Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak polepszyc prowadzenie w eclipse
Autor Wiadomość
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-10-28, 16:10   Jak polepszyc prowadzenie w eclipse

Zamiast sie przekomarzac, pomyslmy i potestujmy co mozemy zrobic zeby cos poprawic w własciwosciach jezdnych naszego auta. Mam pare pomysłów ale opisze je pózniej, I czekam na wasze propozycje

POZRDO

Moje na szybko poza oczywistoscia typu odelzenie czy zmiana zawiasu to.

-negatyw z przodu nawet powiekszajac regulacje
-wywalenie belki przód ona jest centralnie na czubku i wazy swoje a wiele aut jej wogóle nie ma.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2011-10-28, 16:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Timonek 
KLUBOWICZ


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 674
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-28, 16:27   

Poliuretany w zawias.
_________________

 
 
Pat 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1289
Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: 2011-10-28, 16:44   

-usztywnić budę...klatka, rozpórki, stabilizatory,
-porządny gwint,
-lekkie koło i porządna guma na niskim profilu,
-wypruć co tylko się da i waży.
_________________
DIAMONDS ARE FOREVER
 
 
 
Kct 
KLUBOWICZ
CeKaTe


Pomógł: 24 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 897
Skąd: Myszków
Wysłany: 2011-10-28, 16:53   

czy sama rozporka kielichow na silniku cokolwiek pomoze? czy na dole tez trzeba do tego zestawu?
_________________
540i
CA0
Ex GS 4G63 96'
 
 
Hołek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 16 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 862
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2011-10-28, 16:53   

bardzo dobry zawias
nadwozie z laminatu (blotnki, maska, zderzaki, dzwi)
srodek doslownie pusty bez deski itd.
Nowe hamulce minimum z evo
dolne i gorne rozporki .... No chyba ze jak wczesniej pisano klatka dobrze rozbudowana
szpera z przodu i mocniejsza na tyl jesli gsx

rosomak nie wiem czy ten negatyw w aucie z przednim lub awd naprpedem to taki dobry pomysl co do prowadzenia.
_________________
BYŁO: Eclipse 2g GS 99;
Talon TSi AWD ~350ps
EVO IV, V, V, V, 4.5, IX, X
JEST: EVO 6 RS i EVO 6 TME
https://www.facebook.com/tomcarmotorsports
Ostatnio zmieniony przez Hołek 2011-10-28, 16:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
dani.boss 
KLUBOWICZ

Wiek: 36
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 517
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-28, 19:01   

grubsze stabilizatory, i powalczyc z rozkładem masy, w AWD lepiej bylo by zapodać szpere centralną niz dawać na przód+tył, albo 3 szpery :ok:
_________________
Przyczepności, szerokości!! Trzymajcie sie chopy... K*$^@
 
 
Hołek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 16 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 862
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2011-10-28, 19:23   

a teraz podliczcie mniej więcej ile to kosztuje wszystko i że auto będzie już only 4fun
_________________
BYŁO: Eclipse 2g GS 99;
Talon TSi AWD ~350ps
EVO IV, V, V, V, 4.5, IX, X
JEST: EVO 6 RS i EVO 6 TME
https://www.facebook.com/tomcarmotorsports
 
 
 
djmil 
KLUBOWICZ


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 606
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2011-10-28, 23:09   

Pierwszy raz w zyciu jezdziłem po jakim kolwiek torze na ostatnim zlocie Wrocław/Nysa i szczerze powiem bardzo mi się podobało. Pomimo tego ze doskonale zdaje sobie sprawe ze nasze Miśki nie skrecaja ubawiłem się jak dziecko zapieprzając byle jak po tym torze, w kółko itd ;p i przekonałem się jak ciężko wyprowadzić miska z równowagi. Mam tu krótki filmik, moze co niektórzy widzieli...
Na zakręcie dwójka, gaz w podłodze, obrotomierz blisko czerwonego pola (to tylko GS :jezyk: ) doskonale dało się wyczuć jak delikatnie wynosi przód na zewnątrz, wtedy lekkie odjęcie, powrót na tor jazdy i dalej but w podłoge :jezyk:
Jedyny raz, który został uwieczniony na tym video, udało się zarzucić tyłem po zdecydowanym zaciągnięciu ręcznego :jezyk:
Zabawę miałem niezłą jezdząc tam i spowrotem :jezyk:

http://www.youtube.com/watch?v=LZtCUZuVw5s
 
 
hammer 
KLUBOWICZ
SKARBNICA KLUBU


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 1761
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-10-28, 23:13   

djmil napisał/a:
Pierwszy raz w zyciu jezdziłem po jakim kolwiek torze na ostatnim zlocie Wrocław/Nysa i szczerze powiem bardzo mi się podobało.

nie ma Cie na żadnym z pomiarów :>
_________________
Hammer 667 - faster than Satan
 
 
djmil 
KLUBOWICZ


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 606
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2011-10-28, 23:15   

Niestety nie ma, jezdziłem rekreacyjnie, po konkursie :jezyk:
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-10-29, 19:45   

Hołek napisał/a:
rosomak nie wiem czy ten negatyw w aucie z przednim lub awd naprpedem to taki dobry pomysl co do prowadzenia.

no własnie chciałem sie dowiedziec, bo kolega ostatnio w RWD robił sobie.

A poszerzenia na błotniki, dystanse szersza guma ??? Bedzie spory rozstaw osi który nawet w serii nie jest zły.

Tanio mozna odelzyc, zamiast belek jakas aluminiowy szkielet, poszerzyc tez nie tak drogo.. Zawias to tyle co w innych autach kosztuje. Ciekawe jaki efekt byłby. :jezyk:
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2011-10-29, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pat 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1289
Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: 2011-10-29, 20:18   

rosomak1983 napisał/a:

A poszerzenia na błotniki, dystanse szersza guma ??? Bedzie spory rozstaw osi który nawet w serii nie jest zły.


Będziesz niszczył piasty. Dystanse to nie jest dobre rozwiązanie, lepiej na et felgi powalczyć. Szersze? Jak nie masz mocy to zwiększysz tylko opory toczenia i będzie po zabawie. I pamiętaj że im większa/szersza felga tym więcej waży. Coś za coś no, a naprawdę lekkie felgi odpowiednio kosztują.

rosomak1983 napisał/a:
Tanio mozna odelzyc, zamiast belek jakas aluminiowy szkielet, poszerzyc tez nie tak drogo.. Zawias to tyle co w innych autach kosztuje. Ciekawe jaki efekt byłby. :jezyk:


O naprawdę porządne zawieszenie jest ciężko do dsm'a. Np. nigdynie widziałem mono-flexa do 2g. Nie mówiąc już o innych bardziej profesjonalnych zestawach. Super Sport kosztuje około 1000 dolarów, a flex 1500 przy czym nie mieszkamy w Stanach, więc koszty znacznie wzrosną. Do tego pewnie wahacze wypadałoby powymieniać, tuleje i wszystkie gumy. No trochę się wtedy jednak zbierze na rachunku.

Tanio odchudzić też nie jest łatwo. Na przykładzie 2g skórzane fotele ważą o 20kg sztuka za dużo jak na mój gust no ale trzeba coś zamiast nich wsadzić. Drzwi ważą tyle co włazy od czołgu, klapa i maska podobnie. Pewnie trochę braketów można wypruć z komory silnika, wywalić tempomat i instalację od klimatyzacji łącznie z chłodnicą, koło zapasowe, na akumulatorze z 10 kg, we wnętrzu niewiele zostaje - trochę okuć deski i obicia drzwi. Ewentualnie można się pokusić o wyrzucenie szyberdachu, pewnie z 5kg się urwie ale za to 5kg umieszczonych na dachu samochodu więc powinna być odczuwalna różnica. Finalnie to nie wiem ile się zyska ale do tysiąca to na pewno się nie zbliżymy.
_________________
DIAMONDS ARE FOREVER
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-10-29, 21:02   

patALLAH napisał/a:
O naprawdę porządne zawieszenie jest ciężko do dsm'a

nie musi byc niewiadomo jakie sa gwinty D2 ja mam HKS-a z regulacja. Dla amatora to wystarczy.

[ Dodano: 2011-10-29, 21:03 ]
patALLAH napisał/a:
Na przykładzie 2g skórzane

ehh mówiac a eclipse wy tylko o tym 2g myslicie :roll:
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2011-10-29, 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamil4711 
KLUBOWICZ


Pomógł: 19 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 419
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-10-29, 21:11   

jezeli mowimy o polepszeniu prowadzenia serii to powinny wystarczyc bardzo dobre opony, ew rozporka na przednie, no i oczywiscie umiejetnosci kierowcy co najwazniejsze, jakis czas temu startowalem na niewielkim torze tak dla zabaw y, z faktu ze zakrety ciasne i ecipse nie skreca :lol2: zajalem 18 miejsce z ok. 50 , a w tym roku 3 mie. w mini oesie, mozna by pomyslec ze startujace civicy powinny zajac wszystkie czolowe miejsca bo sa lekkie i zwrotne, ale to nie najwazniejsze. niestety evo wszystko umie pogodzic :jezyk:
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-10-29, 21:17   

\
kamil4711 napisał/a:
niestety evo wszystko umie pogodzic

to jechałes evo ? czy evo były przed Toba?
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
simongs1 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 839
Skąd: Kluczbork/Skawina
Wysłany: 2011-10-29, 21:23   

rosomak1983 napisał/a:

-negatyw z przodu nawet powiekszajac regulacje
-wywalenie belki przód ona jest centralnie na czubku i wazy swoje a wiele aut jej wogóle nie ma.

Cytat:
-usztywnić budę...klatka, rozpórki, stabilizatory,
-porządny gwint,
-lekkie koło i porządna guma na niskim profilu,
-wypruć co tylko się da i waży.
Cytat:
Poliuretany w zawias.


i przerobić na rwd
_________________
"PAIN IS TEMPORARY, PRIDE IS FOREVER"
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2011-10-29, 22:39   

:mur: ciekawe dlaczego GT-R ,EVO, coraz więcej nawet BMW jest AWD skoro RWD jest taki zajebisty :doh: czytam ten topic to przychodzi mi na myśl jedno szukanie dziury w dupie... To nie jest bolid Formuły 1 gdzie każdy gram musi być idealnie rozłożony na każde z kół. Eclipse wg. mnie nawet w serii jeździ całkiem przyzwoicie bardzo dobre zawieszenie ładnie wybierające nierówności i dobrze się trzyma (mowa o GS i GS-T) co do toru pełnego krótkich zakrętów to FWD i tego się nie przeskoczy. GSX to inna bajka choć na niego też jest sposób i nei ma tragedii :roll: ktoś tam napisał że GSX jest pod sterowny :lol2: fajnie ... tak jak by np. EVO 5 nie było :roll: zamiast narzekać na samochód radził bym się wybierać częściej na tor i nauczyć jezdzić :ok: Bo dzieciaki latają nawet maluchami dubanymi w szopie i ogarniają sprzęta :amen: Na podsterowność jest wiele sposobów i nawet nie potrzeba mieć do tego 600KM wystarczy np. jazda z lewą nogą na hamulcu. Ciężar auta przechodzi na przednią oś odelżając tył i dupa zaczyna nam zamiatać od tak pierwszy lepszy przykład... :roll: Wiem że twierdząc że Eclipse skręca przekreślam swój wizerunek "wyczynowego profesjonalnego kierowcy sportowego" ale co mi tam raz się żyje ;)

rosomak1983 bardzo fajny temat zanim zaczniesz kombinować z poszerzeniami wymień stabilizatory na grubsze bo 1g w porównaniu z 2g to tapczan + poliuretan i wtedy ewentualnie zacznij myśleć nad droższymi rozwiązaniami :ksiadz:
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-10-29, 23:13   

no niewiem RWD jest moze fajne ale ja jestem patryjota AWD :serduszka: Przedewszystkim za uniwersalnosc tego rodzaju napedu we wszystkich warunkach.
Jak dla mnie GSXik skreca fajnie, ale nigdy nie jest tak dobrze ze nie moze byc lepiej :ok:

Brian napisał/a:
rosomak1983 bardzo fajny temat zanim zaczniesz kombinować z poszerzeniami wymień stabilizatory na grubsze bo 1g w porównaniu z 2g to tapczan + poliuretan i wtedy ewentualnie zacznij myśleć nad droższymi rozwiązaniami :ksiadz:

narazie mam jeszcze sporo rzeczy do ogarnieca ale jakbym kiedys chciał go poprzerabiac w kierunku jazdy na tor zapewne odelzenie plus poszerzenie bym zrobił,
Z tym ze jak narazie nie mam w planach jazdy na torze.
Co do stabilizatorów nie spodziewałbym sie ze grubsze sa w 2g, ciekawe czy mozna je zaadoptowac z 2g do 1g ???
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2011-10-29, 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2011-10-29, 23:19   

rosomak1983 napisał/a:
Co do stabilizatorów nie spodziewałbym sie ze grubsze sa w 2g, ciekawe czy mozna je zaadoptowac z 2g do 1g ???


W 2g też są cienkie badziewia zrobione z agrafki ;) ale jakoś to poprawili bo 2g znacznie lepiej i szybciej reaguje na polecenia kierownicą. Takie coś sobie zapodaj

http://www.extremepsi.com...&cat=993&page=1

Ja też będę w najbliższym czasie ściągać takie coś dla siebie więc jak ktoś były by chętny to będzie fajnie będziemy mieć mniejsze koszta transportu itp. Są też do 2g FWD AWD itp ...

http://www.extremepsi.com/store/home.php?cat=993

Na pewno poprawi to szybkość reakcji na polecenia kierownicy jak i znacznie poprawi bujanie się nadwozia w teście łosia ;)
 
 
kamil4711 
KLUBOWICZ


Pomógł: 19 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 419
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-10-29, 23:35   

rosomak1983 napisał/a:
\
kamil4711 napisał/a:
niestety evo wszystko umie pogodzic

to jechałes evo ? czy evo były przed Toba?

oczywiscie evo 1 miejsce ale to nie ja nim jechalem, chce tylko pwiedziec ze eclipse bardzo dobrze se trzyma w zakretach, a jak jeszcze twarda zawiecha to w ogole pieknie i nie ma co za bardzo kombinowac na serii jezdzacej na codzien po lokalnych drogach
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13