Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Eclipse 1G - Damian_Eclipse
Autor Wiadomość
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2017-05-08, 18:52   

Damian_Eclipse napisał/a:
turbina zregenerowana
i tu jest problem... nie znam firmy w Polsce ktora zrobi to dobrze jesli nie jest to popularne turbo z Vaga... a z wieloma mialem stycznosc...


ten 300v to jakie parametry ma? to jest dobry olej do palowania.. ale czy na codzien ?

a co sie stalo sprezarce? rownie dobrze mogla sie przekrecic od nieszczelnosci...
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Damian_Eclipse 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 683
Skąd: Złotów
Wysłany: 2017-05-08, 19:36   

Firma Hermes turbosprężarki. Oni nie tylko regenerują ale tez robią takie projekty ze głowa mała, hybrydy, wyczynowe turbiny itd. Wg mojego mechanika to silnik był przelany bo palił jak smok ponad 20 l, No i przy wymianie oleju było czuć zapach benzyny. Ile powinien palić? Jakis powód tego musi być i aby ruszyć krok dalej, musze znać przyczynę, bo inaczej za każdym razem bedzie ten sam skutek. Nieszczelności na dolocie nie było, jakieś minimalne moze. A jak uszczelka jakas puściła to zaraz to było naprawione. Rozumiem jakby robic jakieś przebiegi z nieszczelnosciami ale ja ostatniego roku zrobiłem 900 km.. co do oleju No to jak nie motul to juz nie wiem co. Na co dzien to eclipse stał w garażu :jezyk:
_________________
1G GST
http://www.mekp.pl/viewto...er=asc&start=20
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2017-05-08, 21:47   

Damian_Eclipse napisał/a:
Wg mojego mechanika to silnik był przelany bo palił jak smok ponad 20 l, No i przy wymianie oleju było czuć zapach benzyny. Ile powinien palić? Jakis powód tego musi być i aby ruszyć krok dalej, musze znać przyczynę, bo inaczej za każdym razem bedzie ten sam skutek. Nieszczelności na dolocie nie było

Damianie...


przecież rozmawialismy na ten temat.
Rozmawiałem też z tunerem o czym Ci pisałem..
Przecież dobrze znasz przyczynę...


Fragment naszej rozmowy?

Godli napisał/a:

rozmawialem z Damianem.
raczej tam jest tryb swini nie fit.
ogolnie ty wiesz ze te samochod nie jest wystrojony do konca. miales ogarnac wszystkie problemy i dopiero wrocic na kompleksowe strojenie.
dlatego ten samochod Ci duzo pali etc....

Damian_Eclipse napisał/a:

Tak było. stroiliśmy auto na szybko, bo była już noc i zaczynało padać, poza tym co chwile trafialiśmy na jakąś nieszczelność i wracaliśmy na warsztat. No ale ostatecznie udało się wystroić i z tego co Damian mówił to mogę bez stresu jeździć i jest bezpiecznie. Mam nadzieję, że tak jest. Nie winię Damiana, tylko stwierdzam, że samochód nie jest wystrojony. Rzeczywiście Damian też mówił, żebym przyjechał jeszcze raz jak wszystko będzie ok i taki też mam plan, ale to jest po prostu jakiś żart z tym samochodem. Średnio co 50 km mam jakąś awarię, (...)



Damian_Eclipse napisał/a:
co do oleju No to jak nie motul to juz nie wiem co
to ty w ogole wiesz jaki ten motul tam wlany miales :) ?
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Damian_Eclipse 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 683
Skąd: Złotów
Wysłany: 2017-05-09, 07:54   

Na warsztacie przed strojeniem trafialiśmy na nieszczelności jak sprawdzany był dolot. Na łączeniach puszczał, a łączeń mam sporo. Ale w końcu sie udało wszystko uszczelnić. Potem pierdzial miedzy kolektorem wydechowym a głowicą. Następnie na drodze usłyszeliśmy uszczelkę miedzy kolektorem a turbo. Wróciliśmy, Uszczelka została wymieniona. Strojenie. Informacja była taka ze wypadałoby to pozniej jesCze dopracować ale mogę ze spokojem jeździć i jest bezpiecznie dla silnika. Chciałem wrócić i zrobić idealne strojenie ale jak widac nie udało sie. Olej motul 300v 5w30 skonsultowane ze specem z Motula. Kiedy u mnie padła jakas uszczelka to zaraz na warsztat, planowanie powierzchni i dobra uszczelka, także nie było jakiegoś zaniedbania.. No i przypomnę ze mówimy o jakimś śmiesznym przebiegu. Niektórzy tyle co ja zrobiłem od momentu strojenia, robią w drodze na strojenie i z powrotem.
_________________
1G GST
http://www.mekp.pl/viewto...er=asc&start=20
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Ostatnio zmieniony przez Damian_Eclipse 2017-05-09, 09:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
wojtas 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 2980
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-09, 10:11   

ja na motulu 300V na codzień jezdze i nic nadzwyczajnego sie nie dzieje
tylko mój to 15w50 competition o zapachu landrynek
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
 
 
Damian_Eclipse 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 683
Skąd: Złotów
Wysłany: 2017-05-18, 06:44   

Zakładał ktos turbo wraz z kolektorem z evo IV do 1g? Podejdzie to?
_________________
1G GST
http://www.mekp.pl/viewto...er=asc&start=20
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
 
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-05-18, 06:58   

Kolektor chyba nie siada na głowę z Ecli, ale mozliwe ze samo turbo siada na kolektor z ecli, nie pamietam jaka tem jest flansza. Koletor z ecli jest nawet dobry ogolnie, chyba oem z 2g jeet troche lepszy niz z 1g bo nie pęka.
_________________

 
 
 
Damian_Eclipse 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 683
Skąd: Złotów
Wysłany: 2017-05-18, 07:26   

Mam kolektor z 2 g ale tez nie wiem czy turbo evo IV tam podejdzie.
_________________
1G GST
http://www.mekp.pl/viewto...er=asc&start=20
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2017-05-18, 08:10   

evo4 twin scroll.. nie siadzie PnP.

[ Dodano: 2017-05-18, 09:11 ]
samo turbo jest też skierowane w inna strone.
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Damian_Eclipse 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 683
Skąd: Złotów
Wysłany: 2017-05-18, 09:57   

Tak myślałem, że PnP nie podejdzie, ale pytanie czy jest to do zrobienia i jakie przeróbki by były niezbędne.
_________________
1G GST
http://www.mekp.pl/viewto...er=asc&start=20
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
 
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2017-05-18, 10:08   

Damian_Eclipse napisał/a:
jakie przeróbki by były niezbędne

Worek takich http://www.dsmtuners.com/...6e4-jpg.252846/ + spawarka (trochę skill'a pewnie też) :)

GOLDI napisał/a:
evo4 twin scroll

Jak wiadomo ja się marnie na motoryzacji znam ale myślałem, że te twinscroll'e to jakiś bardziej współczesny wynalazek :o
Ostatnio zmieniony przez jan 2017-05-18, 10:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Damian_Eclipse 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 683
Skąd: Złotów
Wysłany: 2017-05-18, 10:22   

a sam wydech by przypasował? Dopływy i spływy oleju i wody to chyba by trzeba było, tak jak już było wcześniej wspomniane, z elastycznych węży dorobić.
hmmm miałbym taką turbinę i kolektor z evo IV, ale chodzi o to czy w ogóle się da..
_________________
1G GST
http://www.mekp.pl/viewto...er=asc&start=20
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
 
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-05-18, 12:32   

Wydech pewnie pierwsza czesc trzeba by bylo przerobić pod to turbo. Jesli sprezarka jest pod twinscrolla to wyspawać nowy kolektor. Ogolnie twinscroll fajnjewstaje ireaguje także dobre efekty po wstawieniu, mozna sie pobawić. Majstra dobrze oganiajacego tig'a i materiały i lecisz z tematem :)
_________________

 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2017-05-18, 21:56   

jan napisał/a:


GOLDI napisał/a:
evo4 twin scroll

Jak wiadomo ja się marnie na motoryzacji znam ale myślałem, że te twinscroll'e to jakiś bardziej współczesny wynalazek :o

toyota juz w latach 80tych pchala twicrolla do sprezarek ;)


wracajac do tematu:
1) zupelnie nowy kolektor,
2) trzeba odwrocic turbo a wiec i przerobka acutatora,
3) dren
4) smarowanie,
5) chlodzenie,
6) downpipe...

ogolnie wszystko a i zmiescic to bedzie "problem"

a kolektory spawane maja to do siebie ze lubia pekac jak sie nie umiejetnie je wykona bez odpowiedniej podpory etc..

taniej wyjdzie kupic nowa 16g dedydkowana do evo3
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
wojtas 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 2980
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-19, 08:17   

GOLDI napisał/a:
a i zmiescic to bedzie "problem"

czyli: 7) cieńsza chłodnica

pozostaje to potem oddać do jakiegoś konkretnego zakładu, który to w całości ogarnie ze strojeniem włącznie, bo z doświadczenia wiem, że każda inna droga/półśrodki prowadzą donikąd...
Tylko nie wiem, czy skoro i tak wszystko do przeróbki to nie lepiej pchać się w jakieś nowsze turbo np z e8, e9? (jezeli chodzi o używki)
mi po głowie chodzi taki pomysł co jakiś czas :jezyk:
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2017-05-19, 08:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Damian_Eclipse 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 683
Skąd: Złotów
Wysłany: 2017-05-19, 10:59   

Pobawiłbym się chętnie, fajne wyzwanie by było, ale koszty mnie przerażają. Strojenie i lawetę trzeba jeszcze doliczyć, także zliczając wszystko to znowu grube tysiące.

[ Dodano: 2018-02-05, 14:54 ]
Zrobiłem przymiarkę kolektora i turbo z Evo 4. Żeby to tam upchnąć potrzeba naprawdę dużych zmian. Po pierwsze kolektor nie siedzi, ale to jeszcze by było do zrobienia ( wystarczy z jednej strony podpiłować i pasuje ). Po drugie, turbo koliduje z rurą wody, która idzie przy głowicy. Po trzecie zimna strona turbo jest skierowana wprost na alternator, także żadnej rury z filtrem powietrza nie można zmieścić. Do tego byłaby jeszcze potrzebna przebudowa wydechu (pierwsza część), no i oczywiście dolot, wszystkie rurki wody i oleju itd. Jak dla mnie gra nie warta świeczki, odpuszczam. Szukam dalej αdmuchawki z Evo 3.
_________________
1G GST
http://www.mekp.pl/viewto...er=asc&start=20
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Ostatnio zmieniony przez Damian_Eclipse 2018-04-07, 22:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Pehdesign 
KLUBOWICZ

Pomógł: 28 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 1235
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2018-04-07, 19:08   

@up :ok:
 
 
 
Damian_Eclipse 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 683
Skąd: Złotów
Wysłany: 2018-04-07, 22:08   

[ Dodano: 2018-04-07, 17:49 ]

Od jakiegoś czasu próbuję poskładać samochód w całość, bo wreszcie dostałem oryginalne big16g. Wprowadzam pewne ulepszenia, tzn. będzie regulator ciśnienia paliwa (ze względu na to, że ciągle zalewało silnik paliwem)

Ciśnienie paliwa kiedyś sprawdziłem i było takie

poprawiłem najwęższy element dolotu czyli ten aluminiowy króciec przy przepustnicy. Była tam poważna zwężka, a teraz wygląda tak

teraz ważne pytanie. Czy tak powinien wyglądać przewód olejowy do turbo? Dlaczego z jednej strony jest spory otwór a z drugiej taki malutki? Może przez to mi się te turbiny zacierały?


Tym razem nie chcę popełnić żadnego błędu, którego mógłbym później żałować, także jeśli ktoś chce wspomóc jakąś radą, to będę wdzięczny :ok:
_________________
1G GST
http://www.mekp.pl/viewto...er=asc&start=20
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
 
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2018-04-07, 23:37   

to rurka od razu z restryktorem, tak ma być, na turbo musi być podawana odpowiednia ilość oleju z odpowiednim ciśnieniem dlatego są stosowane restryktory, czasami jest to oddzielny element w postaci jakby "dyszy" wkręconej w turbo i do niego się dokręca przewód olejowy a czasem tak jak tu jest to już w przewodzie.

Ale teraz przyszła mi do głowy inna rzecz. Czy przewody zasilające olejowe to były oryginalne przewody od tych sprężarek które były zamontowane ??
_________________

 
 
 
Damian_Eclipse 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 683
Skąd: Złotów
Wysłany: 2018-04-08, 08:18   

No właśnie, dobre pytanie.. nie wiem. Może to przewód od 14b a 16g mają inne przewody?
Właśnie te przewody są mocowane do turbo za pomocą śrub z otworami przez które przepływa olej. No i te otwory nie są tak małe jak ten widoczny na zdjęciu. Coś tu chyba nie gra.
_________________
1G GST
http://www.mekp.pl/viewto...er=asc&start=20
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Ostatnio zmieniony przez Damian_Eclipse 2018-04-08, 08:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 18