Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
4G 2,4 szarpie zimnym silnkiem plus check
Autor Wiadomość
Zibi 
zielenina


Wiek: 52
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 7
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2011-12-07, 16:26   4G 2,4 szarpie zimnym silnkiem plus check

Przede wszystkim witam!

Jakiś czas jeżdzę eclipsem 4g 2,4l. Oczywiscie pewnie jak wszyscy miałem problem z katalizatorem, wymieniłem cały kolektor od grandisa ( jest praktycznie taki sam). Mimo to check w dalszym ciągu świeci. Na komputerze mechanik stwierdził, ze jest objaw "wypadania zapłonu" rano jak odpalę to auto jak jest zimny silnik szarpie. Świece nowe, cewki sprawdzałem podnosząc w górę ( co prawda na ciepłym silniku) i reagowały jakby były dobre. Jakieś rady???
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 35
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2011-12-08, 10:33   

Jakie paliwo i gdzie tankujesz? Może zalałeś jakiś badziew kiedys i wtryski zapchało ,znam to z autopsji tyle że w 1G. Na zimnym nie dało sie jechac juz pozniej ,czyszczenie nie pomogło ,musiałem wtryski wymienić. btw przed wymiana świec było dobrze? może są źle dobrane?
 
 
 
Zibi 
zielenina


Wiek: 52
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 7
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2011-12-08, 12:59   

Przed wymianą swiec było dokładnie tak samo. Świece platynówki 80 zł sztuka. Paliwo normalne - orlen, na tej samej stacji tankuje też do camry 2007 rok i jest ok.
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2011-12-09, 11:32   

A kable wn były sprawdzane? Objawy są tylko jak jest zimny, na ciepłym jest ok?
 
 
 
DEENY 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 52
Skąd: o?wi?cim
Wysłany: 2011-12-09, 13:18   

Witam
miałem podobny objaw też szarpało silnikiem, na kompie pokazywało wypadanie zapłonu na 1,3,5 cylindrze, przy tej okazji wymieniony został czujnik spalania stukowego, czujnik położenia wału sprawdzane cewki, wymienione świece ( teori spiskowych wymyślanych przez mechaników było tyle że zastanawiałem się nad kupnem nowego samochodu :-) ! ... bardzo dziwna sprawa, ale okazało się że mam walnięty zawór EGR, zła mieszanka powodowała wypadanie zapłonu... po wymianie EGR wszystko działa poprawnie :-)

na zimnym silniku odkręć egr i zobacz czy jest domknięty ... jak jest otwarty to jest opcja do wymiany :-) pozdrawiam deeny

PS:
a i polecam ELM327 z allegro za 40 zł do tego jakiś sprytny programik no i wszyscy czarodzieje zaklinacze w swoich super warsztatach mnie już więcej nie naciągną na koszty związane z naprawą bo to takie egzotyczne auto:-) i trzeba płacić za ich teorie spiskowe i bezradność :-)
 
 
 
Zibi 
zielenina


Wiek: 52
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 7
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2011-12-09, 18:52   

O widzę, że kolega z dosc bliska. EGR powiadasz - najpierw musze to zlokalizować. Czyli siadam na google i szukam gdzie to jest.

OK - już mniej więcej wiem. Teraz mi tylko podpowiedzcie czy żeby sprawdzić EGR wystarczy tylko w połowie go rozkręcić? ( te 4 śruby - chyba zejdzie kopułka z membraną) czy trzeba całość?
Ostatnio zmieniony przez Zibi 2011-12-09, 19:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2011-12-09, 18:58   

Zibi, http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=9750
 
 
 
Zibi 
zielenina


Wiek: 52
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 7
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2011-12-09, 19:29   

Tak te instrukcje już znalazłem. Teraz kwestia czy mam cały wykręcić do sprawdzenia czy tylko końcówkę z membraną.

OK, pytanie nieistotne ponieważ nie ma tam miejsca na rozpołowienie go. Muszę wykręcić cały.
Ostatnio zmieniony przez Zibi 2011-12-09, 20:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DEENY 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 52
Skąd: o?wi?cim
Wysłany: 2011-12-09, 20:46   

musisz odkręcić cały, dokładnie 2 śruby klucz 12 :-)
 
 
 
Zibi 
zielenina


Wiek: 52
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 7
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2011-12-10, 10:05   

Odkreciłem, komory są odzielone zaworkiem i wygląda na zamknięty. Nawet nie jest bardzo brudny od spalin. Niestety w takim razie nie jest to chyba problem z EGR.
 
 
DEENY 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 52
Skąd: o?wi?cim
Wysłany: 2011-12-10, 17:38   

w zasadzie jak masz z wadowic kawałek do mnie to wpadnij, podepniemy do kompa i zobaczymy co tam za problem wyświetla ten chek :-)
 
 
 
Zibi 
zielenina


Wiek: 52
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 7
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2011-12-11, 10:04   

I pewnie tak zrobię. Na razie po wczorajszym grzebaniu w EGR zresetowałem kompa i czekam aż załapie błąd. Zobaczymy kiedy wyskoczy.

[ Dodano: 2012-01-24, 15:59 ]
OK panowie walki był ciąg dalszy.
Po pierwsze kupiłem jedną cewkę aby po kolei wymieniać. Cewkę oczywiscie od grandisa bo to jest dokładnie wg. katalogu ( i fizycznie ta sama) ale opisana jako grandis kosztowała 100 zł podczas gdy opisana jako do eclipsa kosztuje około 200 zł. Podmienianie cewek nic nie dało, dalej były podobne efekty. W końcu się wkurzyłem i zaślepiłem egr. Wykonałem po prostu z blachy podkładkę zaślepiającą i razem z egr to przykręciłem. Efekt jest taki, że teraz aby ruszyć ze skrzyżowania właściwie powinienem wrzucić 2 bieg. Na jedynce bowiem palę gumę przez całe skrzyżowanie. Oczywiście check zaświecił się po jakimś czasie ale to jest prawidłowa reakcja na brak spalin w dolocie. W każdym razie obroty wyraźnie się ustabilizowały, nic nie szarpie, autko jest o wiele zrywniejsze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9