GSX taki jak powinnien być |
Autor |
Wiadomość |
ronino
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 224 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2013-02-26, 22:51 GSX taki jak powinnien być
|
|
|
witajcie
na zachętę wrzucę fotkę z próby przed dotarciem (20psi)
opis niebawem jak będzie ostateczny wynik, bo projekt na finiszu - możemy pokusić się o wróżenie z nagrodą ile wyjdzie
postaram się rzeczowo wszystko opisać - bo doświadczenia przy budowie czegoś takiego mogę być innym pomocne i nie będą musieli spędzać godzin na dsmtuners
na początek jednak podziękowania - bardzo duże dla Goldiego i Briana!
no i jeszcze należą się całemu teamowi Promotor!!!
OPIS
rady
- jak robisz auto - załóż budżet i moc - wybór jest prosty do 350km i powyżej
- apetyt rośnie w miarę kupowania części - niestety
- nie rób na raty rób kompleksowo - warsztat nie będzie Ci chciał grzebać auta już częściowo grzebniętego
- nie spiesz się - u mnie 5 lat - tak tyle trwało gromadzenie części kupowanych po dobrych cenach - plus oszczędzanie min 500 zł co miesiąc na furę
- kupowanie używanych części z dobrych projektów nie jest złe - szczególnie z dsmtuners - np.: głowica z 1 g 720km okazała sie rewelacją a robił ją warsztat CHGW
- każdy zakup rozważ 3 razy
- wybierz warsztat - wg mnie jest w PL jeden co zna sie na 4g63 od Eclipse (jest kilka jeszcze od 4g63 z EVO ale to inne dłubanie)
- ustal z warsztatem listę części na jakich robisz projekt (dokładną) lub zakup wszystkie w warsztacie
- zamów kolejkę w warsztacie min 8 miesięcy wcześniej
- uwierz chłopakom - w końcu to ich pracą i znają się na tym lepiej niż Ty
- zaufaj im i nie bądź sknerą - jak wyjdzie dodatkowa realna praca z Twojej winy to zapłać
- na 100% będą niespodzianki np.: kto przypuszcza ze pasek który kupicie z USA i zapłacicie cło i inne opłaty, a okaże się paskiem do supry - zwrócić można, ale to czas i kasa, bo warsztat właśnie wszystko rozkręcił i chciał nowy pasek zakładać!
części:
wyboldowałem te bardzo wazne dla projektu
silnik
- Kute tłoki Wiseco Pistons 8,5:1 (0,2”) pierwsze serie produkcyjne (zdecydowanie lepsza jakość) (na pierwszy szlif 85,5)
- Kute korbowody Manley I-Beam
- Kuty wał korbowodowy Manley 88mm
- ACL Duraglide panewki główne i korbodowe
- Pompa oleju ORYGINAŁ 7bolt
- Głowica full porting, + 1mm oversize + podwójne tytanowe sprężynki i tależyki "Head Specs: Stage IV Race Head, 5 Angle Valve Job, Race Port, Polish the combustion chambers
Ferrea 6000 Series Valves (1mm Over) Coated by Calico, Ferrea Dual Spring Kit, Ferrea Copper Exhaust & Intake Valve Guides Ferrea Exhaust & Intake Valve Seals, Ferrea Valve Locks Balance shafts eliminated, 3g lifters"
- Uszczelka głowicy HKS 1,6mm
- Śruby głowicy ARP L19
- Wałki HKS 272/264 – za rok chętnie sprzedam bo chce 2x272 - mój idealny na turbo 16,18,20 - jak ktoś chce nich pyta
- Regulowane kółka rozrządu SKUNK2
- Kewlarowy pasek rozrządu GATES (bo HKS okazał sie do supry - ale mam juz wymieniony na właściwy i mam teraz zapasowy lub sprzedam jak ktoś chce)
- Szpilki podpór wału ARP2000
- Chłodnica oleju Setrab Oil Cooler - Series 1, 25 row, M22 Ports
- Komplet uszczelek na cały silnik TopLine
- Koło dwupasowe Fluidampr
Układ chłodzenia:
- Wydajniejsza aluminiowa chłodnica C&R (firma robi chłodnice dla NASCAR-a ) + slim fan + catch can
Układ dolotowy:
- dolot dedykowany strugany
- filtr w trakcie wyboru
- Kolektor ssący 1G (ten większy)
- Przepustnica z EVO 8 - rozwiercona (nie wiem do ilu pewnie około 68-70mm) - śruby montażowe pasują bolt-on
- Orurowanie 2,75"-3” ze stali nierdzewnej i FMIC AGP Turbochargers SPEARCO oraz zawór Tial
TURBO i Układ wydechowy:
- FP3052 + Tial 44mm + O2 housing + przewody
- Kolektor wydechowy DNP
- Downpipe 3" i CatBack 3" – APEXI N1
Elektronika i Paliwo
- Szyna paliwowa AEM
- Wtryskiwacze RC Engineering 1000cc
- Regulator ciśnienia paliwa Aeromotive,
- Pompa Aeromotive 340 Stealth
- AEM EMS series 1
- AEM UEGO WIDEBAND z 5bar map
- Wzmacniacz iskry MSD Ignition
- wskaźniki STRI DSD
Układ napędowy:
- koło zamachowe - seria - przy dużych mocach podobno lepsze niż lekkie
- sprzęgło ACT MB1-XTSS
- skrzynia - wzmocniona CHGW z sheepa ze zespawanym centralnym dyfrem
Zawieszenie:
- TEIN FLEX + EDFC
- Rozpórki Stillen
Hamulce:
- Brembo EVO 8 przód
- 3000GT VR4 tył |
Ostatnio zmieniony przez ronino 2013-02-28, 14:08, w całości zmieniany 6 razy |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-02-26, 23:14
|
|
|
Moje zdanie znasz Gratulacje samochodu i wytrwałości w komponowaniu podzespołów skromnie cieszę się, że mogłem posłużyć drobną radą w kilku kwestiach |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2013-02-27, 00:08
|
|
|
Gratki cieszę się z tego wykresu jak ze swojego |
|
|
|
|
ronino
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 224 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2013-02-27, 00:09
|
|
|
Brian napisał/a: | Gratki cieszę się z tego wykresu jak ze swojego |
a to nawet nie jest podstawowa 2 mapa |
|
|
|
|
cliper2g-gsx
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 180 Skąd: Rewal
|
Wysłany: 2013-02-27, 01:39
|
|
|
a to twoj ronino cliper a my z wrooblem ogladalismy i sie smialismy ze wrooblowy clon z wygladu a to twoja zabawka no spoko spoko fajne autko standardowo 400hp czy cos wyzej celujesz |
_________________ Patryk |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-27, 09:11
|
|
|
ronino, gratuluje auta
oby docelowo wypluł tyle ile planowałeś, albo i więcej |
_________________ http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
|
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2013-02-27, 09:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kolo
KLUBOWICZ
Pomógł: 29 razy Wiek: 40 Dołączył: 27 Lut 2008 Posty: 292 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: 2013-02-27, 09:14
|
|
|
|
|
|
|
|
MX-3 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-27, 09:15
|
|
|
ronino napisał/a: | innym pomocne i nie będą musieli spędzać godzin na dsmtuners |
Jestem za
Gratuluje projektu, twój filmik oglądałem z 10 razy pięknie czerwienieje |
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2013-02-27, 09:28
|
|
|
rewelacja |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
|
|
|
|
mysza
KLUBOWICZ KING OF CIDER
Pomógł: 51 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1793 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-02-27, 09:57
|
|
|
kur.... gruba impreza ciekawi mnie jak to lata MX3 jaki filmik? daj linka |
_________________ BMW 7 E65
Hyundai i10
2G GST 314 KM 440NM - sprzedany
BMW E39 150 KM - sprzedana |
Ostatnio zmieniony przez mysza 2013-02-27, 09:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kolo
KLUBOWICZ
Pomógł: 29 razy Wiek: 40 Dołączył: 27 Lut 2008 Posty: 292 Skąd: Wałcz
|
|
|
|
|
mysza
KLUBOWICZ KING OF CIDER
Pomógł: 51 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1793 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-02-27, 10:02
|
|
|
aż mi się monitor topi od temperatury |
_________________ BMW 7 E65
Hyundai i10
2G GST 314 KM 440NM - sprzedany
BMW E39 150 KM - sprzedana |
|
|
|
|
Black
KLUBOWICZ
Pomógł: 11 razy Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 1052 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Bartez
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 67 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: 2013-02-27, 10:21
|
|
|
Ja pierdacze.. ogień!
Czekam na opis |
|
|
|
|
Largo
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 712 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-02-27, 10:27
|
|
|
A to jest normalne, że turbina i kolektor łapią taką temperaturę? Co by się stało, jakby się dostała tam kropla wody?
Mimo to, ukłony w Twoim kierunku |
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2013-02-27, 10:37
|
|
|
Largo napisał/a: | Co by się stało, jakby się dostała tam kropla wody? |
pewnie by wyparowała w try miga |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
|
|
|
|
sliwur
KLUBOWICZ
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Jab?onna/Legionowo
|
Wysłany: 2013-02-27, 11:35
|
|
|
Auto jest mega W jaką moc celujesz? I czy w tym sezonie będzie można zobaczyć gdzieś na 1/4 jak to jedzie? |
_________________ był 2g 420a Soft Turbo
jest EJ20(turbo) |
|
|
|
|
ronino
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 224 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2013-02-27, 13:05
|
|
|
zrobiłem update i zrobię kolejne jak mnie najdzie w pierwszym wpisie zawsze będą
cliper2g-gsx - no w jakieś 50-100 więcej ... ale na kołach - ps masz jeszcze te felgi od EVO plus stabilizatory na sprzedaż? chętnie przygarnę też Stoptech lub AP zaciski na przód fotele ciekawe też wstępnie poszukiwane
auto uliczne (czasami torowe) - 1/4 no nie wiem ... nie myślałem, czy miałbym szanse z innymi [/b] |
Ostatnio zmieniony przez ronino 2013-02-27, 17:29, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2013-02-27, 14:24
|
|
|
Fajnie się zapowiada , teraz wypadałoby wpaść na jakiś spot lub na zlot pojechać |
|
|
|
|
DedE
KLUBOWICZ
Pomógł: 19 razy Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 937 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-27, 17:18
|
|
|
ronino, mega auto tytuł tematu idealnie je opisuje |
_________________
Patrz w Lusterka Motocykle są Wszędzie !
ex Eclipse 2g (do 08.08.11r)
daily : Volvo S80 D5 & Volvo c30 R-resign by Heico Sportiv 212/550
For fun : Volvo c70 T5 313whp & YAMAHA R6 |
Ostatnio zmieniony przez DedE 2013-02-27, 17:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|