1G - ECU - Loging and tuning - ankieta potrzeb forumowiczów |
Kto jest zainteresowany informacjami o logowaniu i tunningu ECU w 1G - co jest najbardziej interesujące ? |
Logowanie ECU |
|
40% |
[ 15 ] |
Tuning ECU |
|
59% |
[ 22 ] |
|
Głosowań: 24 |
Wszystkich Głosów: 37 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Papa
zielenina
Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2013-07-03, 15:15 1G - ECU - Loging and tuning - ankieta potrzeb forumowiczów
|
|
|
Od kilkunastu lat zajmuję się hobbistycznie logowaniem i tuningiem ECU w 1G i pomyślałem sobie, że warto by było podzielić się swoją wiedzą z innymi forumowiczami o ile taka wiedza jest w ogóle potrzebna.
Mam gorącą prośbę o odpowiedź.
PS. Tak to ten sam Papa co na pierszym i kolejnych kilku zlotach MEKP. |
_________________ Talon TSI AWD 92
Talon TSI 94 |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2013-07-03, 16:44
|
|
|
Jak mozesz podziel sie swoja wiedza to zawsze mile widziane. Jedno i drugie moze sie przydac komus. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-07-03, 17:48
|
|
|
PaPa Ty zyjesaz:D? |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2013-07-03, 18:14
|
|
|
GOLDI napisał/a: | PaPa Ty zyjesaz:D? |
dokładnie , ostatnio raz o Papie słyszałem w 2007 od Samaela |
|
|
|
|
Paulus
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 50 Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 985 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-03, 23:39
|
|
|
Miło Cię widzieć z powrotem. |
_________________
|
|
|
|
|
Papa
zielenina
Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2013-07-05, 21:32 Zakres dokumentacji
|
|
|
Jestem pod wrażeniem ilości głosów. Czyli zainteresowanie jest i warto tematy opisać.
Ponieważ bez monitorowania i logowania pracy silnika, a dokładniej parametrów o których wie ECU, nie ma tunning-u silnika, a zatem od logowania trzeba będzie zacząć i napisać choć trochę, a potem przejdziemy do tunning-u ECU, a dokładnie chip tuningu. Skupię się przy tym jak technicznie się modyfikuje pamięć stałą ECU i też co w tej pamięci można znaleźć (program/dane) oraz jakie są najbardziej typowe modyfikacje.
Nie chcę się rozwodzić nad tym co należy wpisać w mapy aby uzyskać efekt tuningu auta w jakimś zamierzonym kierunku jak moc czy też poprawienie spalania bo mam zbyt małe doświadczenie w tej materii a wiedzy o tym raczej nie brakuje na polskich forach - najwyżej o tym wspomnę.
Proponuję stworzenie 2 tematów, pierwszy o logowaniu a drugi o chip tuningu 1G. W każdym temacie pierwszy post będzie edytowany jako artykuł a kolejne posty będą dyskusją o zawartości artykułu - Goldi czy tak będzie OK ?
---
Razem z Samaelem wiele się wspólnie nauczyliśmy o logowaniu, strojeniu i generalnie tuningu.
Mnie też jest miło |
_________________ Talon TSI AWD 92
Talon TSI 94 |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-07-05, 23:34
|
|
|
Papa napisał/a: | W każdym temacie pierwszy post będzie edytowany jako artykuł a kolejne posty będą dyskusją o zawartości artykułu - Goldi czy tak będzie OK ? | Papa jesli tylko bede w stanie cos sensowenego wniesc do Twojej wiedzy przelanej tutaj(w co ja maluczki wątpie ) to opcja dyskusji jest jak najbardziej pożądana
Działaj jak dla mnie genialny to bedzie artykuł.
Mam nadzieje, że Brian udostepni te kilka mb na serwerze |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Papa
zielenina
Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2013-07-18, 22:21
|
|
|
GOLDI, czy da sie cos zrobic z tym miescem na obrazki - wystarczy mi nawet 1MB ? |
_________________ Talon TSI AWD 92
Talon TSI 94 |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-07-18, 23:20
|
|
|
Papa, prosilem oto Briana, mowil ze nia ma z tym problemu... ja juz wladzy administracyjno-moderatorskiej nie posiadam... dawno zrezygnowalem... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-18, 23:53
|
|
|
Papa, to Ciebie nakazano mi szukać.. I tak szukał bym do us...ej śmierci Aż do dziś dnia Ale jestem ciekaw co to będzie |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
Papa
zielenina
Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2013-07-21, 08:53 Powody modyfikacji ECU
|
|
|
Otrzymałem pytanie na PW czy modyfikuję ECU dla standardowej konfiguracji samochodu (doloty Iitp) i postanowiłem się nim podzielić bo jest bardzo dobre.
Generalnie warto jest modyfikować program w ECU standardowego auta, które pochodzi ze stanów, bo tam w latach produkcji 1G mieli nisko oktanowe paliwo (chyba 91) i mapy wtrysków i zapłonu odpowiadają właśnie ich możliwościom. Przykładowo mapa wtrysków kończy się na 9 AFR. Warto też zmodyfikować szybkość w jakim ECU zapomina iż słyszało jakieś stuki gdyż standardowo jak cały czas trzymamy pedał gazu to ECU prawie nie zapomina o słyszanych chwilę wcześniej stukach i cały czas cofa zapłon i dodaje paliwa.
Popularną w stanach modyfikacją jest osiąganie niskiego spalania przy jeździe autostradą, jednak raczej nie pasuje do naszej rzeczywistości gdyż tam wszyscy jeżdżą równiuteńko.
Kolejną modyfikacja jest zmiana wartości na wskaźniku ciśnienia skoro łatwo można założyć dokładniejszy manometr a poza tym wskaźnik ten nie pokazuje ciśnienia tylko wartość przeliczoną z obciążenia silnika (gramatura powietrza na cykl). Wskaźnik ten może prezentować dowolna z wartości które zna ECU a najpopularniejsze wśród niemodyfikowanych samochodów to chyba napięcie na akumulatorze.
Przydaje się też prezentacja przekroczenia limitu bieżącego poziomu spalania stukowego na kontrolce awaryjnej silnika na desce rozdzielczej.
A co to tego czy mój samochód był oryginalny podczas modyfikacji ECU odpowiadam że nie był, gdyż głównym powodem jego modyfikacji było dopasowywanie do innych elementów jak:
- Przepływomierz z 2G GST - cała masa różnic w programie dotyczących innej częstotliwości przepływomierza jak i czujnika temperatury
- Większe wtryskiwacze i ciśnienie paliwa- modyfikacje dotyczące wydajności oraz czasu martwego wtryskiwacza
- Dodatkowy czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i prezentacja tej wartości na przeskalowanym z PSI na Bar-y wskaźniku doładowania na desce rozdzielczej (czyli do 1,4bar)
Aby uświadomić skuteczność moich modyfikacji zacytuję mojego serdecznego kolegę z klubu, który napisał w 2005 roku do pisma Auto Tuning Świat artykuł dotyczący III zlotu eclipse, zacytuję jedno zdanie "Najlepszym czasem przejazdu toru poszczycić się może ''Papa'' swoim doskonale przygotowanym Eagle Talonem Tsi." |
_________________ Talon TSI AWD 92
Talon TSI 94 |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-21, 10:35
|
|
|
Papa, rozumiem, ze caly Twoj temat dotyczy ECU 1G GSX, GST i Talota TSI ? A co powiesz o ecu i przeplywce z EV i EVIII. Bawiles sie juz nimi? A i ecu z 1G musza posiadac programowalny eprom tak? |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2013-07-21, 10:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Papa
zielenina
Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2013-07-21, 23:33
|
|
|
Nie mam doświadczenia z przeplywomierzem od EVO, ale mam od 2G turbo. |
_________________ Talon TSI AWD 92
Talon TSI 94 |
|
|
|
|
franko
KLUBOWICZ
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 1860 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 2013-07-21, 23:43
|
|
|
Papa, a powiedz jak bardzo podatne ecu jest na mody ?? Chodzi mi o to czy zmieniając parametry ecu 1g można tak samo sterować silnikiem jak DET3? |
_________________ drążek, sprzęgło, pełny gaz |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-22, 08:12
|
|
|
franko napisał/a: | czy zmieniając parametry ecu 1g można tak samo sterować silnikiem jak DET3 | nie za dużo bys chciał ??:P 20lat różnicy ecu-det |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
Maretzky85
KLUBOWICZ
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 214 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-22, 09:18
|
|
|
Oj tam oj tam - da się. Nie pamiętam czy na żywo, ale się da. Tyle tylko, że to kosztuje tyle co DET, albo lepiej |
_________________ Zawsze mogę się mylić |
|
|
|
|
Papa
zielenina
Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2013-07-23, 17:52
|
|
|
Franko,, jak nauczysz się posługiwać asemblerem mikrokontrolera 68HC11 to będziesz mógł zrobić dokładnie wszystko- możesz np przerobić ECU na kalkulator albo sterownik wahadłowca.
Odpowiadąc jeszcze na poprzednie pytanie,oczywiście ECU musi mieć EPROM w osobnej kości (tak zwany chip) - pokażę jak to rozpoznać gdy tylko będę mógł opublikować jakieś obrazki. |
_________________ Talon TSI AWD 92
Talon TSI 94 |
|
|
|
|
franko
KLUBOWICZ
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 1860 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 2013-07-23, 23:19
|
|
|
Papa, super info że można z nim robić wszystko
Ale ja jednak jestem do tego za chudy w uszach, a i podejrzewam że wszystko co potrzebne do programowania jego nie jest tanie |
_________________ drążek, sprzęgło, pełny gaz |
|
|
|
|
Papa
zielenina
Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2013-07-24, 17:40
|
|
|
Niestety nie znam obecnych cen EPROM-ów lub EEPROM-ów, kasowarek oraz programatorów, ale jestem przekonany że każdy posiadacz Eclipsa może sobie na to pozwolić rezygnując z jednego tankowania. Potrzebne jest też wybudowanie i lutowania podstawki pod EPROM co można zlecić jakiemuś elektroniki za niewielką opłatą.Najważniejsza jest jednak wiedza i o tym będzie mowa .
[ Dodano: 2013-09-01, 10:30 ]
Niestety mój Talon dokonał żywota i straciłem zapał na pisanie artykułów. Nie zmienia to jednak faktu, iż temat logowania i chiptuning-u możemy pociągnąć w tym wątku.
[ Dodano: 2013-09-01, 10:42 ]
Temat logowania jest dość dobrze opisany w internecie oto zasoby w kolejności chronologicznej:
1. Projekt MMCD autorstwa Dmitry Yurtaev
2. Wątek forum 3SI
3. Wątek na forum mitsumaniaki autorstwa Tomusn
[ Dodano: 2013-09-01, 10:51 ]
Temat tunning-u ECU, czy też TCU, jest dedykowany osobom, które potrafią:
1. wyjąć komputer ECU z samochodu,
2. stwierdzić czy posiada EPROM, a następnie sami lub z pomocą elektronika:
3. wylutować EPROM
4. wlutować podstawkę pod EPROM
5. odczytać zawartość EPROM-u
6. zmienić/dobrać program do własnych potrzeb
7. zapisać nową zawartość do EPROM-u lub EPROM symulatora
8. wstawić wszystko na miejsce
Temat tuningu ECU możmy kontynuować w tym wątko w postaci pytań i odpowiedzi. |
_________________ Talon TSI AWD 92
Talon TSI 94 |
|
|
|
|
|