ("l") i wysz?o, jak wysz?o :P Potem nick ten prze?o?y? si? na kumpli, kt?rzy zacz?li cz?sto tak na mnie wo?a? (g??wnie "Ali" :P ), i tak ju? zosta?o :)
Co do waszych koment?w to dzi?ki za info ;) Ci?gle czekam na zbawce, kt?ry b?dzie w posiadaniu informacji jak zdoby? ten komputer :D
A co do wymiany skrzyni z auto na manualn? to chyba istniej? dok?adne odpowiedniki mojego Talona w wersji z manualem ? Czy je?eli bym znalaz? taki odpowiednik to sprawdzi?by si? on w roli "dawcy" ?
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2008-01-01, 15:59   

zmiana skrzyni automatu na manual wiaze sie z zmiana duzej liczby podzespolow, poza skrzynka, pedalami ciegami i lewarkiem. Potrzebujesz transfer case od manuala " half shaft" czyli srodkowa czesc poosi i tylny most on manuala( inne przelozenia inaczej zepsujesz skrzynie po przejechaniu 100 km). Dochodzi kolo zamachowe, sprzeglo i caly uklad hydrauliczny od sprzegla. Czyli w praktyce lepije kupic caly samochod.
_________________
We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-01-01, 17:50   

witamy i radzimy, nie op?acalne. ale jest dla ciebie wyj?cie aby zacz??o to naprawd? fajnei je?dzi?, mam pewne do?wiadczenie z tym modelem gdy? klubowicz Papa poza swoim Talonem tsi z 94r ma jeszcze talona tsi awd z 91 lub 92r. W?a?nie w automacie. Z racji i? to auto do zabawy to par? zmian ma.

1.kup sobie na allegro MBC (manual boost controler) za 70z? typu pressure. i podnie? do?adowanie na 1bar.

2.zmie? turbin? na tak? od manuala, czyli 14g ew. jak chcesz troche zaszale? wsad? 16g. U?ywane 14g s? tanie...

3. je?eli masz kompa z epromem to znajd? kogo? u siebie kto by ci nagra? nowego z map? paliwa, map? zap?on?w i wtrysk?w od manuala turbo 1g. Je?eli eproma nie masz to kup kompa od manuala turbo 1g i go poprostu pod??cz, zacznie zupe?nie inaczej je?dzi?, zrywniejszy b?dzie no i znaaaaacznie poprawi si? overbrake start.

4. wrzu? wtryski od manuala. 440stki. i do jednego bara na 14g mo?esz sobie spokojnie je?dzi?,

nie ma sensu nic wi?cej robi? w turbo automacie 1g. rakieta to to nie b?dzie, ale doprowadzi? go do stanu manuala warto,.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Allais
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 18:01   

Prosi?bym o nieco ja?niejsze wyt?umaczenie, co mam poczyni? z komputerem od skrzyni bieg?w - w sprawach mechaniki jestem jeszcze laikiem :P
P?ki co chce sprawi?, ?eby auto normalnie je?dzi?o - potem b?d? kombinowa? z wzmocnieniem go ;)
Komputer kt?ry obecnie posiadam jest uszkodzony przez co nie wiem czy jest mo?liwe zrobienie z nim czegokolwiek... Samuel prosi?bym wi?c o dok?adniejsze wyja?nienie, czy m?wisz tu o naprawieniu na w?asn? r?k? komputera czy jak ?
Aha jeszcze jedno... z tego co si? wcze?niej doczyta?em troche i dowiadywa?em od ameryka?c?w to potrzebny jest komputer o tym samym numerze (MD750092) - nie wiem czy komputer od manuala b?dzie wog?le dzia?a?, albo co gorsza, czy nie uszkodzi mi np. silnika ?
Ostatnio zmieniony przez Allais 2008-01-01, 18:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2008-01-01, 18:14   

ok kiedy samochod z manualna skrzynka ma TCU??? jesli chesz moge poszukac i scioganc ci taki komputer z usa. zajmie to troche czasu ale do zalatwienia.
_________________
We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-01-01, 18:21   

m?wi?em o ECU, o komputerze samochodu i silnika. od skrzyni jest OSOBNY komputer. z nim nic si? nie robi. je?eli jest uszkodzony musisz go wymieni?. przynajmniej takie info wyczyta?em.

Komputer od manuala turbo 1g nie popsuje ci silnika, bo w turbo i manualu s? takie same silniki (poza turbin?, wtryskami i kolektorem), i takie same kompy jak by nie by?o... r??ni? si? tylko tym co jest wpisane w programie. po zmianie turbiny najlepiej z kolektorem i wtrysk?w wk?adasz komputer od manuala dlatego ?e wtedy masz silnik jak z manuala i nie trzeba nic zmienia? w mapach paliwa. dodatkowo w komputerze manuala jest troch? agresywniejsza mapa zap?on?w dzi?ki czemu samoch?d lepiej idzie i jest zrywniejszy. poprostu jest to najprostrzy zabieg. je?eli masz komputer (silnika, ECU) z epromem, to nie musisz wymieni? od tego w manualu tylko wgywasz program od manuala i jazda. wtedy to ja ci mog? nawet takie co? wypali? i poprostu kto? kto zajmuje si? np. napraw? rtv powinien to bez problemu prze?ozy?.

Komputer od skrzyni jest osobn? jednostk?. ale gdzie on jest nie wiem... jego program nie jest jeszcze do ko?ca rozpracowany wi?c lepiej go nie tyka
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
Ostatnio zmieniony przez SAMAEL 2008-01-01, 18:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Allais
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 18:22   

kiepuczi napisał/a:
ok kiedy samochod z manualna skrzynka ma TCU??? jesli chesz moge poszukac i scioganc ci taki komputer z usa. zajmie to troche czasu ale do zalatwienia.

Tzn m?j Eagle to automat wi?c nie wiem o co kaman z tym pytaniem :P Je?eli by?by? w stanie znale?? odpowiedni komputer do skrzyni bieg?w to by?bym bardzo wdzi?czny. Ale wcze?niej te? prosi?bym o info, ?eby zapozna? si? z ewentualnymi kosztami :) . Ja w tej chwili upatruje sobie ten samoch?d jako ewentualnego "dawce":
http://www.najauto.pl/ogl...ubishi-eclipse/
Napiszcie mi, co o tym s?dzicie ? Wys?a?em ju? zapytanie z mailem czy wymieniona w og?oszeniu usterka nie dotyczy czasem r?wnie? komputera do skrzyni bieg?w :P

Edit:
Samael dzi?ki za wyja?nienie teraz ju? wszystko bardziej kumam ... chocia? nie do ko?ca :D ale postaram si? troche "douczy?" w tych tematach ;) p?ki co jest git bo widz?, ?e znacie wi?cej rozwi?za? ni? ja :P sam szuka?bym pewnie tylko tego komputera :) Prosi?bym te? na zerkni?cie na linka i napisanie, czy podmiana cz??ci z tamtego modelu zda egzamin - mo?liwa r??nica jest taka, ?e m?j Eagle ma ko?o 213 koni bo ma turbine, a ten w og?oszeniu jest bez turbiny... nie wiem te? czy na pewno jest to AWD...
Ostatnio zmieniony przez Allais 2008-01-01, 19:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2008-01-01, 19:27   

Witam ,....To nie jest AWD ...tylko FWD a Twoje auto mia?o tyle koni jak wyjecha?o z fabryki ile teraz zosta?o tego nikt nie wie tylko hamownia :twisted: ..... co do tego czy zda kom egzamin od tego talona w tym linku do Twojego sie nie wypowiadam bo takiej wiedzy nie posiadam... jeszcze niestety ...taki zabieg jaki przedstawil Ci SAMAEL ..a nie samuel :hahaha: ... mog?by? go w najblizszej przysz?o?ci wykona? ... je?eli oczywiscie zalezy Ci na tym zeby twoje 1G smiga?o lepiej i przyjemniej :jupi: .... Pozdrawiam :ksiadz:



Odpowiedzia?em na po?owe pytania ...o co Ci znowu biega ....? :? :? :wtf:
Ostatnio zmieniony przez MATi 2008-01-02, 10:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 19:33   

MATi napisał/a:
a Twoje auto mia?o tyle koni jak wyjecha?o z fabryki ile teraz zosta?o tego nikt nie wie tylko hamownia


wiesz co mati ? ty chyba piszesz tylko po to by cos napisac... skoro nie znasz odpowiedzi na pytania to nie pisz byle czego zeby k*rwa napisac :/ czlowieku ogarnij sie w koncu i jedz automatem na hamownie
 
 
Allais
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 19:35   

Hmm najpierw to ja chce ?eby on wog?le je?dzi? :P nie no ok je?dzi... na awaryjnym gdzie dzia?aj? tylko 2 biegi :D wsteczny i 3 przez co troche czasu na rozp?d potrzebuje :P
Jak ju? b?dzie je?dzi? to mog? nad nim dalej pracowa? :)
Sorka za przekr?cenie nicku ju? poprawiam b?edy :P
A co do tych zabieg?w to to sie tyczy i tak dopiero gdy znajde ju? komputer do skrzyni bieg?w... czy si? myle ?
Aha i po czym rozpozna? czy samoch?d jest AWD czy FWD ? bo wydaje mi si? ?e r??nica mocy jest spowodowana brakiem turbiny w tamtym aucie :/
Ostatnio zmieniony przez Allais 2008-01-01, 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Diabel 
wyjadacz



Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 918
Skąd: Krakow ;)
Wysłany: 2008-01-01, 19:57   

Allais, AWD to naped na 4 lapki FWD na przod ,przyczyn dlaczego tamten ma malo mocy moze byc bardzo wiele i raczej nie jest to brak turbiny bo samochod dalej powinnien jezdzic turbina zwieksza moc ale jej brak nie powoduje ze zniknie calkowicie po prostu bedzie slabszy
 
 
 
Allais
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 20:04   

Co oznaczaj? poszczeg?lne skr?ty AWD i FWD to wiem :P chodzi?o mi w?a?nie o to co napisa?e? w drugiej cz??ci :) czyli jednak myli?em si?, z t? turbin?... Czyli wychodzi na to, ?e prawdopodobnie komputer nie b?dzie pasowa? :( chocia? pewny nie jestem... zostawiam to do rozwa?enia bardziej obeznanym ode mnie ;)
Zawsze pozostaje mi liczy? na Kiepucziego, ?e co? znajdzie :D
A mo?e kto? ma jeszcze jaki? inny pomys? ? :>
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 21:00   

Moze z tym kompem od skrzyni masz ten sam problem jak dzieje sie z ECU, ze kondensatory wylewaja i szlak go trafia. Czasem wymiana kondensatorow w najblizszego elektronika (ok 100PLN jak niektorzy podaja) i jest oki. Sprawdz czy twoj da sie regenerowac. Moze to bedzie latwiejsze.

Jesli uporasz sie ze skrzynia i kompem do skrzyni to wtedy juz niewielki krok zeby osiagnac troche wiecej mocy - a to jest jak kolega SAMAEL wspomnial. Jesli masz choc troche znajomosci jezyka angielskiego to proponuje zajrzec na strone www.dsmpower.com gdzie chlopaki tylko czekaja na wyzwania jak twoje. To jest strona dedykowana Eclipse 1G i 2G z silnbikami turbo wiec napewno znajdziesz tam cos do twojej skrzyni bo nie sadze zebys byl pierwszym.

A zdrugiej strony... kiepuczi moze byc jedyna rada na twoje bolaczki. Dodatkowo upewnilbym sie nie "rozwalasz niczego" jezdzac na tym "trybie awaryjnym" (pierwszy raz cos takiego slysze) bo wymiana kompa bedzie tansza niz calej skrzyni.
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-01-01, 21:05   

potrzebujesz komputer skrzyni od wersji turbo z pierwszej generacji eclipsa/talona z automatem. i wszystko. nic innego nie podejdzie.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Allais
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 21:11   

Nie je?d?e nim :D czeka spokojnie na swoje kolejne "5 minut" :P
Z moim angielskim najgorzej nie jest poszperam na tej stronce, do kt?rej poda?e? link :) Musze te? skuma? ten pomys?, o kt?rym napisa?e?, ?e to niekoniecznie wina komputera... ale z tego co wiem to jak to si? sta?o (wtedy jeszcze m?j brat si? tym zajmowa?) to by? w paru miejscach i by?o powiedziane, ?e ewidentnie komputer jest uszkodzony. Ale nie zaszkodzi si? upewni? :D
Czekam r?wnie? na kolejne propozycje :P - bo z ka?dym postem odzyskuje nadzieje, ?e jednak po ponad roku zmaga? uda si? o?ywi? Talona :lol2:
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2008-01-01, 22:29   

co do kosztow TCU to napisz mi na PM to ci odpowiem, ciezko mi tez jednoznacznie powiedziec ci ile bo to nie jest chodliwy towar i malo go jest tez na rynku, wiec cena zalezy od stopnia trudnosci zdobycia, stawiam cene w przedziale 250-400 PLN. jazda w trybie awaryjnym ( jesli odnosi sie to do skrzyni ) nie powinna niczego popsuc, poza tym ze nie bedzies zmial pelnego zakresu obrotow, tudzez biegi beda wchodzily nieprawidlowo. Objawic sie to moze np zwiekszonym zuzyciem paliwa etc.

Co do mocy samochodu turbo, bez turbo, to taki samochod by byl slabszy od GS. Spowodowane jest to cala mapa wtryskow i ECU Turbo ktory bez turbininy nie wysterowal by niczego jak mu zabierzemy turbo. Bedzie mial takiego mula ze objedzie cie polonez.

Samochod FWD od AWD mozna rozpoznac po VIN ( numerze nadwozia), piata liczba w numerze " G" to AWD, " S " to FWD ( mowa o 1g).
_________________
We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/
 
 
 
Allais
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-02, 17:15   

Ok ju? wszystko z Kiepuczim ustali?em ;) Temat mo?na zamkn??, ale jak kto? niechc?cy natrafi na komputerek to mo?e mi da? zna? na priva :P
Aha i jeszcze jedno - czemu ci?gle mam 1 post ? :D

/bo temat by? w og?lnych gdzie nie zliczana jest liczba post?w. posty nabijaj? si? jedynie w tematach technicznych. przenios?em temat do og?lnych 1g /sam

[ Dodano: 2008-01-04, 21:19 ]
Kontynuuje temat bo nie chce zak?ada? niepotrzebnie nowego :P
Eh no wi?c zaczynam :D
M?j Talon jest p?ki co w op?akanym stanie ;(
Ko?o roku jest nieu?ywany, stoi i sie marnuje :( Nie do??, ?e nawet gdybym chcia? to i tak nie mog? go ruszy?... nie tylko z powodu TCU ale i dlatego, ?e nie ma przegl?du :P , a ?eby mia? przegl?d to musze pr?cz kompa do skrzyni wymieni? amortyzatory tylnie i t?umik... no i lusterko lewe wymieni? bo jaki? gnojek ostatnio je st?uk? :/
Jutro porobie fotki, ?eby?cie mogli pop?aka? razem ze mn? nad jego stanem :P
I doradzi? mi w pewnych sprawach ;) ale o tym jutro wieczorkiem jak wr?c? z pierwszych zmaga? z autem :) musz? wymontowa? akumulator i go na?adowa? bo przez ten rok si? roz?adowa? i nawet centralny zamek nie dzia?a...
Pozdro i ?yczcie mi szcz??cia :ksiadz:
PS. Goldi dzi?ki za status Klubowicza :amen:
Ostatnio zmieniony przez SAMAEL 2008-01-04, 21:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14