Daewoo Espero Turbo AWD |
Autor |
Wiadomość |
Pat
KLUBOWICZ
Wiek: 37 Dołączył: 17 Sie 2007 Posty: 1289 Skąd: Podkowa Leśna
|
Wysłany: 2011-08-29, 22:08
|
|
|
GOLDI napisał/a: | Kisiel zawsze marzył o JetCar'ze |
ale to już było |
_________________ DIAMONDS ARE FOREVER |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-08-29, 22:15
|
|
|
patALLAH napisał/a: | GOLDI napisał/a: | Kisiel zawsze marzył o JetCar'ze |
ale to już było | zależy na bazie czego |
|
|
|
|
PiotrekKRK
KLUBOWICZ newbie
Wiek: 34 Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 2386 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-08-29, 22:27
|
|
|
GOLDI napisał/a: | zależy na bazie czego |
Piotrek mówi: Wsadźcie silnik odrzutowy do lanosa |
_________________ Stay hungry, Stay foolish! |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-08-29, 22:30
|
|
|
PiotrekKRK napisał/a: | GOLDI napisał/a: | zależy na bazie czego |
Piotrek mówi: Wsadźcie silnik odrzutowy do lanosa | Swoją drogą Lanos tez już odpalony ale on zbudowany zupełnie w innym celu do leczenia na Poznaniu |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-08-29, 23:40
|
|
|
bardzo mi sie podoba wielkie brawo. megasliper a ten rozłaczany naped marzenie.
tylko czy po paru przełaczeniach przy ostrej scigance nie powie papa ??? |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-08-30, 00:05
|
|
|
podobnie jak z haldexami, spinają się rozpinają i nie mówią papa |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-08-30, 01:04
|
|
|
GOLDI napisał/a: | podobnie jak z haldexami, spinają się rozpinają i nie mówią papa |
nie mówie nie ani nie mowie tak ale chce zobaczyc jak przykładowo takie autko sciga sie na maxa przykładowo na 1.4 mili i przełacza szybko napedy w ferworze walki...
W holdexie chyba przy dowolnej predksoci nie mozna przestawiac napedów...
Ale to moje przypuszczenia nie znam sie na tym ale ponoc takie napedy nie sa zbyt trwałe.
A zmiana napedow przy jezdzie na maxa na pewno im nie służy. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-08-30, 01:23
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | W holdexie | przykładowo Haldex (np. taki starszej generacji) przy starcie zawsze spięty, powyżej pewnej prędkości sam się rozłącza, jeśli uślizg to się spina i to przy max obciążeniu etc
W światku tuningowym powszechne rozwiązanie dla posiadaczy napędów typu Haldex są tzw kontrolery Haldex'a, które pozwalają wybrać manualnie opcję spięcia procentowego napędu, bądź spięcie stałe i rozpięcie jego w każdym żądanym momencie żyją, jeżdżą
Wracając do napędu Opla. Osobiście znam dwie calibry, które jeździły na 1/4 z takim samym napędem jak w/w Espero przerobionym by rozłączać napęd na żądanie i napędy nigdy nie zawiodły później w obu calibrach zainstalowano Haldex'a, z racji większej trwałości napędów, oraz precyzji sterowania. Obie Calibry obecnie reprezentują powyżej 400hp (jedna 480hp, niedawno opisany project biTubo na RF)
Tak więc nie musisz się obawiać bardziej niż właściciel pojazdu
Nawet jeśli napęd klęknie to i tak z przyszłym sezonem wraz z wzmocnieniem silnika zapewne wleci Haldex
[ Dodano: 2011-08-30, 01:26 ]
rosomak1983 napisał/a: | ale ponoc takie napedy nie sa zbyt trwałe. | jest pewna osoba w tym kraju, która Vag'i zna jak własną kieszeń Patryk z CompSportu Po jego projektach, wyczynach, zbudowanych potworach na tych "nie trwałych" (jak to ponoć mówią) napędach... śmiem twierdzić, że to jedne z pancerniejszych napędów.
[ Dodano: 2011-08-30, 01:32 ]
rosomak1983 napisał/a: | i przełacza szybko napedy w ferworze walki... | obecnie jest to realizowane po prostu switch'em , ale z racji iż w Espero siedzi StandAlone Vems to można śmiało ustawić by napęd rozpinał się przy zadanej prędkości po VSS'ie. Jednak właściciel woli by odbywało się to z jego tylko i wyłącznie pełną kontrolą |
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2011-08-30, 01:33, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-08-30, 15:34
|
|
|
ciekawe rzeczy, dla mnie taki naped to rewelacja. Duze koszty załozenia czegos takiego i jakie auta osobowe maja takie cudeńko seryjnie ??? |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2011-08-30, 15:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-08-30, 19:15
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | ciekawe rzeczy, dla mnie taki naped to rewelacja. Duze koszty załozenia czegos takiego i jakie auta osobowe maja takie cudeńko seryjnie ??? | zależy od samochodu do ktorego naped mialby byc adaptowany...
wracajac do tematu espero
wiecej na jego temat (opis i fotorelacja) tutaj:
http://www.racingforum.pl...nly-t91340.html |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-08-31, 00:07
|
|
|
GOLDI napisał/a: | zależy od samochodu do ktorego naped mialby byc adaptowany...
|
eclipse AWD 1G mam podwójny naped wiec mozna ekspertymentowac |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2011-08-31, 00:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
cliper2g-gsx
KLUBOWICZ
Wiek: 37 Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 180 Skąd: Rewal
|
Wysłany: 2012-01-04, 17:24
|
|
|
rosomak1983, sleeper to raczej n ie jest z tym festynem na zewnatrz a gdyby nie to moze by to jakos podszywalo sie pod espero no ale teraz to watpie ale ogoolnie wolalbym slabsze evo niz to cos kazdy ma wlasny gust i to jest spoko bo jak by kazdy mial taki sam to bysmy wszyscy jezdzili jednym modelem |
_________________ Patryk |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-01-05, 17:22
|
|
|
cliper2g-gsx napisał/a: | bo jak by kazdy mial taki sam to bysmy wszyscy jezdzili jednym modelem | i świat był by nudny. A tak to ktoś musi przegrać by wygrać ktoś mógł Dlatego mój leciutki COLCIK z 300KM bedzie śmigał jak ta lala :D
Masa pojazdu czyni cuda :D |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2012-01-05, 17:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Piotrekmm
KLUBOWICZ
Wiek: 37 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 1531 Skąd: Mogielnica
|
Wysłany: 2012-01-05, 18:08
|
|
|
wojtas napisał/a: | a z ciekawosci ile on wazy? |
~950-1050kg |
_________________
|
|
|
|
|
Pehdesign
KLUBOWICZ
Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 1235 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 2012-08-05, 21:53
|
|
|
odgrzeję kotleta
tak z czystej ciekawości zastanawiam się czy da się taki haldex przystosować w eclipse.
Czy trzeba by było zmieniać skrzynię biegów czy z gsx'a podeszła by.
I ile takie ustrojstwo może kosztować.
A i czy haldex może być cały czas spięty??
[ Dodano: 2012-08-06, 02:25 ]
jeszcze jedno pytanie. Czy na haldexie straty mocy związane z napędem są takie same jak w seryjnym gsx? Bo wał i tak cały czas się kręci o ile się nie mylę |
|
|
|
|
Hołek
KLUBOWICZ
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 862 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2012-08-06, 15:29
|
|
|
w skrzyni gsxa masz mechanizm roznicowy przy transferze. W haldexie mechanizm znajduje sie w tylnym dyferencjale. Staly naped jest fajniejszy od haldexa do zabawy. |
_________________ BYŁO: Eclipse 2g GS 99;
Talon TSi AWD ~350ps
EVO IV, V, V, V, 4.5, IX, X
JEST: EVO 6 RS i EVO 6 TME
https://www.facebook.com/tomcarmotorsports
|
|
|
|
|
|