Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z wysprzęglaniem...
Autor Wiadomość
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2012-09-15, 02:29   Problem z wysprzęglaniem...

Rozmawiając z kilkoma osobami z forum na temat "problemu z wysprzęglaniem" oraz "dwustopniowością" pedału sprzęgła warto poruszyć temat, iż częstą przyczyną problemu jest
łyżka i jej sworzeń kulowy na którym się opiera i robi za dźwignię
z inglisza: "Clutch Fork and Fulcrum Ball"

oto winowajca:


na rynku dostępne są aftermarketowe zamienniki"


ale do rzeczy

często dochodzi do wyrobienia się "łyżki" pod sworzniem kulowym


cięzko to tak naprawdę dostrzec gołym okiem jeśli nie mamy zdrowej łyżki do porównania na diagnoze





w konsekwencji iż łyżka pracuje na innej dzwigni może dojść do jej uszkodzenia lub nawet wygięcia , a niekiedy problem posuwa się tak dalego ze rozwala nam cały mechanizm pedału sprzęgła:


jak problem zdiagnozować i naprawić (jesli nie "wygło" :P łyżki i nie uszkodzono mocowania pedału sprzęgła)? nie będę opisywał całej procedury bo bardzo dobrze opisane jest to tutaj:
http://www.xtremeimportpe...ydraulic-clutch
zarówno zasada działania jak i sam problem.
w skróconej wersji dla leniwych : trzeba dać podkładkę:



Polecam również RRE, w sumie zawsze polecam RRE, Magnus Motorsport i DSM Tuners (gdzie to ostatnie już rzadziej bo coraz więcej tam spamu jak na mekp :P )

http://www.roadraceengine...lywheeltech.htm
na samym dole strony również opisują ten problem


warto się zapoznać z linkami i zdjęciami z tego tematu, niż w nieskończoność obwiniać swojego biednego mechanika, że zepsuł wam kolejne sprzęgło :)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
Ostatnio zmieniony przez Trzcina 2013-10-26, 19:22, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-17, 11:46   

No a ja przed wczoraj musiałem zdejmować skrzynię po raz kolejny. W wyniku w/w problemu w miejscu gdzie jest przykręcony wysprzęglik do bloku- owy kawałek bloku urwał się pod naporem siły :P Wg. zaleceń GOLDASA na pw. i informacji jak to w PXS rozwiązywali ten problem- tak też zrobiłem. Przyspawałem oderwany-żeliwny element i sprzęgło hula jak ta lala... :P niestety odzywa się łożysko wew.skrzyni :P
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Piotrekmm 
KLUBOWICZ


Pomógł: 35 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 1531
Skąd: Mogielnica
Wysłany: 2012-09-18, 18:47   

GOLDI napisał/a:
w skróconej wersji dla leniwych : trzeba dać podkładkę:

powinieneś w tym miejscu dodać ze co najwyzej JEDNĄ podkładkę :protest: Blackowi jak wymieniali sprzegło w (tu niech sam powie gdzie jak bedzie chciał) włożyli trzy sztuki i to mega grube, łącznie miały 8mm!!!!!!!!! :wow2: przez co:
1. sprzęgło pracowało niemal cały czas i wystarczyło na ok 5tys km
2. gdy tarcza skończyła swój zywot, łapa/łyżka zaczęła trzeć o docisk :protest:
_________________

 
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-19, 07:37   

Piotrekmm napisał/a:
powinieneś w tym miejscu dodać ze co najwyzej JEDNĄ podkładkę
Zastanawiałem się nad ich ilością. Pozostałem na jednej- grubości 1,5mm i jest perfekcyjnie :) A już miałem wkładać sztuk 2 :P Jednak przypomniała mi się rozmowa z GOLDIM, że wkładali w PXS 1 sztukę i tak też zrobiłem. Po co jajko ma być mądrzejsze od kury :jezyk:

[ Dodano: 2012-09-19, 08:45 ]
A tak się u mnie skończyło:
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2012-09-19, 07:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
djchudy 
zielenina


Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 15
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-07-24, 22:43   

Witam. A moze ktos mi powiedziec gdzie mozna kupic taka lyzke orginal albo zamiennik i jakie kwoty wchodza w gre? Bo umnie sie ona wlasnie wyrobila i zaduzo luzu ma.
_________________

 
 
kazber 
mniejsza zielenina



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 225
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-07-25, 08:55   

ja swoją znalazłem na szrocie, wziąłem tylko starą na wzór i szukałem w skrzyniach od Galanta
_________________

 
 
 
ronino 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 224
Skąd: Wwa
Wysłany: 2013-07-25, 12:56   

djchudy napisał/a:
Witam. A moze ktos mi powiedziec gdzie mozna kupic taka lyzke orginal albo zamiennik i jakie kwoty wchodza w gre? Bo umnie sie ona wlasnie wyrobila i zaduzo luzu ma.


jesli w GSX jest taka sama jak w GS to moge Ci sprzedac bo mam jedną
 
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-03-27, 20:52   

Odświeżę temat.
Ja dzisiaj zdiagnozowałem uszkodzenie pedału sprzęgła. Wciskam trochę, jest delikatny opór, pręt od pompy sprzęgła ruszy sie 2mm, później pedał wpada do połowy, pompa oczywiście nie pracuje i dopiero po wciśnięciu do podłogi rusza się pompka sprzęgła. całkiem wesoło się to wyciąga z tego co widziałem... :wtf:
Zobaczymy, czy się uda zespawać. Jeśli nie, może jakiś dobry człowiek będzie miał na sprzedaż.

Dzięki GOLDI za artykuł. :ok:

[ Dodano: 2017-04-03, 21:58 ]
Pedał sprzęgła naprawiony. Okazało się, że na wałku, który przenosi ruch na taki popychacz zrobiony z płaskownika, który z kolei porusza tłokiem pompy sprzęgła zrobił się luz. A właściwie luz zrobił się w miejscu spasowania owego "ucha - popychacza" (jak to nazwać?) z wałkiem. Bardzo mały luz. Zaledwie milimetr, może dwa, ale poskutkowało to luzem na samym pedale ok 2 - 3 cm, co już było całkiem sporo i ciężko było wrzucać biegi...
Na zagranicznym forum ktoś napisał, że spawanie nie pomaga. Otóż pomaga, ale trzeba w odpowiedniej pozycji zespawać ucho do wałka.
Trzeba ustawić pedał w pozycji zero, czyli jak najmocniej cofnięty do góry, a ucho na wałku w stronę przeciwną.
Ot cała filozofia.
Pozdrwaiam!

[img][/img]


[img][/img]

[img][/img]
_________________
GST 1991
Ostatnio zmieniony przez kawior1gturbo 2017-04-03, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kruk42 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 238
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2017-04-05, 09:05   

Kawior tu już raczej żadnego luzu nie będzie :ok: musi działać :lol2:
_________________
Kruk42
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-04-06, 20:10   

kruk42 napisał/a:
Kawior tu już raczej żadnego luzu nie będzie musi działać


I działa. Najważniejsze ustawienie pedału w stosunku do dzwigni. Jak źle zespawasz to :ass:
I wtedy całe mnóstwo roboty od nowa. :wtf:
_________________
GST 1991
 
 
kruk42 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 238
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2017-04-06, 20:50   

Powiem szczerze że myślałem już czy Ci swoich rezerw nie oddać bo to jednak jedynka :jezyk: stać nie może :lol2: super że już :ok: , a przy okazji sam się czegoś nauczyłem :ok:
_________________
Kruk42
 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2017-04-07, 11:54   

Ja to jak kiedyś patrzyłem to była tam regulacja, za mocno nie mogłem przykręcić bo sprzęgło zaraz się ślizgalo, mówię o 2g
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-04-07, 22:23   

Conqeror napisał/a:
Ja to jak kiedyś patrzyłem to była tam regulacja, za mocno nie mogłem przykręcić bo sprzęgło zaraz się ślizgalo, mówię o 2g


w 2g nie było takich kombinacji z pedałami. Regulacja jest, ale na samej pompie.

kruk42 napisał/a:
Powiem szczerze że myślałem już czy Ci swoich rezerw nie oddać bo to jednak jedynka stać nie może super że już , a przy okazji sam się czegoś nauczyłem


No dzięki :) Na szczęście nie trzeba było. Czasami lepiej naprawić, bo nie wiadomo, czy zaraz kupiona używka się nie zepsuje.

Moje GST niedługo leci do blacharza :)
_________________
GST 1991
 
 
kruk42 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 238
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2017-04-08, 05:05   

Mam nadzieję że będę miał okazję je zobaczyć kiedyś na żywo :dance: jak widać stare powiedzenie się sprawdza - polak potrafi :ok:
_________________
Kruk42
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15