Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Szyby boczne, regulacja, zasada działania 2G
Autor Wiadomość
darek181289 
KLUBOWICZ


Pomógł: 37 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 1371
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: 2014-11-03, 22:34   Szyby boczne, regulacja, zasada działania 2G

instrukcja kolegi Slavex, polecam przeczytać cały artykuł, zanim zaczniecie regulację wg instrukcji :P



1- regulacja docisku szyby
2- krańcówka szyby (regulujemy w którym miejscu szyba ma się zatrzymać)
3- regulacja stelaża szyby

Aby cokolwiek regulować potrzebujemy imbus 4 oraz klucz oczkowy 12

śruby działają w ten sposób, że najpierw musimy poluzować nakrętkę oczkiem 12 a następnie kręcić imbusem . Jeśli kręcimy w lewo, element który jest trzymany przez śrubę będzie się oddalał, a w prawo to przybliżał.

1. Jeśli po otwarciu szyby do polowy szyba lata, możesz ją trochę docisnąć śrubami oznaczonymi 1 Poluzuj nakrętki i kręć imbusem w lewo. W tym czasie nakrętka może się znowu zacisnąć więc trzeba będzie ją znowu poluzować.

Na początek nie przesadzajmy, kilka obrotów wystarczy. Następnie kontrujemy i sprawdzamy czy szyba bez problemu się podnosi i opuszcza. Jeśli tak, ale nadal nam lata w pozycji półotwartej, możemy kontynuować kręcenie imbusem w lewo. Nawet jeśli dojdziemy do końca regulacji to śruba którą kręcimy nie wykręci się i nie spadnie nigdzie. Możliwe, że ta regulacja nic nie da i szyba będzie dalej latać. Przy do końca otwartym oknie możemy od góry, przez szparę w której chowa się szyba, obserwować jak docisk którym kręcimy, zbliża się do szyby.

2. Jeśli szyba przy zamykaniu drzwi nie chowa się pod gumową owiewkę, być może jest ustawiona za wysoko. Tzn przy zamykaniu szyby idzie ona zbyt wysoko co powoduje, że trze lub nie chowa się o tą gumową owiewkę, natomiast jeśli otworzymy szybę, zamkniemy drzwi i następnie zamkniemy szybę to schowa się ona bez problemów tzn. że musimy właśnie wyregulować krańcówkę szyby. Na zdjęciu śruby do regulacji są oznaczone nr 2. Otwieramy okno, odkręcamy śrubę i regulujemy w górę i w dół. następnie zakręcamy i sprawdzamy efekt. Uwaga, bez potrzeby nie ruszamy tych śrub! Później jest problem, żeby ustawić tak jak było.

3. Śruby oznaczone nr 3 służą do regulacji docisku szyby do uszczelki. Bez potrzeby nie ruszamy ich, żeby nie stwarzać sobie zbędnych problemów.


Mechanizm domykania szyby w naszych autach jest bardzo ciekawy. Przyjrzyjcie się kiedyś, jak to się dzieje że szyba sama chowa się pod tą gumową owiewkę. Gdy mamy otwarte drzwi szyba skierowana jest nieco w kierunku wnętrza i ma luz. Jest wtedy niższa i może schować się pod owiewkę. Gdy zamykamy drzwi, przednia część szyby kolo lusterka chowa się od razu pod owiewkę, następnie, w miarę dociskania drzwi, szyba odchyla się na zewnątrz auta (tak jakby prostuje się), co powoduje ze staje się wyższa i ładnie chowa się pod resztę owiewki. Przyjrzyjcie się sami to zrozumiecie. Swoją drogą ciekawe, że w ówczesnych autach montują jakieś elektrycznie domykanie szyby itd. skoro to rozwiązanie jest moim zdaniem bardzo dobre.

A teraz finał. Ten opis powstał na podstawie moich doświadczeń w walce z latającymi szybami gdy są opuszczone do końca. Wykonałem wiele zbędnych operacji które na nic się zdały a nawet zaszkodziły bo rozregulowałem sobie szybę. Znalazłem w końcu patent.

4. Zamykamy szybę. Odkręcamy głośnik wraz z tym czarnym plastikiem dookoła. Mamy teraz fajny duży otwór. Jeśli włożymy w niego rękę i skierujemy do góry, powinniśmy w okolicach śrub oznaczonych na rysunku nr 3, natrafić na kawałek blaszki z białym plastikiem. Jest to część stelaża szyby. Nie wiem jaka jest jego pierwotna funkcja ale można go wykorzystać. Bierzemy kawałek miękkiej szmatki (ja akurat pod ręką miałem tylko majtki mojej dziewczyny) i owijamy na czuja tą blaszkę, kończymy supełkiem od naszej strony. Blaszka ze szmatką będzie miała za zadanie trzymać szybę, gdy ta jest opuszczona. Opuszczamy powoli szybę, obserwując czy czynność przebiega bez problemów. Jeśli tak, to możemy podnieść szybę i jeszcze trochę dogiąć blaszkę w kierunku od siebie, tak żeby lepiej trzymała szybę. Sprawdzamy ponownie czy nie ma problemów z otwieraniem i możemy składać drzwi z powrotem w całość. Ja u siebie przewiązałem tymi majtkami 3 razy tą blaszkę, żeby się nie przetarła i żeby blaszka nie rysowała mi szyby. Jak na razie wszystko jest ok, jeżdżę tak już miesiąc, co jakiś czas sprawdzam czy nie ma rys. Wada tego rozwiązania jest tylko jedna i znikoma. Szmatka ma tendencję do zamakania i wtedy przy zamykaniu szyby mamy małą smugę. Mi to osobiście nie przeszkadza.
_________________
Ecli 2G GS, 4G63
 
 
Trzcina 
KLUBOWICZ
Ostoja spokoju...


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2674
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2014-11-03, 22:40   

Dzięki :ok: , tamten temat wywaliłem, bo posty i tak niczego nie wnosiły ;)
_________________
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
 
 
 
Breyger 
mniejsza zielenina



Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 202
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2015-02-13, 17:09   

Mam pytanko.
Szyby po opuszczeniu powinny się chować na maxa w drzwi, czy powinna trochę wystawać?
I jeszcze mam problem: po opuszczeniu szyby i zamykaniu drzwi szyba trzaska, jak by była luźna. Bawiłem się z tym cały dzień i nadal nie wiem dlaczego. Miał ktoś taki problem?
Jak coś to mam na korbki :)
 
 
darek181289 
KLUBOWICZ


Pomógł: 37 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 1371
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: 2015-02-13, 19:19   

Breyger,
przestudiuj jeszcze pkt 4 z opcją "majtek dziewczyny" :P
_________________
Ecli 2G GS, 4G63
 
 
Breyger 
mniejsza zielenina



Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 202
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2015-02-13, 19:22   

Chodzi o to trzaskanie tak? :) Dzieje się tak nawet na uchylonej kilka cm szybie? :)
 
 
darek181289 
KLUBOWICZ


Pomógł: 37 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 1371
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: 2015-02-13, 19:30   

Breyger napisał/a:
uchylonej kilka cm szybie?

wtedy nie, bo szyba dopiero w połowie opiera się o ten docisk...

pewnie górnymi dociskami ozn numerem 1 musisz się pobawić
_________________
Ecli 2G GS, 4G63
Ostatnio zmieniony przez darek181289 2015-02-13, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Breyger 
mniejsza zielenina



Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 202
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2015-02-13, 21:24   

bawiłem się nimi, wystarczy że uchylę 2 cm szybę i już trzaska jak zła ;/
 
 
Komor 
zielenina


Dołączył: 09 Lip 2015
Posty: 14
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-07-09, 02:28   

Panowie a co zrobić, jeżeli otwieram szybę i ładnie idzie, a przy zamykaniu bardzo oponie się podnosi i żeby się domknęła to muszę otwierać drzwi?
 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-09, 15:31   

Od kiedy Ci się tak dzieje ?

Dotykałeś się wcześniej do mechanizmu otwierania szyb ?
_________________
Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! :)
 
 
 
Komor 
zielenina


Dołączył: 09 Lip 2015
Posty: 14
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-07-09, 17:40   

Szczerze mówiąc to mam samochód od soboty i już tak bylo, jeszcze nie rozbieralem boczku bo nie mialem czasu.
 
 
foxio96 
KLUBOWICZ

Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 95
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-17, 15:24   

A jak to wyglada w 1g? :wtf:
 
 
Witek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 125
Skąd: Włocławek/Lipno
Wysłany: 2016-06-19, 14:03   

Opis super!

Ale co zrobić jak mechanizm ma luz i szybe gdy jest w polowie np mozna podnieść 5cm do gory?

Zauważyłem jeszcze kilka dodatkowych śrub do regulacji. Mam jeszcze problem taki ze szyba przy krancu noe wchodzi w uszczelke bo jakby za bardzo odstaje od karoserii, ni jak tego nie idzie wyregulować. Moze ma ktos schemat calego mechanizmu? Przyda sie na pewno :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13