1993 Mitsubishi Eclipse GS - Eolavide |
Autor |
Wiadomość |
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-16, 08:15
|
|
|
Ja kupowałem u japaneze oryginały hyundai-a po 4zł sztuka ale kilka lat temu. Napisz do niego i się dowiedz: japaneze@o2.pl. Przejeździłem na tych uszczelniaczach 4 lata i sprzedałem auto - do tego czasu wszystko było ok. |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
Eolavide
KLUBOWICZ
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lut 2014 Posty: 31 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 2015-02-13, 01:25
|
|
|
Witam ponownie po kilku miesiącach:D
Ja i misiek nie obijaliśmy się przez ten czas. Kilka miesięcy temu podczas ruszania z pod świateł zerwał się pasek balansu a swoje nowe miejsce znalazł pod paskiem rozrządu . Auto zostało zholowane do garażu i zaczeło się myślenie co dalej?
Doszedłem do wniosku ,że najlepiej będzie wyremontować ten silnik i cieszyć się dalszą jazdą. Spokojnie gromadziłem informacje dotyczące remontu 4G63 przeglądając fora po kilka razy. Kiedy już miałem dość wiedzy wziąłem się do pracy.
Z pomocą kuzyna wywaliliśmy silnik,skrzynie + inne zawadzające nam pierdoły.
Całą reszte wykonywałem sam w garażu. Czyli rozebrałem silnik starając się układać tak części by nie było problemu z ponownym składaniem.
Wymieniłem wszystkie zawory na nowo je docierając,uszczelniacze,popychacze z większymi otworkami oraz wszelakie uszczelki. Pozbyłem się wałków balansowych co by w przyszłości nie przypomniały o sobie.
Długo męczyłem się ze składaniem wszystkiego do kupy no ale w końcu się udało. 14 lutego mija rok jak posiadam Eclipse z czego 3 czy 4 miesiące od kupna mogłem się nim nacieszyć.
Spory problem miałem z ustawieniem rozrządu. Mógłby ktos zerknąć swoim fachowym okiem na moje ustawienie
Cały dzień głowiłem się dlaczego silnik nie odpala, ewentualnie coś tam pyrknie. Iskra była, paliwo trafiało tylko do 1 świecy nadmiar spływał spowrotem do zbiornika. Wymieniłem całą listwe wtryskową z 2-go miśka. Świece juz wszystkie zalane paliwem a silnik zero reakcji. Wymieniłem krokowca,kilka czujników tych przy termostacie i obróciłem trzpień CAS-a o 180 stopni. Efekt? Misiek znów na tym świecie!!! Nagrałem krótkie filmiki z pracy silnika również mógłby się ktoś wypowiedzieć o pracy tego silnika. Wiem ,że nie należy zimnego silnika wkręcać na wysokie obroty, więcej tak nie uczynię
Eclipse Odpalenie (zegary)
Eclipse Odpalenie (zewnątrz)
Muszę jeszcze wszystko dokładnie poskręcać,osłony plastikowe pozakładać, ustawić zapłon, wykonać naukę wolnych obrotów itp. Czekam jeszcze na kuriera bo zacisk prawego przedniego hebla zgubiłem tak jak i 2 zaciski z 2-go Eclipse. Z tym ,że w tamtym miałem zaciski z 2-ma tłoczkami. Być może ktoś podwędził to i owo bo wszędzie już szukałem. Identyczny problem z łapą skrzyni, były 2 jest 0. Silnik + skrzynia na 3 poduszkach się trzymają dzielnie. Na dniach to ogarnę.
Wczoraj tak z ciekawości wykonałem pomiar ciśnienia w cylindrach. 1,2,4 cylinder identycznie, zaś 3 troszkę mniej. Jak to przyszłościowo wygląda?
Tak więc prace nad Eclipse trwają, codziennie staram się coś porobić przy aucie by doświadczenie z nim związane ,wciąż rosło. Tematy,informacje,poradniki,artykuły,video wszystko można znaleść na takim właśnie mekp.pl . Wystarczy dobrze poszukać.
Pozdrawiam!!!
[ Dodano: 2015-02-13, 20:12 ]
Nie pozabijajcie się pisząc coś w tym temacie. Po ki chu... było go zakładać?
[ Dodano: 2015-02-18, 11:47 ]
Kurcze zaś coś nie pasi mojemu miśkowi. Dzisiaj kiedy wracałem z nocki przed samym domem Pojawił się taki o to dźwięk.
Dźwięk, okolice rozrządu.
Kiedy dodam troszkę gazu dźwięk cichnie po czym znów zaczyna jęczeć. Lece zaraz do garażu i wyciągam ten silnik żeby mieć lepsze dojście do rozrządu.
[ Dodano: 2015-02-18, 13:07 ]
No nic, zmykam do garażu wyciągać silnik obadać co to się stało. |
Ostatnio zmieniony przez Eolavide 2015-02-18, 12:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
$livka46
KLUBOWICZ
Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 156 Skąd: Węgliniec
|
Wysłany: 2015-02-18, 15:59
|
|
|
coś mi się wydaje że pompa wspomagania lub wody dokonała żywota |
_________________
|
|
|
|
|
Diabel
wyjadacz
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 918 Skąd: Krakow ;)
|
Wysłany: 2015-02-18, 16:29
|
|
|
Po co za każdym razem silnik wyciągać ? Chyba z nudów albo żeby przed tv nie siedzieć |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-02-18, 16:40
|
|
|
A Ty Diabeł, nie lubisz sobie tachnąć silnika w wolnej chwili??
Eolavide, zrzuć paski i zostaw tylko rozrząd, odpal i słuchaj. Potem napisz co usłyszałeś |
_________________
|
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-18, 16:47
|
|
|
Przy włączonym skręć kołami. Jesli dzwiek wzrosnie i/lub bedzie inny stawiam na pompę wspomagania |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2015-02-18, 17:03
|
|
|
$livka46 napisał/a: | pompa wspomagania lub wody |
tez tak obstawiam ale ogólnie dziwnie bzyczy |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
Eolavide
KLUBOWICZ
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lut 2014 Posty: 31 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 2015-02-20, 00:14
|
|
|
No w końcu autko śmiga jak należy. Po całej nocy rozbierania i całym dniu składania. Winna była pompa oleju a dokładnie kawałek który od niej odpadł Ciekaw jestem jak do tego doszło. Wyczyściłem wszystko, założyłem nowy filtr oleju i zalałem valvoline 10w40. Dość sporo kawałkow metali miałem w misce.
Podczas odpalenia misiek chodził na dwa gary. Sie wystraszyłem tylko że, coś nie tak z rozrządem zrobiłem. A tu pomyliłem kolejność przy kablach wn. Jeszcze filmik do osłuchania pracy mojego ECLI. Nowy start
Teraz można się brać za resztę usterek. W pierwszej kolejności wymiana kierownicy i sprężynki obniżające które znajdują się na dawcy. |
|
|
|
|
$livka46
KLUBOWICZ
Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 156 Skąd: Węgliniec
|
Wysłany: 2015-02-20, 06:47
|
|
|
Eolavide napisał/a: | Pozbyłem się wałków balansowych co by w przyszłości nie przypomniały o sobie. |
Coś mi sie wydaje że do tego wałka ma być przykręcona zębatka pompy oleju. |
_________________
|
|
|
|
|
Eolavide
KLUBOWICZ
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lut 2014 Posty: 31 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 2015-02-20, 07:07 Zmiany
|
|
|
Dokładnie tak jak piszesz. Reszta latała luzem w pompie.
[ Dodano: 2015-06-11, 12:37 ]
Czas zaktualizować troszkę projekt/prezentacje.
Eclipse wizualnie lepiej się prezentuję za sprawą:
-Pozbycie się tylnej blendy wraz z wycieraczką
-Zmiana koloru na skromnych 15"
-Wymiana zawieszenia na twardsze z niewielkim obniżeniem
-Wymiana ryczącego WM Sport na ori. (Jak ryczał WM, video poniżej)
W środku sporo pracy zostało do zrobienia a obecnie:
-Zmiana głośników na HERTZ wraz z aktywnym subwooferem peiying (dla mnie gra to wystarczająco dobrze)
-Pozbyłem się większości elementów ze środka w celu wymiany/poprowadzenia kabli, poprawa wygłuszenia. Przy montażu wymienione będą uszkodzone elementy, (6 czy 7 łącznie) .
W najbliższym czasie planuję:
-Polerka lamp z opcją lekkiego przyciemnienia
-Wymiana tarcz,klocków oraz zacisków z 2-ma tłoczkami
-Zmiana całego wydechu na nierdzewkę
-Czarny mat na dokładkach przód,tył,boki
Kilka zdjęć do wglądu i WM.
Pozdrawiam!
WM w akcji
[ Dodano: 2015-06-11, 13:43 ]
Up |
Ostatnio zmieniony przez Eolavide 2015-06-11, 12:58, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
Begrezen
KLUBOWICZ
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 273 Skąd: Świdnica / Wrocław
|
Wysłany: 2015-06-11, 13:53
|
|
|
up sam sobie raczej nie możesz zrobić UP |
_________________
|
|
|
|
|
|