Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka charakterystyka termistora w przep?ywomierzu 4G63?
Autor Wiadomość
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-14, 20:15   

Szakal napisał/a:
slysad napisa?/a:
Kolejna rada to warto zwr?ci? na uwag? na czujnik zamkni?cia przepustnicy.
Mo?e on zwiera? ca?y czas do masy i ECU nie wie ?e dodajemy gazu.

Kt?re to ,jak zobaczy? czy si? zwiera i jak ew. usun?? usterke?



IPS to jest Ziomu? i sprawdzisz go miernikiem czy jak pu?cisz gaz to zmasuje ten pin co mu wystaje.ALe z tego co pamietam to jak jeszcze palmy by?y i dzialaly to IPS CI hula?.
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-14, 20:20   

Szakal napisał/a:

slysad napisał/a:
Kolejna rada to warto zwr?ci? na uwag? na czujnik zamkni?cia przepustnicy.
Mo?e on zwiera? ca?y czas do masy i ECU nie wie ?e dodajemy gazu.

Kt?re to ,jak zobaczy? czy si? zwiera i jak ew. usun?? usterke?


To jest na przepustnicy. Sensor znajduje sie na tej samej osi co klapka przepustnicy. Kiedy przepustnica sie otwiera to ten sensor odczytuje pozycje w porcentach.
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-14, 23:52   

Oj chyba nie Aliasie, czujnik zamkniecia przepustnicy jest czym? innym niz TPS, IPS to taki zero-jedynkowy stycznik gaz puszczony = za??cza mas? na pewnien kabelek , gaz wci?niety = od??cza od masy. To jest to co jest wkrecone z drugiej strony przepustnicy i wychodzi z tego jeden przew?d w okolo 4cm os?onie gumowej.
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2008-03-15, 16:50   

racja mitutojo
a ten czujnik co jest zamontowany na osi przepustnicy to podaje napiecie w voltach o ile sie nie myle to jest od 1 do 5v
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-03-15, 17:14   

k*rwa ma?! Mimo i? CE sie nie ?wieci to sprawdzi?em b??dy i...12 ,13 ,25 ! Jest jeszcze chyba jaki? ale nie moge go zidentyfikowa?...I teraz s? 2 opcjie : albo przep?ywka jest wysrana (w co watpie bo na gazie jest ok i przek?adka nic nie da?a raczej...) albo mitutoyo co? pomin??e? przy reperacji ECU :> Co s?dzisz ziomu??
 
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2008-03-15, 17:28   

taka sekwencja b?ed?w to mo?e by? uszkodzone ecu
na mm go?ciu mia? podobny problem
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-15, 17:48   

Moze warto popatrzec za wymiana ECU? Nie pamietam juz czy ty to robiles???
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-15, 18:12   

Ja bym si? tym nie martwi?....U mnie te? diodka non stop co? mruga sobie a CE za?wieca sie jedynie gdy 41 rusza do akcji. Od??cz klem? i ju? Cie nie bedzie diodka denerwowa?. To s? zapami?tane b??dy po przek?adce przep?ywomierza. Dioda mruga wszystkie b??dy (aktualne i zapami?tane) od ostatniego resetu a CE tylko te kt?re aktualnie wyst?puj?. Przyk?ad: Jak jedziesz na waszce CE siedzi cicho, przerzucisz na LPG, CE sie zaswieca, jak znowu pojedziesz na waszce to CE zgasnie a dioda nadal bedzie mruga? swoje 4 d?ugie i kr?tki.

TPS zmienia napiecie od zera do 5V dlatego ustawia si? 10% otwarcia na wolnych czyli 0,5V.

Prze?o?ymy ECU i moze cos sie wyjasni, pamietaj ziomu? ze ECU to nie same kondensatory,jednak jestem pewnien ze s? dobrze polutowane,nie by?o z nimi zadnych komplikacji.Oka?e si
Ostatnio zmieniony przez mitutoyo 2008-03-15, 18:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2008-03-16, 14:31   

mysla?em ?e szaki resetuje ecu po ka?dym od?czeniu przep?ywki lub czujnik?w
a poza tym nie musi od??cza? klemy bo przecie? ma palma
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-03-16, 14:45   

Coodo napisał/a:
mysla?em ?e szaki resetuje ecu po ka?dym od?czeniu przep?ywki lub czujnik?w

Ale po co? :wtf: Co ,od??cze przep?ywke i musze robi? reset? Pierwsze s?ysze...
 
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2008-03-16, 14:50   

za kazdym razem ...
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-16, 16:03   

Szakal napisał/a:
Coodo napisał/a:
mysla?em ?e szaki resetuje ecu po ka?dym od?czeniu przep?ywki lub czujnik?w

Ale po co? :wtf: Co ,od??cze przep?ywke i musze robi? reset? Pierwsze s?ysze...


Oczywiscie... jesli to przeplywka bedzie walnieta to wlasnie wtedy ECU sie dostosuje do parametrow "nowego" elementu. DLatego tez mozesz nie odczuc roznicy po odpaleniu i przejechaniu 5-10km...

Zawsze reset.
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-03-16, 16:10   

No to dobrze wiedzie?... Czyli prze?o?enie przep?ywki mog?o nic nie da? bo nie by?o resetu?
 
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2008-03-16, 18:13   

no jasne
nawet po od??czeniu czujnika temp lub sondy musisz robi? reset bo ecu b?dzie odczytywa? jego brak i poka?e b??d
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-16, 18:38   

:glaszcze:
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-16, 19:57   

Coodo napisał/a:
nawet po od??czeniu czujnika temp lub sondy musisz robi? reset bo ecu b?dzie odczytywa? jego brak i poka?e b??d

Ale bedzie tylko pokazywal blad. Informacje bedzie zbieral i przetwarzal na bie??co czyli jak znowu podepniesz czujnik czy lambde to salnik bedzie zn?w chodzil prawidlowo a ECU bedzie wiedzial tylko ze cos zniknelo na chwile ale juz sie znalazlo i jest OK.
Przyk?ad: Wraca?em od Szakala po tym myku podmiany przeplywek,troche mi sie obroty zaraz po odpaleniu poki?kaly ale ruszylem do domu,po paru kiloskach cos mnie wolne obroty wkurwialy na gazie wiec postanowilem stan?? i pokrecic,podnios?em maske a tu wtyczka od przeplywomierza wisi sobie lu?na jak guma w gaciach, podpio?em i wszystko wr?cilo do normy,pozosta?o tylko diody mryganie 12,13,25.
Wniosek: Jesli przeplywka byla podmieniona na dobra to samochod powinien zaczac chodzic dobrze i tylko pomrugiwa? sobie z cicha.....
Ostatnio zmieniony przez mitutoyo 2008-03-16, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-16, 21:18   

Wszystko oki tylko ze pamietaj ze ECU w "pewnych" warunkach (do konca nie jestem pewien w jakich) wlacza safe mode i mozesz jechac ale wie ze sa trzaski. Tak samo jak sonda siadzie to mozesz jezdzic choc czesto to chodzi jakby chcial a nie mogl ale jest to spowodowane ze ECU przestawia ustawienia w parametry ktore nie uszkodza silnika (przynajmniej na krotka mete) Tak samo jest z MAF`em. Mozesz jezdzic bez niego ale parametry nie beda jak nalezy.

Jesli Szaki mial/ma swoja skopna i silnik sie douczyl do "istniejacych warunkow" to nie koniecznie tak szykbo odczuje roznice ze jest inny element lub jest odlaczony. Dlatego zalecane jest zeby go wyresetowac. Dzieki temu zaczynasz od zera i ECU doucza sie do istniejacych warukow.

Dlatego tez czesto potrzeba ~5 nowych cyklow zeby CE samo zniklo jesli cos naprawiles a nie zresetowales. Komp sie douczy ale potrzeba na to czasu. Z tego co zauwazylem ze mozesz liczyc na srednia okolo 100 mil + ~5 startow.

Np. Missfire. Wymieniasz swiece ale nie resetujesz kompa to bedziesz mial CE ale po pewnym czasie (jesli zostalo zrobione jak nalezy) samo zgasnie bo ECU przestawi sie do nowych warunkow.

Malo kiedy jest ze ECU zglasza problem CE po jednym wystapieniu bledu. Czasem bedzie testowal sensor czy cos innego i zglosi to dopiero bo pewnej ilosci cyklow testowania. Nie jestem w stanie opisac tego dokladniej gdyz to juz glebsze tajniki pracy samego ECU.
Ostatnio zmieniony przez allias 2008-03-16, 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-03-16, 22:12   

czyli co ,musia?bym podmieni? znowu przep?ywomierz ,zresetowa? ECU i poje?dzi? te ponad 100km zeby zobaczy? ew. efekty?
Pozatym allias ,pami?taj ,?e mam 1G a tam komputer nie by? chyba a? tak "zaawansowany" :)
Ostatnio zmieniony przez Szakal 2008-03-16, 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-17, 10:17   

Nie bedziesz musial jezdzic 100km zeby odczuc roznice... to jest uzaleznione od elementu. Jedne testuja sie szybciej inne wolniej. Z podmianka MAF masz szanse na roznice w przeciagu 5-10 km ale istone jest zeby zresetowac kompa.

BTW. Nie mowie ze to bedzie to ale zawsze warto to wyelimonowac.

A co do zaawansowania ECU to prawda ale wciaz zasada jest podobna. Jakby nie patrzec dzialaja na ogolnych zasadach opisanych przez OBDI i OBDII - to nie tylko protokol transferu danych ale rowniez jakies standardy obowiazujace wiekszosc samochodow.
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-03-17, 17:24   

Panowie ,mam nowe nowo?ci czyli odczyty z palma. I co? jest moim zdaniem w tej dziedzinie nie halo. Na benzynce niez?y pierdolec ,warto?ci skacz? od 5 do 16 stopni na wolnych ,a na gazie juz lepiej bo tylko od 7 do 9stopni. Czy samo ustawienie zap?onu co? da czy co? si? "wysra?o"? Bo rozumiem ,?e nie tak ma by?...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12