4G 2,4 szarpie zimnym silnkiem plus check |
Autor |
Wiadomość |
Zibi
zielenina
Wiek: 52 Dołączył: 07 Gru 2011 Posty: 7 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 2011-12-07, 16:26 4G 2,4 szarpie zimnym silnkiem plus check
|
|
|
Przede wszystkim witam!
Jakiś czas jeżdzę eclipsem 4g 2,4l. Oczywiscie pewnie jak wszyscy miałem problem z katalizatorem, wymieniłem cały kolektor od grandisa ( jest praktycznie taki sam). Mimo to check w dalszym ciągu świeci. Na komputerze mechanik stwierdził, ze jest objaw "wypadania zapłonu" rano jak odpalę to auto jak jest zimny silnik szarpie. Świece nowe, cewki sprawdzałem podnosząc w górę ( co prawda na ciepłym silniku) i reagowały jakby były dobre. Jakieś rady??? |
|
|
|
|
Szakal
KLUBOWICZ
Pomógł: 37 razy Wiek: 35 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 3055 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2011-12-08, 10:33
|
|
|
Jakie paliwo i gdzie tankujesz? Może zalałeś jakiś badziew kiedys i wtryski zapchało ,znam to z autopsji tyle że w 1G. Na zimnym nie dało sie jechac juz pozniej ,czyszczenie nie pomogło ,musiałem wtryski wymienić. btw przed wymiana świec było dobrze? może są źle dobrane? |
|
|
|
|
Zibi
zielenina
Wiek: 52 Dołączył: 07 Gru 2011 Posty: 7 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 2011-12-08, 12:59
|
|
|
Przed wymianą swiec było dokładnie tak samo. Świece platynówki 80 zł sztuka. Paliwo normalne - orlen, na tej samej stacji tankuje też do camry 2007 rok i jest ok. |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2011-12-09, 11:32
|
|
|
A kable wn były sprawdzane? Objawy są tylko jak jest zimny, na ciepłym jest ok? |
|
|
|
|
DEENY
zielenina
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 16 Lut 2010 Posty: 52 Skąd: o?wi?cim
|
Wysłany: 2011-12-09, 13:18
|
|
|
Witam
miałem podobny objaw też szarpało silnikiem, na kompie pokazywało wypadanie zapłonu na 1,3,5 cylindrze, przy tej okazji wymieniony został czujnik spalania stukowego, czujnik położenia wału sprawdzane cewki, wymienione świece ( teori spiskowych wymyślanych przez mechaników było tyle że zastanawiałem się nad kupnem nowego samochodu ! ... bardzo dziwna sprawa, ale okazało się że mam walnięty zawór EGR, zła mieszanka powodowała wypadanie zapłonu... po wymianie EGR wszystko działa poprawnie
na zimnym silniku odkręć egr i zobacz czy jest domknięty ... jak jest otwarty to jest opcja do wymiany pozdrawiam deeny
PS:
a i polecam ELM327 z allegro za 40 zł do tego jakiś sprytny programik no i wszyscy czarodzieje zaklinacze w swoich super warsztatach mnie już więcej nie naciągną na koszty związane z naprawą bo to takie egzotyczne auto:-) i trzeba płacić za ich teorie spiskowe i bezradność |
|
|
|
|
Zibi
zielenina
Wiek: 52 Dołączył: 07 Gru 2011 Posty: 7 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 2011-12-09, 18:52
|
|
|
O widzę, że kolega z dosc bliska. EGR powiadasz - najpierw musze to zlokalizować. Czyli siadam na google i szukam gdzie to jest.
OK - już mniej więcej wiem. Teraz mi tylko podpowiedzcie czy żeby sprawdzić EGR wystarczy tylko w połowie go rozkręcić? ( te 4 śruby - chyba zejdzie kopułka z membraną) czy trzeba całość? |
Ostatnio zmieniony przez Zibi 2011-12-09, 19:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
|
|
|
|
Zibi
zielenina
Wiek: 52 Dołączył: 07 Gru 2011 Posty: 7 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 2011-12-09, 19:29
|
|
|
Tak te instrukcje już znalazłem. Teraz kwestia czy mam cały wykręcić do sprawdzenia czy tylko końcówkę z membraną.
OK, pytanie nieistotne ponieważ nie ma tam miejsca na rozpołowienie go. Muszę wykręcić cały. |
Ostatnio zmieniony przez Zibi 2011-12-09, 20:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
DEENY
zielenina
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 16 Lut 2010 Posty: 52 Skąd: o?wi?cim
|
Wysłany: 2011-12-09, 20:46
|
|
|
musisz odkręcić cały, dokładnie 2 śruby klucz 12 |
|
|
|
|
Zibi
zielenina
Wiek: 52 Dołączył: 07 Gru 2011 Posty: 7 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 2011-12-10, 10:05
|
|
|
Odkreciłem, komory są odzielone zaworkiem i wygląda na zamknięty. Nawet nie jest bardzo brudny od spalin. Niestety w takim razie nie jest to chyba problem z EGR. |
|
|
|
|
DEENY
zielenina
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 16 Lut 2010 Posty: 52 Skąd: o?wi?cim
|
Wysłany: 2011-12-10, 17:38
|
|
|
w zasadzie jak masz z wadowic kawałek do mnie to wpadnij, podepniemy do kompa i zobaczymy co tam za problem wyświetla ten chek |
|
|
|
|
Zibi
zielenina
Wiek: 52 Dołączył: 07 Gru 2011 Posty: 7 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 2011-12-11, 10:04
|
|
|
I pewnie tak zrobię. Na razie po wczorajszym grzebaniu w EGR zresetowałem kompa i czekam aż załapie błąd. Zobaczymy kiedy wyskoczy.
[ Dodano: 2012-01-24, 15:59 ]
OK panowie walki był ciąg dalszy.
Po pierwsze kupiłem jedną cewkę aby po kolei wymieniać. Cewkę oczywiscie od grandisa bo to jest dokładnie wg. katalogu ( i fizycznie ta sama) ale opisana jako grandis kosztowała 100 zł podczas gdy opisana jako do eclipsa kosztuje około 200 zł. Podmienianie cewek nic nie dało, dalej były podobne efekty. W końcu się wkurzyłem i zaślepiłem egr. Wykonałem po prostu z blachy podkładkę zaślepiającą i razem z egr to przykręciłem. Efekt jest taki, że teraz aby ruszyć ze skrzyżowania właściwie powinienem wrzucić 2 bieg. Na jedynce bowiem palę gumę przez całe skrzyżowanie. Oczywiście check zaświecił się po jakimś czasie ale to jest prawidłowa reakcja na brak spalin w dolocie. W każdym razie obroty wyraźnie się ustabilizowały, nic nie szarpie, autko jest o wiele zrywniejsze. |
|
|
|
|
|