W celu regulacji IPS (która notabene nie jest konieczna, bo została wykonana przez fabrykę) musimy poluzować linkę gazu. Luzujemy więc 2 śrubki trzymające linkę do mocowainia na kolektorze ssącym. Następnie odkręcamy kontrę na IPS, zdejmujemy z niego wtyczkę i wykręcamy go dosyć mocno. Teraz do styku podłączmy miernik ustawiony na zakres 200 omów a drugą końcówkę do najbliższej masy lub minusa akumulatora. Teraz wkręcamy IPS do momentu aż na mierniku pojawi się 0 - oznacza to moment, w którym trzpień dotknie masy. Od tego momentu robimy jeden obrót wkręcający IPS i trzymając go (żeby się więcej nie kręcił) dociągamy śrubkę kontrującą.
Teraz należy ustawić wolne obroty oraz czujnik położenia przepustnicy - TPS.
Pora na wolne obroty. W tym celu musimy mieć auto rozgrzane do temp. pracy. Jeśli nie regulowaliśmy IPS to teraz należy poluźnić linkę gazu. Wyłączamy wszystkie odbiorniki prądu, koła na wprost, bieg skrzyni automatycznej na P lub N. Podłączamy do masy pin nr 10 złącza diagnostycznego (na zdjęciu nr 2 poniżej).
Złącze jest w kabinie, obok skrzynki bezpieczników - pin 12 to masa, więc wystarczy złączyć 10 z 12. Następnie w komorze silnika podłączamy do masy złącze do ustawiania zapłonu - pokazane jest na poniższym zdjęciu i jego położenie jest zależne od samochodu - w Galancie jest z reguły w okolicy zbiornika płynu hamulcowego, w Eclipse za akumulatorem.
W środku jest tylko 1 pin, więc nie ma problemu z podłączeniem - z doświadczenia wiem, że najlepiej podłączyć go do minusa akumulatora.
Obie te operacje mają przestawić ECU w tryb serwisowy, w którym w żaden sposób nie wpływa ono na działanie silnika - poza standardowym podawaniem paliwa i wyzwalaniem iskry.
Teraz dobrze byłoby mieć obrotomierz (bo ten na desce nie jest najdokładniejszy) lub Palmtopa z programem MMCd (więcej na: tej stronie oraz tutaj) - w celu dokładnego pomiaru obrotów. Teraz uruchamiamy silnik i dajemy mu trochę popracować na wolnych obrotach i odczytujemy ich wartość z obrotomierza lub Palmtopa. Jeśli nie jest to ok. 850 obr./min., to śrubką SRG pokazaną na poniższym zdjęciu regulujemy - wkręcając zmniejszamy, wykręcając zwiększamy obroty. Śrubka ta jest pod czarną, gumową zaślepką - jeśli oczywiście nie została ona zgubiona.
Po regulacji wyłączamy silnik i odłączamy oba złącza od masy oraz napinamy linkę gazu - nie za mocno) - to już koniec regulacji. Następnie sprawdzmy i ew. ustawiamy TPS (na powyższym zdjęciu oznaczony jako TPS).
W tym celu do pinów 1 i 2 od lewej (stojąc przodem do auta) wbijamy długie igły. Zauważcie, że wtyczka ma piny ułożone z przerwą - jest pin nr 1, potem przerwa, potem pin nr 2 i nr 3. Wbijając należy uważać by igły nie robiły zwarcia (nie stykały się). Teraz włączamy zapłon na ON (nie odpalając silnika) i mierzymy napięcie na igłach (jak go nie ma, to znaczy, że są za płytko wbite). Poprawna wartość to 0.48 - 0.52 V - jeśli jest inaczej, to trzeba odkręcić 2 śrubki mocujące TPS i delikatnie go przestawić, aby napięcie mieściło się w podanym zakresie. Po zakończeniu wyłączamy zapłon i wyjmujemy igły. Koniec.
Sprostowanie:
Na prośbę jednego z użytkowników forum,informuję iż porada nie jest moim autorstwem. Owy tekst jest zaczerpnięty ze strony http://mitsubishifan.pl/mitsubishifan/ .
Przepraszam ,że chciałem pomóc.
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-06-18, 12:35, w całości zmieniany 1 raz
Wielkie dzieki Mati a mogl bym jeszcze prosic o te zdjecia ktore tu pisze a nie ma ich bo nie wiem kompletnie gdzie sie podlaczac jak nie jest pokazane
[ Dodano: 2011-06-18, 11:25 ]
A mogl by mi ktos jeszcze podpowidziec jak poluzowac na srobke na TPS ta na dole bo nie moge tam zadnym kluczem dojsc a na TPS wykazalo mi 0,80 wiec przydalo by sie troche go przestawic
adam99999, wejdź na tą stronkę http://mitsubishifan.pl/mitsubishifan/ , po lewej stronie masz dane naprawczo-regulacyjne (kliknij) potem w zakładkę Obroty DOHC i tam masz opis + zdjęcia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach