Ogrzewanie ?? |
Autor |
Wiadomość |
Spyder2001
zielenina
Wiek: 32 Dołączył: 16 Wrz 2011 Posty: 31 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-02-12, 15:10 Ogrzewanie ??
|
|
|
Siemka mam pytanko.. Oco tu kurnia chodzi , gdy mam rozgrzany silnik i włącze ogrzewanie oczywiscie ciepłe to po stronie pasażera leci ciepło a po mojej stronie cholernie zimno ? WTF mam kilmatyzacje zamontowaną manualną jak by ktoś się pytał ale to chyba nie od niej leci te zimne powietrze z mojej strony |
_________________ Se_Pa_Ti
|
|
|
|
|
Yaro
KLUBOWICZ Yaro
Pomógł: 17 razy Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 595 Skąd: Koscierzyna
|
Wysłany: 2012-02-14, 15:55
|
|
|
A jak wszedzie leci zimne czyli klima co sie dzieje ? |
|
|
|
|
Spyder2001
zielenina
Wiek: 32 Dołączył: 16 Wrz 2011 Posty: 31 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-02-14, 17:17
|
|
|
Nie chodzi mi o klime tylko ogrzewanie ciepło. po mojej str leci zimno a po str pasażera ciepło |
_________________ Se_Pa_Ti
|
|
|
|
|
PiotrekKRK
KLUBOWICZ newbie
Pomógł: 45 razy Wiek: 34 Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 2386 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-02-14, 17:26
|
|
|
Nie wiem czy w 3g te "klapki", które zamykają i otwierają dopływ powietrza do nawiewu są sterowane silniczkami czy poprzez linki.
Jeśli przez linki to jedna z nich mogła spaść lub się przerwać i np. nie domyka dopływu zimnego powietrza.
Ewentualnie część nagrzewnicy jest zatkana kamieniem i pozostaje zimna (ale to mniej prawdopodobne).
Wydaje mi się, że jedynym sposobem na sprawdzenie tego co mu dolega jest zdjęcie deski rozdzielczej. |
_________________ Stay hungry, Stay foolish! |
|
|
|
|
pornus69
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 603 Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
|
Wysłany: 2012-02-14, 17:42
|
|
|
Spyder2001, sorry że Ci się podepnę do tematu, ale u mnie też coś nie halo z ogrzewaniem. Podczas jazdy daję pokrętło na max i oczywiście grzeje porządnie, gdy stanę np na skrzyżowaniu po 30sec zaczyna leciec zimne powietrze zamiast ciepłego, dodam gazu i znów zaczyna grzać ? o co mu chodzi ? pompa wody wymieniana jakoś rok temu z rozrządem na nową więc to raczej nie jej wina... Dodam że na postoju jak dodaje gazu to słyszę przepływ wody pod deską rozdzielczą jakby z nagrzewnicy ? mogła się ona jakoś zapowietrzyć? Czyli jaśniej - podczas jazdy grzeje, na postoju leci zimne po kilku sekundach... z góry dzięki za szybką odpowiedź i jeszcze raz sorry Spyder2001, że się wcisnąłem w temat |
_________________ Life is 2 short to drive boring cars |
|
|
|
|
PiotrekKRK
KLUBOWICZ newbie
Pomógł: 45 razy Wiek: 34 Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 2386 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-02-14, 17:45
|
|
|
pornus, pierwsza rzecz, którą bym sprawdził w Twoim przypadku to poziom płynu chłodniczego. Może się to wydać śmieszne ale już się spotkałem z przypadkiem, że ktoś pojechał do mechanika bo auto mu nie grzeje a okazało się, że jest za mało płynu. |
_________________ Stay hungry, Stay foolish! |
|
|
|
|
pornus69
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 603 Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
|
Wysłany: 2012-02-14, 21:32
|
|
|
PiotrekKRK, to juz sprawdzone na początku było, poziom jest bez zmian czyli OK... dziwne to ogrzewanie |
_________________ Life is 2 short to drive boring cars |
|
|
|
|
Spyder2001
zielenina
Wiek: 32 Dołączył: 16 Wrz 2011 Posty: 31 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-02-14, 22:57
|
|
|
pornus69, Spoko luzik wkońcu musimy sobie pomagać z tą klapką coPiotrekKRK, co pisałes to chyba w tym tkwi problem też mi znajomi mówili ze to musi być to ale wolałem się zapytac Expertów Pogrzebie z tą deską jak się ciepło zrobi bo teraz to ja sam zamarzne do tej deski |
_________________ Se_Pa_Ti
|
|
|
|
|
darek181289
KLUBOWICZ
Pomógł: 37 razy Wiek: 34 Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 1371 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: 2012-02-15, 00:17
|
|
|
pornus69,
wygląda to jakbyś miał zapowietrzony układ
a druga kwestia to taka, ze jak jedziesz, to masz mały obieg, jak się zatrzymujesz, to silnik się nagrzewa bo nie owiewa go zimne powietrze i puszcza przez chłodnice, a płyn momentalnie stygnie... |
_________________ Ecli 2G GS, 4G63 |
Ostatnio zmieniony przez darek181289 2012-02-15, 00:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Nikon
zielenina
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 99 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2012-03-09, 21:12
|
|
|
mam dokladnie ten sam problem co pornus69 z tym ze u mnie zaczęła sie cała histaria od momentu gdy założyłem gaz i szczelila mi chłodnica. Pytanie mam moze banalne ale czy uklad w eclipsie sie sam odpowietrzy przy otwartym korku czy trzeba jakies srubki albo weze popuszczac bo juz mi na moje auto sil brak dodam ze wymienilem termostat korek od chlodnicy i zastanawiam sie czy nie zalozyc elektrycznej pompki na nagrzewnicę:( |
_________________
|
|
|
|
|
Yaro
KLUBOWICZ Yaro
Pomógł: 17 razy Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 595 Skąd: Koscierzyna
|
Wysłany: 2012-03-10, 18:05
|
|
|
Powinien sie sam odpowietrzy przy otwartym korku. No chyba ze cos ci nie dziala tam. |
|
|
|
|
Nikon
zielenina
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 99 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2012-03-10, 19:17
|
|
|
Nie wiem juz sam ale jeszcze troche się z tym pomecze z tym ze ostatnio mi wyskakuje blad P0125 cos z niedogrzanym ETC czy jakos tak i nie wiem co z tym zrobic? Ostatnio same bledy mi leca czy to wplyw zimy czy zlego stanu auta:P |
_________________
|
|
|
|
|
Yaro
KLUBOWICZ Yaro
Pomógł: 17 razy Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 595 Skąd: Koscierzyna
|
Wysłany: 2012-03-10, 21:09
|
|
|
To chyba cos z tem. plynu albo czujnikiem tem. plynu. |
|
|
|
|
Nikon
zielenina
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 99 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2012-03-10, 22:55
|
|
|
Powiem szczerze ze juz sam nie wiem przejzalem cala dokumentacje eclipse i nie znalazlem tam takiego bledu aby go w jakis sposob naprawic ale chyba udalo mi sie z kompa wywalic obsluge ECT i zobacze z czasem jak sie bedzie wszystko zachowywac:) |
_________________
|
|
|
|
|
Yaro
KLUBOWICZ Yaro
Pomógł: 17 razy Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 595 Skąd: Koscierzyna
|
Wysłany: 2012-03-10, 23:20
|
|
|
P0125 Insufficient coolant temperature for closed loop fuel control
Jak nie znalazles jak jest opisane dokladnie co i jak na 114 stronie. |
|
|
|
|
Nikon
zielenina
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 99 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2012-03-10, 23:37
|
|
|
To chyba mam innego manuala bo ja mam podzielone na rozdzialy i nie bardzo mam mozliwosc znalezienia 114 strony:P |
_________________
|
|
|
|
|
Yaro
KLUBOWICZ Yaro
Pomógł: 17 razy Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 595 Skąd: Koscierzyna
|
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-12, 18:25
|
|
|
Spyder2001, jest tak jak pisze PiotrekKRK, jeśli masz manualną (pokrętła) klimę to spadła linka bądź pękło mocowanie tej linki. Natomiast jeśli masz Climatronic to pewnie silniczek sterujący klapką od owego nawiewu bądź gdzieś po drodze traci prąd i nie dostaje jego
pornus69, zapowietrzony albo termostat nie otwiera się do końca. Teraz gdy jest chłodno to jeszcze tego nie widać a jak będzie cieplej to zwróć uwagę czy Ci się nie zagrzewa silnik zbytnio i sprawdź chłodnicę czy Ci się równomiernie nagrzewa Obieg wody pewnie jest, ale zbyt mały i to co jest w chłodnicy ogrzewania się schładza. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
artur111
zielenina
Dołączył: 05 Lip 2012 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-07-07, 22:40
|
|
|
widze że sporo osób ma podobny problem z tym ogrzewaniem,posiadam klime manualno(na pokretła) u mnie jak włoncze ciepło to grzeje tylko ta połowa od pasażera a od kierowcy daje zimnym powietrzem.jakos dałem rade przejezdzic zime ale teraz chciał bym się za to zabrac. chłodne powietrze działa tak samo na dwie strony tylko to ciepłe jest zwalone. mam pytnaie bo tu kazdy pisze że linka spadła lub mocowanie linki walneło .czy musze zdiąc całą deskę żebo to naprawic a jesli tak to czy jest to łatwe??????????????????????????? |
Ostatnio zmieniony przez artur111 2012-07-14, 21:28, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
gordan
zielenina
Wiek: 46 Dołączył: 31 Mar 2012 Posty: 1 Skąd: Italia
|
Wysłany: 2012-10-29, 20:17
|
|
|
Witam, miałem ten sam problem, a mianowicie na wolnych obrotach nie ogrzewał mi samochodu. Okazało się, że przeważnie instalacje gazowe montowane są na zasadzie przecinania obydwu przewodów biegnących do nagrzewnicy, co powoduje iż czynnik płynie po najmniejszej linii oporu, czyli w większości przez reduktor gazu. Zmieniłem to równoległe wpięcie w szeregowe (na jednym przewodzie usunąłem jeden trójnik przywracając stan pierwotny przed montażem lpg, natomiast zamiast drugiego trójnika końce rurki podłączyłem pod reduktor). To rozwiązało problem. Teraz nawet na wolnych obrotach mam cieplutko, a i na gaz samochodzik zaczął się szybciej przełączać. |
|
|
|
|
|