Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
RdzEclipse 2g- Kadahir
Autor Wiadomość
Kadahir 
KLUBOWICZ

Pomógł: 6 razy
Wiek: 21
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 106
Skąd: Krosno
Wysłany: 2018-09-06, 12:43   

Wszystko co opisałem na tej stronie ( i ostatni kawałek na stronie 1 ) było robione bez kanału. Dlatego tak wstrzymuję się z remontem przodu, można jeszcze coś pomalować ale raczej nie dałbym rady spawać na leżąco.

[ Dodano: 2019-03-23, 22:15 ]
Mały update:

Eclipse dostał nowe lampy polift usa, przy okazji udało mi się kupić zderzak polift ale uszkodzony od spodu.
Nowa lampa w porównaniu do starej chińskiej lampy. Wtyczka lampy i wiązki podmieniona na wtyczki z space star ponieważ miały one grube przewody oraz 4 piny(do lamp usa potrzeba 3),
zakupione nowe oprawki pod żarówkę t10 i pozycyjne przeniesione do zderzaka.

Zderzak wymagał trochę pracy:





Czyli kolejno, spinanie luźnych fragmentów drucikiem i dorobienie brakującego kawałka spodu. Całość klejona żywicą i włóknem szklanym. Na zewnątrz szpachla do zderzaków.
Aluminiowe blaszki które widać na bokach zderzaka są do wzmocnienia go ponieważ oem mocowania były miejscami pourywane. Zaślepki halogenów wykonane z aluminium, pcv i szpachli.
I końcowy efekt:

Dodatkowo zmodyfikowałem uszkodzony włącznik przeciwmgielnych z wykorzystaniem przycisków bistabilnych.



Naciskając raz, przycisk zostaje przytrzymany, naciskając drugi raz przycisk powraca do poprzedniej pozycji czyli jak w oem. Jedyna wada tego rozwiązania to, że nakładki
(plastik z symbolem świateł przeciwmgielnych) można wyciągnąć, ale są na tyle ciasno że same z siebie nie wypadną podczas jazdy.

Kolejny etap to naprawa tylnego zawieszenia.
Tak wygląda reszta śruby z kawałkiem tulei górnego wahacza.

Tu pewnie przez uderzenie kamienia albo słabo wyczyszczone sanki. Ogólnie całkowicie rezygnuję z konserwacji bitumicznych.
Lakiery bazowe, poliuretany i inne powłoki można zmatowić i pomalować gdy trzeba zrobić małą zaprawkę a to trzeba zmywać rozpuszczalnikiem i zużywać dużo papieru/szmat do wytarcia tego.

Tu miejsce do roboty które zostało pominięte i szyny podłogi.

Zdemontowane elementy zawiasu. Czujniki abs uległy zniszczeniu ponieważ nie chciało mi próbować ich wyciągnąć na spokojnie
(kilka dni zalewania odrdzewiaczami i nic, scalony z zwrotnicą)

Wszystko wypiaskowane/śrutowane. Osłony tarcz wykonane od podstaw z blachy 1mm ( trochę pofalowało ją podczas spawania ale mniejsza z tym).
Pospawane mocowania szczęk wraz z górnymi mocowaniami amortyzatorów i wyciągnięte śruby zawieszenia zostały ocynkowane. Niestety jedyna cynkownia w okolicy robi dość kiepsko więc muszę zdać się na lakiery.
Drobne blachy i zawias wyśrutowane i pomalowane proszkowo na kolor ral 9016. Górne wahacze nadają się jedynie do wyrzucenia.


Tak wyglądały tylne sanki po śrutowaniu:


Zardzewiały pomiędzy blachami więc żeby je zrobić raz a porządnie podjąłem się dość drastycznego kroku.

Blaszki ok. 1,5 mm ( oem ma coś koło 1,2 mm ) spawane punktowo z zagęszczaniem punktów. Później szlifowanie spawów ( dziurki między punktami zaleje epoxyd ). Fasolki od śrub zbieżności
delikatnie pospawane(poprzednio się pokrzywiły przez wybijanie śrub zbieżności), jedna fasolka od wewnątrz sanek zrobiona pilnikiem na nowo (zdjęcie z wyciętą dziurą, brak zdjęcia z dospawaną blaszką).
Zamiast otworów na spinki dałem nakrętki, delikatnie zmieniłem kształt dołu sanek, na środku przyspawana jest blacha ok. 3mm która służy za wzmocnienie pod podnośnik
(w oem rozwiązaniu dawało się deskę na krawędzie sanek).



Dodatkowo testuję nowe epoksydy Transpoxy masterbond aluminium i barrier które są docelowo skierowane do przemysłu stoczniowego więc w sam raz na nasze warunki drogowe.





masterbond aluminium nakładam pędzlem, ponieważ jest on bardzo gęsty ale jednocześnie sam nawet dobrze wypełnia szczeliny. Sanki przed spawaniem na świeżo pomalowane pędzlem w miejscach do których nie będę miał dostępu po złożeniu.
Dwie połówki sanek naciągnąłem śrubami które imitowały zgrzewy. Każdą śrubę zamieniałem na spawo-zgrzew zaczynając od krawędzi tam gdzie blachy najbardziej się odpychały. Zespawana całość oczyszczona i pomalowana pierwszym epoxydem.
Później 2 warstwy drugiego epoksydu, cobra bedliner od novola zabarwiony na ral 4008 i na koniec wnętrze zalane woskiem firmy Innotec.
Bardzo ładnie pokryło wszystkie szczeliny i łączenia blach ( zdjęcie jeszcze z samym podkładem)

Ogólnie mogę polecić wszystkim kanał na youtube RKproject gdzie pewien gość prowadzi renowację subaru forrester'a i robi to bardzo profesjonalnie z dbałością o każdy szczegół i można się dowiedzieć kilku przydatnych rzeczy.

Wahacze które kupiłem 2 lata temu zdążyły zardzewieć, ich powłoka antykorozyjna jest tak cienka, że trąc delikatnie włókniną ścierną robią się przecierki do blachy.
Zmatowiłem wahacze i przejechałem papierem ściernym w zardzewiałych miejscach. Nie chciało mi się z nimi bawić więc nie wyciągałem z nich tulei.

Pomalowane masterbond aluminium pędzlem, barrier też pędzlem i na koniec wosk do profili.
Eclipse dostał kilka nowych części które dopisałem na pierwszej stronie.
Miejsca w które będą wkręcone śruby dodatkowo smaruję żeby nie dopuścić wody między np. podkładkę a blachę(dokręcana śruba zawsze gdzieś trochę tej powłoki antykorozyjnej naruszy).
Złożony zawias - jeden element układanki z głowy.
_________________
96' Eclipse 2g GS 4g63
Ostatnio zmieniony przez Kadahir 2019-03-23, 22:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DawidWadid 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 88
Skąd: Zamość
Wysłany: 2019-03-29, 13:02   Rdza

Kawał dobrej roboty :tuptup: :ok:
Wachacze tył slr ??
_________________

 
 
Kadahir 
KLUBOWICZ

Pomógł: 6 razy
Wiek: 21
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 106
Skąd: Krosno
Wysłany: 2019-03-30, 11:55   Re: Rdza

DawidWadid napisał/a:
Kawał dobrej roboty :tuptup: :ok:
Wachacze tył slr ??
Górne i dolne proste srl, te ze sworzniem od zbieżności febest a te pod kątem co idą do progów są oem tylko odnowione.
_________________
96' Eclipse 2g GS 4g63
 
 
kruk42 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 233
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2019-03-31, 20:19   

:ok:
_________________
Kruk42
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13