Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań o EVAP
Autor Wiadomość
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2017-07-26, 22:42   Kilka pytań o EVAP

Hej. Staram się uzupełnić wiedzę.

1. Czy mówiąc ogólnie, działa to tak, że podciśnienie dolotu zasysa opary paliwa ze zbiornika (redukuje nadciśnienie w zbiorniku nie poprzez zwykłą wentylację do atmosfery tylko zamiast tego przepalanie oparów)?

2. Jeśli tak, to ile tu po drodze zaworów? Tylko jeden między dolotem a evap canister?

3. Z okolic zbiornika (pod akumulatorem, evap canister) czuję wyraźny zapach paliwa. Czy to jest normalne? Chyba nie, skoro opary powinny trafiać przez dolot to silnika, a wszystko w teorii powinno być szczelne.

4. Czy w 1G jest czujnik ciśnienia w zbiorniku paliwa?

5. Czy w 1G poprzez uszkodzone zaworki wentylacyjne można łapać lewe powietrze?

6. Czemu evap canister jest taki duży? (no ta puszka wydaje mi się dość spora) Czy w nim ostatecznie też zbiera się paliwo w postaci ciekłej (skroplone opary? o ile w ogóle opary paliwa się w normalnych warunkach skraplają)

7. Jeśli to wszystko mniej więcej działa tak jak myślę, to zapewne evap canister jest połączony osobno bezpośrednio ze zbiornikiem. Którędy leci wężyk?


Kusi mnie aby to wszystko wybebeszyć, obejrzeć, wyczyścić, sprawdzić zaworki. Najpierw jednak chciałbym dopytać o powyższe aby czegoś nie rozkwasić albo aby mi w ryj nie wybuchło. Swoją drogą udam się też zaraz do manuala ale jeśli ktoś ma fantazję odpowiedzieć mi na te pytania to będę zobowiązany. Ułatwi mi to przyswajanie informacji.

Z góry dzięki.
 
 
zolno 
KLUBOWICZ

Wiek: 30
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 41
Skąd: Leszno
Wysłany: 2018-01-14, 10:04   

Tak szczerze? To ja to wywaliłem na końcu przewodu ( zbiornik evap) dałem filterek paliwa jak w maluchu :-P podcisnienie przepustnica solenoid zaslepione. A sam solenoid wisi sobie, ale można go odpiac podobno błędy nie wyskocza... :ok:

[ Dodano: 2018-01-14, 10:06 ]
I nic nie czuć ;-) . Mało to jeszcze przy zbiorniku jest taki mały niebieski zaworek... Jego wymieniłem na podobny filterek. Ale to raczej zamienię spowrotem na OEM.
_________________
Eclipse 1G gs swap awd RiP [*]
Eclipse 1G gs swap awd może kiedyś :D
Eclipse 1G GSX odbudowa swap Eagle Talon 1Ga/b
6bolt
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2018-01-16, 23:18   

Trochę czasu minęło ale przyznam się, że problemu nie rozwiązałem jeszcze :(
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2018-02-17, 09:34   

1. Tak
2. Jeden albo dwa, zależy czy masz turbo. Jeśli 4g63t to dwa. Jeden to zwykły solenoid puszczający opary do kolektora ze zbiorniczka, a w turbo masz dodatkowo Purge control valve, który dpuszcza jeszcze dodatkowo powietrze z dolotu z za przepływki.
takie dodatkowe przewietrzenie układu.
3.powinno być szczelne.
4. Nie ma.
5. Zapewne tak. Zależy w jaki sposób są uszkodzone. Bo jak pęknięte to na pewno, ale jak się zawieszają w pozycji np otwartej, to wiadomo, będą cały czas otwarte i to jest taj jak by ich w ogole nie było. Zależy który zaworek i wtedy jak już sie wie, to można wydedukować co i jak.
6. Ktoś pewnie policzył, że taka objętość puszki jest w sam raz do akumulowania oparów.
Czy się skraplają? Pewnie wszystko zależy od temperatury otoczenia :ok:
7. Z tego co pamiętam (wywaliłem całe ustrojstwo) to idzie jakoś od spodu zbiorniczka po ścianie grodziowej do zbiornika paliwa razem z resztą przewodów paliwowych.


jan napisał/a:
Kusi mnie aby to wszystko wybebeszyć, obejrzeć, wyczyścić, sprawdzić zaworki. Najpierw jednak chciałbym dopytać o powyższe aby czegoś nie rozkwasić albo aby mi w ryj nie wybuchło. Swoją drogą udam się też zaraz do manuala ale jeśli ktoś ma fantazję odpowiedzieć mi na te pytania to będę zobowiązany. Ułatwi mi to przyswajanie informacji.

Z góry dzięki.


Wywal to jak będziesz miał czas. Gdzieś na DSM TUNERS Jest jak to zrobić dobrze. Usuwasz razem z EGR .
Pozdrawiam!
_________________
GST 1991
 
 
zolno 
KLUBOWICZ

Wiek: 30
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 41
Skąd: Leszno
Wysłany: 2018-03-13, 11:14   

bardzo prosto wywalić hmm zaślepka egr oczywiscie mozemy zrobic i bez wywalania .i tak solenoid mozemy odpiac, a w miejsce evapa dac zwykly filterek paliwowy od malucha :) . ja mam zaślepione wszystkie podcisnienia i egr . schemat podcisnen jest dostepny w google na bank :)
_________________
Eclipse 1G gs swap awd RiP [*]
Eclipse 1G gs swap awd może kiedyś :D
Eclipse 1G GSX odbudowa swap Eagle Talon 1Ga/b
6bolt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12