Jak polepszyc prowadzenie w eclipse |
Autor |
Wiadomość |
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-10-28, 16:10 Jak polepszyc prowadzenie w eclipse
|
|
|
Zamiast sie przekomarzac, pomyslmy i potestujmy co mozemy zrobic zeby cos poprawic w własciwosciach jezdnych naszego auta. Mam pare pomysłów ale opisze je pózniej, I czekam na wasze propozycje
POZRDO
Moje na szybko poza oczywistoscia typu odelzenie czy zmiana zawiasu to.
-negatyw z przodu nawet powiekszajac regulacje
-wywalenie belki przód ona jest centralnie na czubku i wazy swoje a wiele aut jej wogóle nie ma. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2011-10-28, 16:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Timonek
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 674 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-28, 16:27
|
|
|
Poliuretany w zawias. |
_________________
|
|
|
|
|
Pat
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Sie 2007 Posty: 1289 Skąd: Podkowa Leśna
|
Wysłany: 2011-10-28, 16:44
|
|
|
-usztywnić budę...klatka, rozpórki, stabilizatory,
-porządny gwint,
-lekkie koło i porządna guma na niskim profilu,
-wypruć co tylko się da i waży. |
_________________ DIAMONDS ARE FOREVER |
|
|
|
|
Kct
KLUBOWICZ CeKaTe
Pomógł: 24 razy Wiek: 31 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 897 Skąd: Myszków
|
Wysłany: 2011-10-28, 16:53
|
|
|
czy sama rozporka kielichow na silniku cokolwiek pomoze? czy na dole tez trzeba do tego zestawu? |
_________________ 540i
CA0
Ex GS 4G63 96' |
|
|
|
|
Hołek
KLUBOWICZ
Pomógł: 16 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 862 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2011-10-28, 16:53
|
|
|
bardzo dobry zawias
nadwozie z laminatu (blotnki, maska, zderzaki, dzwi)
srodek doslownie pusty bez deski itd.
Nowe hamulce minimum z evo
dolne i gorne rozporki .... No chyba ze jak wczesniej pisano klatka dobrze rozbudowana
szpera z przodu i mocniejsza na tyl jesli gsx
rosomak nie wiem czy ten negatyw w aucie z przednim lub awd naprpedem to taki dobry pomysl co do prowadzenia. |
_________________ BYŁO: Eclipse 2g GS 99;
Talon TSi AWD ~350ps
EVO IV, V, V, V, 4.5, IX, X
JEST: EVO 6 RS i EVO 6 TME
https://www.facebook.com/tomcarmotorsports
|
Ostatnio zmieniony przez Hołek 2011-10-28, 16:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
dani.boss
KLUBOWICZ
Wiek: 36 Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 517 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-10-28, 19:01
|
|
|
grubsze stabilizatory, i powalczyc z rozkładem masy, w AWD lepiej bylo by zapodać szpere centralną niz dawać na przód+tył, albo 3 szpery |
_________________ Przyczepności, szerokości!! Trzymajcie sie chopy... K*$^@ |
|
|
|
|
Hołek
KLUBOWICZ
Pomógł: 16 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 862 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2011-10-28, 19:23
|
|
|
a teraz podliczcie mniej więcej ile to kosztuje wszystko i że auto będzie już only 4fun |
_________________ BYŁO: Eclipse 2g GS 99;
Talon TSi AWD ~350ps
EVO IV, V, V, V, 4.5, IX, X
JEST: EVO 6 RS i EVO 6 TME
https://www.facebook.com/tomcarmotorsports
|
|
|
|
|
djmil
KLUBOWICZ
Pomógł: 36 razy Dołączył: 05 Wrz 2008 Posty: 606 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2011-10-28, 23:09
|
|
|
Pierwszy raz w zyciu jezdziłem po jakim kolwiek torze na ostatnim zlocie Wrocław/Nysa i szczerze powiem bardzo mi się podobało. Pomimo tego ze doskonale zdaje sobie sprawe ze nasze Miśki nie skrecaja ubawiłem się jak dziecko zapieprzając byle jak po tym torze, w kółko itd ;p i przekonałem się jak ciężko wyprowadzić miska z równowagi. Mam tu krótki filmik, moze co niektórzy widzieli...
Na zakręcie dwójka, gaz w podłodze, obrotomierz blisko czerwonego pola (to tylko GS ) doskonale dało się wyczuć jak delikatnie wynosi przód na zewnątrz, wtedy lekkie odjęcie, powrót na tor jazdy i dalej but w podłoge
Jedyny raz, który został uwieczniony na tym video, udało się zarzucić tyłem po zdecydowanym zaciągnięciu ręcznego
Zabawę miałem niezłą jezdząc tam i spowrotem
http://www.youtube.com/watch?v=LZtCUZuVw5s |
|
|
|
|
hammer
KLUBOWICZ SKARBNICA KLUBU
Pomógł: 15 razy Wiek: 49 Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 1761 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-10-28, 23:13
|
|
|
djmil napisał/a: | Pierwszy raz w zyciu jezdziłem po jakim kolwiek torze na ostatnim zlocie Wrocław/Nysa i szczerze powiem bardzo mi się podobało. |
nie ma Cie na żadnym z pomiarów |
_________________ Hammer 667 - faster than Satan |
|
|
|
|
djmil
KLUBOWICZ
Pomógł: 36 razy Dołączył: 05 Wrz 2008 Posty: 606 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2011-10-28, 23:15
|
|
|
Niestety nie ma, jezdziłem rekreacyjnie, po konkursie |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-10-29, 19:45
|
|
|
Hołek napisał/a: | rosomak nie wiem czy ten negatyw w aucie z przednim lub awd naprpedem to taki dobry pomysl co do prowadzenia. |
no własnie chciałem sie dowiedziec, bo kolega ostatnio w RWD robił sobie.
A poszerzenia na błotniki, dystanse szersza guma ??? Bedzie spory rozstaw osi który nawet w serii nie jest zły.
Tanio mozna odelzyc, zamiast belek jakas aluminiowy szkielet, poszerzyc tez nie tak drogo.. Zawias to tyle co w innych autach kosztuje. Ciekawe jaki efekt byłby. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2011-10-29, 19:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pat
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Sie 2007 Posty: 1289 Skąd: Podkowa Leśna
|
Wysłany: 2011-10-29, 20:18
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: |
A poszerzenia na błotniki, dystanse szersza guma ??? Bedzie spory rozstaw osi który nawet w serii nie jest zły.
|
Będziesz niszczył piasty. Dystanse to nie jest dobre rozwiązanie, lepiej na et felgi powalczyć. Szersze? Jak nie masz mocy to zwiększysz tylko opory toczenia i będzie po zabawie. I pamiętaj że im większa/szersza felga tym więcej waży. Coś za coś no, a naprawdę lekkie felgi odpowiednio kosztują.
rosomak1983 napisał/a: | Tanio mozna odelzyc, zamiast belek jakas aluminiowy szkielet, poszerzyc tez nie tak drogo.. Zawias to tyle co w innych autach kosztuje. Ciekawe jaki efekt byłby. |
O naprawdę porządne zawieszenie jest ciężko do dsm'a. Np. nigdynie widziałem mono-flexa do 2g. Nie mówiąc już o innych bardziej profesjonalnych zestawach. Super Sport kosztuje około 1000 dolarów, a flex 1500 przy czym nie mieszkamy w Stanach, więc koszty znacznie wzrosną. Do tego pewnie wahacze wypadałoby powymieniać, tuleje i wszystkie gumy. No trochę się wtedy jednak zbierze na rachunku.
Tanio odchudzić też nie jest łatwo. Na przykładzie 2g skórzane fotele ważą o 20kg sztuka za dużo jak na mój gust no ale trzeba coś zamiast nich wsadzić. Drzwi ważą tyle co włazy od czołgu, klapa i maska podobnie. Pewnie trochę braketów można wypruć z komory silnika, wywalić tempomat i instalację od klimatyzacji łącznie z chłodnicą, koło zapasowe, na akumulatorze z 10 kg, we wnętrzu niewiele zostaje - trochę okuć deski i obicia drzwi. Ewentualnie można się pokusić o wyrzucenie szyberdachu, pewnie z 5kg się urwie ale za to 5kg umieszczonych na dachu samochodu więc powinna być odczuwalna różnica. Finalnie to nie wiem ile się zyska ale do tysiąca to na pewno się nie zbliżymy. |
_________________ DIAMONDS ARE FOREVER |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-10-29, 21:02
|
|
|
patALLAH napisał/a: | O naprawdę porządne zawieszenie jest ciężko do dsm'a |
nie musi byc niewiadomo jakie sa gwinty D2 ja mam HKS-a z regulacja. Dla amatora to wystarczy.
[ Dodano: 2011-10-29, 21:03 ]
patALLAH napisał/a: | Na przykładzie 2g skórzane |
ehh mówiac a eclipse wy tylko o tym 2g myslicie |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2011-10-29, 21:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kamil4711
KLUBOWICZ
Pomógł: 19 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 419 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2011-10-29, 21:11
|
|
|
jezeli mowimy o polepszeniu prowadzenia serii to powinny wystarczyc bardzo dobre opony, ew rozporka na przednie, no i oczywiscie umiejetnosci kierowcy co najwazniejsze, jakis czas temu startowalem na niewielkim torze tak dla zabaw y, z faktu ze zakrety ciasne i ecipse nie skreca zajalem 18 miejsce z ok. 50 , a w tym roku 3 mie. w mini oesie, mozna by pomyslec ze startujace civicy powinny zajac wszystkie czolowe miejsca bo sa lekkie i zwrotne, ale to nie najwazniejsze. niestety evo wszystko umie pogodzic |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-10-29, 21:17
|
|
|
\ kamil4711 napisał/a: | niestety evo wszystko umie pogodzic |
to jechałes evo ? czy evo były przed Toba? |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
simongs1
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 839 Skąd: Kluczbork/Skawina
|
Wysłany: 2011-10-29, 21:23
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: |
-negatyw z przodu nawet powiekszajac regulacje
-wywalenie belki przód ona jest centralnie na czubku i wazy swoje a wiele aut jej wogóle nie ma. |
Cytat: | -usztywnić budę...klatka, rozpórki, stabilizatory,
-porządny gwint,
-lekkie koło i porządna guma na niskim profilu,
-wypruć co tylko się da i waży. |
Cytat: | Poliuretany w zawias. |
i przerobić na rwd |
_________________ "PAIN IS TEMPORARY, PRIDE IS FOREVER" |
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2011-10-29, 22:39
|
|
|
ciekawe dlaczego GT-R ,EVO, coraz więcej nawet BMW jest AWD skoro RWD jest taki zajebisty czytam ten topic to przychodzi mi na myśl jedno szukanie dziury w dupie... To nie jest bolid Formuły 1 gdzie każdy gram musi być idealnie rozłożony na każde z kół. Eclipse wg. mnie nawet w serii jeździ całkiem przyzwoicie bardzo dobre zawieszenie ładnie wybierające nierówności i dobrze się trzyma (mowa o GS i GS-T) co do toru pełnego krótkich zakrętów to FWD i tego się nie przeskoczy. GSX to inna bajka choć na niego też jest sposób i nei ma tragedii ktoś tam napisał że GSX jest pod sterowny fajnie ... tak jak by np. EVO 5 nie było zamiast narzekać na samochód radził bym się wybierać częściej na tor i nauczyć jezdzić Bo dzieciaki latają nawet maluchami dubanymi w szopie i ogarniają sprzęta Na podsterowność jest wiele sposobów i nawet nie potrzeba mieć do tego 600KM wystarczy np. jazda z lewą nogą na hamulcu. Ciężar auta przechodzi na przednią oś odelżając tył i dupa zaczyna nam zamiatać od tak pierwszy lepszy przykład... Wiem że twierdząc że Eclipse skręca przekreślam swój wizerunek "wyczynowego profesjonalnego kierowcy sportowego" ale co mi tam raz się żyje
rosomak1983 bardzo fajny temat zanim zaczniesz kombinować z poszerzeniami wymień stabilizatory na grubsze bo 1g w porównaniu z 2g to tapczan + poliuretan i wtedy ewentualnie zacznij myśleć nad droższymi rozwiązaniami |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-10-29, 23:13
|
|
|
no niewiem RWD jest moze fajne ale ja jestem patryjota AWD Przedewszystkim za uniwersalnosc tego rodzaju napedu we wszystkich warunkach.
Jak dla mnie GSXik skreca fajnie, ale nigdy nie jest tak dobrze ze nie moze byc lepiej
Brian napisał/a: | rosomak1983 bardzo fajny temat zanim zaczniesz kombinować z poszerzeniami wymień stabilizatory na grubsze bo 1g w porównaniu z 2g to tapczan + poliuretan i wtedy ewentualnie zacznij myśleć nad droższymi rozwiązaniami |
narazie mam jeszcze sporo rzeczy do ogarnieca ale jakbym kiedys chciał go poprzerabiac w kierunku jazdy na tor zapewne odelzenie plus poszerzenie bym zrobił,
Z tym ze jak narazie nie mam w planach jazdy na torze.
Co do stabilizatorów nie spodziewałbym sie ze grubsze sa w 2g, ciekawe czy mozna je zaadoptowac z 2g do 1g ??? |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2011-10-29, 23:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2011-10-29, 23:19
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Co do stabilizatorów nie spodziewałbym sie ze grubsze sa w 2g, ciekawe czy mozna je zaadoptowac z 2g do 1g ??? |
W 2g też są cienkie badziewia zrobione z agrafki ale jakoś to poprawili bo 2g znacznie lepiej i szybciej reaguje na polecenia kierownicą. Takie coś sobie zapodaj
http://www.extremepsi.com...&cat=993&page=1
Ja też będę w najbliższym czasie ściągać takie coś dla siebie więc jak ktoś były by chętny to będzie fajnie będziemy mieć mniejsze koszta transportu itp. Są też do 2g FWD AWD itp ...
http://www.extremepsi.com/store/home.php?cat=993
Na pewno poprawi to szybkość reakcji na polecenia kierownicy jak i znacznie poprawi bujanie się nadwozia w teście łosia |
|
|
|
|
kamil4711
KLUBOWICZ
Pomógł: 19 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 419 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2011-10-29, 23:35
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | \ kamil4711 napisał/a: | niestety evo wszystko umie pogodzic |
to jechałes evo ? czy evo były przed Toba? |
oczywiscie evo 1 miejsce ale to nie ja nim jechalem, chce tylko pwiedziec ze eclipse bardzo dobrze se trzyma w zakretach, a jak jeszcze twarda zawiecha to w ogole pieknie i nie ma co za bardzo kombinowac na serii jezdzacej na codzien po lokalnych drogach |
|
|
|
|
|