Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wszystko o: 1989-1994 (1G) Mitsubishi Eclipse, Eag
Autor Wiadomość
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-07-15, 18:08   Wszystko o: 1989-1994 (1G) Mitsubishi Eclipse, Eag

1990–1994 (1G) Mitsubishi Eclipse, Eagle Talon, and Plymouth Laser


Tablica modeli:





PRODUKCJA 1990–1994

NADWOZIE
3-drzwiowe coupe/targa

NAPĘD silnik z przodu, nap?d na prz?d / nap?d na wszystkie ko?a

SILNIKI 1.8 L 92 hp R4
2.0 L 150KM R4 [4g63]
2.0 L TURBO 200 hp R4 [4g63t]

SKRZYNIA BIEGÓW 5-speed manual
4-speed automatic

DŁUGOŚĆ 172.8 in (4390 mm)

SZEROKOŚĆ 66.7 in (1695 mm)

WYSOKOŚĆ 51.4 in (1305 mm)
GSX: 52 in (1320 mm)

SPALANIE N/A 7,5 trasa do 13 jazda sportowa
TURBO 8-9 trasa do 18-20 jazda sportowa

ZBIORNIK 60 L

MODELE Eagle Talon
Mitsubishi Galant
Plymouth Laser

OGÓLNIE:

Pierwsza generacja modelu ECLIPSE była sprzedawana jako czterocylindrowe coupe segmentu średniego. Cztery kombinacje silnik/napęd były możliwe: najbardziej podstawową wersją był model napędzany na przód z silnikiem o pojemności 1.8l, a modelem z najwyższej półki był Eclipse GSX / Talon TSI AWD wyposażony w stały napęd na cztery koła oraz turbodoładowany silnik o pojemności 2.0l. Pierwsza generacja tych DSM'?w była produkowana od 1992 do 1994.
RODZAJE:

-= ECLIPSE: BAZOWY PRZEDNIO-NAPĘDOWY MODEL WYPOSAŻONY W 92-KONNY SILNIK 1.8L, MIAŁ ON OSIEM ZAWRÓW, PO DWA NA CYLINDER, NOSIŁ OZNACZENIE: SOHC 4G37 engine

-= ECLIPSE GS DOHC: TO SAMO CO BAZOWY MODEL ECLIPSE ALE LEPIEJ WYPOSAŻONY, POSIADAŁ DWULITROWY, NIEDOŁADOWANY SILNIK WYPOSAŻONY W DWA WAŁKI ROZRZĄDU ORAZ SZESNAŚCIE ZAWORÓW, PO CZTERY NA CYLINDER. LEGITYMOWAŁ SIĘ MOCĄ 150 KONI MECHANICZNYCH A JEGO OZNACZENIE 2.0 L 16-valve DOHC 4G63

-= ECLIPSE GS-T: TOPOWY MODEL PRZEDNIO-NAPĘDOWY, WYPOSAŻONY W 180-195 hp* DOŁADOWANY 2.0 L 16-valve DOHC 4G63T SILNIK

-= ECLIPSE GS-X: NAJWYŻSZY MODEL, WYPOSAŻONY W NAPĘD NA CZTERY KOŁA Z DYFERENCJAŁEM O OGRANICZONYM POŚLIZGU. 180-195 hp* DOŁADOWANY 2.0 L 16-valve DOHC 4G63T SILNIK, POSIADAŁ TAKŻE MINIMALNIE RÓNIĄCE SIĘ OSPOILEROWANIE.

* do 1990r. modele z manualną skrzynią biegów miały 190 HP. Po 1991r modele z manualną skrzynią biegów miały 195 HP. Natomiast wszystkie modele z automatyczna skrzynią biegów miały 180 HP, wyposażone były w mniejszą turbinę oraz inne wałki.

Nie będę rozpisywał się tutaj o danych silnikach gdyż jest to materiał na pracę dyplomową ....


Proszę o dopisywanie do tego tematu wszelakich informacji jak np. o wersji targa, może cenach, na co zwrócić uwagę przy zakupie itd.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
Ostatnio zmieniony przez Paulus 2011-03-09, 16:16, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Adamek
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-28, 00:28   

1g wersja turbo awd (4x4)

Na co zwrocic uwage przy kupnie...

-jak rowno chodzi silnik po odpaleniu, czesto zdarzaja sie auta z zaniedbanymi kablami wysokiego napiecia i/lub swiecami, proponuje wymienic z miejsca po kupnie auta

- czy podczas jazdy probnej auto dymi przy "dynamicznej" jezdzie jezeli...
a) na czarno, znaczy ze pluje olejem, powodow moze byc kilka, nieszczelnosci w turbinie ktora juz rzyga olejem, nieszczelne pierscienie itp jak w reszcie aut

b)na siwo/bialo, to juz ciezszy przypadek, moze oznaczac padajaca turbine lub sam silnik w kiepskim stanie

-auto z napedem na obie osie MUSI jechac prosto po puszczeniu kierownicy, na swoim doswiadczeniu wiem, ze nawet jak wszystkie gumy na zawieszeniu sa sparciale lub po prostu wyeksploatowane to to auto i tak powinno jechac prosto, bez sciagania.

-warto sprawdzic dyfer, nie wszyscy wiedza ze to ustrojstwo tez sie smaruje od czasu do czasu bo przeciez to pracuje a zatrzec sie tez moze

-skrzynia biegow, podobno pancerna a potrafi platac figle, generalnie synchronizator to podobno czesc zamienna ;)

-wszelkiego rodzaju wycieki, czesto widywalem wycieki spok pokrywy zaworow, straszne nie jest, ale nieestetyczne, gorzej jak widac olej na intercoolerze, badz rurach wychodzacych/wchodzacych do/z niego, to juz moze oznaczac np padajaca turbine

-jedna z najwazniejszych i najczesciej spotykanych awarii w 1g to nieszczelne komputery, nie da sie tego sprawdzic przy zwyklej kontroli a czesto zdarzaja sie padajace kondensatory, badz nawet cale uklady ( tak bylo w moim przypadku, naprawa kosztowala mnie 400 pln )na szczescie po woli i u nas ( w PL ) coraz czesciej mozna znalezc seryjne ecu do tych aut

-druga z najwazniejszych i najczesciej spotykanych awarii jest pekniety kolektor wydechowy, to bolaczka wiekszosci eclipsow/talonow/laserow pierwszej generacji, sa po prostu kompletnie nieudane, ale nie mozna miec wszystkiego ;) dobra wiadomoscia natomiast jest to ze ow kolektor jest dokladnie zamienny z tym z 2g, ktory jest juz ciut mocniejszy czyli mozna go latwo i bezinwazyjnie wymienic. Naprawiac (spawac) tego zeliwnego kolektoranie polecam, i tak nie wytrzyma dlugo po takim zabiegu

-auto w zadnym przypadku nie powinno sie grzac, jezeli tak sie dzieje, znaczy ze ktos na tyle zaniedbal samochod, ze nie warto go brac, chyba ze mamy dodatkowa chec naprawy calej glowicy

teraz za to bonusy, dzieki ktorym podczas drobnych i mniej drobnych modyfikacjach to wlasnie 1g jest za oceanem ( i po woli w PL ) wybierany na baze do tuningu...

-wiekszy i mocniejszy kolektor dolotowy niz w 2g
-mocniejszy wal
-grubsze, bardziej wytrzymale korbowody
-wieksza przepustnica
-ciut mocniejsze turbo niz seryjne t25 w 2g
-nierzadko dyfer mocowany na 4 sruby (4bolt) co zmniejsza szanse ukrecenia go podczas ogromnych przeciazen podczas np proby przekroczenia 11s na 1/4 mili ;)
-mniejsza waga niz 2g

na razie tyle, pozno juz wiec moje dwie szare komorki juz i tak ledwo pracuja, jak znajde chwile czasu to postaram sie opisac troszke dzielo modyfikacji tego wspanialego auta
 
 
MAIBACHES
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-14, 15:24   

dodal bym do tego ADAMEK jeszcze lepsze zawieszenie niz w 2g i osiagi .
 
 
Addamcio
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-30, 00:59   

:roll: (modelem z najwy?szej p??ki by? Eclipse GSX / Talon TSI AWD wyposa?ony w sta?y nap?d na cztery ko?a oraz turbodo?adowany silnik o pojemno?ci 2.0l. Pierwsza generacja tych DSM'?w by?a produkowana od 1992 do 1994.) SAMAEL GSX byly juz w 90' bo takiego mam.
 
 
wolf 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 119
Skąd: Bukowno
Wysłany: 2008-01-30, 11:41   

Dok?adnie tak zar?wno GSX i TSI AWD by?y produkowane od 90 roku w 92 by?a modernizacja modelu i z tego co wiem od 92 montowali ju? 7bolt, tak wiec jak sie zastanowi? to najlepsze silniki: 6bolt z turbo wychodzi?y tylko dwa lata cho? mog? sie myli? ale raczej napewno nie a na potwierdzenie - ja mam TSI AWD z 91roku. A na marginesie eclipse 1g by? produkowany we wszystkich mo?liwych konfiguracjach jedyne czego nie zrobili to targa 4x4 i turbo a szkoda.
_________________
wolf
 
 
 
Rutin00
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-05, 19:53   

GSX by?y produkowane od pocz?tku produkcji .... po 92 roku by? lifting a tak?e zmiana silnik?w z 6bolt na 7bolt co moim zdaniem by?o b?edem ...szkoda troche
 
 
piotrek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-05, 17:22   

Silnik w Eclipse z 1992r poj. 2,0 150KM to silnik japo?ski czy ameryka?ski??
 
 
Adaho_krak
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-05, 22:30   

piotrek napisał/a:
Silnik w Eclipse z 1992r poj. 2,0 150KM to silnik japo?ski czy ameryka?ski??


Masz Ecli 1G, czyli silnik japo?ski symbol 4G63 lub je?li posiada Turbo to 4G63T. Silniki amryka?skie by?y montowane dopiero w Ecli 2G i mai?y symbol 420A.
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-05, 22:33   

Adaho_krak napisał/a:
Silniki amryka?skie by?y montowane dopiero w Ecli 2G i mai?y symbol 420A.
dupa :) 420a tez jest japonski :P bynajmniej na poczatku taki byl :P :jezyk: :jezyk: :jezyk:
 
 
MikeR 
KLUBOWICZ
go your own way

Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 725
Skąd: SLU
Wysłany: 2008-05-07, 00:22   

Czy kto? wie ile wa?y Eclipse 1g GSX ?
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-07, 00:31   

MikeR napisał/a:
Czy kto? wie ile wa?y Eclipse 1g GSX ?
osz ty bestio.....
 
 
Adamek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-07, 14:39   

1G Talon / Eclipse
Base model 2550
Mid model 2712
Upper model (FWD) 2791
Upper model (AWD) 3108

1G Laser
2530
2690
2745
3073

2G Talon/Eclipse
-
2842 / 2906
2921 / 2998
3157 / 3234

Eclipse Spyder
-
2888 / 2943
3053 / 3142
-
The following table lists the approximate weights. Weights vary from year to year and according to which options are present on the car. Where two numbers are given, the first is for manual transmission cars, and the second is for automatic transmission cars.

s? to warto?ci podane w funtach
 
 
piotr 
zielenina


Pomógł: 3 razy
Wiek: -65
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 70
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 2008-05-07, 20:52   

1 g /91r. silnik 4-g 37 wersja USA waga pojazdu 1250 kg. -sprawdzone na wadze . :twisted:
Ostatnio zmieniony przez piotr 2008-05-07, 20:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 44
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2008-05-07, 21:12   

Adamek napisał/a:
1g wersja turbo awd (4x4)

Na co zwrocic uwage przy kupnie...


- czy podczas jazdy probnej auto dymi przy "dynamicznej" jezdzie jezeli...
a) na czarno, znaczy ze pluje olejem, powodow moze byc kilka, nieszczelnosci w turbinie ktora juz rzyga olejem, nieszczelne pierscienie itp jak w reszcie aut



kolego ma?e sprostowanie
je?eli auto przy dynamicznej je?dzie dymi na czarno to na pewno to nie oznacza plucia olejem lub jego spalania
czarny dym to oznaka nie spalonego paliwa np. poprzez uszkodzon? sond?
spalany olej obiawia si? dymem niebieskim
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
Adamek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-08, 14:48   

A co powiesz na na czarny dym przy dynamicznej jezdzie i zachlapany tlumik czarnym plujacym olejem? pierscienie... dym niebieski to najczestszy objaw konczacego sie turbo, chociaz nie przecze ze rowniez masz racje :ok:
Ostatnio zmieniony przez Adamek 2008-05-08, 14:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tnt_27
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-10, 21:16   

Witam Wszystkich... Interesuj? si? Eclipse 1g i zbieram informacje... by? mo?e zdecyduj? si? na zakup tego modelu ale nie o to chodzi mi w tej wypowiedzi....
Wi?c SAMAEL napisa? w cz??ci swjego postu ?e

"...SILNIKI 1.8 L 92 hp R4
2.0 L 150KM R4 [4g63]
2.0 L TURBO 200 hp R4 [4g63t]"

w dalszej cz??ci tego samego postu napisa?:

"-= ECLIPSE: BAZOWY PRZEDNIO-NAP?DOWY MODEL WYPOSA?ONY W 92-KONNY SILNIK 1.8L, MIA? ON OSIEM ZAWR?W, PO DWA NA CYLINDER, NOSI? OZNACZENIE: SOHC 4G37 engine

-= ECLIPSE GS DOHC: TO SAMO CO BAZOWY MODEL ECLIPSE ALE LEPIEJ WYPOSA?ONY, POSIADA? DWULITROWY, NIEDO?ADOWANY SILNIK WYPOSA?ONY W DWA WA?KI ROZRZ?DU ORAZ SZESNA?CIE ZAWOR?W, PO CZTERY NA CYLINDER. LEGITYMOWA? SI? MOC? 136 KONI MECHANICZNYCH A JEGO OZNACZENIE 2.0 L 16-valve DOHC 4G63

-= ECLIPSE GS-T: TOPOWY MODEL PRZEDNIO-NAP?DOWY, WYPOSA?ONY W 180-195 hp* DO?ADOWANY 2.0 L 16-valve DOHC 4G63T SILNIK... "

chodzi o moc tych silnik?w... np. 2.0 DOHC 150 KM w pierwszej cz??ci postu a w drugiej 136 KM...
Jak? wi?c moc ma silnik 2.0 DOHC 150 KM czy 136?
Ten silnik najbardziej mnie interesuje gdy? w obecnym aucie mam podobny te? 2.0 DOHC 16v i ma 150KM i je?eli juz mia?bym kupowa? to musi mie? przynajmniej tak? sam? moc...
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-10, 22:18   

eclipsey mialy 2,0 150 kuni 1g... troche bledow sie tu wkradlo i w galantach niektorych byly silniki 136 kuni o tym samym oznaczeniu :> adaho to kiedys bardzo ladnie wytlumaczyl :>
 
 
tnt_27
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-11, 01:04   

THX za rozwianie w?tpliwo?ci... Coraz bardziej przekonuj? si? do tego auta. Bior?c pod uwag? wyl?d i silnik oraz fakt, ?e jest du?o bardziej op?ywowe ni? moje obecne auto (vectra a 2000 edition) zmiana na eclipsa powinna mnie usatysfakcjonowac pod wzgl?dem osi?g?w jak i wyposa?enia - z tego co czyta?em na tym forum jest podobne. Elektryka, klimka, wspomaganie, abs itd... brakuje tylko komputera pok?adowego, kt?ry mam w obecnym aucie ale bez tego da si? ?yc...
Pozdrawiam wszystkich....
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1661
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-11, 09:03   

Pewnie, ?e eclipse ?adniejszy od vectry ale osi?g?w lepszych bym si? nie spodziewa?, no mo?e poza v-max.
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
Paulus 
KLUBOWICZ


Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 974
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-11, 13:40   

viader napisał/a:
ale osi?g?w lepszych bym si? nie spodziewa?, no mo?e poza v-max.

Nie no, od Vectry ci?gnie troche lepiej. Niewiele, ale zawsze. :> Kumpel mia? w?a?nie Vectr? 2.0 i pami?tam jak to auto sz?o.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14