2G GS 96 ROK - NIERÓWNA PRACA SILNIKA / BRAK MOCY |
Autor |
Wiadomość |
Merlin616PL
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Gru 2015 Posty: 130 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2017-10-27, 11:55 2G GS 96 ROK - NIERÓWNA PRACA SILNIKA / BRAK MOCY
|
|
|
Witam,
proszę o pomoc, może ktoś się spotkał z takim problemem:
Auto: 2G GS 1996 rok, wersja Euro
Auto odpala bez problemu, na wolnych obrotach pracuje równo, obroty nie falują, na postoju po dodaniu gazu lekko zaczyna przerywać, ale najbardziej się to objawia podczas jazdy.
Gdy jadąc dodam gazu, silnik zaczyna przerywać / bulgotać / wibrować (ogólnie pracuje nierówno), muli go, obroty rosną ale auto nie przyśpiesza, nagle "wejdzie" na równą pracę silnika, przyspiesza i wszystko jest ok. Jeśli zwalniając np. przed skrzyżowaniem zejdzie na obrotach poniżej 1500, zaczyna bardzo bulgotać, (wibracje nie przechodzą na całe auto) i kilka razu mi zgasł. Po zgaśnięciu nie chce odpalić przy pierwszych 3-4 próbach.
"Bulgotanie" trwa raz sekundę, raz nieprzerwanie kilkanaście sekund, na różnych obrotach, na różnych biegach - nie ma wzoru.
- Jeśli dodaję gazu na stałym poziomie, to obroty nie falują - tak jak przy walniętym krokowcu.
- Przy dodawaniu gazu obroty rosną, ale auto nie ma mocy / nie przyspiesza - ale jest to związane z tym bulgotaniem / nie równą pracą silnika, nie tak jak przy zepsutym sprzęgle
- Myślałem o świecach i kablach zapłonowych, miałem kiedyś tak - auto po wciśnięciu gazu poniżej 2000 obrotów zaczynało przerywać, ale aż tłukło całym autem (robił kangury, jak przy źle puszczonym sprzęgle podczas ruszania) - tutaj jest inaczej.
Moje Mechaniory mają pozajmowane terminy do drugiej połowy listopada, na szybkiego rzucili okiem i stwierdzili, że to mogą być świece, kable, cewka, układ paliwowy, pompa, wtryski - krótko mówiąc: bez konkretnych oględzin nie mam żadnych konkretów.
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, proszę pisać, bo może to jest jakaś błahostka którą mogę naprawić sam pod domem.
Jeśli trzeba coś doprecyzować, to mówcie, odpowiem na wszystkie pytania. |
_________________ Eclipse 2G 2.0 4G63 1996 r. |
|
|
|
|
pacopaco
zielenina
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Lip 2017 Posty: 37 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-10-27, 13:47
|
|
|
na dystans można powiedziec dokładnie to samo co mechanicy. Kompa podpinałeś, wyrzuca jakis błąd?
Jaki auto ma obecnie przebieg? Kiedy wymieniałes świece i kable? Problem pojawił sie teraz na jesieni po deszczach, czy latem tez wystepował? |
_________________ eclipse 4g GT parts |
|
|
|
|
Merlin616PL
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Gru 2015 Posty: 130 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2017-10-27, 14:03
|
|
|
Kompa nie podpinałem, własnego nie mam, u Mechaniorów nie mają czasu / wolnych terminów.
Przebieg 215 tyś
Świece i kable wymieniane około półtora roku temu
Problem pojawił się 3 dni temu, deszczowa pogoda u mnie ponad tydzień. Latem ani nigdy wcześniej nic takiego się nie działo |
_________________ Eclipse 2G 2.0 4G63 1996 r. |
|
|
|
|
Witek
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 125 Skąd: Włocławek/Lipno
|
Wysłany: 2017-10-27, 14:38
|
|
|
Kolejny chce kompa do 2G podpinać powodzonka
Jakby palił Ci się check, to robisz zworkę w pin 1 i 4 gniazda obd i Ci wymiga ładnie błędy kontrolka. Zdejmij pokrywkę plastikową i zobacz w nocy czy przewody nigdzie nie przebijają. W świece też warto zajrzeć, mimo tego że wymieniałeś. Jeśli nie ma błędów silnika sprawdź szczelność dolotu. Między przepustnicą a przepływką musi być idealnie szczelnie |
|
|
|
|
Merlin616PL
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Gru 2015 Posty: 130 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2017-10-27, 15:21
|
|
|
Przewody sprawdzałem, jest ok.
Świece kupuję w poniedziałek
Odnośnie szczelności dolotu, popraw mnie jeśli się mylę: czy wtedy nie falowałyby obroty? |
_________________ Eclipse 2G 2.0 4G63 1996 r. |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2017-10-27, 19:52
|
|
|
Merlin616PL napisał/a: | Przewody sprawdzałem, jest ok.
Świece kupuję w poniedziałek
Odnośnie szczelności dolotu, popraw mnie jeśli się mylę: czy wtedy nie falowałyby obroty? | jak sprawdzales przewody ? rowniez dobrze cewka badz power tranzystor moga miec mikropekniecai. podobna sytuacja z czujnikami polozenia... stalo sie to samo z siebie czy towarzyszylo jakiejs naprawie ? lub czy jak zrobilo sie wilgotno to sie nasililo ? |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Merlin616PL
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Gru 2015 Posty: 130 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2017-10-27, 20:15
|
|
|
GOLDI, samo z siebie, żadnej naprawy nie było w ostatnim czasie
Mokro i deszcze zaczęły się u mnie w zeszłą niedzielę, poniedziałek zrobiłem jakieś 150 km w deszczu i we wtorek rano w drodze do pracy się zaczęło
Kable obejrzałem z każdej strony i odpaliłem go po zmroku. Jest wilgotne powietrze wiec patrzyłem za przebiciami. Wiem, że metoda nie koniecznie z XXI wieku, ale łapię się czego mogę
Edit
Mechaniory zajrzały konkretniej do auta, na drugim cylindrze od skrzyni kompresję mam 8. Straszą wymiana uszczelki pod głowicą. Ewentualnie regulacja zaworów.
Jeszcze jedna sprawa, w ostatnim tygodniu auto spaliło mi około 30 litrów / 100 km.
Przychodzi coś komuś do głowy? Bo koszt roboty uszczelki mnie trochę zasmucił. |
_________________ Eclipse 2G 2.0 4G63 1996 r. |
Ostatnio zmieniony przez Merlin616PL 2017-11-03, 13:48, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
trucky
KLUBOWICZ wg Szakala: Wariat:)
Pomógł: 24 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 1559 Skąd: Dolsk WLKP
|
Wysłany: 2017-11-03, 15:06
|
|
|
No to up |
_________________ "If I'm going to live, I want to live fully" Ayrton Senna
Ułęż 2:47 |
|
|
|
|
Merlin616PL
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Gru 2015 Posty: 130 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2017-11-03, 15:29
|
|
|
Dzięki trucky,
Tak jak w poście powyżej (nie wiem czy po edytowaniu ostatniego posta wpis pojawia się on w nowych wątkach)
Mechaniory zajrzały konkretniej do auta, na drugim cylindrze od skrzyni kompresję mam 8. Straszą wymiana uszczelki pod głowicą. Ewentualnie regulacja zaworów.
Jeszcze jedna sprawa, w ostatnim tygodniu auto spaliło mi około 30 litrów / 100 km.
Przychodzi coś komuś do głowy? Bo koszt roboty uszczelki mnie trochę zasmucił. Ciągle zastanawia mnie to zwariowane spalanie, czy to nie jest kwestia przewodów paliwowych? Krótko mówiąc, chce wyeliminować wszelkie możliwe mniejsze naprawy, zanim wydam 1000 PLN-ów na robienie głowicy |
_________________ Eclipse 2G 2.0 4G63 1996 r. |
|
|
|
|
liniji
zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 2017-11-03, 18:59
|
|
|
Cytat: | Jeszcze jedna sprawa, w ostatnim tygodniu auto spaliło mi około 30 litrów / 100 km. |
Jak ktoś pisze o tak dużym spalaniu to przed oczami pojawia mi się sonda lambda.
Może to tutaj jest problem? |
|
|
|
|
Merlin616PL
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Gru 2015 Posty: 130 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2017-11-06, 09:49
|
|
|
Przednia czy tylna? |
_________________ Eclipse 2G 2.0 4G63 1996 r. |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2017-11-06, 15:27
|
|
|
przednia o ile masz dwie |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
pacopaco
zielenina
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Lip 2017 Posty: 37 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-11-09, 20:18
|
|
|
Merlin616PL napisał/a: | Mechaniory zajrzały konkretniej do auta, na drugim cylindrze od skrzyni kompresję mam 8. Straszą wymiana uszczelki pod głowicą. Ewentualnie regulacja zaworów. |
kup sobie ten prosty tester i sprawdź czy się spalinki dostają do płynu
tester szczelności uszczelki
co do kompresji to troche mało. Kupiłbym płukanke i zalał na 10 minutek przed zmianą oliwy. Na jakim oleju jeździ ten silnik ? |
Ostatnio zmieniony przez pacopaco 2017-11-09, 20:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Merlin616PL
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Gru 2015 Posty: 130 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2017-11-13, 11:33
|
|
|
Liqui Moly 10W-40 Półsyntetyk |
_________________ Eclipse 2G 2.0 4G63 1996 r. |
|
|
|
|
|