Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wibracje
Autor Wiadomość
lukaszbw
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-06, 20:54   Wibracje

Witam. Od jakiego? czasu mnie m?czy pewien problem w 3G. Pyta?em si? ju? na ameryka?skich forach i niekt?rzy te? go maj? ale nikt nie wie dok?adnie co to mo?e by?.
Kr?tko m?wi?c samoch?d dr?y przy przyspieszaniu mi?dzy 55 a 75 mph. Gdy si? trzyma pr?dko?? w tym zakresie to nic nie dr?y, jedynie jak si? przyspiesza. Czym mocniej przyspieszam tym mocniej wibruje. Nie zale?y to od obrot?w bo na 3 i na 4 biegu (automat) to samo, jedynie zalezy od pr?dko?ci. Z tego co zauwa?y?em to pojawia si? to jak samoch?d si? rozgrzeje ale nie tylko silnik czyli po jaki? 20-30 km. Bardzo to denerwuje bo jak si? przyci?nie na autostradzie to ca?y samoch?d dr?y i nie jest to kierownica tylko ca?y chassis.
Zbie?no??, wywa?anie k?? i zmiana opon nie pomog?a, z reszt? jak si? trzyma pr?dko?? to nic nawet nie drgnie.
Nie wiem czy to co? z silnikiem, wa?em, przeguby czy jeszcze co? innego? Chyba si? przejade do mitsu i niech szukaj? problemu ale nawet nie mam jak im tego pokaza? bo bym musia? rozgrza? samoch?d i zabra? ich na autostrade. Patrzy?em na engine mounting i nie widze jaki? problem?w. Jakie? sugestie?
Jaki? czas temu mia?em wymieniane amortyzatory, pasek a jeszcze wcze?niej drive plate. To si? jednak pojawi?o znik?d i ju? od p?? roku tak je?d?e.
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-05-25, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-06, 21:55   

1. Sprawdz mocowania silnika. Wez kogos zeby ci pomogl. Odpal samochod i zaciagnij reczny. Wlacz na P i wcisnij hamulec. Przygazuj i zobacz czy silnik sie wychyla. Powinien byc dosc sztywno. Jesli sie wychyla to zobacz ktora poduszka jest walnieta. Potem zrob to samo na biegu wstecznym... W ten sposob sprawdzisz mocowania silnika ktore moga powodowac takie wibracje.

2. Sprawdz poloski i wywarzenie kol. Mozesz to sprawdzic za jednym zamachem.
W zaleznosci od modelu i jesli masz TCS (trakcion control system) to go wylacz. Podlewaruj jedna srone samochodu zeby przednie kolo wisialo w powietrzu. Wrzuc na D i zacznij przyspieszac. Rob to delkatnie przynajmniej na poczatku zeby miec pewnosc ze samochod stabilnie sie ptrzyma na podnosniku. Jesli dojdziesz do predkosci 55--75 mph trzymaj predkosc stabilnie i zobacz czy masz drgania na kole. Bedziesz je odczuwal na kierownicy. Jesli bedzie drzec tak samo jak na drodze to wiesz ze wlasnie ta strona ma problem. Jesli zbadasz obie strony powinienes wiedziec po ktorej stronie lezy problem.

Pytanie jakie masz kola bo czestym problemem jest wywazenie kol niefabrycznych. Opisz mi je a ja Ci powiem czy moze tam nie masz problemu.

Jesli odczujesz drgania i wiesz ze wywarzenie kola jest oki to zrob dodatkowy test. Pojedz na parking i przy predkosci 20-35 mil zacznij jezdzic w kolko przy maksymalnym skrecie kol ale upewnij sie ze masz wcisniety pedal gazu. Raz w jedna strone a potem w druga. Jak uslyszysz stukanie lub drganie podczas tego tesu bedziesz wiedzial ze poloska sieda.

Tak przy okazji czy sprawdzales kondycje gum na oskach? Moze juz je szlak trafia.
To wszystko mozesz sam zrobic wiec sprawdz to zanim zaplacisz za diagnoze i nic nie znajda.

Daj znac a postaram Ci sie pomoc.
 
 
robo 
KLUBOWICZ


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Strzyzow
Wysłany: 2008-03-06, 22:17   

To ja sie dolacze do tematu zeby nie zasmiecac !!!!
Przy predkosci ok 120 kmh zaczyna autkiem troszke drgac przestaje przy ok 130kmh pozniej sytuacja sie powtarza przy ok 160-170 ? Co to moze byc ?
_________________
Jeszcze bedzie czas .... by odpoczywac ....
 
 
lukaszbw
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-06, 22:50   

Felgi s? fabryczne, by?y prostowane jakie? 2 lata temu ale problem jest od jaki? 5-6 miesi?cy wi?c raczej nie to (od tego czasu je?d?e raczej po p?askich drogach:) ). Poza tym jak napisa?em, jak jade w zakresie 55-75 mil to nic nie dr?y, jedynie przy przyspieszaniu wi?c nie jest to raczej zwi?zane ze stanem k??. Po prostu jad?c 55 mph jak wcisne mocniej peda? to zaczyna drga?, po puszczeniu gazu lub zmniejszeniu przyspieszenia przestaje.
Nie rozkr?ce ko?a do 50-70mph na lewarku, nie b?d? ryzykowa? bo jak mi wyskoczy to b?d? zbiera? zamoch?d u s?siada na parkingu ;)
Poza tym poni?ej tych zakres?w nie ma ?adnych drga?. Mog? maksymalnie przyspieszy? i nic nie b?dzie dr?a?o, jedynie TCL zabezpieczy przed dymem z opon :) Tak czy inaczej, drgania nie zale?? od ilo?ci rpm czy momentu, wyst?puj? jedynie w pewnym zakresie pr?dko?ci przy wi?kszym momencie. Jak jade samemu to ma?o to czu?, je?eli samoch?d jest za?adowany i trzeba przyspieszy? mocniej z 55-70 mil to wyra?nie czu? ale znowu, jak trzymam pr?dko?? w tym zakresie to nic si? nie dzieje. Kierownica wog?le nie dr?y, mog? j? praktycznie pu?ci? nawet jak dr?y ca?y samoch?d.
Teraz mam troche czasu to przejade si? do mitsu i niech my?l?, no chyba ?e od razu mi powiedz?, ?e nie maj? czasu albo, ?e trzeba czeka? 2 tygodnie bo tak te? si? zdarza :( Jakby to by?o mocowanie silnika to piku?, gorzej jak mi powiedz? ?e wszystko wed?ug nich jest ok.

[ Dodano: 2008-03-06, 22:52 ]
robo napisał/a:
To ja sie dolacze do tematu zeby nie zasmiecac !!!!
Przy predkosci ok 120 kmh zaczyna autkiem troszke drgac przestaje przy ok 130kmh pozniej sytuacja sie powtarza przy ok 160-170 ? Co to moze byc ?



Sprawd? wpierw wywa?enie k?? oraz czy felgi nie s? krzywe. To s? najcz?stsze powody drga? i w sumie naj?atwiejsze do zdiagnozowania/poprawienia.
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-06, 22:56   

robo napisał/a:
To ja sie dolacze do tematu zeby nie zasmiecac !!!!
Przy predkosci ok 120 kmh zaczyna autkiem troszke drgac przestaje przy ok 130kmh pozniej sytuacja sie powtarza przy ok 160-170 ? Co to moze byc ?


Zle wywarzone przednie kola. Pojedz do zakladu i daj to komus zrobic.
 
 
robo 
KLUBOWICZ


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Strzyzow
Wysłany: 2008-03-06, 22:59   

Fele sa funkiel nowka, kola tez raczej dobrze wywarzone ! :jezyk:
_________________
Jeszcze bedzie czas .... by odpoczywac ....
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-06, 23:01   

To postaw go na czyms stabilnym. To nie jest taki problem rozkrecic kola do 70 mph i sprawdzic wibracje. Zrobisz to raz i bedziesz widzial jak pomocne to moze byc w badaniu zawieszenia. Z tego co opisujesz i mowisz ze kierownica nie drzy to mam przeczucie ze albo poloska albo cos na zawieszeniu.

Jesli nie chcesz sam sprawdzac to daj to komus do sprawdzenia.
Ostatnio zmieniony przez allias 2008-03-06, 23:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robo 
KLUBOWICZ


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Strzyzow
Wysłany: 2008-03-06, 23:02   

allias napisał/a:
Zle wywarzone przednie kola. Pojedz do zakladu i daj to komus zrobic.

Zrobie tak jak mowisz wtedy bede mial przynajmniej pewnosc! :ok:

Zreszta po UK szpecach mozna sie wszystkiego spodziewac :jezyk:
_________________
Jeszcze bedzie czas .... by odpoczywac ....
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-06, 23:06   

robo napisał/a:
allias napisał/a:
Zle wywarzone przednie kola. Pojedz do zakladu i daj to komus zrobic.

Zrobie tak jak mowisz wtedy bede mial przynajmniej pewnosc! :ok:

Zreszta po UK szpecach mozna sie wszystkiego spodziewac :jezyk:


Szkoda ze nie powiedziales o tym jak byles to bym sam Ci je wywazyl. Tym bardziej ze oni pewnie tylko klada odwazniki na wewnatrzych rantach i jestem na 90% pewnien ze pewnie ze zlymi wymiarami. Twoje felgi nie jest latwo wywazyc.
Ostatnio zmieniony przez allias 2008-03-06, 23:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robo 
KLUBOWICZ


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Strzyzow
Wysłany: 2008-03-06, 23:10   

allias napisał/a:
robo napisał/a:
allias napisał/a:
Zle wywarzone przednie kola. Pojedz do zakladu i daj to komus zrobic.

Zrobie tak jak mowisz wtedy bede mial przynajmniej pewnosc! :ok:

Zreszta po UK szpecach mozna sie wszystkiego spodziewac :jezyk:


Szkoda ze nie powiedziales o tym jak byles to bym sam Ci je wywazyl.


No szkoda ale jakos mi wtedy z glowy wylecialo !

Zreszta wtedy milem wieksze problemy np : Gdzie wcielo mojego kata :protest: :jezyk:
_________________
Jeszcze bedzie czas .... by odpoczywac ....
 
 
motolukas
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-14, 19:07   

Witam. Ja mam problem tego typu ze po odpaleniu mam odrazu wibracje... 3g 2.4 manual. Co to moze byc? Slinik ciagle drzy przy dodawaniu gazu i na wolnych. tzn. jak chodzi juz bez ssania to wydaje mi sie ze jest lepiej ale jesli wejdzie ponad 1000 to juz to slychac. Drgania sa na biegu jalowym jak i na biegu. Ostatnio w aucie byl wymieniony rozrzad oraz plecionka w wydechu. Poduszki wizualnie i poprzez szarpanie silnikiem wygladaja ok. Co ot moze byc rozrz?d? Wa?ek balansuj?cy? Ma on wogole taki??? Slinik ?adnie pracuje, przy?piesza itp. Tylko te wibracje. A czy eclipse oprucz kata i koncowego t?umika ma jeszcze takie dwie jakby strumiennice czy cos? Autko fajnie g?adko ?miga tylko to wibruje...
Ostatnio zmieniony przez motolukas 2008-04-14, 19:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-14, 20:07   

motolukas napisał/a:
Witam. Ja mam problem tego typu ze po odpaleniu mam odrazu wibracje... 3g 2.4 manual. Co to moze byc? Slinik ciagle drzy przy dodawaniu gazu i na wolnych. tzn. jak chodzi juz bez ssania to wydaje mi sie ze jest lepiej ale jesli wejdzie ponad 1000 to juz to slychac. Drgania sa na biegu jalowym jak i na biegu. Ostatnio w aucie byl wymieniony rozrzad oraz plecionka w wydechu. Poduszki wizualnie i poprzez szarpanie silnikiem wygladaja ok. Co ot moze byc rozrz?d? Wa?ek balansuj?cy? Ma on wogole taki??? Slinik ?adnie pracuje, przy?piesza itp. Tylko te wibracje. A czy eclipse oprucz kata i koncowego t?umika ma jeszcze takie dwie jakby strumiennice czy cos? Autko fajnie g?adko ?miga tylko to wibruje...


Jedz tam gdzie zrobione rozrzad bo zle ci ustawiono pasek balansu... to bardzo typowe...
 
 
motolukas
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-14, 21:59   

oto chodzi ze ja kupilem go tak jak jest czyli z wymienionym rozrzadem. Ale silnik bardzo rowno chodzi tylko ze strasznie wibruje wewn?trz auta. Jutro wyjme poduszki i je dokladnie sprawdze? Czy poduszka jest zepsuta jezeli jest nawet troche naderwana? ona ma bardzo ciasno pracowac? A czy w przedniej poduszce idzie ?ruba na to tuleja i dopiero poduszka? Bo przedni? juz rozbieralem i mi to podejzanie wyglada ze ?ruba jest znacznie mniejsza od otworu w poduszce...
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-14, 23:44   

Tak jest ze sruba jest mniejsza... poduszki mozesz sprawdzic ale jestem praktycznie pewien ze masz balans zle ustawiony. JA tez zachodzilem w glowe co i jak i jak jeszcze wtedy nie wiedzialem co i jak (3 lata temu) to pojechalem do Mitsu to chlopaki az sie usmiechnieli bo wiedzieli co jest grane.

Jak to zrobisz to dopiero poczujesz jak ten samochod pracuje... :>
 
 
motolukas
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-15, 00:56   

to az tyle mniejsza? Ona ma otwor 17mm podajze a ?ruba 9mm. Czy nie powinno tam czegos byc? Jakiejs tulejki? Masz moze jakis schemat lub instrukcje z rozrz?dem?
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-15, 08:41   

Masz fabryczny czy aftermarket? BO tulejka zawsze powinna byc... szczegolnie przy tak duzej wielkosci. Masz moze tego zdjecie?
 
 
motolukas
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-15, 09:13   

fabryczny, tak mi sie wydaje.. Tulejki nie ma. A zdjecie moge zrobic tylko nie wiem jak wrzucic. ale tak jak mowie to otwor jest dwa razy wiekszy... Jezeli by by? przestawiony rozrzad to by chodzi idealnie na wolnych obrotach i przy?piesza? dobrze?
Na moj ch?opski rozum jezeli slinik ma dwa balansy to nawet z wywalona poduszka powinien chodzi rowno a jedynie przy ostrym wychyleniu stukac. Wibrowac raczej nie powinien a moj wibruje i to bardzo. Masz moze jakis manual z tym rozrzadem? Ten link do pobrania na forym nie dziala...
Ostatnio zmieniony przez motolukas 2008-04-15, 09:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-15, 09:38   

Wyslij zdjecie na allias@wp.pl

Co do balansu to uwierz mi ze ze wiem jak to jest. Przez 5 miechow jezdzilem z zle ustawionym po tym jak kupilem samochod. Tylko ze u mnie to najbardziej objawialo sie przy 3000 RPM. Dlatego zawsze zmienialem biegi ponizej i mialem dobre spalanie :> :jezyk:

Jak zmienilem i wsiadlem do samochodu zeby sie przejechac to nie wiezylem ze moze byc az taka roznica... bo naprawde jest! Poduszki wplywalyby w podobny sposob ale nie bylo by to tak notoryczne na kazdym biegu i w kazdym razie kiedy gazujesz. Jesli chcesz sprawdz boczne poduszki (pod akumulatorem i przy zbiorniczku wyrownawczym plynu chlodzacego). Jesli te dwie tez sa nie tak to moze sie zachowywac podobnie.

Jednak ja wciaz podejzewam balans.

Co do manuala rzuce okiem na link jak wruce. Musze znalezc dzialajacy to wrzuce...
 
 
motolukas
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-15, 09:40   

Problem rozwi?zany! Wa?ek balansuj?cy na pompie olejowej by? przestawiony. Poduszka swoja drog? tez jest nie tak bo teraz czuje uderzenie po zejsciu z obrot?w. Silniczek chodzi jak pszcz??ka.... Dzieki wielkie Allias... Nalezy Ci sie pochwa?a i 0,7 Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez motolukas 2008-04-15, 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-15, 20:57   

Daj "pomogl" na poczatek a 0.7 wypijemy jak bedzie okazja sie spotkac - trzymam za slowo :jezyk: :ok: :ok:

Pozdro...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13