Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup 4G - na co zwracać uwagę
Autor Wiadomość
vwrafi 
zielenina


Dołączył: 02 Maj 2018
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-05-02, 11:40   Zakup 4G - na co zwracać uwagę

Witam.

Posiadam obecnie Astrę Bertonę i już mi się znudziła. Poluję teraz na Eclipse 4G. Marzy mi się silnik 2.4 w manualu, z szyberdachem oraz ruda :D

Kompletnie nie mam pojęcia na co zwracać uwagę przy zakupie tego samochodu. Czy rzeczywiście nie ma do niego europejskich lamp? Jaka powinna być grubość lakieru. Co jest najdroższe w remoncie - na co patrzeć podczas oględzin? Jest obecnie na Allegro fajna ruda ale z automatem za 21900 z Białegostoku. Czy ktoś już był ją oglądać? Albo fajny czarny z Warszawy za 24000 z 2009 roku, był ktoś oglądać?
 
 
strunczez 
mniejsza zielenina


Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 117
Skąd: Katowice Strzelce Op
Wysłany: 2018-05-05, 12:42   

1) Niemalże każdy eclipse 4G został kupiony na aukcjach "salvage" w US co oznacza, że coś było z nim nie tak i mógł zostać pozbawiony prawa do poruszania się na drogach US ze względu na stan techniczny. Warto po numerze VIN wyciągnąć info, jak jest to możliwe to i zdjęcia, stanu samochodu gdy był on jeszcze za wielką wodą. Dzięki takiej informacji będziesz wiedział czy auto nie było spawane z trzech, czy wystrzeliły jakieś poduszki, czy był popowodziowy itp. Wg mnie jest to krok, który trzeba koniecznie zrobić.
2) Historia w PL. W PL niestety ciężko o informacje co się działo z samochodem na naszych ziemiach. Pierwszym symptomem że coś w PL było kombinowane są zderzaki. Zderzaki powinny być zgodne z rocznikiem (przedlift / polift) jeśli w przedlifcie jest zderzak z polifta to na 99% auto dostało dzwona, chyba że już w US był zderzak zmielony i pierwszy właściciel w PL założył z innego rocznika wtedy fajnie jakby ktoś miał jakiś zdjęcia i potwierdził że takie coś miało miejsce. Jeśli zderzaki są ok to warto zwrócić uwagę czy jest na tylnym zderzaku napis Eclipse. Jesli go nie ma to prawdopodobnie był walnięty z tyłu, bo napisy te są ciężko dostępne dla Januszy blacharstwa / lakiernictwa na terenie PL. Warto zwrócić uwagę na szyby, czy są oryginalne czy jakieś zamienniki oraz wnętrze czy nic nie jest popękane.
Wnętrze 4G jest dość wytrzymałe, jeśłi przebieg jest niski a jest sporo rys na plastikach lub skóra jest popękana na fotelach to może być znak, że licznik był kręcony lub komputer został zmieniony.
Jakiekolwiek przeróbki instalacji, poza dorobieniem przeciwmgłowego są argumentem na NIE.
Im dłużej sprzedajacy posiada samochód tym lepiej, to oznacza że był z niego zadowolony i jeździł. Jesli sprzedawcą jest komis to niech pokaże w jakiś sposób ile poprzedni właściciel jeździł samochodoem.
3) Porówanie stanu z US i PL. Miernikiem lakieru sprawdzisz co było malowane a co nie, powinno być malowane jedynie to co było uszkodzone na aukcji w US. Warto porównać przebieg z US z tym z PL i ogólny stan wnętrza, czy coś zostało zmienione lub czy czegoś brakuje.
4) GAZ. Nie jestem przeciwniekiem gazu więc proszę nie zalewać mnie falą hejtu ale jak widzę ogłoszenia 3.8 w gazie pojazdu, który w polsce jest zarejestrowany pół roku i Mirek wypisuje tam bzdety typu że cyka jak zegarek i że nic się nie dzieje, tudzież że dzięki zagazowaniu auto ma 3x tyle koni co powinno to ręce mi opadają. Wystrzegałbym się gazu, bo przeważnie jest on montowany po to aby samochód sprzedać (złożony krótko przed sprzedażą, często na odpierdol) bo nikt nie kupi w PL woza który pali 12 litrów wachy. Inna sprawa jeśli właściciel jeździ na gazie np 2 lata i ma na to papiery. Mam na myśli montowanie gazu pod sprzedaż.

Reasumując:
- stan w US
- stan w PL
- Porównaie US z PL
- GAZ jeśli nie ejst założony pod sprzedaż.

Europejskich lamp nie ma. Amerykańskie teoretycznie nie są u nas dozwolone bo świecą symetrycznie (nie doświetlają pobocza) ale diagności przymkną na to oko jeśli wymienimy żarówki. Większy problem jest z przeciwmgłowym a raczej jego brakiem. Ja swoim 3.8 jeżdze już 5 rok, poza katalizatorami, które padły (wada fabryczna) to nic się z samochodem nie dzieje wiec jeśli stan jest ok to "będziesz Panie jeździł, aż sie Panu znudzi" cytując Mirka. Mam automat i jestem mega zadowolony z niego :)

Jak masz jakieś na oku to wklej ogłoszenia, penwie ktoś rzuci na to okiem.
 
 
 
vwrafi 
zielenina


Dołączył: 02 Maj 2018
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-05-05, 17:48   

Dziękuję za mega obszerną odpowiedź. Będę szukał według tych wskazówek. Tylko mam jeszcze parę wątpliwości, a mianowicie:

1) Czy można gdzieś sprawdzić po numerze VIN co się działo z samochodem w Stanach?

2) Czy jest gdzieś jakieś porównanie różnic między przed liftem a poliftem? ( może jakieś zdjęcia ) O jakie przeróbki instalacji chodzi?
 
 
strunczez 
mniejsza zielenina


Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 117
Skąd: Katowice Strzelce Op
Wysłany: 2018-05-07, 14:56   

vwrafi napisał/a:
1) Czy można gdzieś sprawdzić po numerze VIN co się działo z samochodem w Stanach?


Tak. Są specjalne serwisy do tego. Są one płatne w $ więc trzeba posiadać kartę kredytową. Wystarczy wpisać w googlach VIN Check US.
Ja z takich nie korzystałem więc nie podeślę konkretnych.
Wstępną wiedzę na temat co się dziąło z samochodoem dostałem na forum bezwypadkowy.net
Tam ludzie mają abonamenty na VIN Checki i myślę, że chętnie pomogą.
Tu na przykład jest moje zapytanie:
https://www.bezwypadkowy....18e005983#30554
Pytałem jeszcze o 10 innych samochodów i większość z nich to były mielonki widniejące na otomoto jako "bezwypadkowe"

vwrafi napisał/a:
2) Czy jest gdzieś jakieś porównanie różnic między przed liftem a poliftem? ( może jakieś zdjęcia )

https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Eclipse
Na początku strony przedlift, a w sekcji 4.5 Facelifts pokazane są zdjecia z 2009 i 2012 roku.
Jeśłi chodzi o tył to w 2009 Eclipse dostał 2 tłumiki końcowe zamaist jednego a w 2012 lotkę na klapie. Róznią się też reflektory przednie między 2009 a 2012.

vwrafi napisał/a:
O jakie przeróbki instalacji chodzi?

Mam na myśli przeróbki instalacji elektrycznej np jakieś dziwne luzem leżące kable pod maską nie pasujące do reszty itp.
 
 
 
vwrafi 
zielenina


Dołączył: 02 Maj 2018
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-05-10, 08:00   

Dziękuję za odpowiedzi. Z taką wiedzą będę mógł znaleźć moje wymarzone Eclipse. Daję sobie pół roku. Jak nic nie znajdę wartego uwagi, to jednak dozbieram przez te pół roku na Nissan'a 350Z.


edycja:

Widzę, że podwójny wydech to była opcja, więc mogą się też trafiać wersje z jednym wydechem po 2009 roku.

edycja 2:

Zauważyłem też parę samochodów z rocznika 2008, które wyglądają jak polift z 2009 roku. Czy to możliwe? Mają tył i przód jak 2009 mimo, że są z 2008 roku.
Ostatnio zmieniony przez vwrafi 2018-05-10, 08:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
strunczez 
mniejsza zielenina


Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 117
Skąd: Katowice Strzelce Op
Wysłany: 2018-05-10, 18:52   

vwrafi napisał/a:
Dziękuję za odpowiedzi. Z taką wiedzą będę mógł znaleźć moje wymarzone Eclipse. Daję sobie pół roku. Jak nic nie znajdę wartego uwagi, to jednak dozbieram przez te pół roku na Nissan'a 350Z.


Ja pół roku szukałem miedzy 350Z, Camaro, Mustangiem i Eclipsem.
Wszytkie z tych powyższych to samochody USA i trzeba na nie uważać tak samo jak na Eclipse'a. Oglądałem 350Z i z przodu zderzak przedlift a z tyłu polift i hasło było oczywiście że "bezwypadkowy". Więc tak jak pisałem wcześniej w przypadku samochodów z USA, sprawdzić po VIN jak wygladał samochód w US i potem porównywać z PL.
Trzeba również pamiętać o tym, ze samochody sportowe w PL są często zarzynane i źle serwisowane.

vwrafi napisał/a:
Widzę, że podwójny wydech to była opcja, więc mogą się też trafiać wersje z jednym wydechem po 2009 roku.


Nie wiem czy to jest prawda, może ktoś inny sie wypowie, na bank 2008 w dół ma pojedyńczym, mowa oczywiście o 3.8 V6. 2.4 powinny mieć zawsze pojedyńczy bo jaki sens montować podwójny do rzędówki. Wiec być może jest tak że polift 2.4 ma pojedyńczy a 3.8 podwójny, wątpie, zeby to było opcją.

vwrafi napisał/a:
Zauważyłem też parę samochodów z rocznika 2008, które wyglądają jak polift z 2009 roku. Czy to możliwe? Mają tył i przód jak 2009 mimo, że są z 2008 roku


Nie wiem w którym miesiącu był facelift, być może jest tak że niektóre z 2008 roku były już po lifcie. Trzeba by sprawdzić dokładnie co i jak, kiedy był lifting i po VIN wyciągnąć z jakiego miesiąca jest samochód. Jednak ja bym obstawiał, że wszystkie 2008 w dół z zderzakami poliftowymi to powypadkowce, po wymienie zderzaków, jeśli jednak egzemplarz jest warty uwagi to lepiej sprawdzić kiedy był lift i sprawdzić w jakim miesiacu samochód wyjechał z fabryki, żeby być spokojnym :)
 
 
 
hix12052018 
zielenina


Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 3
Skąd: Pruszkow
Wysłany: 2018-05-12, 16:54   Zakup 4G - silnik do naprawy

Witam,

https://www.gumtree.pl/a-...480911224121009

jeśli Pan wie, gdzie naprawić ten samochód - jest to dobra oferta ;)

Pozdrawiam.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2018-05-15, 19:56   

sam bym go naprawil... z tym ze to eclipse jest :roll: jeszcze ciezkie 4g :roll: ani wyglada, ani jedzie... imo bez sensu samochod jest...
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Pelej 
mniejsza zielenina


Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 110
Skąd: Lębork/Gdańsk
Wysłany: 2018-06-04, 10:10   

Cześć, mam 4G 2.4 z manualem. Niestety dopiero po zakupie dowiedziałem się po jakim dzwonie jest samochód i praktycznie jedyne usterki z jakimi się borykam, występują tylko w tej części samochodu. Idać za radą Strunczeza, warto się tego dowiedzieć, żeby być gotowym na wymianę elementów, które brały udział w kraksie. Przejechałem swoim już ponad 100kkm i co jakiś czas pada kolejna, wymieniana przez jakichś druciarzy część. Poza tym samochód jest prosty i wytrzymały. Możesz zwrócić uwagę też na szyberdach, czy działa i jest szczelny i siłowniki klapy bagażnika. Trzeba dorobić światło przecimgielne z tyłu oraz zmienić postojowe na białe, co najlepiej zrobić dwukolorowymi LEDami. Poza tym lejesz i śmigasz. Co do spalania, to u mnie średnia za te 100kkm to 9,2. W mieście pali 10-11, w trasie 8-9. Samochód świetnie jeździ, dzięki szerokiemu nadwoziu i szerokim oponom. Ma całkiem fajne brzmienie, jak na zwykły silnik R4 :)
_________________
“You can tell the greatness of a man by what makes him angry” Abraham Lincoln
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13