Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap głowicy
Autor Wiadomość
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-18, 17:05   

Pat nie do konca rozumiem Twoją wypowiedz :) ?

dlaczego uwazasz ze w seryjnym dole 4g64 trzeba zmieniac tloki i korby jesli przerzucamy czapke z 4g63 :) ?

seryjny tłok 4g64 jest nie tylko wiekszy na srednicy od seryjnego 4g63 ale rowniez nizszy
 
 
Pat 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1289
Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: 2011-03-18, 18:04   

damn...wlazło mi na psychikę teraz sam się zakręciłem.
wszystkie tego typu hybrydy po swapie głowicy które przejżałem złożone są na kutych tłokach 2g (mówimy o bloku 4g64 z 2g) przy zachowaniu wymiaru wału i korby która jest taka sama dla 4g64 jak i dla 4g63. więc jak zupełnie inny tłok może w sposób odpowiedni współpracować ze zmienioną głowicą?
uważam że zmiana tłoków na oversize dla 2g spowoduje, iż będziemi osiągać stopień sprężania taki jak dla 4g63 i da sie zapanować na tym, a w przypadku tłoków 4g64 wyjdzie nam loteria.

To są dane dla g4cs w 2,4 z sonaty 6 bolt:
"For those of you wanting the cheap route you cannot use the stock pistons and rods with the stock crankshaft and then bolt up your 4g63 head and a big turbo. The reason you cannot do this is because it creates an 11:1 compression ratio. The knock is uncontrollable even using 120 octane fuel (trust me I fried 2 crankshafts finding out). Trial and error has taught me alot about these motors"
przypuszczam, że przy pozostawieniu wszystkiego ori i zmianie czapki wynik będzie podobny i jestem ciekaw jak to ogarnąć ?
_________________
DIAMONDS ARE FOREVER
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-18, 18:22   

hmmm ciekawe :) jest kilka projektow w stanach gdzie zmieniają czapką na 2,0 (DOHC) i dmuchaja do bara bez ruszania dolu :)

w tematy g4cs za bardzo nigdy sie nie wgłębiałem... jednak... skoro seria ma 9,0:1 to po zastosowaniu tłoków oversize 0,60"4g63 6 bolt to myśle ze CR zejdzie do 7,8:1 :)
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2011-03-18, 18:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
TiV 
mniejsza zielenina



Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 115
Skąd: Kr337kk
Wysłany: 2011-03-18, 18:23   

Widzę, że temat zaciekawił :] to teraz z mojej strony tłoki oversize do 4g63 są tylko o średnicy 86 mm a w 4g64 seryjne mają 86,5 mm to nie szkodzi ? już pomijając fakt że kosztują tyle co silnik do ecli :badcrack:
_________________
Jeżdżą za mną paparazzi youtube kr337kk :)
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-03-18, 18:57   

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

dorzucam ten temat choc co prawda ,,autorzy'' tego projektu nic nie chca powiedziec bo chyba mysla ze rozwina produkcje tego silnika na skale komercyjna :hahaha:
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
Pat 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1289
Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: 2011-03-18, 19:37   

GOLDI napisał/a:
w tematy g4cs za bardzo nigdy sie nie wgłębiałem... jednak... skoro seria ma 9,0:1 to po zastosowaniu tłoków oversize 0,60"4g63 6 bolt to myśle ze CR zejdzie do 7,8:1 :)

no ale przy zmianie czapki na dohc 4g63 wyszło im CR 11:1 tak więc nic nie dmuchną.

nie znalazłem nigdzie pasującego projektu dla 4g64 z 2g...niestety wszyscy idą grubo i nie bawią się przy takiej robocie w n/a.

Goldi masz zadanie na czas wolny :) złóż silnik ze spydera z głowicą dohc i zmierz CR :)
będzie wiadomo bo na razie tylko takie luźne spekulacje są:)

np. te
http://www.slowboyracing....66/i-53407.aspx
tłok od 2.0 a przy zastosowaniu 4g46/head 4g63 CR 8,5:1
_________________
DIAMONDS ARE FOREVER
Ostatnio zmieniony przez Pat 2011-03-18, 19:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2011-03-18, 19:38   

patALLAH napisał/a:
złóż silnik ze spydera z głowicą dohc i zmierz CR

chętny by się zapewne znalazł ,nawet wiem kto :>
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-18, 19:50   

patALLAH napisał/a:
no ale przy zmianie czapki na dohc 4g63 wyszło im CR 11:1 tak więc nic nie dmuchną.
tylko pytanie skad to im sie wzielo :) ? skoro "pojemnosc" glowic 4g63 i 4g64 sa prawie ze identyczne. a zakladaja sie ja tylko i wylacznie dla lepszych przeplywow :)

nie chce mi sie bawic w mitsubishi :P ja w wolnym czasie skaldam teraz hybrydę 5sfe z 3sgte ;) wychodzi 5sgte ;) czyli 2,2 turbo ;) takie wlasnie 2,2 DOHC ;) :jezyk:
 
 
Pat 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1289
Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: 2011-03-18, 19:57   

GOLDI napisał/a:
tylko pytanie skad to im sie wzielo :)

uważam że ma mniejszą komorę spalania ta z 4g63. dlatego to wszytko ładnie powinno chodzić na głowicy z galanta o którym pisałem. tam nawet kanały idealnie pasują.

ekscentryk z Ciebie Goldi widzę :)
no jest sporo lepszych samochodów niż dsm'y ale co poradzisz :) miłość nie wybiera :)
_________________
DIAMONDS ARE FOREVER
Ostatnio zmieniony przez Pat 2011-03-18, 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-03-19, 08:08   

różnice mocy SOHC i DOHC nie wynikają tylko ze stopnia sprężania ale od charakterystyki wałka/ów i paru innych aspektów, ale co prawda są dobre SOHC lepsze od niektórych DOHC'ów

co do docelowego CR w N/A to praktycznie moim zdaniem żeby było warto to co najmniej 10,5 trzeba osiągnąć

co do CR w silniku doładowanym, wszystko zależy od preferencji/zamiarów no i kasy, bo można zrobić na wysokim CR niższe doładowanie na przykład mniejszą suszarką na TwinScroll'u i cieszyć się dobrym dołem, większą ekonomicznością, szybszym spullup'em i w ogóle, ideał na codzień, jednak będzie granica max mocy, powyżej której nie przeskoczysz na PB98, więc mierzenie w większe boost'y i moce trzeba zacząć przy budowie, lecieć na niższym CR, większej suszarce, innych wałkach itp, lecz takim silnikiem może się ciężko jeździć do pracy... no i po kieszeni pojedzie ostro
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 2011-03-19, 08:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Piotrekmm 
KLUBOWICZ


Pomógł: 35 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 1531
Skąd: Mogielnica
Wysłany: 2011-03-19, 14:27   

zenek_bb napisał/a:
ale co prawda są dobre SOHC lepsze od niektórych DOHC'ów

moge to potwierdzić szczególnie jesli chodzi o moto :ok:
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12