Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Klimatyzacja - problem po takzwanej REGENERACJI
Autor Wiadomość
ibat 
zielenina


Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-10, 10:20   Klimatyzacja - problem po takzwanej REGENERACJI

Witam.
Zapragnąłem zregenerować klimę w swoim Miśku 3G - udałem się do serwisu, który został mi polecony przez mechanika, który ostatnio robił mi silnik. Klimatyzacja
w moim miśku była unieruchomiona od trzech lat - nieszczelna chłodnica - po delikatnej
stłuczce. W serwisie oznajmiono mi, że trzeba chłodnice wymienić. Nabyłem nową - chłodnica została zainstalowana, układ pod ciśnieniem sprawdzony i napełniony. Powiedziano mi, że jest ok, że klima dobrze chłodzi. Tego samego dnia zwróciłem uwagę,
kiedy chłodnica się załącza coś znacznie wpada w wibracje - słychać stukanie a wibracje są odczuwalne nawet na pedale gazu - tak co minutę lub dwie regularnie jak dochładza układ. Zajrzałem pod maskę - widać że instalacja rurek aluminiowych konkretnie drży a ognisko drgań lokalizuję na dalszą instalację gdzieś głęboko za rozrządem w kierunku kabiny i schowka pasażera. Przypuszczam, że skoro mechanik stwierdził, że jest wszystko bardzo dobrze to musiało to wszystko powstać po rozruchu i w wyniku kilkunastominutowej eksploatacji. Przeczytałem posty dotyczące klimatyzacji - dowiedziałem się, że może być zużyta sprężarka, łożysko, że jak klima jest unieruchomiona to należy sprawdzić smarowanie, sprężarkę - auto ma mały przebieg, klima kilka lat wcześniej działała bardzo dobrze - Po REGENERACJI podobno wszystko w jak najlepszym porządku a jak wyjechałem to zrobiło się, bardzo, źle. Może system nie został nasmarowany i zaczął się rozpadać po uruchomieniu. Wyczuwam tu błąd w sztuce - przypuszczam, że klima mogła po prostu zostać nabita i to wszystko - klimatyzacji nie włączam na razie - wybieram się ponownie do tego serwisu - mechanik po krótkiej rozmowie przez tel nie miał nic do powiedzenia.. - tylko pytanie dlaczego tak jest - w istocie pewnie wiadomo co się dzieje tylko dlaczego Waszym zdaniem to nie zostało przewidziane na miejscu - że może być
problem, że stare auto, że klima nie używana długo, że mogą być głębsze komplikacje z układem chłodzącym? Czy da się uratować te instalację jeśli nie została faktycznie poddana REGENERACJI a tylko napełniona - pomocy.

Dzięki
i
Pozdrawiam wszystkich.
kb.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-05-10, 11:20   

gdzie tu nastąpiła regeneracja? wymiana chłodnicy to wymiana a nie regeneracja :) po stłuczce w wyniku czego powstaje nieszczelnosc w ukladzie do układu (przez pewien okres czasu , a okres czasu był duży) wpada sporo syfu ktory w konsekwencji zniszczy sprezarke.

po tak długo otwartym układzie cały układ powinien zostać rozebrany, osuszacz poza skraplaczem ktory wymieniełes równiez wymieniony, kazda rurka wyczyszczona a sprezarka poddana regeneracji. W tym momencie jak wymienisz tylko sprezarke to za chwile znów szlak ją trafi. i prawdopobnie chłodnica (skraplacz) ktora wymieniłes też już ma w sobie syf z układu
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2014-05-10, 17:13   

jak jesteś z warszawy to mogę Ci od klimy ich polecić to pewnie ogarneliby temat

http://www.chlodnice.net.pl/
 
 
 
ibat 
zielenina


Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-10, 19:04   

GOLDI i MATi dzięki za korespondencję.

Co do regeneracji to ja zwróciłem się do serwisu i zleceniem regenerację układu klimatyzacji - nie miałem pojęcia o tym, jak jest to złożony proces - wydawało mi się, że w serwisie powinni wiedzieć o co chodzi - w istocie to nikt mnie o nic nie pytał co do historii auta i stanu klimy a jak zacząłem opowiadać o co mi chodzi to szef uciął, że mechanicy wszystko obejrzą i zrobią dobrze - z drugiej strony kto by pomyślał, żeby przychodzić do specjalisty i pouczać co należy zrobić i w jakiej kolejności żeby było jak należy. Suma sumarum zapłaciłem za usługę a na dodatek rozruch klimatyzacji w tej sytuacji prawdopodobnie przyczynił się do zmniejszenia potencjału lub głębszego uszkodzenia układu. Mówiąc szczerze to przed wykonaniem usługi na oględzinach zapaliła mi się "lampka", że coś nie gra bo jak się okazało, że chodnica jest nieszczelna i próbowano sprawdzić czy da się chłodnicę sprowadzić to nie potrafiono w komputerze w ogóle namierzyć tego auta więc można przypuszczać, że robiono przy tym wszystko na czuja..

p.s.
Chłodnica miała małą nieszczelność - po stłuczce od razu u "artystów" w innym serwisie układ został napełniony ponieważ uznano, że jest szczelny i działało miesiąc - z dnia na dzień coraz słabiej aż przestało. Od tego czasu do dziś (3 lata) klimy nie ruszałem - nieszczelność była nikła - pocieszam się iż się nie zasyfiła - ale niewątpliwie wilgoci dostała..

Powinienem chyba chociaż zwrócić się z prośbą żeby mi powiedzieli czym napełnili układ i co zrobili poza instalacją skraplacza - w ogóle jest żenujące - drugi serwis i druga boruta..

-
łączę pozdrowienia
kb
 
 
yakuza81 
zielenina


Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-20, 19:37   

Mam pytanie czy w eclipsie 3g klima dobrze wam mrozi bo u mnie nabilem i jakos tak tylko przyzwoicie schladza bez rewelacji cisnienie na sprezarce 10-12 barow???
_________________
Yakuza81
 
 
KosteK 
KLUBOWICZ


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 424
Skąd: Wroc?aw
Wysłany: 2014-06-04, 17:41   

Na wolnych obrotach powinienes miec spokojnie miedzy 5-9 stopni . 10-12barow mowisz rozumiem ze jest to strona wysoka (HP) istotna jest rowniez strona niska (LP) tam powinienes miec miedzy 1,8 a 2,5 bara podjedz sobie na sprawdzenie gazu 90% przypadkow konczy sie na dopelnieniu ukladu klimatyzacji .
_________________
ex 1g Targa :)
xedos 6 :)
2g :(
 
 
 
Sancho 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 43
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: 2014-07-08, 10:33   

mi po tak zwanej regeneracji sprężarke szlag trafił, też będę szukał serwisu z prawdziwego zdarzenia:/
_________________
Eclipse 3g 2.4
 
 
mateo-salvadore 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 151
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2014-07-09, 09:30   

Kolego, opisywałem tutaj: http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=15346
identyczny problem. Warsztat nabił katalogowe 600g a do mojego eclipsa (zgodnie z naklejką na spodzie maski) wchodzi 430g. Niekompetencja warsztatu spowodowała uszkodzenie czujnika ciśnienia, rozszczelnienie układu i spalone sprzęgło sprężarki...
_________________
Był: Eclipse 3G GS 2.4 aut.
Jest: Mercedes CLC 1.8 kompressor aut.
 
 
Sancho 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 43
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: 2014-07-09, 20:21   

masz silnik 2,4 ?
u mnie było tak, nabili mi klime jakimś automatem po czym sprężarka nie zakręciła powód: elektromagnes. Poszła do regeneracji, no i przy kolejnym podłączeniu na wolnych obrotach zaczeła działać zas przy wysokich obrotach coś zaczeło trzeć i znowu padła, potem winne było łożysko które dostałem na pamiątkę :) kolejne podłączenie i znowu nie działa bo sprężarka jest zjechana. 800zł + czas, jak to mówią operacja się udała pacjent nie żyje:))
nawet mi nie przyszło na myśl że to może ilość czynnika ale czy mnie to wogóle powinno interesować?
ciekaw jest czy wogóle da się coś jeszcze zrobić z tym, ręce opadają
_________________
Eclipse 3g 2.4
 
 
mateo-salvadore 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 151
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 10:46   

Mam 2,4.
U mnie było tak, że na zimnym silniku sie wlączała, chwilę działała i się rozłączała...potem jak nabiło ciśnienie to już właściwie nei chodziła (zalączała się na chwilkę)... Potem padł czujnik ciśnienia i zaczęło się ślizgać sprzęgło, rozszczelnił się układ i ogólnie wszystko padło... po remoncie działa ok, choć mam wrażenie, że wydajność ma dużo gorszą niż przed całą akcją...ale może to tylko złe wrażenie :P
_________________
Był: Eclipse 3G GS 2.4 aut.
Jest: Mercedes CLC 1.8 kompressor aut.
 
 
shogun 
zielenina


Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 10
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-05-17, 14:33   

Witam, potrzebuję schemat klimatyzacji do 3G 2002, V6 3,0 - ktoś coś może....???
 
 
TT2 
zielenina


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 44
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-06-19, 09:30   

Schemat instalacji elektr. dla Ecli 3.0 V6 - str. 90-226 w linku:
https://tearstone.com/eclipsefsm/GR00000600-90.pdf

Informacje serwisowe dot. klimatyzacji, poszczególne elementy, usterki itp. pod linkiem:
https://tearstone.com/eclipsefsm/GR00006700-55.pdf
_________________
Tomek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13