Zamknięty przez: MATi 2011-12-06, 22:24 |
załozenie turbo do 6bolta seryjnego prosze o porady |
Autor |
Wiadomość |
kamilds87
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 155 Skąd: Kraśnik/Blinów drugi
|
Wysłany: 2011-12-06, 17:35
|
|
|
To jak z tym seryjnym westgate i O2houstingiem podejdą czy nie bo już nie wiem...
do softa trzeba kupować WG zewnętrzny i krzesać z czegoś O2??
Może ktoś ma fotki tego customowego o2??? niech się pochwali trochę wiadomości o sofcie by się przydało w końcu trzeba wykorzystać ten temat skoro już zaczęty .... |
|
|
|
|
Pat
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Sie 2007 Posty: 1289 Skąd: Podkowa Leśna
|
Wysłany: 2011-12-06, 17:52
|
|
|
Możesz kupić kolektor z dziurą na WG i wtedy zostawiasz seryjny o2 natomiast rzeźbisz kolektor albo kupujesz jakiegoś gotowca. |
_________________ DIAMONDS ARE FOREVER |
|
|
|
|
Sebek1991
mniejsza zielenina
Wiek: 33 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 142 Skąd: mława
|
Wysłany: 2011-12-06, 18:02
|
|
|
zawias jest zrobiony pisałem hamulce też wszystko jest prawie nowe chciałem podniesc moc mojemu samochodzikowi ale nie wiedziałem ze koszta sa az tak wysokie bede kminił sianko i do tego tematu powróce napewno
ORTOGRAFIA!!! || Piotrekmm |
Ostatnio zmieniony przez Piotrekmm 2011-12-06, 18:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Hołek
KLUBOWICZ
Pomógł: 16 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 862 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2011-12-06, 18:10
|
|
|
szczerze wasze obliczenia mnie przerazaja. W sumie jak bym mial to robic komus to moze bym to tak policzyl. Ale realne jest zejscie duuuuuzo z tego co wyliczyliscie, jak sie ma troche checi zeby podlubac samemu. Tak na upartego chyba sie wezme za turbienie mojej miatki i podam wam koszty jak sie robi samemu...
Tofik na ile minimalnie mozna cisnienie na oem WG ustawic?
P.s W swoim ex talonie robilem wszystko co trzeba zrobic praktycznie przy sofcie - nowy kolektor, turbo inne, o2, dp, orurowanie, wtryski, ecumaster i szczerze mowiac jakos duzo to nie wyszlo. Ale jak mowie wszystko zrobilem sam, w strojeniu pomogl Seba aby.
I od kiedy odrazu po zrobieniu turbo w eclipsie trzeba zmieniac i zawias i hamulce? Wiekszaosc gst na forum to typowa seria, czylo hamulce jak w gs i tak samo zawias. Wiec jest to znosne. A jak chce sie poprawiac to w eclipsie jest tego duzo wiecej niz tylko to. |
_________________ BYŁO: Eclipse 2g GS 99;
Talon TSi AWD ~350ps
EVO IV, V, V, V, 4.5, IX, X
JEST: EVO 6 RS i EVO 6 TME
https://www.facebook.com/tomcarmotorsports
|
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2011-12-06, 18:13
|
|
|
Hołek to są bardzo optymistyczne obliczenia ale skoro wg. Ciebie to baaaaaaaaaaardzo dużo to chętnie zobaczę Twoje wyliczenie |
|
|
|
|
Hołek
KLUBOWICZ
Pomógł: 16 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 862 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2011-12-06, 18:41
|
|
|
Brian, moze i optymistyczne ale ja wyliczen o tak robil nie bede. Poskladam wszystko i jak bedzie jezdzilo wypisze i podlicz ladnie. U mnie tak jak mowie dobre jest to ze wszystko robie sam lub za robocizne czegos nie place i tu sporo kosztow odlatuje.
Ale wazne jest tez ile sie daje za poszczegolne czesci. Tu w wyliczeniach wszedzie za oem turbo widze 1000zl a ja za ladne 16g z evo 8 dalem sporo mniej. Liczy sie tez wlasnie okazja |
_________________ BYŁO: Eclipse 2g GS 99;
Talon TSi AWD ~350ps
EVO IV, V, V, V, 4.5, IX, X
JEST: EVO 6 RS i EVO 6 TME
https://www.facebook.com/tomcarmotorsports
|
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2011-12-06, 18:47
|
|
|
ale tych okazji codziennie nie rozdają i nie każdy jest taki mądry żeby to sobie wszystko samemu zrobić..a jak się nie jest to jest coś takiego jak Promotor PXS VTG gdzie Ci to zrobią ale za to policzą a to koszta.... jak ktoś nie ma czasu czekać na okazje z allegro to kupuje drożej albo chce mieć nowe graty , a to kosztuje... |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2011-12-06, 19:17
|
|
|
Hołek, piszesz że duuuuużo można zejść jak się robi samemu, no nie wiem bo ja prawie wszystko samemu robiłem poza montazem DET'a i strojenie ( bo w życiu bym sam tego nie zrobił) i spawaniem orurowania ( bo nie umiem spawać). reszta to praca moich rąk, więc tak naprawde dużo się nie urwie.
Resztę części mysle że i tak policzyłem umiarkowanie bo jakby leciał na dobrych markowych produktach to by do 10000 dobiło wystarczy dac porządny markowy BOv i Wg i już cena leci Mówisz o okazjach że się da tanio 16g kupić... no da się tylko czasami trzeba czekac latami na okazje ja tez kilka cześci okazyjnie kupiłem bo jak nie powiedzieć że pompa paliwa od EVO 8 za 80zł to nie okazja jednak wiele rzeczy wartało by kupić nowe a jak nie nowe to chociaż dobre jakościowo. Przykładem tego może być chociazby zegary, mozna kupić AG BOOST za 80zł albo za 250, tylko pytanie czy to ma coś wskazywać czy wyglądać
Jakbym umiał spawać to bym sobie sam wyspawał orurowanie ale i tak pozostaje koszt rur, klolanek, złączek elastycznych, flansz, opasek.
Ja sam teraz jak patrze to aż się dziwie że tyle wyszło ale jak tak siadam i licze ile co kosztowało to złotówka do złotówki, setka do setki i wychodzi niezła sumka to się tylko tak wydaje
Co do zewnetrznego wg to na ten moment ne jestem w stanie odpowiedziec czy seryjny actuator z t25 by to ogarnął. Sprawa wyglądała tak że miało być dmuchnięte 0.4 bara i jedynym rozwiazaniem był zewnętrzny WG, stąd wymiana 02housingu na customowy. Podczas pierwszego strojenia okazało się że nawet ten zewn WG na seryjnej sprezynie nie daje się skrecić wiecej niż 0.5, trzeba by było wymienić sprężynę żeby skręcić na 0.4. Jednak zaryzykowaliśmy i wpuścili mu pół bara - nic się nie stało więc tak zostało, później podczas finalnego strojenia chłopaki rozkręcili go jeszcze ciut i teraz na drodze doładowywuje go troszkę ponad 0.6, tak z 0,65. Więc kwestia czy seria z t25 to ogarnie i czy ją można tak skręcić pozostaje do obadania. |
_________________
|
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-12-06, 20:41
|
|
|
Tofik napisał/a: | poza montazem DET'a |
sam montarz to przeciez banał. Schemat to zaledwie pare kabli... |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2011-12-06, 20:42
|
|
|
MATi napisał/a: | Kto nie ma miedzi ten w domu siedzi... jak masz te 2K to tak jak Tofik napisał zacznij od zawiasu i hebli ,a silnik zostaw na koniec, albo zacząć robić mocne N/A tak jak Tiamat |
rzeczywiście zacząć 2tysie w n/a to pierwszy pomiar na hamowni, żeby wiedzieć od czego się zaczyna i nastepnie cały wydech - kolektor 4.2.1 albo 4.1 + reszta do końca 2.25/2.5 zależy jaki plan na resztę a potem....$$$ |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
|
|
|
|
Sebek1991
mniejsza zielenina
Wiek: 33 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 142 Skąd: mława
|
Wysłany: 2011-12-06, 20:54
|
|
|
Panowie to co ja tu widze to tylko smiechy i hihy z tego co ja pisze od tego jest forum pisze normalnie aby sie dowiedzieć chyba nie wiedziałem ile kosztuje załozenie turba do silnika pisałem juz ze amorki hamulce wszystko mam zrobione na tip top wydech tez jest zrobiony bo go robiłem niecały miesiac temu sa 2 strumiennice kwasówka 3 cale pociągnięta prawie przez cały samochód i zakończona jest tłumikem seryjnym oryginalnym od eclipsa 1g prawie nowym a jeszcze mam pytanie do posiadaczy 1g o kolektor wydechowy czy kazdy jest tak głosny ?
ORTOGRAFIA!!! || totalna ignorancja Piotrekmm |
Ostatnio zmieniony przez Piotrekmm 2011-12-06, 21:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2011-12-06, 20:59
|
|
|
Sebek1991 napisał/a: | Panowie to co ja tu widze to tylko smiechy i hihy z tego co ja pisze od tego jest forum pisze normalnie aby sie dowiedzieć chyba |
chyba czytamy cos innego, bo moim zdaniem dostałeś rzeczowe informacje + niemalże kosztorys od Tofika, a nie smichy hihy.
Sebek1991 napisał/a: | 2 strumiennice kwasówka 3 cale pociągnięta prawie przez cały samochód i zakończona jest tłumikem seryjnym |
dwie strumiennice? 3 cale w wolnossącym 2.0 zakończone ori tłumikiem? |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
|
|
|
|
Sebek1991
mniejsza zielenina
Wiek: 33 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 142 Skąd: mława
|
Wysłany: 2011-12-06, 21:14
|
|
|
to zle ze 3 cale rure dałem idze ona od łącznika pod kolektorem do 2 strumiennicy i od 2 strumiennicy jest juz normalna rura od tłumika owiele cieńsza jeżeli to jest złe rozwiązanie to jutro nawet to przerobie rur mam wiele i o róznych srednicach migomat tez jest wiec poł dnia i mam juz nowy układ wydechowy jezeli macie leprze rozwiazanie ze swoich doswiadczen no to bardzo o nie bym prosił
[ Dodano: 2011-12-06, 21:16 ]
Nie mówie o wszystkich sa i normalne osoby które umieja pomóc i wychodzi im to bardzo dobrze a sa i take które pisza po to chyba zeby aby wyprowadzic człowieka z równowagi
Mnie natomiast z równowagi wyprowadzają ewidentne braki w wykształceniu na poziomie podstawowym i gimnazjalnym..Jak można napisać "chamulec" pomimo tylu upomnień po raz trzeci z rzędu? | Pat |
Ostatnio zmieniony przez Pat 2011-12-06, 21:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2011-12-06, 21:29
|
|
|
Sebek1991 Chcesz żeby traktowano Cie poważnie to nie pisz takich rzeczy na forum jak uturbianie za 2 tys zł. Ok nie masz wiedzy nikt się z tego nie śmieje fajnie że pytasz ale masz też internet i w ciągu kilku minut sam możesz orientacyjnie rzucić okiem co ile kosztuje i jeśli same seryjne turbo używane chodzi w granicach 500-800zł to jak całość można zrobić za 2 koła tak na logikę...
Twoje rozwiązanie jest złe i prawie dobre ... Zależy co planujesz w N/A "luźny" wydech raczej obniży Ci moc niż doda. W Turbo jest odwrotnie |
|
|
|
|
isker
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 340 Skąd: Małocin
|
Wysłany: 2011-12-06, 21:36
|
|
|
Brian napisał/a: | Twoje rozwiązanie jest złe i prawie dobre ... Zależy co planujesz w N/A "luźny" wydech raczej obniży Ci moc niż doda. W Turbo jest odwrotnie |
właśniue,jak to jest z wydechem w n/a??
jak jest ktoś w temacie to mógł by jakiś referat na ten temat napiasć |
_________________ e36-150km
126p-24km
1g-150km:) |
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2011-12-06, 21:41
|
|
|
3 cale wydech w 2.0 n/a jest za lużny i leci moment. W turbo odwrotnie jak pisał Brian.
Poza tym nie jest dobrym zabiegiem lepienie wydechu z różnej średnicy rurek na różnych odcinkach. Kawałek 3, potem gdzieś 2 a potem 2.5 i ori wydech. W n/a to nie przejdzie ze względu na " zjawiska falowe". |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
|
|
|
|
Hołek
KLUBOWICZ
Pomógł: 16 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 862 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2011-12-06, 21:45
|
|
|
1. 3 cale to po pierwsze za duzo do n/a
2. na co ci te strumiennice?
3. Taka wstawka wiekszego przekroju w wydechu ktory dalej sie zweza nie ma sensu
4. Jak chcesz wydech do n/a to max 2.5 cala
5. Sam przelot i tak nic ci nie da poza halasem ... Sprawdzone za dawnych czaso
Tofik moze zle licze ale zobaczymy jak bedzie mi uturbianie miaty szlo i wtedy podlicze dokladnie. Masz racje ze to takie pierdolki nalatuja. Ja mam ta komfortowa sytuacje ze pelno czesci na podworku i nie bede musial pewnie wiekszosci dokupowac.
Co do WG jestem wlasnie ciekaw bo mialem wlasnie turbo z talona do mazdy wrzucic. Teoretycznie mazda znosi nawet 0.7bar ale problem pojawia sie w wystrojeniu bo juz duzo wieksze wtryski trzeba wrzucic i swianka moze tego nie ogarniac. W FITa nie ogarniam ja |
_________________ BYŁO: Eclipse 2g GS 99;
Talon TSi AWD ~350ps
EVO IV, V, V, V, 4.5, IX, X
JEST: EVO 6 RS i EVO 6 TME
https://www.facebook.com/tomcarmotorsports
|
|
|
|
|
isker
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 340 Skąd: Małocin
|
Wysłany: 2011-12-06, 21:45
|
|
|
Tiamat napisał/a: | W n/a to nie przejdzie |
jak zatem skleić dobry wydech pod nasze cuda?? |
_________________ e36-150km
126p-24km
1g-150km:) |
|
|
|
|
Sebek1991
mniejsza zielenina
Wiek: 33 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 142 Skąd: mława
|
Wysłany: 2011-12-06, 21:53
|
|
|
Aha czyli pod turbo ten co mam bedzie git eclipsa jak narazie mocy ma po strojeniu czujników jest spoko ale zarazem mało turbo predzej czy póżniej bedzie i tak kwestia czasu narazie moge zakupić taka turbine troche smiechowa ale może cos zdziała http://allegro.pl/turbink...1935741040.html mam brata elektronika który jest maniakiem powiedział mi ze może mi skonstrułować z takiej niby turbinki cos co by dmuchało dość mocno mówił mi żeby do takiej oto turbinki zamontować silnik elektryczny wysokoobrotowy który krecił by ją do jakiś 17 tyś obrotów i zebym ja wspawał w rure stalowa z której zrobił bym dolot powietrza a silnik elektyczny podłączony miał by być pod przepustnice poprzez jakis przekaznik nie pamiętam jak on go nazwał ale miał by niby podnosić obroty przy silniczku wraz z podnosząca sie przepustnicą na lince i ze to niby by dmuchało a nie trzeba by było nic w kompie zmieniać bo powietrze by było tłoczone jako normalne powietrze tylko ze bardziej sprężone co wy myslicie o tym czyms co on mi powiedział teraz ??? pytam sie czysto teoretycznie żeby nie było czy takie cuś by zadziałało bo on mówi ,że działało by na bank
to że masz fantazję to szczegół, ale zastanawiam się czy długo mam jeszcze czytać tekst wytrzaskany ciągiem jak seria z AK47? Albo dostosujesz się do zasad panujących na forum albo długo tu nie zabawisz. //hammer |
Ostatnio zmieniony przez hammer 2011-12-06, 22:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2011-12-06, 21:53
|
|
|
Isker kolektor 4.2.1 albo 4.1 + reszta do końca 2.25. W serii 2.5 może być za luźne. Pamiętam kiedyś Cyber miał 2.5 cala i momentu wcale nie było ponad serię. Na tych samych wałkach i dolocie lepiej się sprawdza w 1g n/a wydech 2.25. Odnieść się mogę do mojego + 10NM w zasadzie w całym zakresie obrotów w stosunku do 2.5 na tych samych wałkach 272 i po konwersji na map. To duże uproszczenie, ale tak to działa. |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
Ostatnio zmieniony przez Tiamat 2011-12-06, 21:56, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|