Uszczelnianie termostatu |
Autor |
Wiadomość |
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-04-11, 00:45 Uszczelnianie termostatu
|
|
|
Coś tam mi się dzieje niedobrego w tym miejscu. Auto wypompowuje cały płyn na trasie 25km jak trochę mocniej go przydepnę. Wymieniłem niedawno termostat i korek na nowy ale problem nie zniknął. Odkręciłem więc dziś cały termostat od głowicy, wypucowałem z resztek czegoś co myślałem, że kiedyś było uszczelką ale to był silikon.
Obudowa ma wycięte wyżłobienie, wygląda na to, że fabrycznie jakaś uszczelka tam była. Lektura zachodnich forów wskazuje na użycie silikonu ale oni tam sugerują jakiś dwuskładnikowy (RTV).
Pytanie: czym to teraz uszczelnić?
Kupić 'coś' i wyciąć z tego 'czegoś' uszczelkę?
Na silikon (mam jakiś loctite, chyba czarny)?
Jeśli na silikon to:
- posmarować i od razu kręcić?
- posmarować, pozwolić podeschnąć i kręcić?
- posmarować, pozwolić zupełnie wyschnąć (aby uformowało się coś na kształt uszczelki) i dopiero wtedy kręcić? |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-11, 10:20
|
|
|
Ja wsadzałem termostat i niczym więcej nie uszczelniałem i trzymało. Jeśli już chcesz uszczelniać na silikon to bym smarował i skręcał bo jak silikon zaschnie to już może się nie uszczelniać po złożeniu. |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-04-11, 10:54
|
|
|
Po prostu przykręciłeś do głowicy na żywca bez żadnego uszczelnienia i nic nie ciekło? |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-11, 11:33
|
|
|
Termostat w 1G jest wsadzany w obudowę, której zdejmujesz górną część. Jak wymieniałem to odkręciłem dwie śruby, wyjąłem stary wkład, włożyłem nowy i skręciłem. Stary termostat nie miał żadnej uszczelki i do nowego też nic nie dawałem. Nic nie ciekło i płynu też nie ubywało. Acha, nic nie odkręcałem od głowicy... |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
Ostatnio zmieniony przez viader 2016-04-11, 11:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-04-11, 12:01
|
|
|
A... no widzisz: mi cieknie spod obudowy termostatu. Źle się wyraziłem. Cieknie między obudową a głowicą. |
|
|
|
|
Horacjusz
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 649 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-04-11, 12:46
|
|
|
Megagrey albo dirko szare. |
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-04-11, 13:35
|
|
|
Damn... a już miałem nadzieję, że na piszesz "Loctite "
Teraz muszę następny kupować |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-04-11, 21:07
|
|
|
loctite to bardzo dobry sylikon. |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-04-11, 22:27
|
|
|
Czyli jednak mogę go użyć w takiej aplikacji?
Pytam, bo jestem leniwa dupa. Wszystko dookoła wypucowałem (a kupa syfu była) i nie uśmiecha mi się procesu powtarzać w przypadku kolejnej powodzi
Słabo się znam na współczesnej chemii przemysłowej. |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-04-11, 22:48
|
|
|
co to za loctite zacznijmy od tego ? ale ogolnie powinien dac rade, to bardzo dobra chemia, tylko daj sie mu dobrze zwiazac i dokrec to z glowa a nie na sile |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-12, 09:43
|
|
|
Niestety głowica potrafi się nie źle rozgrzać i nie kazdy sylikon wytrzymuje.
Ja stosuję DIRKO-szary -świetny bezoctowy sylikon, wręcz idealny do aluminiowych połaczeń.
Jeśli masz sylikon z octem to go wywal bo one powoduja utlenienia aluminium i wtedy robi się nieszczelność.
Kup sobie uszczelkę "do wycinania"-KLINGERYT. Odkręć podstawę i ładnie na rowno wyczyść ja papierem i miejsce w głowicy też. Podstawę odrysuj na uszczelce i wytnij. Odtłuść uszczelkę i płaszczyzny styku. Posmaruj cienką warstwą "sylikonu" obie strony uszczelki, albo tylko płaszczyzny-podstawę termostatu i głowicę i skręc to razem. Gwarantuję Ci, że nie puści.
Jest jeszcze jedna opcja- za mocno przykręcona obudowa-dostała temperatury,pękła i sie rozszczelnia po rozgrzaniu. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2016-04-12, 09:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-04-12, 12:22
|
|
|
a tam nie idzie jakiś O-ring czasem? bardzo dawno to zdejmowałem i tylko raz i nie pamiętam |
_________________
|
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-04-12, 12:42
|
|
|
Uszczelkę mam tylko pomiędzy połówkami obudowy (tam gdzie wchodzi termostat), na połączeniu z głowicą był tylko silikon ale ta płaszczyzna wygląda jakby tam miała jakaś uszczelka pójść (jest takie wyżłobienie dookoła otworu).
Ja mam Loctite SI 5699 (czarny). Kupiłem go kiedyś, bo gdzieś na naszym forum znalazłem serenadę pochwalną na jego temat.
Napisane jest na nim, że odporny na glikol + kilka innych ciepłych słów na jego temat, nie ma jednak wzmianki jako by był odporny na wysokie temperatury (choć się nie znam, może wszystkie silikony z definicji do tych 100'C są odporne).
Dzięki jagos za cynk z KLINGERYTem. Wiedziałem, że coś takiego pewnie gdzieś jest dostępne. Możesz mi tylko powiedzieć jakiej grubości sugerujesz użyć? Bo widzę, że są praktycznie od 0.3mm do 1mm dostępne. |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-13, 11:52
|
|
|
jan, w układzie chłodzenia nie ma aż takich ciśnień tak, że jaki kolwiek użyjesz taki bedzie dobry. Choć ja bym poszedł w coś pomiędzy 0.5-06mm.
Ja kupiłem sobie zestaw arkuszy ELRINGA w intercarsie + DIRKO. Fajna sprawa. Na uszczelki pod kolektory, przepustnice, termostaty i inne. Cały zestaw masz w cenie dwóch uszczelek.
http://e-katalog.intercar...szczelnien.html
Ale na wymiar można kupić w każdym motoryzacyjnym |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2016-04-13, 11:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-04-13, 12:01
|
|
|
Kupiłem wczoraj 0.5mm
Chciałem też wyczyścić przepustnicę ale nie wiedziałem skąd uszczelkę zamówić, teraz będę mógł sobie sam wyciąć
A termostat zaryzykuję na ten Loctite, który już mam, zobaczymy jak to się sprawdzi z wyciętą uszczelką. |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-13, 23:31
|
|
|
Cytat: | A termostat zaryzykuję na ten Loctite |
Tak jak pisałem- sprawdź czy jako rozpuszczalnika uzywaja octu czy czegoś innego. Jeśli ocet to go nie uzywaj bo wejdzie w reakcje z aluminium i znów Ci sie rozszczelni. wystarczy powąchać... jak wali octem az łzy lecą to ja bym nie uzywał. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-04-13, 23:58
|
|
|
Nie, jest bez octu. |
|
|
|
|
|