eclipse 3g - kilka pytań przed... |
Autor |
Wiadomość |
MARIO_
zielenina
Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 86 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-04-24, 12:41 eclipse 3g - kilka pytań przed...
|
|
|
Witam. Zainteresowałem się ostatnio tym autem
Przejrzałem praktycznie cały dział i mam jeszcze klika pytań...
1. Jak wygląda sprawa z blachą (rdza)
2. Nie znalazłem nic o jakiś częstych usterkach, czy takie występują ?
3. Wyczytałem, że są 4 wersje - GT, GS, GTS, RS - czym one się od siebie różniły?
4. Jak sprawa wygląda z przeglądem aut, a konkretnie chodzi mi o oświetlenie...
Np. oglądałem na zdjęciach jednego, i zauważyłem, że z przodu w kloszach kierunków (które są przeźroczyste - a z tego co widzę to w większości przypadków są pomarańczowe )
wraz ze światłami mijania palą się żarówki (właśnie w tych kierunkach)
Identycznie sprawa wygląda z tyłu gdzie wraz ze światłami mijania palą się żarówki w kloszach znajdujących się obok świateł cofania ( i tutaj również są białe, choć widziałem głównie czerwone)...Czy jest z tym jakiś problem ? (lub z ewentualną przeróbką)
A jak kierunkowskazy z tyłu (lampy są całe czerwone), czytałem temat, że mocne ledy zrobią co trzeba, ale czy nie da rady np. podłączyć kierunków w te obok świateł cofania ( o których już pisałem ?)?
Dodam, że auto od 4 lat jeździ w Polsce...
Trochę zamotałem, ale mam nadzieję, że się domyślicie...
edit : czyli, czy tak by się dało zrobić i czy jest z tym jakiś problem :
- w dwie pozycje obok świateł cofania zamontować kierunki z lamp ?
- zamiast jednego cofania zrobić przeciwmgielne ?
I jeszcze zapytam o skrzynie biegów : Automat, ale taki że dźwignia przemieszcza się tylko w jednym kierunku i ma jakby 6 trybów co tam jest oprócz (p, n, r i d )?
pozdrawiam i życzę wesołych świąt |
Ostatnio zmieniony przez MARIO_ 2011-04-24, 15:35, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
franek
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 48 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-04-24, 15:48
|
|
|
Cześć,
ad 1.
Ogólnie problemu nie ma, chyba że był klepany i malowany..... wszyscy wiemy jak to później wygląda...
ad 2.
Hmmm, główną i jedyną usterką jaką zaobserwowałem to dziura w baku... spali ile wlejesz
A tak serio to pilnujesz płynów, regularnie zmieniasz olej, nie naprawiasz w stodole u pana Ziutka, który oprócz młotka nie zna innych narzędzi, uważasz na polskie "drogi" i cieszysz się jazdą
ad 3.
szukajka nie boli: http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=18
SAMAEL podał wszystko na tacy
ad 4.
Temat dyskusyjny i zależy czy się ktoś czepi czy nie. Od 4 lat robię przeglądy i jakoś nikt nie zauważył że lampy "troszkę nie spełniają" polskich norm. Przeszukaj forum było już dużo o lampach.
Kierunki, przednie i tylne klosze - ogólnie całe oświetlenie można zmienić na takiej jak się komu podoba (seryjne masz pomarańczowe kierunki z przodu, z tyłu biało czerwone w zderzaku) - wszystko jest kwestią kasy i upodobań - poszukaj na ebay.com albo myhoteclipse.com
Przeróbka kierunków z tyłu (z czerwonych na pomarańczowe) - żaden problem - zmieniasz żarówkę zwykłą na diodową ŻÓŁTĄ (dobrze sprawia się z 12 diodami) i po problemie - żeby było ok to trzeba się jeszcze pobawić z oporami bo tak mruga jak oszalała (ale tu nie powiem Ci co i jak bo na elektryce się nie znam).
Przeciwmgielnego nie ma można kombinować i wstawiać w zderzak zamiast pozycji
Jeśli autko jeździ tyle w kraju to:
- sprawdź czy nie należy do któregoś z forumowiczów - będziesz wtedy wszystko wiedział
- dokładnie sprawdź czy nie był składany z trzech innych
- podłącz pod kompa i sprawdź błędy
- sprawdź zawieszenie
Powodzenia w poszukiwaniach! |
|
|
|
|
pornus69
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 603 Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
|
Wysłany: 2011-04-24, 15:53
|
|
|
MARIO_, a więc tak:
1.Jeśli chodzi o rdzę nie widziałem jeszcze zadnego 3g z rdzą na blacharce więc wydaje mi się ze jest OK, gorzej z podwoziem-tutaj juz musisz konserwowac bo się pojawia tego więcej.
2.To juz kwestia auta jakie kupisz. Zależne przez kogo i w jakim stanie utrzymany, czy wymieniane wszystko na czas itp. Najlepiej zrobisz jak kupisz auto od jakiegoś klubowicza,wtedy napewno nikt Ci nie wkręci kitu żadnego.Jeśli chodzi o awaryjnośc to różnie z nimi bywa, ale napewno jeśli będziesz o niego dbał,to Ci się będzie odwdzięczał.
3.Tutaj najlepiej zrobisz jak sobie wejdziesz na www.wikipedia.org i wpiszesz w wyszukiwarce Mitsubishi Eclipse - poczytasz o wszystkim tam RS-najsłabsza wersja(150KM) GTS-najmocniejsza (213KM)
4.To zalezy na kogo trafisz,jak ktoś będzie upierdliwy to napewno Ci będzie marudził,najlepiej gdzieś w znajomych pukntach to robic albo po znajomości
Jeśli chodzi o kierunki przednie ori wychodziły pomarańczowe,jeśli są białe klosze to napewno ktoś je zmieniał.Ale białe zdecydowanie lepiej się prezentują. Masz rację swięcą się one wraz ze światłami ale w niczym to nie przeszkadza
Fakt głównie lampy z tyłu są czerwone, ale jeśli kupisz GTS to tam seryjnie były montowane lampy z szarym wypełnieniem,pomarańczowym kierunkiem (wg mnie najładniejsze są takie lampy ) Jeszcze raz powtarzam- kup auto od klubowicza a napewno nie pożałujesz!
Jeśli chodzi o przecimgielne to są one tylko z przodu, a automat oprócz tego co napisałeś ma jeszcze opcję tiptronik czyli przesuwając w prawo ma jeszcze możliwośc manualnej zmiany na niższy lub wyższy bieg. To tyle,pozdrawiam i również Wesołych!!! |
_________________ Life is 2 short to drive boring cars |
|
|
|
|
MARIO_
zielenina
Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 86 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-04-24, 16:06
|
|
|
Dziekuję
pornus69 napisał/a: | Ale białe zdecydowanie lepiej się prezentują. Masz rację swięcą się one wraz ze światłami ale w niczym to nie przeszkadza |
Ale tam jest jedna żarówka ?
A co do automatu to właśnie chodziło mi o taki, który się nie przesuwa w prawo i ma 6 "trybów" i nie wiem co to są te dwa dodatkowe ?
pozdrawiam |
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2011-04-24, 17:21
|
|
|
MARIO_ napisał/a: | Dziekuję
pornus69 napisał/a: | Ale białe zdecydowanie lepiej się prezentują. Masz rację swięcą się one wraz ze światłami ale w niczym to nie przeszkadza |
Ale tam jest jedna żarówka ? |
Nie mam 3g ale pewnie jest tak jak wszędzie czyli jedna żarówka dwu włóknowa pomarańczowa
MARIO_ napisał/a: | A co do automatu to właśnie chodziło mi o taki, który się nie przesuwa w prawo i ma 6 "trybów" i nie wiem co to są te dwa dodatkowe ?
pozdrawiam |
Tutaj też nie wiem dokładnie ale domyślam się że oprócz p, n, r i d jest jeszcze L i 2 czyli blokowanie biegów L= 1 bieg , 2 blokowanie do drugiego biegu pozdro |
|
|
|
|
MARIO_
zielenina
Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 86 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-04-24, 17:30
|
|
|
Brian napisał/a: | MARIO_ napisał/a:
Dziekuję
pornus69 napisał/a:
Ale białe zdecydowanie lepiej się prezentują. Masz rację swięcą się one wraz ze światłami ale w niczym to nie przeszkadza
Ale tam jest jedna żarówka ?
Nie mam 3g ale pewnie jest tak jak wszędzie czyli jedna żarówka dwu włóknowa pomarańczowa |
ok dzięki
I można z tym jeździć czy trzeba przerobić, żeby tam tylko kierunki były ? |
|
|
|
|
D2 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-04-24, 17:31
|
|
|
w rs jest prnd 2 i 3 - 2 i 3 to chyba tak, że nie przerzuca biegów na wyższy niż 2 lub 3.. nie wiem po co to
w gs, gt i gts jest tiptronic w automacie.
Jeśli chodzi o usterki to zauważyłem też, że spora część klubowiczów musiała wymienić sondę lambda (koszt ok. 100zł), a w 3,0l poduszkom silnika zdarza się padać.
żarówki każdy sobie rzeźbi na swój sposób.. ja miałem z tyłu kierunki w światłach cofania. W kierunku z przodu jest tylko jedna żarówka. Spełnia funkcję pozycyjnego/obrysówki (w USA pomarańczowe) i kierunku.. ja miałem odłączone pozycję i był tam tylko kierunek. |
|
|
|
|
MARIO_
zielenina
Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 86 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-04-24, 17:50
|
|
|
Czyli oglądałem na zdjęciach RS
A żarówkami to p&p ? Z przodu po prostu się odłącza kabelek od pozycji ?
a z tyłu zmienia z klosza lampy i montuje w innym miejscu? (jak u Ciebie w światłach cofania) Czy jest z tym więcej roboty.
A jak z mijania ? Działaliście coś czy tak jak było (symetryczne) zostawiliście i jest bez problemowo ?
Sporo pytań, ale wolę wiedzieć wszystko przed |
Ostatnio zmieniony przez MARIO_ 2011-04-24, 17:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
D2 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-04-24, 19:57
|
|
|
ja już kupiłem tak zrobione auto z przodu pewnie wystarczy odpiąć kabelek.. z tyłu pewnie trzeba przeciągnąć kable.. nie zaglądałem tam za dużo |
|
|
|
|
pornus69
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 603 Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
|
Wysłany: 2011-04-24, 20:49
|
|
|
D2 napisał/a: | spora część klubowiczów musiała wymienić sondę lambda (koszt ok. 100zł), a w 3,0l poduszkom silnika zdarza się padać.
|
No faktycznie to racja,te 2 rzeczy często padają. Ale niestety sonda uniwersalna do 3g kosztuje 100zł i trzeba przerabiac chyba kabelki itp,ale jeśli chcesz jakąś dobrą to musisz zapłacic ponad 400zł. Ja kupiłem DENSO z oryginalną wtyczką i do tej pory hula i nic nie musiałem przerabiac.Cena chyba 450 rok temu- teraz nie wiem |
_________________ Life is 2 short to drive boring cars |
|
|
|
|
MARIO_
zielenina
Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 86 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-04-24, 22:31
|
|
|
Cytat: | ja już kupiłem tak zrobione auto z przodu pewnie wystarczy odpiąć kabelek.. z tyłu pewnie trzeba przeciągnąć kable.. nie zaglądałem tam za dużo |
A to szkoda Bo nigdy w takie rzeczy się nie bawiłem i nie mam pojęcia jak to należy dobrze zrobić...
pornus69 napisał/a: | Ja kupiłem DENSO z oryginalną wtyczką i do tej pory hula i nic nie musiałem przerabiac.Cena chyba 450 rok temu- teraz nie wiem |
Dzięki, ale ogólnie to mam nadzieję, że jak na Japończyka przystało nie ma problemów z usterkowością |
|
|
|
|
PiotrekKRK
KLUBOWICZ newbie
Pomógł: 45 razy Wiek: 34 Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 2386 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-04-24, 22:48
|
|
|
MARIO_ napisał/a: | Dzięki, ale ogólnie to mam nadzieję, że jak na Japończyka przystało nie ma problemów z usterkowością |
Muszę Cię zmartwić (lub pocieszyć ) Eclipse to nie japoniec. To typowy amerykaniec.
Tu troszkę historii, zachęcam do zapoznania się:
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=5898 |
_________________ Stay hungry, Stay foolish! |
|
|
|
|
MARIO_
zielenina
Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 86 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-04-25, 09:02
|
|
|
PiotrekKRK napisał/a: | Muszę Cię zmartwić (lub pocieszyć ) |
A to powód do zmartwień ?
przeczytałem |
|
|
|
|
PiotrekKRK
KLUBOWICZ newbie
Pomógł: 45 razy Wiek: 34 Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 2386 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-04-25, 09:26
|
|
|
Byłby to powód do zmartwień gdybyś liczył na to, że kupujesz japończyka |
_________________ Stay hungry, Stay foolish! |
Ostatnio zmieniony przez PiotrekKRK 2011-04-25, 09:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MARIO_
zielenina
Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 86 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-04-26, 19:40
|
|
|
To pytanie dot. kierunków, ale już bardziej szczegółowe...
Czytałem dwa tematy... i znalazłem, że najlepszym i najprostszym wyjściem będzie wstawienie mocnych żółtych ledów, ale całość będzie "mrugać" dużo za szybko.
I chyba Goldi, napisał o podłączeniu kostki i dodatkowej żarówki co doprowadzi do normalnego działania kierunków.
Niestety w tej dziedzinie kompletnie zielony jestem, więc byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi dokładnie wytłumaczył jak to zrobić i czego użyć
pozdrawiam |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-04-26, 19:44
|
|
|
albo odpowieni rezystor |
|
|
|
|
MARIO_
zielenina
Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 86 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-04-26, 19:48
|
|
|
Wyczytałem, że łatwiej będzie z tą żarówką i kostką...tylko nie mam pojęcia jak się za to zabrać w ogóle |
|
|
|
|
Szakal
KLUBOWICZ
Pomógł: 37 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 3055 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2011-04-26, 20:06
|
|
|
MARIO_ napisał/a: | :ok:
Wyczytałem, że łatwiej będzie z tą żarówką i kostką...tylko nie mam pojęcia jak się za to zabrać w ogóle |
Kolego jak dobrze patrze to nie kupiłes jeszcze Eclipsa a juz sie stresujesz i zagłębiasz w temat przerabiania oświetlenia z wersji USA na europe...ja sie pytam po co? a jak kupisz auto z oświetleniem przystosowanym do wymogów europejskich? strach pomyslec co bedzie jak trza bedzie wymienic olej... |
|
|
|
|
MARIO_
zielenina
Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 86 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-04-26, 20:13
|
|
|
Szakal napisał/a: | Kolego jak dobrze patrze to nie kupiłes jeszcze Eclipsa a juz sie stresujesz i zagłębiasz w temat przerabiania oświetlenia z wersji USA na europe...ja sie pytam po co? a jak kupisz auto z oświetleniem przystosowanym do wymogów europejskich? strach pomyslec co bedzie jak trza bedzie wymienic olej... |
no to mylisz się kolego |
|
|
|
|
Szakal
KLUBOWICZ
Pomógł: 37 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 3055 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2011-04-26, 21:21
|
|
|
MARIO_ napisał/a: | no to mylisz się kolego |
Z czym? |
|
|
|
|
|