Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomiar kompresji silnika
Autor Wiadomość
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-11-01, 00:00   Pomiar kompresji silnika

pomiar kompresji silnika ma na celu przybli?enie nam stanu jednostki nap?dowej naszego auta. Przede wszystkim, dowiadujemy si? w jakim stanie s? pier?cienie kompresyjne, odpowiedzialne za uszczelnienie zestawu t?ok-tuleja cylindra. Pomiar kompresji mo?e nam tak?e przybli?y? czy s? szczelne zawory, oraz dlaczego nasz silnik dymi/bierze olej. To z kolei pokazuje pr?ba olejowa o kt?rej ni?ej. Pozwala ona okre?li? czy spalanie oleju to wina pier?cieni czy uszczelniaczy zaworowych, chyba ?e mamy turbin? kt?rej t? metod? nie da si? wzi?? pod uwag?.

PROCEDURA:

1. Rozgrzewamy silnik do normalnej temperatury pracy
2. odpinamy kable zap?onowe oraz wykr?camy wszystkie ?wiece
3. odpinamy kostk? cewki aby od??czy? zap?on
4. najlepiej wyj?c bezpiecznik pompy paliwa ale nie jest to wymagane, krok ten mo?na pomin??.
5. w jedno z gniazd ?wiecy (najlepiej zacz?? od pierwszego od rozrz?du) wkr?camy manometr do pomiaru kompresji (najpopularniejszy wygl?da tak: , do dostania na allegro za 70z?, zwykle pomiar kompresji w warsztacie kosztuje od 50z? w g?r?)
6. nast?pnie potrzebujemy drug? osob?, kt?ra wsi?dzie do auta, wci?nie gaz w pod?og?, i na luzie b?dzie kr?ci? rozrusznikiem, a? ci?nienie na manometrze przestanie rosn??. zazwyczaj zajmuje to do o?miu zakr?ce? rozrusznika. jak ci?nienie narasta bardzo powoli oznacza to s?aby stan pier?cieni.
7.zapisujemy wynik na kartce i powtarzamy test dla pewno?ci.
8. powtarzamy punkt 6-7 dla ka?dego cylindra

mamy wyniki. Por?wnujemy z danymi servisowymi. dla 4g63t fabryczna kompresja to 176PSI, przy 150psi ju? bym si? poooowa?nie martwi?... dla 4g63 bez turbo ?rednio 200-220psi ale nie pami?tam dok?adnie.

je?eli wyniki s? przeci?tne, przeprowadzamy PR?B? OLEJOW?, je?eli wyniki s? zli?one do fabrycznych a nasz silnik spala olej to winne moga by? uszczelniacze zaworowe albo turbina o ile takow? posiadamy.


PR?BA OLEJOWA:
1.do cylindra przez otw?r po ?wiecy nalewamy na oko 2/3 kielona oleju, w turbo t?ok jest wkl?s?y wi?c je?eli pr?ba nie przyniesie ?adnych efekt?w to albo nie mamy pier?cieni albo wlali?my za ma?o i wszystko jest na t?oku zamiast na pier?cieniach....

2.po wlaniu oleju do cylindra, wkr?camy urz?dzenie do pomiaru, i powtarzamy punkt 6-7 z instrukcji dokonywania pomiaru kompresji.

je?eli wynik poprawi? si? sporo, znaczy si?, ?e winne spalania oleju s? raczej pier?cienie, jak du?o si? nie zmieni?, lub prawie wcale, oznacza to, ?e pier?cienie s? w miar? szczelne gdy? nie doszczelniaj? si? olejem, i wina le?y prawdopodobnie po stronie uszczelniaczy lub turbo.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 35
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-11-01, 08:47   

:amen: :amen: :amen:
Jakbym m?g? to da?bym pom?g? :P

SAMAEL napisał/a:
1.do cylindra przez otw?r po ?wiecy nalewamy na oko 2/3 kielona oleju

Rozumiem ,?e po pr?bie tej olej si? przepali podczas jazdy i nie trzeba go b?dzie wyci?ga? z tamtad strzykawk?? :P Przy braniu i przepalaniu oleju jak bardzo kat dostaje po dupie? D?ugo wytrzyma?
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-11-01, 09:16   

nie, przepali si
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Timonek 
KLUBOWICZ


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 674
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-01, 17:47   

a ja przy sprawdzaniu nie wciska?em w og?le gazu, czyli pomiar do dupy?
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-11-01, 18:37   

do dupy
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2008-11-02, 15:33   

W moich stronach takie pr?by robi sie zazwyczaj do sprawdzania komprechy aby ustali? wst?pn? diagnoze czy pierscienie czy zawory :?
Bo nie raz sie ju? zda?y?o ?e cisnienie na garkach by?o ok silnik chodzi? dobrze mia? moc ale bra? sporo oleju
po rozebraniu okaza?o si? ?e pie?cienie olejowe s? po?amane lub maj? du?? przerw? na zamkach :>
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-11-02, 16:22   

generalnie u mnie ci?nienie te? by?o w normie a pier?cieni olejowych nie by?o.... co nie zmienia faktu ?e warto przeprowadzi? a mo?e co? poka?e.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2008-11-02, 20:31   

jak najbardziej :ok:
chcia?em tylko powiedzie? ?e nie zawsze dobra kompresja gwarantuje dobry stan pierscieni olejowych :amen:
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
LowRider
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-06, 12:19   

No mi to tak?e oznajmi? mechanik ,ci?nienie mam na kazdym garze r?wno po 14 Bar ,tak wiec ?ilnik jest w dobrym stanie ,ale ?yka olej ... Ja osobi?cie mam nadzieje,ze to uszczelniacze.... Oby,przy wymianie rozrz?du si? oka?e bo wtedy mam tak?e zamiar wymieni? uszczelniacze

Dodam,ze ja zap?aci?em za pomiar kompresji 30 z? i m?j mechanik nie wkr?ca? manometru tylko za?o?y? ko?c?wk? doci?kow?
Ostatnio zmieniony przez LowRider 2008-11-06, 12:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robczes
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-17, 12:41   

Ta fabryczna kompresja w turbo 176PSI to tyczy si? 1g czy 2g?? U mnie generalnie na ka?dym wywala jakie? 165PSI,1 z nich mia? chyba 170, czyli to ju? ?rednio? Przyznaj?, ?e troch? oleju znika niestety, podejrzewam, ?e turbink?, ale chyba jeszcze przede mn? ta pr?ba olejowa i g?owica do d?ubni?cia, co by uszczelniacze powymienia?. A je?li chodzi o uszczelniacze, to przy przebiegu 150kkm mo?na si? spodziewa?, ?e ju? si? sko?czy?y?
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-17, 12:57   

w 1g jest ciut nizszy stopien sprezania i kompresja bedzie nizsza

[ Dodano: 2009-02-17, 12:58 ]
za to mozna wiuecej dmuchnac :D
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2009-02-18, 19:37   

robczes napisał/a:
podejrzewam, ?e turbink?

cz?sto turbina jest powodem "?ykania "oleju , rzuc okiem na rure od turbiny do kolektora ss?cego czy nie jest czasem za oliwiona
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-18, 10:10   

Coodo, u mnie w Colcie po zakupie turbiny na chwile na dolot turbiny naciagnalem biala szmate i jak odpalilem momentalnie zrobila sie czarna. Wyglada na olej. Zdjalem pierscien i rozebralem turbo. To w slimaku byl olej. Zakopcony byl i tlusty. To znaczy ze lozysko slizgowe na walku w turbo puszcza?? Do tego ma straaaszny luz. o taki..: (robione kiepskim trelefonem)
http://www.youtube.com/watch?v=k33RNHB4eUk
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2010-09-18, 11:59   

jagos, Twoja sprezarka to z?om, przykro mi
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2010-09-18, 12:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2010-12-27, 11:16   

SAMAEL napisał/a:
1. Rozgrzewamy silnik do normalnej temperatury pracy

u mnie pomiar by? na zimnym (niedoczyta?em) czyli pomiar do kitu?
przeszuka?em google raz pisz?, ?e na ciep?ym wyjdzie mniejsza ni? na zimnym, a raz, ?e na odwr?t. Pytam, bo u mnie pomiar kosztuje 40 z? i nie usmiecha mi si? za ka?dym razem p?aci? za "mechanikowe widzi mi sie"
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-01-29, 16:17   

SAMAEL napisał/a:
3. odpinamy kostkę cewki aby odłączyć zapłon
4. najlepiej wyjąc bezpiecznik pompy paliwa ale nie jest to wymagane, krok ten można pominąć.


W 2G jest bezpiecznik przekaźnika pompy, ale w 1G nie ma, w 1G pompa sterowana jest przekaźnikiem głównym dla ECU i pompy jeden, nie da się go odpiąć bez rozkręcania boczków konsoli. Ale po cholerę...

Poza tym co da odpinanie pompy w 2G skoro jak wtryski dostaną sygnał i tak się otworzą i mimo braku ciśnienia paliwa benzyna dostanie się do cylindrów zakłamując wynik na "sucho", zrobi coś a'la próby olejowej...

W 1G odpinamy tylko czujnik wałka potocznie zwany CASem, dzięki temu nie zostanie podane ani paliwo, ani iskra. Nie trzeba odpinać cewki ani pompy ani wtryskiwaczy.

W 2G odpinamy albo cewkę i wtryskiwacze albo oba czujniki CAS(bo są dwa Cam i Crank Angle sensor, Cam na wałku, Crank na wale) otrzymując ten sam efekt co w 1G (tam Crank i Cam w jednej obudowie).
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

 
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 35
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2011-01-29, 16:35   

zenek_bb napisał/a:
W 1G odpinamy tylko czujnik wałka potocznie zwany CASem, dzięki temu nie zostanie podane ani paliwo, ani iskra. Nie trzeba odpinać cewki ani pompy ani wtryskiwaczy.


Kurcze czyli bede musiał powtórzyc sobie pomiar ,dobrze wiedziec ze wystarczy CAS odpiąc :)
 
 
 
pornus69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 603
Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
Wysłany: 2011-05-10, 16:46   

ok panowie a w moim przypadku jak będzie to wyglądało jeśli chodzi o punkt 6 ? Mam V-ke i muszę zdjąc przepustnicę,linke od gazu itp więc wciśnięcie pedału odpada. Jak poprawnie to zrobić ?
_________________
Life is 2 short to drive boring cars ;)
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-05-13, 00:26   

pornus69 napisał/a:
linke od gazu itp więc wciśnięcie pedału odpada. Jak poprawnie to zrobić ?

wciskasz ręcznie przepustnice.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-13, 00:37   

rosomak1983 napisał/a:
pornus69 napisał/a:
linke od gazu itp więc wciśnięcie pedału odpada. Jak poprawnie to zrobić ?

wciskasz ręcznie przepustnice.
a po co w przypadku v6 gdzie trzeba sciagnac kolektor ssacy? przepustnicy nie bedzie na silniku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12