Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawory
Autor Wiadomość
Danuś 
KLUBOWICZ

Wiek: 43
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 73
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-02-24, 15:36   Zawory

witam wszystkich
od jakiego? czasu s?ychac jak gdyby stuka?y zawory,nie jest to jednak ca?y czas pojawia sie nagle i tak samo znika,czy mo?e to mie? wp?yw na os?abienie auta, co trzeba zrobic i jaki mo?e by? tego koszt.
drugi problem kt?ry mnie dobija to, jad?c samochodem i puszcze go na luz obroty wskakuja na oko?o 2 ty?. kiedy stane ca?kiem obroty powoli ustawiaj? si? tak ja maj? by? najdziwniejsze jest to ze jak silnik osiagnie swoj? temp. i wska?nik od temp. jest na po?owie kontrolki to moge da? na luz i nie ma zadnych problem?w z obrotami odrazu sa takie jak maj? by? co mo?e by? przyczyn??, dolot jest sprawdzony i jest szczelny a sto?ek chyba nic do tego nie ma, uk?ad dolotowy jest oryginalny
eclipse 2g gs 99r.
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-04-14, 16:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-24, 15:42   

jaki silnik ? 420a czy 4g63?

podejrzewam ze 4g63 skoro slyszysz stuki, a te stuki to nic innego jak popychacze zaworowe... moze sprobowac przejsc na olej valvoline max life... jak sie nie uspokoii to masz popychacze do wymiany...
 
 
Danuś 
KLUBOWICZ

Wiek: 43
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 73
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-02-24, 15:45   

tak to 4g63 obecnie mam olej elf syntetyczny jaki mo?e by? koszt naprawy z cz?sciami
 
 
 
Sebter 
zielenina



Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 88
Skąd: Olecko
Wysłany: 2008-02-24, 21:33   

Danu? napisał/a:
tak to 4g63 obecnie mam olej elf syntetyczny jaki mo?e by? koszt naprawy z cz?sciami



oj nie lej Elfa do Japnskiego samochodu ;D Elf jest dobry do samochodow robionych przez zabojadow ;PPP


a tka na powaznie to komplet dobrych popychaczy u Kiepucziego to chyba 500 zl i masz pewnosc na dlugo ... ale dokladnie ci nie powiem bo juz nie pamietam, byla kiedys o tym gadka na forum, a jak nie poszukasz to pogadaj z Kiepuczim ...
 
 
 
SKONA 
KLUBOWICZ


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 75
Skąd: NYSA
Wysłany: 2008-02-25, 22:11   

ja jak zapale z rana auto to tez stukaj? tak cichutko przygazuje tak na 2.500 3000 obrot?w ci?nienie oleju p?jdzie do g?ry przestaj? stuka? i jest spok?j ale jak postoi troche na luzie tak z 5 minut na nagrzanym silniku ci?nienie oleju spada nisko i zn?w zaczyna powoli byc s?ychac stuku stuku a z obrotami mam podobnie ale tylko jak jade d?u?sz? trase np 100 kilometr?w i pare razy po drodze dam po garach.. to jak zajade na miejsce to tez co? takiego z obrotami sie dzieje albo tak sie ko?ysaj? od 1500 do 2000 ale ja mam walnient? pompe paliwa to mo?e przez to i ju? nie daje rady tak samo jak dam ostro gazu do 5000 jak jade wbije luz i czasami zdarza sie ?e ga?nie
_________________
GST power :-)
 
 
 
Slavex 
mniejsza zielenina



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 173
Skąd: Wroc?aw / Wolsztyn
Wysłany: 2008-09-01, 20:09   

Czy znalazles rozwiazanie tego problemu?

U mnie jeden zaw?r na wolnych obrotach jakby stuka?. Po za tym jakies 500km temu, jak okragle 200KM gnoi?em autostrad? 150-170 non stop i zjechalem na stacje to obroty mi sie trzymaly na ok 1500, ale jak odpalilem go po zatankowaniu to juz bylo ok. potem byl z tym spokoj przez 200km, pozniej zaczelo sie tak dziac ze czasem w jezdzie po miescie obroty mi wskakiwaly na luzie na 2000 i albo spadaly powoli, albo podjechalem kawalek i problem ustawal.... a teraz caly czas trzymaly sie na ok 2000, a czasami falowaly 1200-2000, ale po chwili znowu trzymaly sie spowrotem na 2000, wkurzylem sie, otworzylem mache, przykrecilem troche t? ?rubk? ko?o krokowego, wyregulowalem sobie na ok 950obr, tak ze jak wlacze klime to nie spada tragicznie.... odpalalem gasilem bylo ok....

Ale czy odpale normalnie samochod rano?

PS. chcialem odpiac zasilanie krokowego, ale nie potrafie, nie chce po?ama? wtyczki

EDIT:
dodam jeszcze ze poprzedni wlasciciel cos mowil o krokowym, ze niby walniety jest, ale moim zdaniem on chodzil dobrze, na zimnym byly delikatnie wyzsze obroty a na cieplym bylo 900
_________________
ZAPRASZAM http://www.eclipse.net.pl...p=122150#122150
Ostatnio zmieniony przez Slavex 2008-09-01, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kajetan.P
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-07, 22:25   

Wtyczk? krokowca musisz ?cisn?? palcami zanim poci?gniesz, co? jak wtyczka od przep?ywomierza.

Jak si? postarasz to i bez demonta?u przepustnicy sprawdzisz oporno??. bo oryginalny krokowiec ma dzielony korpus i stosunkowo ?atwo go wykr?ci?.

heh, teraz doczyta?em, TA ?rubka NIE jest ko?o krokowego ale od czujnika po?o?enia przepustnicy. Jej si? NIE reguluje na oko i bez zwarcia kostki ALDL oraz serwisowej za aku.

pozdro
 
 
Slavex 
mniejsza zielenina



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 173
Skąd: Wroc?aw / Wolsztyn
Wysłany: 2008-09-08, 21:12   

Kajetan.P napisał/a:
Wtyczk? krokowca musisz ?cisn?? palcami zanim poci?gniesz, co? jak wtyczka od przep?ywomierza.

Z tym juz sobie poradzilem, przeczytalem gdzies ze taki drucik trzeba wyjac przed wyciagnieciem wtyczki... wyjalem drucik i sie udalo... niestety spadl mi i musialem wymyslec zast?pcze rozwiazanie.


Kajetan.P napisał/a:
Jak si? postarasz to i bez demonta?u przepustnicy sprawdzisz oporno??. bo oryginalny krokowiec ma dzielony korpus i stosunkowo ?atwo go wykr?ci?.

heh, teraz doczyta?em, TA ?rubka NIE jest ko?o krokowego ale od czujnika po?o?enia przepustnicy. Jej si? NIE reguluje na oko i bez zwarcia kostki ALDL oraz serwisowej za aku.


Tego to juz nie zrozumialem, jestem laikiem, mi trzeba jak dziecku wytlumaczyc.

PS.
Aha no i moje obawy ze nie odpali rano byly bez podstawne, odpala odrazu bez problemu, krokowiec reguluje dobrze obroty na zimnym, na cieplym ostatnio tez nie zauwazylem zadnych anomalii. Jedynie co to na wolnych obrotach widac taka delikatn? niespokojn? prace silnika, tzn obroty skacz? w amplitudzie ok 30 obr/min.
Ale silnik ma juz podobno 200kkm, to moze to normalne.
_________________
ZAPRASZAM http://www.eclipse.net.pl...p=122150#122150
 
 
 
Diabel 
wyjadacz



Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 918
Skąd: Krakow ;)
Wysłany: 2008-09-08, 22:28   

nic nie zrobisz to normalne w 4g63 przynajmniej w moim ,jesli dobrze mysle jesli samochod stoi olej wycieka z popychaczy ,przy ponownym zapaleniu trwa moment zanim znowu sie napelnia olejem :P jak jest inaczej to niech mnie ktos poprawi w 420a ten problem nie wystepuje chyba nie wiem dlaczego :>
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-08, 22:30   

Diabel napisał/a:
w 420a ten problem nie wystepuje chyba nie wiem dlaczego
teoretycznie nie :) ale slyszalem raz stukajacy popcyhacz w 420a :D masakra :D ale to bylo dawno i nieprawda i nie w moim :P
 
 
Diabel 
wyjadacz



Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 918
Skąd: Krakow ;)
Wysłany: 2008-09-08, 22:41   

zawory w 420a sa nieco krotsze niz w 4g63 moze to jest powod dla ktorego nie stukaja
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-08, 22:46   

Diabel napisał/a:
zawory w 420a sa nieco krotsze niz w 4g63 moze to jest powod dla ktorego nie stukaja
cala glowica w 420a wyglada jak z fiata uno :( zeby tu cokolwiek polepszyc to trzeba wsyzstko rzowiercic
 
 
Diabel 
wyjadacz



Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 918
Skąd: Krakow ;)
Wysłany: 2008-09-08, 22:50   

GOLDI, nie mam doswiadczenie z 420a wiem co widzialem ;P i zawory sa krotsze ,glowicy nie widziec na oczy :P bo 420a jest brzydkie :jezyk:
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-08, 23:01   

Diabel napisał/a:
bo 420a jest brzydkie
:wtf:
 
 
conti
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-14, 09:49   

Ja swego czasy te? mia?em takie wra?enie, ?e popychacze mi padaj?. Niby odg?osy ko?o klawiatury. Okaza?o si?, ?e w ko?cu obr?ci?a mi si? panewka na pierwszym cylindrze. Jak nie daje ci?nienia oleju na g?r? to znaczy, ?e na dole si? co? dzieje.
Danu?, a jakim olejem by? zalany przed wlaniem tego elf'a? Bo mo?e tu le?y r?wnie? przyczyna, z tym ?e proces destrukcyjny ju? si? rozpocz?? i raczej go si? nie powstrzyma.
 
 
Malutki010 
KLUBOWICZ
G2 GS&T


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 473
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 2015-06-09, 19:44   

dołączam się do tematu.. jaka moc wytrzymają zawory seryjne od 4G63 ???
bo nie wiem czy kopić nówki SuperTech
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=10943
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-09, 22:09   

Myślę, ze sporo. Dmuchaja i 2bary na seryjnej głowie a jak to sie przenosi na ilość KM i Nm... tu już dużą rolę odgrywa osprzęt silnika i wiele innych czynników. Jak iśc w zawory to już najlepiej z podtoczeniami. Do tego nowe prowadnice i gniazda :)
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-06-10, 00:15   

jak isc w zawory to w wieksze ;) ale to juz potrzeba obrobki glowicy, nie przejmuj sie zaworami... sa ok.
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-10, 09:59   

Jak masz zamiar robić obróbkę głowicy to może warto sie pokusić o szlif zaworów i gniazd na 1 lub 2 kąty ?
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2015-06-10, 10:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Eolavide 
KLUBOWICZ

Wiek: 35
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 31
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 2015-06-10, 18:27   

Również jestem ciekaw ile seryjna głowica 4G63 wytrzyma mocy. Tak mniej więcej ile KM można dołożyć do tych 150KM. Na Topendpower jest wzmianka że wymiana na twardsze jest już elementem koniecznym przy podnoszeniu mocy. Wiem że, jest to w jakimś sensie chwyt żeby przyciągnąć klientów. Ale do sedna ile?

,,Sprężynki zaworowe i talerzyki są na pewnym etapie modyfikacji koniecznym elementem do wymiany. Wzmocnione przez Brian Crower zestawy charakteryzują się wysoką wytrzymałością i wydajnością. Pozwalają silnikowi osiągnąć wyższe obroty przez szybsze i stabilniejsze utrzymanie zaworu w ruchu co przekłada się na większą moc i gwarantują stabilniejsza pracę jednostki i lepszą sprężystość zaworów w wyższym zakresie obrotów,,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15