Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Falujące obroty
Autor Wiadomość
Angelo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-05, 22:59   Falujące obroty

Problem z obrotami... temat wertowany ju? wiele razy, ale jako? nie bardzo mog? znale?? w innych tematach odpowied? :?

Anyway, pewnego pi?knego dnia odpalam samoch?d i... s?ysz? dziwn? prac? silnika. Co prawda na zimnym silniku obroty nie faluj?, ale gdy ju? robi si? cieplej, to obroty spadaj? poni?ej 1000 i ko?ysz? si? mi?dzy 800-1000 RPM. Na domiar tego s?ycha? do?? dziwn? prac? silnika... zrobi?em kr?tki filmik, kt?ry fachowcom mo?e co? powie:

http://pl.youtube.com/watch?v=2NUUenIg6K8

Na starych dw?ch ?wiecach zauwa?y?em ?e s? lekko okopcone (br?zowe), tak jakby mia?y przebicie - wymieni?em wszystkie 4 ?wiece. Opr?cz tego wymieni?em uszczelk? od pokrywy zawor?w, bo nieszczelna by?a. Uradowany ?e problem z g?owy odpalam samoch?d i... i ch*j. Dalej to samo :/

Kable wygl?daj? OK, przepustnica i krokowy tak?e... dolot sprawdzany i te? nie wida? nic podejrzanego... generalnie obroty mo?e nie skacz? jako? strasznie, tylko dziwnie pracuje silnik - czy mo?e to by? wina rozrz?du?

I jeszcze jedna sprawa - pr?bowali?my pod??czy? pod kompa aby odczyta? b??dy (bo ca?y czas pali si? CHECK ENGINE - ju? na zlocie w Kielcach pali? si? :/ ) ale komputer nie chce si? po??czy?... ;/ Mo?e wi?c ECU?

Ca?y problem wygl?da tak, jakby auto dostawa?o za du?o paliwa a za ma?o powietrza...

...jakie? sugestie?
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-04-14, 16:22, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2008-02-05, 23:20   

no slabo na tym filmie sie czegos dosluchac ale wyglada to na za uboga mieszanke paliwa. Moze uszczelki pod wtryskami puszczaja albo uszczelka kolektora dolotu. czy temu zjawisu towarzyszy jakis dziwny smrod, zapach z wydechu?? moze to pomoze rozwiazac zagadke.
_________________
We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-05, 23:35   

Czy bylo tak samo przed wymiana swiec?? Jesli tak to nastepna rzecza jaka bym zrobil to sprawdzil ciesnieie na cylindrach. Pracuje bardzo nie rowno ale jest to regularne a falowanie obrotow z ktorymi tak wielu walczy jest czesciej bardziej przypadkowe.

Mozliwe ze ECU pada bo skoro w CLOSED LOOP (na zimnym silniku) dziala oki a potem jakby ktorys z garow nie palil to mozliwe ze czesc ECU odpowiedzialana za strowanie iskra w OPEN LOOP (silniik rozgrzany) nie dziala jak nalezy....
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2008-02-05, 23:40   

Dokladnie uboga mieszanke paliwa ....Mi sie wydaje ze po pierwsze trzeba zaczac od tego ze Angelo nie ma calkowitej seri auto jest na small 16 nie jest sterowane zadna swinka podejrzewam ze wtryski tak jak pompa sa seryjne wiec obstawiam ze juz wtryski moga miec dosyc :roll:
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-05, 23:44   

ooooo o tym nic nie wspomnial.... Jesli tak to nawet wyjanialoby powod problemow. Podaj wiecej szczegolow co zostalo zrobione (jakie modyfikacje) i czy byl przeprowadzony jakis tuning....
 
 
Angelo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-05, 23:45   

Nie Kiepuczi, nie ma dziwnego smrodu z wydechu, opr?cz dziwnie pracuj?cego silnika, w wyniku kt?rego wydech pracuje jak pracuje (s?ycha? na filmiku)...

allias, by?o tak samo jak przed wymian? ?wiec, wi?c nie s?dze aby to mia?o jakie? znaczenie. Ci?nienie w cylindrach by?o sprawdzane i jest w normie... Co do zimnego silnika to silnik ca?y czas tak dziwnie pracuje, przez co z wydechu wydobywaj? si? te dziwne d?wi?ku, na zimnym silniku po prostu obroty nie skacz?. A je?eli chodzi o jakikolwiek modyfikacje to z tego co mi wiadomo, jest tylko wi?ksza turbina, o kt?rej wspomnia? Brian (ja osobi?cie od kupna jeszcze nic nie majstrowa?em, dopiero mam zamiar).

Aaa.. i wa?na sprawa do odnotowania - przy wy?szych obrotach (jako? powy?ej 2500) auto zachowuje si? ju? normalnie...
Ostatnio zmieniony przez Angelo 2008-02-05, 23:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2008-02-05, 23:51   

wiec moze rozzrad przestawiony, czasmai z pzrestawionym rozrzadem samochody maja nawet wiecej mocy niz seria. poza tymz e na wolnych chodza jak traktor. nie wiem ciezko tak zgadywac co sie dzieje. skoro mowisz ze masz CE palace sie to musisz odczytac te bledy.
_________________
We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-05, 23:59   

Odczytaj bledy i od tego zacznij ale mam wrazenie ze pompowane powietrze nie jest takie jak by sobie tego ECU zyczyl i tu moze sie pojawiac problem. Zasada jest ze wszelkiego rodzaju zmiany z turbo powinny byc odpowiednio dostosowane bo moze sie zmieniac mieszanka paliwa a co za tym idzie praca silnika w odpowiednich zakresach.

Zabierz sie za robote i sprawdz to bo glupio by bylo uszkodzic ten silnik z tak mile widzianym 16G. Zadbaj o niego jak nalezy.... masz potencjal to go wykorzystaj zanim jest czas.
 
 
Angelo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-05, 23:59   

Te? przeszed? mi przez my?l rozrz?d, mo?e przeskoczy?... a CE pr?bowa?em odczyta?, ale nie chce po??czy? si? z kompem :(

A co do Twoich s??w allias to 16g jest ju? od roku czasu w aucie - dopiero teraz pojawi?y by si? problemy...?
Ostatnio zmieniony przez Angelo 2008-02-06, 00:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2008-02-06, 00:47   

tak bo moze poprostu padaja juz wtryski bo sa seryjne a ciagle pracuja na 110% swojej wydajnosci przy small 16 powinnienes miec te 550 cc :jezyk:
 
 
Rutin00
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-06, 12:04   

Angelo kiepuczi tutaj poda? jedn? rzecz uszczelka kolektora dolotu ....u mnie tez chodzi? jak traktor tylko ze 1G i po wymianie tej uszczelki problem znikn?? ....sprawdz moze lepiej t? uszczelke ?? :>
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2008-02-06, 12:29   

problem chyba rozwiazany, rozrzad. A jeszcze nie tak dawno Angelo sie zaklinal ze narazie rozrzadu nie bedzie robil :) prosze o ( + ) w funkcji : Pomogl !!!!!!
_________________
We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-02-06, 13:28   

hehe tylko angelo mo?e ci plusa da?. U mnie jak ?rubk? rozrz?d zmieli? to te? przeskoczy? na wale z?bek i samoch?d si? dusi? i przygasa? i obroty skaka?y...
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2008-02-06, 17:19   

co Wy robicie z tymi autami :jezyk: ze Wam rozrzad przeskakuje :ksiadz:
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-02-06, 17:43   

Brian napisał/a:
co Wy robicie z tymi autami :jezyk: ze Wam rozrzad przeskakuje :ksiadz:


ja ? wrzucam ?rubki pod os?on? i patrz? co b?dzie si? dzia?o :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2008-02-06, 17:51   

a pod ktora oslone :jezyk: ?? Moze tez bym zobaczyl :jezyk:
 
 
Angelo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-06, 23:33   

Wszystko CHYBA si? wyja?ni?o... chyba, bo nie wiem czy po zmianie rozrz?du dalej auto nie b?dzie si? tak zachowywa?o... W ka?dym razie, doszli?my z mechanikiem do wnioski, ?e czas sprawdzi? rozrz?d, a tam co...? Sami zobaczcie...

Na zimnym silniku:

http://www.youtube.com/watch?v=7ed11z1HPSI

http://www.youtube.com/watch?v=1zg4I6QnifA

Po rozkr?ceniu...

http://www.youtube.com/watch?v=NX71gWsTnL0

http://www.youtube.com/watch?v=k1hzxSaT4gs


Wg mechanika powsta?y luzy przez s?abo dokr?cony jeden z napinaczy (mo?e nie by?o kleju na ?rubie?)... zdrowo przeskoczy?o, o 2-3 z?bki... Nie wiem jakim cudem dojecha?em do mechanika, notabene jad?c dosy? ostro... :roll:
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-07, 08:16   

Masz farta ze silnik ci nie poszedl....
 
 
zaxdamian 
mniejsza zielenina



Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 212
Skąd: Wyszk?w
Wysłany: 2008-02-07, 09:07   

no ma farta. a u mnie by? dobrze napiety itd a przeskoczy? na pompie o 2 lub 3 z?by.Czemu?poj?cia nie mam:/
_________________
Twoje auto Tw?j ?wiat

wszystko co robisz r?b uwa?nie i dok?adnie...
 
 
 
Angelo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-07, 17:20   

Mo?e napinacz powoli popuszcza... pasek si? zu?y? i w jaki? stopniu sta? si? mikro-elastyczny... albo tak jak w moim przypadku - jaka? ?ruba zbyt s?abo dokr?cona, w wyniku czego powolutku robi?y si? malutkie luzy...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13