Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: MATi
2011-12-06, 22:24
załozenie turbo do 6bolta seryjnego prosze o porady
Autor Wiadomość
kamilds87 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 155
Skąd: Kraśnik/Blinów drugi
Wysłany: 2011-12-06, 17:35   

To jak z tym seryjnym westgate i O2houstingiem podejdą czy nie bo już nie wiem...
do softa trzeba kupować WG zewnętrzny i krzesać z czegoś O2??
Może ktoś ma fotki tego customowego o2??? niech się pochwali trochę wiadomości o sofcie by się przydało w końcu trzeba wykorzystać ten temat skoro już zaczęty ....
 
 
Pat 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1289
Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: 2011-12-06, 17:52   

Możesz kupić kolektor z dziurą na WG i wtedy zostawiasz seryjny o2 natomiast rzeźbisz kolektor albo kupujesz jakiegoś gotowca.
_________________
DIAMONDS ARE FOREVER
 
 
 
Sebek1991 
mniejsza zielenina


Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 142
Skąd: mława
Wysłany: 2011-12-06, 18:02   

zawias jest zrobiony pisałem hamulce też wszystko jest prawie nowe chciałem podniesc moc mojemu samochodzikowi ale nie wiedziałem ze koszta sa az tak wysokie bede kminił :) sianko i do tego tematu powróce napewno

ORTOGRAFIA!!! || Piotrekmm
Ostatnio zmieniony przez Piotrekmm 2011-12-06, 18:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Hołek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 16 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 862
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2011-12-06, 18:10   

szczerze wasze obliczenia mnie przerazaja. W sumie jak bym mial to robic komus to moze bym to tak policzyl. Ale realne jest zejscie duuuuuzo z tego co wyliczyliscie, jak sie ma troche checi zeby podlubac samemu. Tak na upartego chyba sie wezme za turbienie mojej miatki i podam wam koszty jak sie robi samemu...
Tofik na ile minimalnie mozna cisnienie na oem WG ustawic?

P.s W swoim ex talonie robilem wszystko co trzeba zrobic praktycznie przy sofcie - nowy kolektor, turbo inne, o2, dp, orurowanie, wtryski, ecumaster i szczerze mowiac jakos duzo to nie wyszlo. Ale jak mowie wszystko zrobilem sam, w strojeniu pomogl Seba aby.

I od kiedy odrazu po zrobieniu turbo w eclipsie trzeba zmieniac i zawias i hamulce? Wiekszaosc gst na forum to typowa seria, czylo hamulce jak w gs i tak samo zawias. Wiec jest to znosne. A jak chce sie poprawiac to w eclipsie jest tego duzo wiecej niz tylko to.
_________________
BYŁO: Eclipse 2g GS 99;
Talon TSi AWD ~350ps
EVO IV, V, V, V, 4.5, IX, X
JEST: EVO 6 RS i EVO 6 TME
https://www.facebook.com/tomcarmotorsports
 
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2011-12-06, 18:13   

Hołek to są bardzo optymistyczne obliczenia ale skoro wg. Ciebie to baaaaaaaaaaardzo dużo to chętnie zobaczę Twoje wyliczenie :ok:
 
 
Hołek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 16 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 862
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2011-12-06, 18:41   

Brian, moze i optymistyczne ale ja wyliczen o tak robil nie bede. Poskladam wszystko i jak bedzie jezdzilo wypisze i podlicz ladnie. U mnie tak jak mowie dobre jest to ze wszystko robie sam lub za robocizne czegos nie place i tu sporo kosztow odlatuje.

Ale wazne jest tez ile sie daje za poszczegolne czesci. Tu w wyliczeniach wszedzie za oem turbo widze 1000zl a ja za ladne 16g z evo 8 dalem sporo mniej. Liczy sie tez wlasnie okazja
_________________
BYŁO: Eclipse 2g GS 99;
Talon TSi AWD ~350ps
EVO IV, V, V, V, 4.5, IX, X
JEST: EVO 6 RS i EVO 6 TME
https://www.facebook.com/tomcarmotorsports
 
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2011-12-06, 18:47   

ale tych okazji codziennie nie rozdają i nie każdy jest taki mądry żeby to sobie wszystko samemu zrobić..a jak się nie jest to jest coś takiego jak Promotor PXS VTG gdzie Ci to zrobią ale za to policzą a to koszta.... jak ktoś nie ma czasu czekać na okazje z allegro to kupuje drożej albo chce mieć nowe graty , a to kosztuje...
 
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-12-06, 19:17   

Hołek, piszesz że duuuuużo można zejść jak się robi samemu, no nie wiem bo ja prawie wszystko samemu robiłem poza montazem DET'a i strojenie ( bo w życiu bym sam tego nie zrobił) i spawaniem orurowania ( bo nie umiem spawać). reszta to praca moich rąk, więc tak naprawde dużo się nie urwie.
Resztę części mysle że i tak policzyłem umiarkowanie bo jakby leciał na dobrych markowych produktach to by do 10000 dobiło :) wystarczy dac porządny markowy BOv i Wg i już cena leci :) Mówisz o okazjach że się da tanio 16g kupić... no da się tylko czasami trzeba czekac latami na okazje :) ja tez kilka cześci okazyjnie kupiłem bo jak nie powiedzieć że pompa paliwa od EVO 8 za 80zł to nie okazja :) jednak wiele rzeczy wartało by kupić nowe a jak nie nowe to chociaż dobre jakościowo. Przykładem tego może być chociazby zegary, mozna kupić AG BOOST za 80zł albo za 250, tylko pytanie czy to ma coś wskazywać czy wyglądać :)
Jakbym umiał spawać to bym sobie sam wyspawał orurowanie ale i tak pozostaje koszt rur, klolanek, złączek elastycznych, flansz, opasek.
Ja sam teraz jak patrze to aż się dziwie że tyle wyszło ale jak tak siadam i licze ile co kosztowało to złotówka do złotówki, setka do setki i wychodzi niezła sumka :) to się tylko tak wydaje :)

Co do zewnetrznego wg to na ten moment ne jestem w stanie odpowiedziec czy seryjny actuator z t25 by to ogarnął. Sprawa wyglądała tak że miało być dmuchnięte 0.4 bara i jedynym rozwiazaniem był zewnętrzny WG, stąd wymiana 02housingu na customowy. Podczas pierwszego strojenia okazało się że nawet ten zewn WG na seryjnej sprezynie nie daje się skrecić wiecej niż 0.5, trzeba by było wymienić sprężynę żeby skręcić na 0.4. Jednak zaryzykowaliśmy i wpuścili mu pół bara - nic się nie stało więc tak zostało, później podczas finalnego strojenia chłopaki rozkręcili go jeszcze ciut i teraz na drodze doładowywuje go troszkę ponad 0.6, tak z 0,65. Więc kwestia czy seria z t25 to ogarnie i czy ją można tak skręcić pozostaje do obadania.
_________________

 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-12-06, 20:41   

Tofik napisał/a:
poza montazem DET'a

sam montarz to przeciez banał. Schemat to zaledwie pare kabli...
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
Tiamat 
KLUBOWICZ

Pomógł: 14 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1464
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2011-12-06, 20:42   

MATi napisał/a:
Kto nie ma miedzi ten w domu siedzi... jak masz te 2K to tak jak Tofik napisał zacznij od zawiasu i hebli ,a silnik zostaw na koniec, albo zacząć robić mocne N/A tak jak Tiamat :serduszka:


rzeczywiście zacząć :jezyk: 2tysie w n/a to pierwszy pomiar na hamowni, żeby wiedzieć od czego się zaczyna i nastepnie cały wydech - kolektor 4.2.1 albo 4.1 + reszta do końca 2.25/2.5 zależy jaki plan na resztę :ok: a potem....$$$ :badcrack:
_________________
Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm
 
 
Sebek1991 
mniejsza zielenina


Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 142
Skąd: mława
Wysłany: 2011-12-06, 20:54   

Panowie to co ja tu widze to tylko smiechy i hihy z tego co ja pisze od tego jest forum pisze normalnie aby sie dowiedzieć chyba nie wiedziałem ile kosztuje załozenie turba do silnika pisałem juz ze amorki hamulce wszystko mam zrobione na tip top wydech tez jest zrobiony bo go robiłem niecały miesiac temu sa 2 strumiennice kwasówka 3 cale pociągnięta prawie przez cały samochód i zakończona jest tłumikem seryjnym oryginalnym od eclipsa 1g prawie nowym a jeszcze mam pytanie do posiadaczy 1g o kolektor wydechowy czy kazdy jest tak głosny ?

ORTOGRAFIA!!! || totalna ignorancja Piotrekmm
Ostatnio zmieniony przez Piotrekmm 2011-12-06, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tiamat 
KLUBOWICZ

Pomógł: 14 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1464
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2011-12-06, 20:59   

Sebek1991 napisał/a:
Panowie to co ja tu widze to tylko smiechy i hihy z tego co ja pisze od tego jest forum pisze normalnie aby sie dowiedzieć chyba


chyba czytamy cos innego, bo moim zdaniem dostałeś rzeczowe informacje + niemalże kosztorys od Tofika, a nie smichy hihy.

Sebek1991 napisał/a:
2 strumiennice kwasówka 3 cale pociągnięta prawie przez cały samochód i zakończona jest tłumikem seryjnym


dwie strumiennice? 3 cale w wolnossącym 2.0 zakończone ori tłumikiem?
_________________
Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm
 
 
Sebek1991 
mniejsza zielenina


Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 142
Skąd: mława
Wysłany: 2011-12-06, 21:14   

to zle ze 3 cale rure dałem idze ona od łącznika pod kolektorem do 2 strumiennicy i od 2 strumiennicy jest juz normalna rura od tłumika owiele cieńsza jeżeli to jest złe rozwiązanie to jutro nawet to przerobie rur mam wiele i o róznych srednicach migomat tez jest wiec poł dnia i mam juz nowy układ wydechowy jezeli macie leprze rozwiazanie ze swoich doswiadczen no to bardzo o nie bym prosił

[ Dodano: 2011-12-06, 21:16 ]
Nie mówie o wszystkich sa i normalne osoby które umieja pomóc i wychodzi im to bardzo dobrze a sa i take które pisza po to chyba zeby aby wyprowadzic człowieka z równowagi

Mnie natomiast z równowagi wyprowadzają ewidentne braki w wykształceniu na poziomie podstawowym i gimnazjalnym..Jak można napisać "chamulec" pomimo tylu upomnień po raz trzeci z rzędu? | Pat
Ostatnio zmieniony przez Pat 2011-12-06, 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2011-12-06, 21:29   

Sebek1991 Chcesz żeby traktowano Cie poważnie to nie pisz takich rzeczy na forum jak uturbianie za 2 tys zł. Ok nie masz wiedzy nikt się z tego nie śmieje fajnie że pytasz ale masz też internet i w ciągu kilku minut sam możesz orientacyjnie rzucić okiem co ile kosztuje i jeśli same seryjne turbo używane chodzi w granicach 500-800zł to jak całość można zrobić za 2 koła tak na logikę...

Twoje rozwiązanie jest złe i prawie dobre ... Zależy co planujesz w N/A "luźny" wydech raczej obniży Ci moc niż doda. W Turbo jest odwrotnie :ok:
 
 
isker 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 340
Skąd: Małocin
Wysłany: 2011-12-06, 21:36   

Brian napisał/a:
Twoje rozwiązanie jest złe i prawie dobre ... Zależy co planujesz w N/A "luźny" wydech raczej obniży Ci moc niż doda. W Turbo jest odwrotnie :ok:


właśniue,jak to jest z wydechem w n/a?? :jezyk:

jak jest ktoś w temacie to mógł by jakiś referat na ten temat napiasć :ok:
_________________
e36-150km
126p-24km
1g-150km:)
 
 
 
Tiamat 
KLUBOWICZ

Pomógł: 14 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1464
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2011-12-06, 21:41   

3 cale wydech w 2.0 n/a jest za lużny i leci moment. W turbo odwrotnie jak pisał Brian.
Poza tym nie jest dobrym zabiegiem lepienie wydechu z różnej średnicy rurek na różnych odcinkach. Kawałek 3, potem gdzieś 2 a potem 2.5 i ori wydech. W n/a to nie przejdzie ze względu na " zjawiska falowe".
_________________
Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm
 
 
Hołek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 16 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 862
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2011-12-06, 21:45   

1. 3 cale to po pierwsze za duzo do n/a
2. na co ci te strumiennice?
3. Taka wstawka wiekszego przekroju w wydechu ktory dalej sie zweza nie ma sensu
4. Jak chcesz wydech do n/a to max 2.5 cala
5. Sam przelot i tak nic ci nie da poza halasem ... Sprawdzone za dawnych czaso

Tofik moze zle licze ale zobaczymy jak bedzie mi uturbianie miaty szlo i wtedy podlicze dokladnie. Masz racje ze to takie pierdolki nalatuja. Ja mam ta komfortowa sytuacje ze pelno czesci na podworku i nie bede musial pewnie wiekszosci dokupowac.
Co do WG jestem wlasnie ciekaw bo mialem wlasnie turbo z talona do mazdy wrzucic. Teoretycznie mazda znosi nawet 0.7bar ale problem pojawia sie w wystrojeniu bo juz duzo wieksze wtryski trzeba wrzucic i swianka moze tego nie ogarniac. W FITa nie ogarniam ja :)
_________________
BYŁO: Eclipse 2g GS 99;
Talon TSi AWD ~350ps
EVO IV, V, V, V, 4.5, IX, X
JEST: EVO 6 RS i EVO 6 TME
https://www.facebook.com/tomcarmotorsports
 
 
 
isker 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 340
Skąd: Małocin
Wysłany: 2011-12-06, 21:45   

Tiamat napisał/a:
W n/a to nie przejdzie


jak zatem skleić dobry wydech pod nasze cuda?? :tuptup:
_________________
e36-150km
126p-24km
1g-150km:)
 
 
 
Sebek1991 
mniejsza zielenina


Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 142
Skąd: mława
Wysłany: 2011-12-06, 21:53   

Aha czyli pod turbo ten co mam bedzie git :) eclipsa jak narazie mocy ma po strojeniu czujników jest spoko ale zarazem mało turbo predzej czy póżniej bedzie i tak kwestia czasu narazie moge zakupić taka turbine troche smiechowa ale może cos zdziała http://allegro.pl/turbink...1935741040.html mam brata elektronika który jest maniakiem powiedział mi ze może mi skonstrułować z takiej niby turbinki cos co by dmuchało dość mocno mówił mi żeby do takiej oto turbinki zamontować silnik elektryczny wysokoobrotowy który krecił by ją do jakiś 17 tyś obrotów i zebym ja wspawał w rure stalowa z której zrobił bym dolot powietrza a silnik elektyczny podłączony miał by być pod przepustnice poprzez jakis przekaznik nie pamiętam jak on go nazwał ale miał by niby podnosić obroty przy silniczku wraz z podnosząca sie przepustnicą na lince i ze to niby by dmuchało a nie trzeba by było nic w kompie zmieniać bo powietrze by było tłoczone jako normalne powietrze tylko ze bardziej sprężone :? co wy myslicie o tym czyms co on mi powiedział teraz ??? pytam sie czysto teoretycznie żeby nie było czy takie cuś by zadziałało bo on mówi ,że działało by na bank

to że masz fantazję to szczegół, ale zastanawiam się czy długo mam jeszcze czytać tekst wytrzaskany ciągiem jak seria z AK47? Albo dostosujesz się do zasad panujących na forum albo długo tu nie zabawisz. //hammer
Ostatnio zmieniony przez hammer 2011-12-06, 22:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tiamat 
KLUBOWICZ

Pomógł: 14 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1464
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2011-12-06, 21:53   

Isker kolektor 4.2.1 albo 4.1 + reszta do końca 2.25. W serii 2.5 może być za luźne. Pamiętam kiedyś Cyber miał 2.5 cala i momentu wcale nie było ponad serię. Na tych samych wałkach i dolocie lepiej się sprawdza w 1g n/a wydech 2.25. Odnieść się mogę do mojego + 10NM w zasadzie w całym zakresie obrotów w stosunku do 2.5 na tych samych wałkach 272 i po konwersji na map. To duże uproszczenie, ale tak to działa.
_________________
Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm
Ostatnio zmieniony przez Tiamat 2011-12-06, 21:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14