PiotrekKRK
KLUBOWICZ newbie
Pomógł: 45 razy Wiek: 34 Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 2386 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-09-30, 23:06 Podłączenie uniwersalnej anteny automatycznej w 2g
|
|
|
Na początku przepraszam za jakość zdjęć ale niestety nie miałem pod ręką nic lepszego niż telefon
A więc zaczynamy od zakupu anteny Nie wklejam linku do aukcji bo zaraz wygaśnie, wrzucę tylko zdjęcia jakiej anteny szukać:
lub
Te dwa typy anten są sprawdzone i pasują na 100% ale w 2g jest na tyle miejsca za tym plastikiem w bagażniku, że skłonny jestem twierdzić iż każda antena uniwersalna będzie pasować.
Demontaż starej anteny najlepiej zacząć od góry czyli od tego srebrnego ringu w który chowała się antena (nie wiem jak to inaczej nazwać a nie zrobiłem zdjęcia )
W moim przypadku była to najtrudniejsza część całej operacji bo pierścień ten był bardzo zapieczony i namęczyłem się chwilę zanim udał się go odkręcić. Warto go wcześniej potraktować WD40. Zaproponowałem zacząć od niego bo gdybyśmy odkręcili najpierw resztę mocowań anteny to tylko by nam "sprężynowała" i utrudniała odkręcenie ringa (przerobione na własnej skórze)
Kiedy już odkręcimy ten górny ring pozbycie się reszty mocowań nie stanowi już żadnego problemu. Odpinamy kostkę idącą do anteny i wyciągamy starą antenę.
Tak wygląda kostka idąca od radia:
a tak gniazdo na nią znajdujące się przy antenie:
Teraz bierzemy w łapkę miernik uniwersalny (jeśli ktoś nie dysponuje miernikiem może być też żarówka 12V) i mierzymy napięcia w kostce przy różnych kombinacjach (wyłączona stacyjka, włączona stacyjka, włączone radio, wyłączone radio). Oto co mi wyszło:
W sumie u każdego powinno być tak samo i można się posłużyć moim schematem ale zalecam sprawdzenie dla pewności bo różne są historie naszych samochodów i u każdego mogło być coś grzebane w wiązce
Od starej anteny odcinamy gniazdo na kostkę wraz z kawałkiem przewodów (zakładam, że wymieniamy antenę ponieważ stara nie działa więc chyba nikomu nie zawadzi lekkie jej zdekompletowanie )
Teraz "wlutowujemy" kostkę w naszą nową antenę. Przewód na którym według instrukcji ma być cały czas napięcie 12V (najczęściej czerwony) łączymy z czerwonym przewodem w kostce(zaznaczony strzałką):
W tej chwili czeka nas decyzja jakiego działania wymagamy od anteny. Jeśli chcemy, żeby wysuwała się zaraz po przekręceniu kluczyka to przewód sterujący(remote - niebieski lub zielony)łączymy z przewodem żółto-czarnym w kostce:
Jeśli chcemy, żeby antena wysuwała się dopiero po włączeniu radia to przewód sterujący łączymy z przewodem niebieskim w kostce:
Jak widać na zdjęciu ja wybrałem właśnie tą drugą opcję. Teraz każdy przewód z osobna izolujemy a potem wszystkie razem obwijamy taśmą izolacyjną(jeśli ktoś ma taką możliwość to może użyć koszulek termokurczliwych)
Czarny przewód podłączamy do masy(może być karoseria samochodu). Ja podłączyłem w to samo miejsce gdzie podłączona była masa starej anteny:
Przykręcamy antenę według dołączonej do niej instrukcji i cieszymy się działającą rozkładaną antenką
Jeśli macie jakieś pytania to piszcie. Postaram się odpowiedzieć |
_________________ Stay hungry, Stay foolish! |
|