Różnica między 6bolt a 7bolt 4G63 1G i 2G Kompedium wiedzy |
Autor |
Wiadomość |
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-16, 23:17
|
|
|
DanKon, przeciez tloki turbo maja odnaczenie bodajze 63D T wiem ze w 7 Bolt tez tak maja bo kumpel z US ma 7Bolta i tez ma to oznaczenie. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
zenek_bb
KLUBOWICZ 1G 93' LPG Stag300+
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 548 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-09-17, 11:17
|
|
|
tak dok?adnie, t?oki od USA mo?na omylnie na oko nazwa? t?okami od turbo bo nie s? p?askie jak euro (st. spr??ania 10) tylko wkl?s?e jak turbo, z tym ?e turbo (1g) maj? st spr??. 7,5 a USA maj? 9, co do tych sworzni musz? przyzna? racj? bo ju? to s?ysza?em kiedy? tylko nie pomy?la?em ?eby wpisa? bo nie pami?ta?em dok?adnie na czym polega?a r??nica i wymiary, ale jak by si? znalaz? kto? z wymiarem 6 bolta NA Euro i 7 bolta z 1G... bo ja nie mam ju? starych t?ok?w z bloku euro 6bolta ani korb... wiem ?e 2G 7 bolt ma inne swo?nie
[ Dodano: 2010-09-17, 11:27 ]
aha, co do obudowy to jestem pewien co do tej rozbie?no?ci z tym ?e pewnie obudowy plastikowe mo?na jako? dopasowa?, a jest to pomocne bo ?atwiej wsadzi? i wyj?? t? dwu cz??ciow? ni? jednocz??ciow?, dwu cz??ciowa by?a w 90-91 a dwucz??ciowa 92-94 czyli te? na niekt?rych 6 boltach mog?a by?, a ?ruby s? w tych samych miejscach z tym ?e stosuje si? inne ich d?ugo?ci, wida? to ?adnie tutaj w punkcie 37 |
_________________ Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!
|
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 2010-09-17, 11:40, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
DanKon
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Wrz 2008 Posty: 65 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2010-09-17, 17:07
|
|
|
jagos, dok?adnie jak m?wisz t?oki moje mia?y oznaczenie 63DT, te co kupowa?em maj? 63DTF1 i klubowicz, kt?re mi je wysy?a? twierdzi? ?e s? to r?wnie? t?oki od turbo ale 7 bolt, dlatego te? wcze?niej tak napisa?em i dlatego te? by?a r??nica w ?rednicy sworznia. Chyba ?e s? to t?oki od 7 botl ale bez turbo. |
|
|
|
|
zenek_bb
KLUBOWICZ 1G 93' LPG Stag300+
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 548 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-09-17, 22:00
|
|
|
to s? mo?e t?oki od 2G turbo, a F1 chyba znaczy ?e pierwszy nadwymiar...
[ Dodano: 2010-11-16, 11:53 ]
dodane drobne szczeg??y i wprowadzone drobne zmiany w li?cie
[ Dodano: 2010-11-17, 21:20 ]
Coodo napisał/a: | zenek_bb napisał/a: | w 7 bolt jest jednocz??ciowa a w 6 bolt dwucz??ciowa |
U mnie w 7bolt, jest te? dwu cz??ciowa ,1cz??? ko?a rozrz?du i a druga d?? wa? itd. |
jeszcze nie pr?bowa?em ich montowa? zamiennie, jednak s?dz?c po ostatnich ogl?dzinach r??nica w ?rubach zwi?zana jest z grubo?ci? tulei pod ?ruby w obudowach, a miejsca ich przykr?cania s? te same wi?c w teroii powinny pasowa? po zastosowaniu odpowiednich ?rub
Golo napisał/a: | Mo?e si? myl? ale pompa wody od 7 bolt nie pasuje do 6 bolt, nie da si? dokr?ci? plastikowej obudowy na rozrz?d. |
mylisz si? tydzie? temu mia?em obie pompy na stole, wyj?t? z fabrycznego 6bolta i drugiego silnika 7 bolt, obie pompy prawie idealne, r??nica polega?a na kszta?cie g?rnej kraw?dzi dolegaj?cej do bloku, wystarczy lekko przeszlifowa?, druga r??nica to to ?e w jednym jeszcze miejscu trzeba by?o by przeszlifowa? o 1mm kraw?d? wywini?t? w d?? (to co robi za os?onk? paska balansu) ale to by?y r??nice wynikaj?ce z kiepskiej jako?ci producenta a ni?eli r??nic w pompach |
_________________ Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!
|
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2012-02-22, 18:38
|
|
|
Natrysk na denka tłoków w 1G 7bolt N/A rocznik 93/94
|
_________________
|
|
|
|
|
isker
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 340 Skąd: Małocin
|
Wysłany: 2012-02-24, 20:32
|
|
|
Tofik napisał/a: | Natrysk na denka tłoków w 1G 7bolt N/A rocznik 93/94 |
w moim 1g n/a 92r 7 bolt też ten wynalazek jest:)
Natrysk występował chyba razem z chłodnica oleju.
[ Dodano: 2012-02-24, 20:33 ]
a tak btw...kotlet troche... |
_________________ e36-150km
126p-24km
1g-150km:) |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2012-02-25, 00:23
|
|
|
Tofik, to jest orginał ??? ciekawa sprawa. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2012-02-25, 00:30
|
|
|
tak 7 bolt ma natrysk , już było o tym dawno dawno tematu jak był tutaj jeszcze SAMAEL |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2012-02-25, 01:34
|
|
|
acha wiec 2g 7 bolt NA nie ma ??? Dobrze mysle??? |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2012-02-25, 01:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2012-02-25, 05:24
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | acha wiec 2g 7 bolt NA nie ma ??? Dobrze mysle??? |
tego już nie wiem, ale ten natrysk w 1G 7 bolt GS występuje podobno tylko w wersji europejskiej, wersja usa podobno tego nie ma |
Ostatnio zmieniony przez MATi 2012-02-25, 05:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2012-02-25, 08:29
|
|
|
kotlet jak kotlet ale samczny
a swoją drogą ten temat tan naprawde nie przemija bo jest/ powinien byś na bierzącą auaktualniany jak ktoś coś znajdzie czy się dowie
rosomak1983, tak to oryginał, zdjęcie zrobiłem jakoś w kwietniu zeszłego roku jak zdejmowaem miskę żeby zrobić zwrot oleju ze sprężarki. a w 2g faktycznie z tego co wiem nie ma natrysku |
_________________
|
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2012-02-25, 13:27
|
|
|
W 2g nie ma takze chłodnicy oleju nie ???
Moze cos w tym jest ze jak chłodnica to i natrysk. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2012-02-25, 14:57
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Moze cos w tym jest ze jak chłodnica to i natrysk. |
Goldi kiedyś pisał że jak nie ma chłodnicy to wcale nie znaczy że nie ma natrysku |
|
|
|
|
Junior
KLUBOWICZ
Pomógł: 9 razy Wiek: 32 Dołączył: 24 Lip 2009 Posty: 293 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 2013-02-28, 22:41
|
|
|
Panowie dół z 1g spasi do 2g ? chodzi o mocowanie skrzyni itp? jezeli tak to co potrzebuje z osprzetu z 1g a co zostanie w 2 g ? 4g63 ? Jak tam sprawa wygląda z tym czujnikiem wału? |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-06-26, 12:07
|
|
|
Trochę odgrzeje kotleta, ale w sumie po to jest ten temacik
A co powiecie o różnicach wytrzymałościowych 6 i 7bolt z 1gena?
JAk czesto występuje w 7boltach 1G Crank walk? Ktoś miał tego pecha?
Ile wytrzymuje wał, korby i tłoki? Jakie moce max wytrzyma? Czy jest sens zakuwać ten silnik z seryjnym wałem czy trzeba od razu wał kupić kuty? |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2014-06-26, 15:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2014-06-26, 12:16
|
|
|
jagos napisał/a: | A co powiecie o różnicach wytrzymałościowych 6 i 6bolt z 1gena? |
6 bolt był tylko w 1g
jagos napisał/a: |
Ile wytrzymuje wał, korby i tłoki? Jakie moce max wytrzyma? Czy jest sens zakuwać ten silnik z seryjnym wałem czy trzeba od razu wał kupić kuty? |
W 6 bolt były mocniejsze korby w 7 bolt mocniejsze tłoki ... Ja bym więcej niż ok. 450KM na seryjnym wale z 6 bolt nie robił ale wszystko tak naprawdę zależy od Momentu i gdzie się on pojawia... Czy warto kuć? Zawsze warto |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2014-06-26, 12:28
|
|
|
jagos napisał/a: | JAk czesto występuje w 7boltach 1G Crank walk? |
ja nie słyszałem o takich przypadkach , to bardziej występowało w 2g |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-06-26, 15:17
|
|
|
Brian napisał/a: | jagos napisał/a:
A co powiecie o różnicach wytrzymałościowych 6 i 6bolt z 1gena?
6 bolt był tylko w 1g |
Chodziło mi o różnice w wytrzymałości podzespołów 6 a 7bolt. Już poprawiłem.
Kupiłem 7 bolta z 1G (nie wiem dlaczego-może cena mnie do tego skłoniła )
I tak rozmyślam co by tu z nim zrobić "by żyło się lepiej"
Wiem na co stać 6bolta. Ale nie wiem co w serii można wycisnąć z 7bolta z 1G. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2014-06-26, 15:49
|
|
|
Pamiętaj żeby nie przekraczać 480Nm reszta w rękach Boga |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-06-26, 22:44
|
|
|
bez znaczenia czy to 6 czy 7 bolt? |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
|