Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
2G GS 96 ROK - NIERÓWNA PRACA SILNIKA / BRAK MOCY
Autor Wiadomość
Merlin616PL 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 130
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-10-27, 11:55   2G GS 96 ROK - NIERÓWNA PRACA SILNIKA / BRAK MOCY

Witam,

proszę o pomoc, może ktoś się spotkał z takim problemem:

Auto: 2G GS 1996 rok, wersja Euro

Auto odpala bez problemu, na wolnych obrotach pracuje równo, obroty nie falują, na postoju po dodaniu gazu lekko zaczyna przerywać, ale najbardziej się to objawia podczas jazdy.

Gdy jadąc dodam gazu, silnik zaczyna przerywać / bulgotać / wibrować (ogólnie pracuje nierówno), muli go, obroty rosną ale auto nie przyśpiesza, nagle "wejdzie" na równą pracę silnika, przyspiesza i wszystko jest ok. Jeśli zwalniając np. przed skrzyżowaniem zejdzie na obrotach poniżej 1500, zaczyna bardzo bulgotać, (wibracje nie przechodzą na całe auto) i kilka razu mi zgasł. Po zgaśnięciu nie chce odpalić przy pierwszych 3-4 próbach.

"Bulgotanie" trwa raz sekundę, raz nieprzerwanie kilkanaście sekund, na różnych obrotach, na różnych biegach - nie ma wzoru.

- Jeśli dodaję gazu na stałym poziomie, to obroty nie falują - tak jak przy walniętym krokowcu.
- Przy dodawaniu gazu obroty rosną, ale auto nie ma mocy / nie przyspiesza - ale jest to związane z tym bulgotaniem / nie równą pracą silnika, nie tak jak przy zepsutym sprzęgle
- Myślałem o świecach i kablach zapłonowych, miałem kiedyś tak - auto po wciśnięciu gazu poniżej 2000 obrotów zaczynało przerywać, ale aż tłukło całym autem (robił kangury, jak przy źle puszczonym sprzęgle podczas ruszania) - tutaj jest inaczej.

Moje Mechaniory mają pozajmowane terminy do drugiej połowy listopada, na szybkiego rzucili okiem i stwierdzili, że to mogą być świece, kable, cewka, układ paliwowy, pompa, wtryski - krótko mówiąc: bez konkretnych oględzin nie mam żadnych konkretów.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, proszę pisać, bo może to jest jakaś błahostka którą mogę naprawić sam pod domem.
Jeśli trzeba coś doprecyzować, to mówcie, odpowiem na wszystkie pytania.
_________________
Eclipse 2G 2.0 4G63 1996 r.
 
 
pacopaco 
zielenina


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 37
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-10-27, 13:47   

na dystans można powiedziec dokładnie to samo co mechanicy. Kompa podpinałeś, wyrzuca jakis błąd?
Jaki auto ma obecnie przebieg? Kiedy wymieniałes świece i kable? Problem pojawił sie teraz na jesieni po deszczach, czy latem tez wystepował?
_________________
eclipse 4g GT parts
 
 
Merlin616PL 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 130
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-10-27, 14:03   

Kompa nie podpinałem, własnego nie mam, u Mechaniorów nie mają czasu / wolnych terminów.

Przebieg 215 tyś
Świece i kable wymieniane około półtora roku temu
Problem pojawił się 3 dni temu, deszczowa pogoda u mnie ponad tydzień. Latem ani nigdy wcześniej nic takiego się nie działo
_________________
Eclipse 2G 2.0 4G63 1996 r.
 
 
Witek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 125
Skąd: Włocławek/Lipno
Wysłany: 2017-10-27, 14:38   

Kolejny chce kompa do 2G podpinać :D powodzonka ;)

Jakby palił Ci się check, to robisz zworkę w pin 1 i 4 gniazda obd i Ci wymiga ładnie błędy kontrolka. Zdejmij pokrywkę plastikową i zobacz w nocy czy przewody nigdzie nie przebijają. W świece też warto zajrzeć, mimo tego że wymieniałeś. Jeśli nie ma błędów silnika sprawdź szczelność dolotu. Między przepustnicą a przepływką musi być idealnie szczelnie
 
 
Merlin616PL 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 130
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-10-27, 15:21   

Przewody sprawdzałem, jest ok.

Świece kupuję w poniedziałek

Odnośnie szczelności dolotu, popraw mnie jeśli się mylę: czy wtedy nie falowałyby obroty?
_________________
Eclipse 2G 2.0 4G63 1996 r.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2017-10-27, 19:52   

Merlin616PL napisał/a:
Przewody sprawdzałem, jest ok.

Świece kupuję w poniedziałek

Odnośnie szczelności dolotu, popraw mnie jeśli się mylę: czy wtedy nie falowałyby obroty?
jak sprawdzales przewody ? rowniez dobrze cewka badz power tranzystor moga miec mikropekniecai. podobna sytuacja z czujnikami polozenia... stalo sie to samo z siebie czy towarzyszylo jakiejs naprawie ? lub czy jak zrobilo sie wilgotno to sie nasililo ?
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Merlin616PL 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 130
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-10-27, 20:15   

GOLDI, samo z siebie, żadnej naprawy nie było w ostatnim czasie

Mokro i deszcze zaczęły się u mnie w zeszłą niedzielę, poniedziałek zrobiłem jakieś 150 km w deszczu i we wtorek rano w drodze do pracy się zaczęło

Kable obejrzałem z każdej strony i odpaliłem go po zmroku. Jest wilgotne powietrze wiec patrzyłem za przebiciami. Wiem, że metoda nie koniecznie z XXI wieku, ale łapię się czego mogę

Edit
Mechaniory zajrzały konkretniej do auta, na drugim cylindrze od skrzyni kompresję mam 8. Straszą wymiana uszczelki pod głowicą. Ewentualnie regulacja zaworów.

Jeszcze jedna sprawa, w ostatnim tygodniu auto spaliło mi około 30 litrów / 100 km.

Przychodzi coś komuś do głowy? Bo koszt roboty uszczelki mnie trochę zasmucił.
_________________
Eclipse 2G 2.0 4G63 1996 r.
Ostatnio zmieniony przez Merlin616PL 2017-11-03, 13:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
trucky 
KLUBOWICZ
wg Szakala: Wariat:)

Pomógł: 24 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 1559
Skąd: Dolsk WLKP
Wysłany: 2017-11-03, 15:06   

No to up ;)
_________________
"If I'm going to live, I want to live fully" Ayrton Senna

Ułęż 2:47 :D
 
 
 
Merlin616PL 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 130
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-11-03, 15:29   

Dzięki trucky,

Tak jak w poście powyżej (nie wiem czy po edytowaniu ostatniego posta wpis pojawia się on w nowych wątkach)


Mechaniory zajrzały konkretniej do auta, na drugim cylindrze od skrzyni kompresję mam 8. Straszą wymiana uszczelki pod głowicą. Ewentualnie regulacja zaworów.

Jeszcze jedna sprawa, w ostatnim tygodniu auto spaliło mi około 30 litrów / 100 km.

Przychodzi coś komuś do głowy? Bo koszt roboty uszczelki mnie trochę zasmucił. Ciągle zastanawia mnie to zwariowane spalanie, czy to nie jest kwestia przewodów paliwowych? Krótko mówiąc, chce wyeliminować wszelkie możliwe mniejsze naprawy, zanim wydam 1000 PLN-ów na robienie głowicy
_________________
Eclipse 2G 2.0 4G63 1996 r.
 
 
liniji 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 73
Skąd: K-ce
Wysłany: 2017-11-03, 18:59   

Cytat:
Jeszcze jedna sprawa, w ostatnim tygodniu auto spaliło mi około 30 litrów / 100 km.

Jak ktoś pisze o tak dużym spalaniu to przed oczami pojawia mi się sonda lambda.
Może to tutaj jest problem?
 
 
Merlin616PL 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 130
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-11-06, 09:49   

Przednia czy tylna?
_________________
Eclipse 2G 2.0 4G63 1996 r.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2017-11-06, 15:27   

przednia o ile masz dwie
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
pacopaco 
zielenina


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 37
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-09, 20:18   

Merlin616PL napisał/a:
Mechaniory zajrzały konkretniej do auta, na drugim cylindrze od skrzyni kompresję mam 8. Straszą wymiana uszczelki pod głowicą. Ewentualnie regulacja zaworów.


kup sobie ten prosty tester i sprawdź czy się spalinki dostają do płynu
tester szczelności uszczelki

co do kompresji to troche mało. Kupiłbym płukanke i zalał na 10 minutek przed zmianą oliwy. Na jakim oleju jeździ ten silnik ?
Ostatnio zmieniony przez pacopaco 2017-11-09, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Merlin616PL 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 130
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-11-13, 11:33   

Liqui Moly 10W-40 Półsyntetyk
_________________
Eclipse 2G 2.0 4G63 1996 r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14