Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przebudowa dolotu - umiejscowienie BOV ma znaczenie?
Autor Wiadomość
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-07-02, 20:44   Przebudowa dolotu - umiejscowienie BOV ma znaczenie?

Hej. Miałem dzisiaj wenę i postanowiłem sprawdzić szczelność dolotu. Zmontowałem 'urządzenie', pompuję, pompuję, a na manometrze ciągle zero. Okazało się, że miałem przy (ciągle OEMowym) IC dużą dziurę. Na szczęście tak była umieszczona, że obciąłem kawałek rurki, który jak na alu to był i tak mocno skorodowany i już jest OK. Nie wiem jakim cudem mimo tej dziury turbo pompowało te 8-9PSI. Widać stać je na wiele więcej niż myślałem.

Skoro jednak miałem sprawę rozgrzebaną, to postanowiłem wymienić ile się da z oryginalnego orurowania na rzecz nowych rurek alu i złączek. Trochę mi tego leżało w zapasie, ostatecznie udało się wymienić właściwie wszystko między IC a przepustnicą.

Przechodząc do sedna: ten kawałek rurki z podejściem pod BOV został stary ale wylądował przy samej przepustnicy (zaraz za kolankiem przy niej). Wyruszyłem przed chwilą na przejażdżkę, jest fajnie, szybciej wchodzi boost (znacznie), głośniej słuchać BOV (obchlastałem trochę obudowę filtra, to pewnie przez to) ale razem z tym fajnym świergotem BOV pojawiło się jakieś dudnienie. Jest jakaś tam mała szansa, że to jakieś wibracje przenoszą się na maskę, bo robiło się ciemno, skręcałem to na szybko i chyba BOV styka się z maską, coś mi się jednak kojarzy, że takie dudnienie to jest też efekt powietrza odbijającego się między zamkniętą przepustnicą ale łopatami turbiny. Musiałem wykorzystać oryginalną rurę między BOV a dolotem (tą powrotną) i jest ona teraz troszkę zagięta.

O ile dudnienie pochodzi właśnie od niesprawnie działającego upuszczania powietrza z dolotu, to czy przyczyną jest
- ta zagięta rurka, nie oferująca pełnej przepustowości?
- przesunięcie BOV bliżej przepustnicy?
- może spieprzyłem coś innego?

Jak zawsze bardzo liczę na Wasze doświadczenie i z góry dziękuję za support! :)
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-04, 06:46   

W momencie kiedy turbo przeładowuje a bov jest źle ustawiony bądź nie ogarnia danego doładowania wtedy nie nadąża upuszczać powietrza i jest taki przerywany dzwięk jak ponizej:
https://www.youtube.com/watch?v=D3djVW3dSGA

jan napisał/a:
ta zagięta rurka, nie oferująca pełnej przepustowości?

weź ją wyprostuj i zobaczysz

jan napisał/a:
przesunięcie BOV bliżej przepustnicy?

oddal go od niej a sie przekonasz. Znam wiele aut, które bov-a maja tuż przy IC

jan napisał/a:
może spieprzyłem coś innego?

bardzo możliwe
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2016-07-04, 06:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-07-04, 08:36   

Nie takie to łatwe przesunąć BOV (zwłasza teraz), trochę tam ciasno... :)
Niemniej jeszcze wczoraj obejrzałem wszystko jeszcze raz i okazało się, że rurka zwrotna była nie tylko lekko przygięta ale zupełnie (w takim niewidocznym miejscu - nie zauważyłem tego od razu) załamana/zakleszczona. Mam nadzieję, że to dudnienie jest właśnie przez to, że źle było upuszczane powietrze. Zamówiłem jeszcze kilka rurek/kolanek/złączek, ogarnę to cacy.

Czyli 'dobra praktyka' nic nie mówi nt położenia BOV? Bliżej przepustnicy, bliżej IC? Nie ma to znaczenia? Chyba nie powinno mieć bo między IC, a przepustnicą wszędzie jest takie samo ciśnienie ale różnie to bywa, może o czymś nie pomyślałem...
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-07-04, 10:31   

co to za BOV?
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-07-04, 10:37   

OEM
Zdaje się być szczelny. Dopompowałem do jakichś 10-11 PSI i na ten moment mam chyba tylko jedną nieszczelność - zerwany jest gwint w kolektorze do dokręcenia przepustnicy i jednym rogiem przepustnicy troszkę ucieka powietrze. Jutro jak przyjdzie szpileczka to to naprawię, wtedy dopompuję więcej.
Ostatnio zmieniony przez jan 2016-07-04, 10:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojtas 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 2980
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-04, 12:03   

albo trzeba bov'a wyregulowac - twardosc sprezynki
co to za bov napisz najpierw
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-07-04, 14:00   

wojtas napisał/a:
co to za bov napisz najpierw


Przeca napisałem, że OEM :) - a co fabryka montowała, to w sumie nie wiem... muszę sprawdzić. Nawet chciałbym wiedzieć, bo mógłbym kupić rurę z gotowym podejściem pod zawór, a tam musiałem obejść się z tą fabryczną.

Jutro przyjdzie do mnie jeszcze trochę kolanek, złączek, opasek i innych silikonów. Puszczę odprowadzenie z BOV trochę inaczej. Zobaczymy. Teraz w każdym razie rura jest zaciśnięta, faktycznie nie zapewne niewiele powietrza odprowadzała z powrotem. Mam nadzieję, że to było przyczyną dudnienia.
Ostatnio zmieniony przez jan 2016-07-04, 14:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15