Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wymienić pompę paliwa w Twoim struclu 1G
Autor Wiadomość
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-07-22, 19:43   Jak wymienić pompę paliwa w Twoim struclu 1G

Uwaga majstry!
Pokazuje i objaśniam !

czego będziecie potrzebować:
-przede wszystkim kanał lub podnośnik warszatatowy do uniesienia całego auta - no chyba że ktoś odczuwa największa ekstazę leżąc pod autem i mając podłogę 15cm nad gębą bo lubi kontakt z motoryzacją :lol2:
- klucze: 8 (być może), 10, 14,17,19 ( nie pamiętam dokładnie wszystkich numerów ale dla pewności weźcie te numerki)
- a jak macie dużo paliwa w zbiorniku to jeszcze klucz bodaj 27 do spuszczenia... no i bańki na wachę
- śrubocek krzyżykowy i plaskaty ( plaskaty może się przydać w razie awarii)
- kombinerki
- pewnie jakiś młotek co by coś stuknąć
- druciana szczota co by coś podrapać ( np się po jajkach :lol2: )
- lewar się przyda
- jakiś odrdzewiacz
- trochę czasu,chęci i cierpliwości.

Tak więc jak już mamy wszystkie narzedzia, auto, kanał i czteropak pod ręką możemy się zabrać do pracy

1. stawiamy auto na kanale/podnośniku

2. Otwieramy pierwszego browara

3. włazimy pod auto i podstawiamy bańkę na paliwo ( jeśli mamy co spuścić), klucz 27 w łapę i odkręcamy korek spustowy - nie da się go przeoczyć ( dla ślepych - jest po lewej stronie)

4. paliwo się leje a ty pijesz tego browara żeby się nie zagrzał...

5. ...jeszcze się leje, pij spokojnie... :beer:

6. dobra, zlało się, zakręć korek zebyś nie zgubił.

7. odstaw pustą butelkę/puszkę

8. odstaw na bok baniak i spójrz w górę - zobaczysz taki widok:



9. spójrz na zbiornik i zobaczysz zamocowane ustrojstwo a nawet dwa do którego idą jakieś dziwne węze i kable - TAK, tam jest pompa paliwa, w tym drugim ustrojstwie jest czujnik poziomu paliwa.

10. odepnij zaznaczone wtyczki, żeby uwolnić się od okablowania



11. teraz masz dookoła 6 śrubek - jeśli nikt tam wcześniej nie grzebał to będą na śrubokręt gwiazdkowy, jeśli nikt tam wcześniej nie grzebał może Ci być to ciężko stwierdzić bo możliwe że są tak zardzewiałe że nawet nie widać tego na jaki są śrubokręt i czy to wogóle jest śrubokręt - u mnie tak było, na zdjęci są już wymienione bo fotografie są z drugiej wymiany pompy. Niebieską strzałką zaznaczone są miejsca w których się odkręca przewód paliwowy, jeśli bedzie hciał ruszyć to je odkręć bedzie troszkę łatwiej, jeśli nie idzie NIE RUSZAJ bo "utytros" - można się obejść bez rozkręcania.



12. teraz weź lewarek i podstwa przed prawym tylnik kołem tak jak na załączonym obrazku - jeszcze nie winduj



13. spójrz na stabilizator i jego mocowanie z prawej strony - spsikaj śrubę odrdzewiaczem ewentualnie jeszcze oczyść druciakiem i poczekaj chwile



14. poczekałeś już chwilę?? ok, to bierz 17 i odkręcaj nakrętkę. odkręciła się? napewno? nie urwałeś? wierzę Ci :) idź teraz podwinduj auto lewarkiem aż śruba w tulei bedzie luźna i bedzie się ją dało lekko wyciągnąć. Jak wyciągnąłeś nie spuszaj auta z lewarka, niech sobie bedzie odelżone. jak wyjmiesz śrubę to pociągnij stabilizator na dół.. o tak:



15. Stabilizator opuściłeś żeby się dało wyciągnąć pompę, ale i tak jeszcze jej nie wyciągniesz, musisz obuścić trochę zbiornik. W tym celu nalezy zlokalizować śruby trzymające podwieszki zbiornika. wystarczy odkręcić dwie tylnie. POdaje lokalizację:



16. popsikaj je duuużą ilością odrdzewiasza, dobrze wyczyść szczotką bo na bank są zardzewiałe jak kuter rybacki. Jak się tam przegryza to w tym czasie odkręć wąż do wlewania paliwa i odpowietrzenia zbiornika - wystarczy zrzucić opaski i szarpnąc - nie będzie trzymał przy opuszczaniu zbiornika.

17. Dobra bodaj 17 w dłoń i odkręcamy... odkręciło się?? na pewno?? bez oszukiwania :) pewnie nie chce iść za bardzo. Otwórz lepiej drugie piwo b czeka Cię walka, a jak wiadomo [rzed walką trzeba się wzmocnić :beer: TERAZ BARDZO WAŻNA SPRAWA. TE NAKRĘTKI I SAME SZPILIKI SA NAPEWNO PORDZEWIAŁE I CIĘZKO SIĘ ODKRĘCAJĄ, NIE MOŻNA CI ICH ZERWAĆ BO CZEKA CIĘ SPAWANIE NOWYCH DO KAROSERII, CO ZNOWU WIĄŻE SIĘ Z DEMONTAŻEM CAŁEGO ZBIORNIKA PALIWA - NO CHYBA ŻE JESTEŚ HARDKOREM I MASZ NA TO CERTYFIKATY 4 I PRACUJESZ W HOLLYWODZIE PRZY EFEKTACH SPECJALNYCH. NAKRĘTKI TRZEBA ODKRĘCAĆ BARDZO POWOLI CO CHCILA OCZYSZCZJĄC GWINT I SMARUJĄC ODRDZEWIACZEM. NAJLEPSZA METODA T ODKRĘCIĆ TROSZKĘ I DOKRĘCIĆ, OCZYŚCIĆ GWINT, PRZESMAROWAĆ I ZNOWU ODKRĘCAĆ... I ZNOWU DOKRECAĆ I TAK POMAŁU POMAŁU - U MNIE ZABAWA Z JDNĄ NAKRĘTKĄ TO BYŁO GODZINA...NAKRĘTKI ODKRĘCAŁEM 2

18. jak już wygrałeś walkę z nakrętkami mozesz opuścić zbiornik - wystarczy jakieś 10 cm. opuść o tyle ile trzebazeby się dało wyciągnąć pompę i podeprzyj na czymś co by nie poszedł w kanał. odstaw 2 butelkę/puszkę na bok



19. wyciągnij pompę paliwa z korpus



20. teraz masz na wierzchu pompe. wypinasz wtyczkę

21. kombinerki w dłoń i zciągasz opaski zaciskowe z węża łączącego pompę i metalowy przewód korpusu. na zdjęciu jest już założona druga pompa ale zaznaczone jest gdzie co trzeba odpiąć i potem zapiąć.



22. zakładasz drugą pompę i wszystko składasz w odwrotnej kolejności

23. na koniec wlewasz do baku paliwo a w siebie 3 browar, zadowolony jak dzieciak konikach w lunaparku :)

24. Prosisz kolegę/brata/tatę/mamę/dzielnicowego/listonosza zeby zjechał Ci autem z kanału bo Ty po 3 browarach możesz się w niego wpierdzielić a tedy to nawet krata Johnego Walkera nie poprawi humoru. statysta wyjeżdża z kanału a Ty dajesz mu ostatniego browara - niech wie że nie jesteś miękkim pędzlem malowany :beer:

:ok: Brawo własnie wymieniłeś pompe paliwa w swoim struclu 1G :ok:


PORADA NR1:

Może się zdarzyć że nie będziesz mieś patentu jak odkręcić 6 zardzewiałych śrubek trzymających korpus pompy. po pierwsze dla ułatwienia wpierw opuść zbiornik. Śrubki są bardzo krótkie więc nie trzymają mocno, gdyż bardzo niwiele wystają z drugiej strony i gwint się nie niszczy. Ja do odkręcenia użyłem tego właśnie śrubokręta płaskiego co Ci go kazałem zabrać. Pewnie zdarzyło Ci się odkręcać jakąć nakrętkę bądź śrubę przecinakiem i młotkiem - na partyzanta. Zrób to samo używając młoteczka i śrubokręta płaskiego. U mnie poszło bez większego wysiłku gdyż tak jak mówie, one nie są mocno zakręcone - to mała śrubeczka jest

PORADA NR2

Jak już odkręcisz te 6 śrubek to przy składaniu daj nowe na kluczyk "8" tak jak widac na moich zdjęciach - ułatwi to w przyszłości odkręcanie. Ja posmarowałem jeszcze kwiny smarem żeby nie łapały wilgoci.

PORADA NR3

Przy składaniu/podwieszaniu spowrotem zbiornika, gdy zakręcisz już podwieszki zbiornika tymi nakrętkami co się nie chciały odkręcić zabezpiecz wystający gwint jakimiś kawałkami gumowych wężyków - sa na fotografii lokalizującej śruby - zapobiegnie to w przyszłości przypadkowi zardzewiałego gwinu.

POWODZENIA :ok:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Tofik 2011-07-22, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
franko 
KLUBOWICZ


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 1860
Skąd: poddebice
Wysłany: 2011-07-23, 00:05   

Tofik, wiemy jakie narzędzia są potrzebne ....
Ale jakiego browara potrzeba do sukcesu ??
:ok:
_________________
drążek, sprzęgło, pełny gaz :D
 
 
 
hammer 
KLUBOWICZ
SKARBNICA KLUBU


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 1761
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-07-23, 10:33   

Dobra robota Tofik,

niebawem ja wrzuce art. "jak podciągnąć sprzęgło w 3G mając pod ręką Tofika" :lol2:
_________________
Hammer 667 - faster than Satan
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-07-24, 01:47   

Fajny opis :ok: postaram sie dodac jak to jest w AWD jesli beda jakies róznice.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
onufry 
KLUBOWICZ


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 306
Skąd: Osiecznica
Wysłany: 2011-07-25, 20:38   

opis pierwsza klasa, ale Tofiku nasz kochany ja zmieniałem pompe bez odkręcania stabilizatora, bez opuszczania baku itp :ok: a tak poza tym nie zgadza się jeszcze jedna rzecz, do wyciągnięcia pompy jest potrzebne 6 browarów a nie 4 :hahaha:
_________________
Kiedy mam rację, to mam rację a jeśli się mylę, to też mogę mieć rację, więc mam rację, bo mogłem się pomylić
 
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-07-26, 09:10   

no mnie nie chciało wyjść tak bez opuszczania, może odkręciłeś przewody wcześniej? to wtedy może i tak.
2 razy wyciagałem w przeciągu 2 tygodni i za każdym razem opuszczałem zbiornik. Z 1 razem to w zasadzie cały zbiornik wyjąlem żeby się dobrać do tych śrub 6
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12