1998 Eclipse "Evil GSX" |
Autor |
Wiadomość |
Jacob5se
KLUBOWICZ
Wiek: 25 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-08-05, 15:10 1998 Eclipse "Evil GSX"
|
|
|
1998 Mitsubishi Eclipse GSX
W zeszłym roku zostałem posiadaczem GST z 1997, jak niektórzy dobrze wiedzą kolokwialnie mówiąc wpakowałem się na minę. Po dość krótkim czasie rozstałem się z autkiem i nastał okres poszukiwań. Kryteria nowej sztuki były jasne: turbo (najlepiej jakby trzecą literką było X ), blacha i mechanika w dobrym stanie, najlepiej nie grzebany silnik i koniecznie nie w kolorze Radiant Fire Red
Po prawie 8 miesiącach poszukiwań i oglądaniu wielu aut które z jakiegoś powodu nie spełniły moich oczekiwań, odezwał się do mnie forumowicz pisząc, że ma na sprzedaż czarnego poliftowego GSX'a w dobrej cenie. Popisaliśmy, pogadaliśmy przez telefon i przy naszym drugim spotkaniu auto nabyłem. Nie jest idealne, ale jak wiadomo ideałów nie ma
Jeśli chodzi o nie samo to cieszę się chociażby z jego koloru, w pełni oryginalnego skórzanego wnętrza w elektryce czy oryginalnego radia na kasety z tunerem i AUX produkcji Infinity. W trakcie prawie 5 miesięcy które je mam w aucie zostało zrobionych wiele rzeczy i zostało wymienionych wiele części (nowe z ASO/USA bądź najwyższej klasy zamienniki) m.in. koła, końcówka wydechu, turbo timer, krzyżaki wały, drążki reakcyjne, rozrząd, oleje, trochę uszczelek, lampy tylne i pewnie coś jeszcze by się znalazło.
Auto zostało również oklejone, niektórym się to podoba niektórym nie - kwestia gustu
Plany na auto są, stety niestety wymagają dużych środków finansowych więc trochę to potrwa, Ci co powinni wiedzą
Jako, że do FB mam łatwiejszy i szybszy dostęp, to zapraszam na fp autka który jest w mojej stopce, a na którym częściej pojawiają się jakieś zdjęcia auta
[ Dodano: 2017-10-08, 11:27 ]
Ostatnio znalazłem chwilę czasu, a że również i pogoda dopisała to użyłem tego co miałem pod ręką czyli wosku koloryzującego od Sonaxa i poleciałem nim całe auto. Na pewno poprawiło to odrobinę wygląd strasznie zmęczonego już lakieru
Dużo w tym sezonie się autem nie nacieszyłem, nie licząc trasy po kupnie zrobiłem nim może 200 mil (liczba pewnie zawyżona), bo przez większą część czasu albo nie miałem na nie czasu (wyjazdy zagraniczne, szkoła, praca), albo stało w warsztacie (jak to typowy DSM ). Miejmy nadzieję, że w przyszłym sezonie będzie na to więcej czasu. Za niedługo auto na całą zimę wyląduję w ogrzewanym garażu, ale przed tym zrobię jeszcze kompletny turbo-back A'Pexi N1 (oryginalny z USA, nie żadne allegrowe A'Pexi N1 Style) i zacznę powoli kompletować graty na przyszły sezon, co by powiększyć stajnie kucyków pod maską.
[ Dodano: 2020-04-26, 15:25 ]
[ Dodano: 2020-04-26, 15:28 ]
Nic się nie dzieje na forum więc pomyślałem, że trochę zaktualizuje. Tym bardziej, że nie wrzucałem tutaj nic od 2.5 roku.
Przez ten czas dużo się nie zmieniło, ale 1 września 2019 panewka zrobiła puk puk. Na początku miałem dać nowe panewki, uszczelki itp. Plan był na stock block + większe turbo, wałki i pare innych supporting mods. Ale jak to jest z projektami, wyszło, że może zrobię jeszcze to, jeszcze coś tam no i skończyło się dużo grubiej. Na dole będzie lista modów które zagoszczą w aucie w tym roku, aktualnie auto stoi w takim stanie jak na dołączonym zdjęciu, za tydzień idzie całe w lakier. Potem będzie składanie, docieranie i strojenie
Silnik:
- kute tłoki billet Arias 8.8:1 (stop aluminium 2618)
- korbowody Manley H-Beam
- panewki Clevite 77
- szpilki głowicy i główne ARP
- uszczelka głowicy Cometic MLS
- koło pasowe wału Fluidampr
- rolki pompy wspomagania, pompy wody i alternatora lekkie Unorthodox Racing
- wzmocniony pasek rozrządu Greddy
- komplet uszczelek silnika Fel-Pro
- wałki rozrządu HKS 264/264
Układ dolotowy/doładowanie:
- dolot do turbo Forced Performance
- intercooler A'Pexi Hybrid GT
- orurowanie A'Pexi + uicp Greddy
- bov Greddy Type S
- turbosprężarka Greddy TD06SH 20G
Układ wydechowy:
- atmosferyczny o2 housing Punishment Racing
- customowy 3 calowy wydech przelotowy
- axle-back A'Pexi N1
Układ chłodzenia:
- grubsza chłodnica aluminiowa
- zimniejszy termostat
- komplet dedykowanych węży sylikonowych
Układ paliwowy:
- pompa paliwowa DeatschWerks DW200
- większe wtryski (Brian pamięta jakie :p)
- fpr AEM
Elektronika/układ zapłonowy:
- EcuMaster DET3 + konwersja MAP
- komplet zegarów A'Pexi EL (boost, EGT, temp. i ciśnienie oleju)
- turbo timer HKS Type 1
- zimniejsze świece
Układ napędowy:
- sprzęgło Comp Clutch Stage 2
- Energy Suspension shifter bushings
Zawieszenie/trakcja:
- amortyzatory gwintowane BC Racing BR
- komplet poliuretanów Energy Suspension
- opony Eagle F1 GSD3 245/40 |
_________________ Było: GST 1997
Jest: GSX 1998
https://www.facebook.com/EvilGSX/ |
Ostatnio zmieniony przez Jacob5se 2020-04-26, 14:46, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
kruk42
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 05 Mar 2017 Posty: 238 Skąd: Pasłęk
|
Wysłany: 2020-04-26, 14:58
|
|
|
|
_________________ Kruk42
|
|
|
|
|
Brzytwa
zielenina
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 27 Cze 2016 Posty: 45 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 2020-04-26, 17:52
|
|
|
Super, tylko nie wiem czy na polskich drogach tak sztywne zawieszenie się sprawdzi |
|
|
|
|
DawidWadid
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 89 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2020-04-26, 18:01 1998 Eclipse "Evil GSX"
|
|
|
Bogatemu to i byk się ocieli .. Przeważnie każdy ma załamkę że panewka się wyje... , a tutaj wychodzi na sam plus .. Gratulację za podtrzymywanie choroby Eclipse Powodzenia i kolejnych worków pieniędzy na mody |
_________________
|
|
|
|
|
Jacob5se
KLUBOWICZ
Wiek: 25 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-04-27, 16:06
|
|
|
Brzytwa napisał/a: | Super, tylko nie wiem czy na polskich drogach tak sztywne zawieszenie się sprawdzi |
Na szczęście to nie daily tylko zabawka więc twardość mi nie przeszkadza, ma się nie przechylać. Poza tym dzięki temu pójdzie dużo niżej niż jest teraz i będzie w końcu tak jakbym chciał czyli mały palec odstępu między oponą a nadkolem :p
A te worki pieniędzy to się przydadzą na pewno, plany dalsze są ale to już moje fanaberie czysto wizualne także bez pośpiechu |
_________________ Było: GST 1997
Jest: GSX 1998
https://www.facebook.com/EvilGSX/ |
Ostatnio zmieniony przez Jacob5se 2020-04-27, 16:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2020-05-02, 22:18
|
|
|
z zaciekawieniem będę sobie tu zagladał. liczę na dużo zdjęć z roboty |
_________________
|
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-05-11, 21:31
|
|
|
Jacob5se napisał/a: | Brzytwa napisał/a: | Super, tylko nie wiem czy na polskich drogach tak sztywne zawieszenie się sprawdzi |
Na szczęście to nie daily tylko zabawka więc twardość mi nie przeszkadza, ma się nie przechylać. Poza tym dzięki temu pójdzie dużo niżej niż jest teraz i będzie w końcu tak jakbym chciał czyli mały palec odstępu między oponą a nadkolem :p
A te worki pieniędzy to się przydadzą na pewno, plany dalsze są ale to już moje fanaberie czysto wizualne także bez pośpiechu |
Na tym zawiasie jest twardo, ale i drogi nie takie jak 20 lat temu
Fajnie widziec, że jeszcze są wariaci co grzebią przy klipsach |
_________________ http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
|
|
|
|
|
Jacob5se
KLUBOWICZ
Wiek: 25 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-05-11, 21:34
|
|
|
Cały weekend rozbierania, ale udało się i dzisiaj prawie goła buda wylądowała u lakiernika. Musi tylko wyciąć szyby i może lakierować. Jutro wrzucę foty, bo dzisiaj już mi się nie chciało z telefonu przerzucać. Jutro ma mi też przyjść już gwint BC a do końca tygodnia poli i o2 housing Punishment Racing. Coraz bliżej najlepszego etapu, czyli składania klocków |
_________________ Było: GST 1997
Jest: GSX 1998
https://www.facebook.com/EvilGSX/ |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2020-05-13, 11:24
|
|
|
nie zapomnij wrzucac na biezaco fot z opisem. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
Jacob5se
KLUBOWICZ
Wiek: 25 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-05-16, 09:21
|
|
|
Kilka fot gratów i z wczorajszej wizyty u lakiernika. Szyby powinny być już wycięte i od poniedziałku rusza praca
|
_________________ Było: GST 1997
Jest: GSX 1998
https://www.facebook.com/EvilGSX/ |
|
|
|
|
seedpl
zielenina
Wiek: 27 Dołączył: 12 Lip 2020 Posty: 1 Skąd: Gracze
|
Wysłany: 2020-07-12, 10:08
|
|
|
Ecli mega kibicuje projektowi i na fb i na forum. Szkoda że mało jest takich ludzi z zapałem przez co na fb jest biednie a Forum umarło. Pozdrawiam powodzonka |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2020-07-23, 21:14
|
|
|
fajnie że doczekaliśmy czasów kiedy Eclipse które miało zgnić to zgniło które miały wydzwonić to wydzwoniły, które miały zostać zwieśniaczone to się już zwieśniaczyły i zostały egzemplarze które zaczynają trafiać w ręce ludzi którzy mają chęć je utrzymywać w zajebistych stanach, dbać i w końcu robią się takimi niszowymi autami... to fajne.
Obserwuje z zaciekawieniem |
_________________
|
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2020-07-24, 10:31
|
|
|
Tofik, |
|
|
|
|
kruk42
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 05 Mar 2017 Posty: 238 Skąd: Pasłęk
|
Wysłany: 2021-03-27, 19:50
|
|
|
|
_________________ Kruk42
|
|
|
|
|
07Misha
zielenina
Wiek: 29 Dołączył: 14 Lis 2018 Posty: 12 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2021-05-30, 17:21
|
|
|
dawej apdejt, niech forum nie śpi |
|
|
|
|
Jacob5se
KLUBOWICZ
Wiek: 25 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-07-28, 20:00
|
|
|
Miałem wrzucać apdejty częściej, ale no wyszło jak zwykle xd
Auto do końca (no, brakuje kilku plastików i schowka) poskładałem w piątek o 8, przed 11 już byliśmy na Japfeście, a w sobotę wieczorem zagościłem na scenie wygrywając TOP 3 Performance Freaks. Niesamowite uczucie być od razu tak wyróżnionym po prawie dwóch latach składania auta. Silnik wciąż na dotarciu, ale jestem mega zadowolony z tego jak to auto wyszło, szczególnie z komory silnika. Czyżby była to najładniejsza komora w historii forum?
|
_________________ Było: GST 1997
Jest: GSX 1998
https://www.facebook.com/EvilGSX/ |
Ostatnio zmieniony przez Jacob5se 2021-07-28, 20:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2024-02-12, 22:53
|
|
|
Ha! Nie spodziewaliście się mnie tutaj
Dobry kocur jest co jakiś czas pod strzechę zagłada mi myśl kupienia eclipse jeszcze raz zwłaszcza że na mojej małej wysepce byłby jedynym
Jakiś gsx to nie jest żadna droga |
_________________
|
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 43 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2024-03-05, 12:30
|
|
|
Ha! Tofik zajrzałeś tu zupełnie niespodziewanie
ps. pewnie spodziewałeś się, że nikt się Ciebie nie spodziewa |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
Ostatnio zmieniony przez Tiamat 2024-03-05, 12:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 43 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2024-03-06, 11:28
|
|
|
zasada jest taka, że prawdziwi dżentelmeni nie piją przed południem
była 12.30....sam rozumiesz |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
|
|
|
|
|