Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka charakterystyka termistora w przep?ywomierzu 4G63?
Autor Wiadomość
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-02-22, 12:42   Jaka charakterystyka termistora w przep?ywomierzu 4G63?

Jak w temacie. Upar?em sie na tego sku*wysyna i go wymienie bo wiem ,?e przez tego dziada auto mi szaleje na benzynie. Niestety w manualach nie znalaz?em nic o nim ,jedynie jak go sprawdzi?...Poratuje kto?? ;(

PS. Jakby kto? nie wiedzia? to termistor=czujnik temperatury powietrza :jezyk:
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-22, 13:21   

A co z ta temperatura? Jaka masz teraz na wskazniku? Czy to sie odnosi do kiepskiego spalania czy jak? Co jest z tym twoim przeplywomierzem bo moze jakis post przegapilem :P

A co do sprawdzenia to zobacz miernikiem... sprawdz sygnal wychadzacy i opornosci to da ci poglad co i jak. Jesli masz manuala to powinienes tam znalezc wartosci jakie powinny byc i tyle.
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-02-22, 13:58   

Oporno?ci by?y sprawdzane i w?asnie co? jest nie halo z tym ma?ym ustrojstwem...Objawy mam takie ,?e jak jade na benzynie to szarpie mi autem ,mam dziuuuuure w przyspieszeniu ,og?lnie zachowuje sie czasem jakby? przep?ywke od?aczy?. Z tego co wydedukowali?my z mitutoyo to prawdopodobnie ten czujnik wykrywa w?asnie ze jest niska temp. i zalewa go paliwem (stan ?wiec te? na to by wskazywa? raczej). Zanim zrobi?em ECU (przelutowane kondensatory) to mi?em b??dy w?asnie od tego czujnika i od czujnika ci?nienia powietrza w przep?ywce. Po naprawie b??dy znikn??y ,pomimo paru zabieg?w (wymianie ?wiec i kabli) i r?znych diagnozach ,jestem ca?y czas przekonany ?e to ?cierwo szwankuje. A jak to nie on to nie wiem... :roll:
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-22, 14:07   

Czy to sie zdarza tylko w okreslonym zakresie obrotow czy calkowicie nie zaleznie? Z drugiej strony jesli mialbys z nim prawdziwy trzask to po wymienie ECU i zrobieniu jak nalezy oczekiwalbym ze SES bedzie sie palic ale skoro nic nie mowisz o bledach to znaczy ze jest oki.

Czy po zmianie swiec i kabli porawilo sie czy jest dokladnie tak samo. Co jeszcze robiles z samochodem? Jezeli sie krztusi tylko w momencie przycisniecia pedalu gazu to szukalbym wyciekow powietrza.

Sprawdz czy na wolnych obrotach w danym zakresie tez tak sie dzieje. Sprawdz rowniez czy po ruszeniu przepustnicy (na parkingu, pod maska) czuc ze silnik sie krztusi? Jesli silnik dostaje wieksza ilosc niezmiezonego powietrza bedzie dodawal wiecej paliwa i odwrotnie. Wszystko to regulowane przez sonde wiec reakcje masz niemal natychmiastowa. Moze albo zalewac albo sie krztusic.
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-02-22, 15:22   

allias napisał/a:
Czy to sie zdarza tylko w okreslonym zakresie obrotow czy calkowicie nie zaleznie?

Hmm raczej niezale?nie ,kr?ce go narazie tylko do 2500rpm przez balans (rozrz?d wymieniam w tym tyg).
allias napisał/a:
Z drugiej strony jesli mialbys z nim prawdziwy trzask to po wymienie ECU i zrobieniu jak nalezy oczekiwalbym ze SES bedzie sie palic ale skoro nic nie mowisz o bledach to znaczy ze jest oki.

Nic sie nie pali ,nawet dla pewnosci sprawdza?em diod? i nic ,cisza. No jedyne CE wywala jak przerzuce na gaz ,ale to od z?ego emulatora bo poprostu nie oszukuje komputera ?e wtryski nie dzia?aj?.
allias napisał/a:
Czy po zmianie swiec i kabli porawilo sie czy jest dokladnie tak samo. Co jeszcze robiles z samochodem?

Poprawi?o si? ,na gazie nie ma takich szale?stw ,ale na benzynie nadal mam takie r?zne krzaczki (przed wymian? kabli i ?wiec mia?em po 2-3 detonacje gazu dziennie w dolocie ,z czego jedna by?a tak duza ze zrzuci?o dolot z miksera...) Og?lnie przy silniku pr?cz w/w rzeczy nie robi?em nic duzego bo powymienia?em filtry wszelakie i p?yny ,kupi?em nowy aku i to by by?o chyba na tyle.
allias napisał/a:
Jezeli sie krztusi tylko w momencie przycisniecia pedalu gazu to szukalbym wyciekow powietrza.

dolot sprawdza?em kilka razy i nic nie zaobserwowa?em. Aczkolwiek mam klapke antystrza?ow? wbudowan? w ?rodek dolotu (rozci?ty dolot i tam wmontowana klapka). Og?lnie to mam zamys?y ?eby j? wywali? bo od wymiany kabli ani razu mi nie strzeli? na gazie.
allias napisał/a:
Sprawdz czy na wolnych obrotach w danym zakresie tez tak sie dzieje. Sprawdz rowniez czy po ruszeniu przepustnicy (na parkingu, pod maska) czuc ze silnik sie krztusi?

Te? tak si? dzieje cho? nie zawsze. Np. odpale go i wcisne peda? to reakcja jest z takim jakby lekkim op??nieniem czasami. Kiedy? mia?em tez tak? przypad?os? ,?e podjezdzam na skrzyzowanie (oczywiscie wczesniej mia?em r??norakie szarpania) i na luzie auto chodzi?o mi jakby na 3 gary/by?o zalewane. Ostatnimi czasy te? mia?em podobnie bo po wyjezdzie przed brame na wolnych obrotach tez jakby hmmm nie pali? na kt?rys gar/by? zalewany. P??niej by?o ok.
allias napisał/a:
Wszystko to regulowane przez sonde wiec reakcje masz niemal natychmiastowa. Moze albo zalewac albo sie krztusic.

S?dzi ,?e to mo?e by? wina sondy? Jak by?em na przegl?dzie to powiedzieli mi ze dzia?a prawid?owo (nie wiem jakim cudem to sprawdzili) ,ale nie pamietam jakie mia?em odczyty na Palmie (wydaje mi sie ze by?y dobre ,ale sprawdze dla pewo?ci)

Og?lnie zala?em go nawet vpowerem racing kiedy? z my?l? ,?e mo?e cos sie przeczysci i mu przejdzie ,jednak bez skutku. Cho? nie sprawdza?em jeszcze opornosci wtrysk?w ,mo?e to ich wina? :?
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-22, 15:33   

Wtryski moglyby powodowac takie traski ale wtedy bedziesz to mial rowniez na wolnych obrotach jako ze parametry na wolnych obrotach tez sie zmieniaja. Masz rozne przeplyw powietrza i dziala oki skoro wolne trzyma rowno... wiec dawkuje calkiem oki niezaleznie od przeplywu powietrza.

To w momencie wcisniecia gazu pojawia sie problem... proponuje sprobowac (bo nie wiadomo jaki bedzie obrot spraw) uszczelnic klapke do gazu i przez jakis czas pojezdzij tylko na benzynie. Mam wrazenie ze niewielki wyciek na klapce moze w jakis sposob wplywac na prace kiedy przyciskasz na gaz.

Nie znam sie na instalacjach gazowych ale mam wrazenie ze moze miec to jakis wplyw. Eclipse jest dosc czuly ze swoim ECU na nawet male wachania. Moze w jakis sposob kiedy wciskasz gaz to zmiana cisnienia w ukladzie powodujac uplyw/doplyw powietrza co zmienia mieszanke.... tutaj tylko glosno mysle...

Druga sprawa to wez miernik chyba ze masz mozliwosc log`u na palmiei zobacz jak to wyglada na sondach. Jesli to jest w jakims porecznym formacie przeslij mi calego scana na mojego maila... zobacze, moze cos znajde.
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-02-22, 16:22   

Ok ,p?jde zaraz do kumpla po miernik i zobacze te wtryski i tak. A pod lambde to gdzie i jak sie "pod??czy?" miernikiem? Bo mam skopanego palma i podczas zgrywania log?w wiesza si? :/
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-22, 16:28   

Nie wiem jak jest w 1G ale jedna para przewodow (jesli sa 2 :P ) daje odczyt napiecia czyli odzczytu w Voltach pomiedzy 0.1 a 0.9 V a drugi odczyt grzalki. Jak dobrze pamietam grzalka bedzie miala dwa czarne przewody (ale nie dam glowy) i w zaleznosci od modelu bedzie miala opornosc gdzies miedzy 4-15 ohm. Chyba ze w 1G jest inaczej... za malo siedzialem w 1G.

Jesli masz manuala to tam powinno byc podane co i ile...
 
 
Addamcio
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-25, 10:02   

szakal sam sobie odpowiedziales na pytanie 2-3 detonacje gazu w 1g przeplywka przezyje 2-3 strzaly w ogole i umiera uwalona masz przeplywke pozycz od kogos podepnij bedziesz wszystko wiedzial :ok:
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-02-25, 18:21   

Mam bum klapke ca?y czas wiec teoretycznie nie powinno nic jej by? :P Tymbardziej ze na benzynie tak tylko chodzi. Zacz??em podejrzewac jeszcze wtryski ,zobacze co mi wyjdzie z pomiar?w...
 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-25, 20:56   

Na st?we ten czujnik temperatury jest nie taki jak powienien. Por?wnywali?my Szakalowy i m?j i Szakalowy ma charakterystyk? jakby dwa razy bardziej nachylon? czyli jak m?j w temp gara?owej pokazywa? okolo 2kilo Ohmy to jego pokazywa? 4kiloOhmy. Im temperatura ni?sza tym wi?ksze r?znice i wi?ksze zalewanie paliwkiem. Ja kiedys mia?em w drug? stron?: poprzedni wlasciciel wlytowa? r?wnolegle do termistora rezystor 2.4kOhma, mia?em ?rednio o 10% za uboga mieszank?,te? w zimn? pogod? szarpal i ciezko go bylo na obroty wkrecic. Jak sie nie uda dobrac odpowiedniego termistora dla Szakala to spr?bujemy zdj?? charakterystyki z jednego i drugiego i jako? podci?gniemy r?wnoleg?ym opornikiem.

[ Dodano: 2008-02-25, 21:03 ]
Dlaczego teraz nie wywala CE na czujnik temperatury?? No bo czujnik daje sygnaly tylko takie jakby je?dzi? po syberji i nic w tym dziwnego. Kiedy? CE wyskoczylo bo czujniki popadaly i ktos wlutowa? co znalaz? a ze nie wiedzial czego szuka? to wlutowal co wlutowal.
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2008-02-25, 21:14   

allias o ile pamietam ta szaki juz od jakiegos czasu walczy z t? przep?ywka -
ja te? bed? obstawia? jej uszkodzenie lub co? w niej
ja jak mia?em walni?t? przep?ywk? to mia?em objaw taki ?e na wolnych chodzi? normalnie a po dodani gazu jakby przymula? i delikatnie przerywa? ale mocy nie by?o dopiero pojawia?a sie po 3ty? /obr
przys?oni?em lekko ten otw?r w przep?ywce kt?ry nie przechodzi przez te sensorki i od razu silnik chodzi? lepiej
kupi?em inn? i problem znik?
a na gazie chodzi? normalnie

mitutojo a pr?bowa?e? mu prze?ozy? swoj?
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-25, 21:28   

Sam prze?o?y? i m?wi? ?e git ale akurat do?c cieplo by?o i g?owy nie mo?na by?o na pieniek po?o?y
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2008-02-25, 21:38   

mam jedn? uszkodzona przep?ywk? jak potrzebujesz jak?? cze?? kt?ra moze byc dobra to m?g?bym ci wys?a
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-02-25, 22:00   

mitutoyo, pope?ni?em pewien b??d jak podmienili?my przep?ywki ,mianowicie za ma?o na benzynie sie przejecha?em. Nic to :)
Coodo, jak nie znajdziemy termistora to mo?esz szykowa? to ustrojstwo o ile masz sprawne :P
 
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-02-27, 20:05   

No i niestety mam zagwostke co dalej. Po dzisiejszej udanej wymianie rozrz?du ,wymienili?my jeszcze raz przep?ywki z mitutoyo. Niestety ,m?j na benzynie nadal ma hopki a mitutoyowe auto na mojej przep?ywce ?miga?o az mi?o wi?c to nie to. Wyj?li?my r?wnie? listwe wtryskow? i kr?cili?my rozrusznikiem ,wtryski ?adnie "psiuka?y" i dawa?y na ko?cach ma?e chmurki cho? my?la?em ?e wtryski odrazu maj? dawa? chmurki ,ale pono? to te? jest dobrze. Uk?ad zap?onowy odpada bo na gazie jest ok CHOCIA? musze jeszcze wyregulowa? zap?on. Jezeli po regulacji zap?onu b?dzie tak dalej no to ja ju? nie wiem co mo?e by?...
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-27, 20:09   

Jeszcze jeden drobiazg.... jaka masz szczeline na swiecach? Mowiles ze wymieniales swiece i kable a pytanie czy w tym samym czasie ustawiales szczeline na swiecach? Ja rozumiem ze to sie dzieje tylko na benzynie ale jakby nie patrzec charakterystyka gazu jest inna niz benzyny...

Jesli ustawisz zaplon i bedzie ci trzaski robic to sproboj ustawic szczeline na mniejsza i zobaczyc czy to cos zmieni.
Ostatnio zmieniony przez allias 2008-02-27, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-02-27, 20:28   

swiece mam NGK BPR7ES ,niby powinny by? 6 ,ale japaneze powiedzia? zebym zak?ada? 7 (wczesniej my?la?em ze 7 s? do turbo a 6 do N/A). Wcze?niej mia?em jakie? Denso... Albo sko?uje od kogo? stare 6 i podmienie.
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-27, 20:39   

Jesli masz 7 to teraz pytanie jaka masz szpare? Mam nadzieje ze je sprawdzales przed zalozeniem. Kiedys u kolesia wlozylismy NGK ktore podobno "fabrycznie ustawione" i silnik chodzil jak czolg. Wyciagnelismy i ustawilismy szczeliny od nowa... hmmm jakby to powiedziec. Silnik troche inaczej chodzil :P

Jak dobrze pamietam to NA powinno miec 0.039-0.043 i w zaleznosci jak masz zmniejsz szczeline na minimum.
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-02-27, 20:48   

allias napisał/a:
Jak dobrze pamietam to NA powinno miec 0.039-0.043 i w zaleznosci jak masz zmniejsz szczeline na minimum.

yyy ,no to musze dorwa? jaki? profi szczelinomierz i sie pobawi?. Szczerze powiedziawszy nie wiem jakie s? seryjne 7 ,znaczy co? tam s?ysza?em ale nie powiem bo to chyba napewno farmazon jest...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12