Remont silnika 4g63 7 Bolt |
Autor |
Wiadomość |
kondi484
zielenina
Wiek: 27 Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 5 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2018-03-10, 00:04 Remont silnika 4g63 7 Bolt
|
|
|
Witam, padły mi panewki w moim 1g, już mam rozebrany silnik i wszystko przygotowane pod składanie. Teraz pytanie do was, czy ten silnik ma jakieś specjalne techniki składnia czy mam go złożyć jak normalny silnik? Chcę żeby było idealnie, i żeby się nie okazało że po wszystkim coś jest nie tak i wszystko pójdzie na marne. |
|
|
|
|
kruk42
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2017 Posty: 238 Skąd: Pasłęk
|
Wysłany: 2018-03-10, 08:34
|
|
|
https://youtu.be/AjCiWo3tRbw . Tu masz film. Wszystko w zasadzie idzie jak po maśle. Ważne by części dokładnie obejrzeć. Jeśli już jest rozebrany to zmienić w razie konieczności na 100 procent sprawne. Uszczelki również. |
_________________ Kruk42
|
|
|
|
|
kondi484
zielenina
Wiek: 27 Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 5 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2018-03-11, 01:03
|
|
|
kruk42 napisał/a: | https://youtu.be/AjCiWo3tRbw . Tu masz film. Wszystko w zasadzie idzie jak po maśle. Ważne by części dokładnie obejrzeć. Jeśli już jest rozebrany to zmienić w razie konieczności na 100 procent sprawne. Uszczelki również. |
A może wiesz dlaczego zakładają ten miernik na wał kiedy go dokręcają? I czy są gdzieś dostępne schematy dokręcania korbowodow i głowicy? |
|
|
|
|
kruk42
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2017 Posty: 238 Skąd: Pasłęk
|
Wysłany: 2018-03-11, 09:25
|
|
|
Klucz dynamometryczny niestety jest potrzebny. Wszystkie śruby dokręcane są na odpowiednią ilość Nm . |
_________________ Kruk42
|
|
|
|
|
kondi484
zielenina
Wiek: 27 Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 5 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2018-03-11, 10:27
|
|
|
kruk42 napisał/a: | Klucz dynamometryczny niestety jest potrzebny. Wszystkie śruby dokręcane są na odpowiednią ilość Nm . |
Wiem o tym, tylko chciałbym wiedzieć jakie są te wartości |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2018-03-11, 13:06
|
|
|
to sobie trzeba serwisówkę ściagnąć i przeczytać, tam jest wszystko napisane. Nikt Ci tu nie będzie pisał momentu dokręcenia do każdej śruby, no bez przesady. |
_________________
|
|
|
|
|
kruk42
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2017 Posty: 238 Skąd: Pasłęk
|
Wysłany: 2018-03-11, 18:19
|
|
|
Część danych mam jeśli idzie o niuty od Kawiora 1g turbo. Jak się dogrzebie to mogę podesłać. |
_________________ Kruk42
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2018-03-11, 21:05
|
|
|
4g63 to silnik w sumie specjalnej troski. trzeba dokladnie wszystko pomierzyc i zlozyc ze sztuka. jak cos pominiesz to kasa w bloto. a tak to normalny silnik byle zlozyc z glowa i czysto i jeszcze raz czysto. nawiecej awarii po remoncie to skladanie silnika bez porzadnego czyszczenia. |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
kondi484
zielenina
Wiek: 27 Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 5 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2018-03-13, 14:06
|
|
|
Skąd mogę ściągnąć tą serwisówke? Wszystko będzie dokładnie zmierzone i wyczyszczone ???? jeśli ktoś ma dane na temat niutów ewentualnie czynności których nie wolno pominąć mógłby mi podesłać, nie pogniewam się ???? |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2018-03-13, 23:16
|
|
|
ale ty tak na serio czy jaja sobie robisz ?
po pierwsze jak spedzisz w googlach 5 minut to znajdziesz mase odnosnikow do dsm tuneres z serwisowkami w pdfaach, jak zaglebisz sie nawet w jutuba to bedziesz mial wizualzjace jak caly silnik rozlozyc i zlozyc.. jak uzyjesz szukajki forumowej to i tu znajdziesz wszystko...
4 post na forum i takie lenistwo ? nie ladnie... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
kondi484
zielenina
Wiek: 27 Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 5 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2018-03-14, 13:29
|
|
|
GOLDI napisał/a: | ale ty tak na serio czy jaja sobie robisz ?
po pierwsze jak spedzisz w googlach 5 minut to znajdziesz mase odnosnikow do dsm tuneres z serwisowkami w pdfaach, jak zaglebisz sie nawet w jutuba to bedziesz mial wizualzjace jak caly silnik rozlozyc i zlozyc.. jak uzyjesz szukajki forumowej to i tu znajdziesz wszystko...
4 post na forum i takie lenistwo ? nie ladnie... |
Szukam i czytam sporo ale to same ogolniki, mówię całkowicie poważnie może coś źle wpisuje. Całe forum tu przejrzałem i albo jestem jakiś ślepy albo serio nie mogę nic znaleźć |
|
|
|
|
kruk42
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2017 Posty: 238 Skąd: Pasłęk
|
Wysłany: 2018-03-14, 16:36
|
|
|
Miska olejowa 7Nm
Korbowody 52Nm
Wał główny 68Nm
Koło zamachowe do wału 135Nm
Śruby głowicy 110 Nm.
Koło dwupasowe 25Nm
[ Dodano: 2018-03-14, 16:39 ]
Dane posiadam od przyjaciela z klubu . Kawior 1g turbo |
_________________ Kruk42
|
|
|
|
|
Adrian97
zielenina
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 27 Sty 2018 Posty: 25 Skąd: Piła
|
|
|
|
|
|