Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelnianie termostatu
Autor Wiadomość
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-04-11, 00:45   Uszczelnianie termostatu

Coś tam mi się dzieje niedobrego w tym miejscu. Auto wypompowuje cały płyn na trasie 25km jak trochę mocniej go przydepnę. Wymieniłem niedawno termostat i korek na nowy ale problem nie zniknął. Odkręciłem więc dziś cały termostat od głowicy, wypucowałem z resztek czegoś co myślałem, że kiedyś było uszczelką ale to był silikon.

Obudowa ma wycięte wyżłobienie, wygląda na to, że fabrycznie jakaś uszczelka tam była. Lektura zachodnich forów wskazuje na użycie silikonu ale oni tam sugerują jakiś dwuskładnikowy (RTV).

Pytanie: czym to teraz uszczelnić?
Kupić 'coś' i wyciąć z tego 'czegoś' uszczelkę?
Na silikon (mam jakiś loctite, chyba czarny)?

Jeśli na silikon to:
- posmarować i od razu kręcić?
- posmarować, pozwolić podeschnąć i kręcić?
- posmarować, pozwolić zupełnie wyschnąć (aby uformowało się coś na kształt uszczelki) i dopiero wtedy kręcić?
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-11, 10:20   

Ja wsadzałem termostat i niczym więcej nie uszczelniałem i trzymało. Jeśli już chcesz uszczelniać na silikon to bym smarował i skręcał bo jak silikon zaschnie to już może się nie uszczelniać po złożeniu.
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-04-11, 10:54   

Po prostu przykręciłeś do głowicy na żywca bez żadnego uszczelnienia i nic nie ciekło?
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-11, 11:33   

Termostat w 1G jest wsadzany w obudowę, której zdejmujesz górną część. Jak wymieniałem to odkręciłem dwie śruby, wyjąłem stary wkład, włożyłem nowy i skręciłem. Stary termostat nie miał żadnej uszczelki i do nowego też nic nie dawałem. Nic nie ciekło i płynu też nie ubywało. Acha, nic nie odkręcałem od głowicy...
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
Ostatnio zmieniony przez viader 2016-04-11, 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-04-11, 12:01   

A... no widzisz: mi cieknie spod obudowy termostatu. Źle się wyraziłem. Cieknie między obudową a głowicą.
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-04-11, 12:46   

Megagrey albo dirko szare. :ok:
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-04-11, 13:35   

Damn... a już miałem nadzieję, że na piszesz "Loctite :ok: " :D
Teraz muszę następny kupować :(
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-04-11, 21:07   

loctite to bardzo dobry sylikon.
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-04-11, 22:27   

Czyli jednak mogę go użyć w takiej aplikacji?
Pytam, bo jestem leniwa dupa. Wszystko dookoła wypucowałem (a kupa syfu była) i nie uśmiecha mi się procesu powtarzać w przypadku kolejnej powodzi :D
Słabo się znam na współczesnej chemii przemysłowej.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-04-11, 22:48   

co to za loctite zacznijmy od tego ;) ? ale ogolnie powinien dac rade, to bardzo dobra chemia, tylko daj sie mu dobrze zwiazac i dokrec to z glowa a nie na sile ;)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-12, 09:43   

Niestety głowica potrafi się nie źle rozgrzać i nie kazdy sylikon wytrzymuje.
Ja stosuję DIRKO-szary -świetny bezoctowy sylikon, wręcz idealny do aluminiowych połaczeń.
Jeśli masz sylikon z octem to go wywal bo one powoduja utlenienia aluminium i wtedy robi się nieszczelność.
Kup sobie uszczelkę "do wycinania"-KLINGERYT. Odkręć podstawę i ładnie na rowno wyczyść ja papierem i miejsce w głowicy też. Podstawę odrysuj na uszczelce i wytnij. Odtłuść uszczelkę i płaszczyzny styku. Posmaruj cienką warstwą "sylikonu" obie strony uszczelki, albo tylko płaszczyzny-podstawę termostatu i głowicę i skręc to razem. Gwarantuję Ci, że nie puści.

Jest jeszcze jedna opcja- za mocno przykręcona obudowa-dostała temperatury,pękła i sie rozszczelnia po rozgrzaniu.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2016-04-12, 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-04-12, 12:22   

a tam nie idzie jakiś O-ring czasem? bardzo dawno to zdejmowałem i tylko raz i nie pamiętam
_________________

 
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-04-12, 12:42   

Uszczelkę mam tylko pomiędzy połówkami obudowy (tam gdzie wchodzi termostat), na połączeniu z głowicą był tylko silikon ale ta płaszczyzna wygląda jakby tam miała jakaś uszczelka pójść (jest takie wyżłobienie dookoła otworu).

Ja mam Loctite SI 5699 (czarny). Kupiłem go kiedyś, bo gdzieś na naszym forum znalazłem serenadę pochwalną na jego temat.
Napisane jest na nim, że odporny na glikol + kilka innych ciepłych słów na jego temat, nie ma jednak wzmianki jako by był odporny na wysokie temperatury (choć się nie znam, może wszystkie silikony z definicji do tych 100'C są odporne).

Dzięki jagos za cynk z KLINGERYTem. Wiedziałem, że coś takiego pewnie gdzieś jest dostępne. Możesz mi tylko powiedzieć jakiej grubości sugerujesz użyć? Bo widzę, że są praktycznie od 0.3mm do 1mm dostępne.
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-13, 11:52   

jan, w układzie chłodzenia nie ma aż takich ciśnień tak, że jaki kolwiek użyjesz taki bedzie dobry. Choć ja bym poszedł w coś pomiędzy 0.5-06mm.

Ja kupiłem sobie zestaw arkuszy ELRINGA w intercarsie + DIRKO. Fajna sprawa. Na uszczelki pod kolektory, przepustnice, termostaty i inne. Cały zestaw masz w cenie dwóch uszczelek.
http://e-katalog.intercar...szczelnien.html

Ale na wymiar można kupić w każdym motoryzacyjnym :)
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2016-04-13, 11:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-04-13, 12:01   

Kupiłem wczoraj 0.5mm
Chciałem też wyczyścić przepustnicę ale nie wiedziałem skąd uszczelkę zamówić, teraz będę mógł sobie sam wyciąć :ok:

A termostat zaryzykuję na ten Loctite, który już mam, zobaczymy jak to się sprawdzi z wyciętą uszczelką.
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-13, 23:31   

Cytat:
A termostat zaryzykuję na ten Loctite


Tak jak pisałem- sprawdź czy jako rozpuszczalnika uzywaja octu czy czegoś innego. Jeśli ocet to go nie uzywaj bo wejdzie w reakcje z aluminium i znów Ci sie rozszczelni. wystarczy powąchać... jak wali octem az łzy lecą to ja bym nie uzywał.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-04-13, 23:58   

Nie, jest bez octu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15