Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bak paliwa, rury wlewu paliwa
Autor Wiadomość
Trzcina 
KLUBOWICZ
Ostoja spokoju...


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2674
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2014-05-20, 23:47   Bak paliwa, rury wlewu paliwa

Chciałem poruszyć owy problem, otóż posypała mi się rura wlewu paliwa, zamówiłem nową z nastawieniem że USA czy Euro są takie same, "nowa" rura przyszła, zanim wyjąłem moją starą, jej następczynie dałem do wypiaskowania, pomalowania i dodatkowego zabezpieczenia...niestety po wyjęciu rury okazały się że są inne... mianowicie tak wyglądają:



Teraz pytanie, czy różnica rur wynika z pochodzenia aut? USA\Euro?

za co są odpowiedzialne te 2 rurki które są zgniłe?


Kolejne pytanie, co to jest, co zaznaczyłem kolorami?
_________________
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
Ostatnio zmieniony przez Trzcina 2014-05-20, 23:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-05-20, 23:52   

zamówiłeś po VINie czy po prostu do 420a?
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2014-05-20, 23:53   

kurcze mi się wydaje że mam taką jak po lewej, który masz rocznik ? ja też zamówiłem i chyba nawet u tego samego dostawcy hehehehe
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
Trzcina 
KLUBOWICZ
Ostoja spokoju...


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2674
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2014-05-20, 23:57   

Nie po Vinie, to od znajomego z forum, byliśmy przekonani że nie ma różnicy, a tu taka afera :(
andrzejp, no ta po lewej to właśnie ta co ją ładnie przygotowałem do założenia, a ten drugi parch to z Eclipse..
dziwi mnie że u mnie te rury o ile można je tak nazwać były tak zginte jak na zdjęciu, a żadnych różnic nie odczuwałem :wtf:
Rok 98

Uaktualniłem pierwszy post :ok:
_________________
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
Ostatnio zmieniony przez Trzcina 2014-05-20, 23:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-05-21, 00:04   

ad 1 najprawdopobniej odpowietrzenie baku
ad 2 najprawdopbniej charcoal canister i zaworek ku temu ;)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2014-05-21, 00:18   

nie no kurcze nie raz te rury ogladałem i raczej nie mam tego karnisterka przy rurze. jutro Ci to sprawdze, bo aż sam jestem ciekaw ponieważ mam '97
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-05-21, 00:24   

oboje macie chyba 97? gdzie wy macie filtry paliwa? kolo baku czy w komorze silnika? uklady paliwa przepływowe czy nie przepływowe? regulator macie na listwie czy przy filtrze kolo baku?
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Trzcina 
KLUBOWICZ
Ostoja spokoju...


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2674
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2014-05-21, 10:00   

GOLDI, ogólnie nie ja grzebie przy aucie a brat, brak czasu, a resztę poświęcam córce, ale brat to robi hobbistycznie i wiec co z czym się je :)
Oglądaliśmy wszystko w około baku, filtr jest na bank obok baku, a obok filtra jest jeszcze coś o podobnych rozmiarach więc obstawiam że to jest właśnie regulator.

GOLDI napisał/a:
charcoal canister i zaworek ku temu ;)


odrazu wyjaśnię co to jest, bo sam nie wiedziałem, a może się przyda innym:

CCP - Charcoal Canister Purge

"Układ oczyszczania (opróżniania) pochłaniacza par paliwa z węglem aktywnym. Opary paliwa zgromadzone w zbiorniku po uruchomieniu silnika wykorzystywane są do skomponowania mieszanki paliwowo - powietrznej. Dzięki temu efektywność wykorzystania zawartego w zbiorniku paliwa wzrasta, a emisja szkodliwych związków chemicznych do środowiska maleje "

źródło: http://www.autocentrum.pl...canister-purge/

Ogólnie jak się troche pomyśli to ta "inna" rura powinna pasować, oczywiście nic na siłę, piszę po ocenie zewnętrznej obu rur, ale wiadomo, nic na siłę, to jest bak, a tam żartów nie ma.
Jeżeli teraz "Bóg" wie ile czasu jeździłem z tymi zgniłymi rurami, a tamta rura podpasuje to nie będę szukał takiej z całym osprzętem jaką miałem wcześniej bo po co? ten cały CCP chyba nie jest aż tak istotny?

andrzejp napisał/a:
nie no kurcze nie raz te rury ogladałem i raczej nie mam tego karnisterka przy rurze. jutro Ci to sprawdze, bo aż sam jestem ciekaw ponieważ mam '97

rzuć okiem jak możesz, jak nie masz karnisterka to i ja nie muszę mieć :P
_________________
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
 
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2014-05-21, 15:56   

Trzcina, no i mam rurę nr 1, czyli tą co odnowiłeś, jaka do mnie przyszła nie wiem, jutro sprawdze :P

u mnie filtr paliwa jest przy silniku, ale rurek mam chyba więcej coś około 3 chyba, ale musiałbym podnieść auto żeby dokładniej obadać, ponieważ u mnie we wlewie paliwa jest również wlew gazu.

ale na 1000% mam te kolanko bez tej puszki
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-05-21, 17:42   

czyki andrzej ma evap w prawym narozniku zdearzka a trzcina ma evap przy rurce ;) chyba ze ktos u trzciny juz wczesniej grzebal i tam nie go ;)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2014-05-21, 19:05   

Oj tak, evap na 100% mam w zderzaku, znany temat
Czyli, co, roznice w polift/przedlift?
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
darek181289 
KLUBOWICZ


Pomógł: 37 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 1371
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: 2014-05-21, 19:46   

Trzcina, Filtr weglowy oparow paliwa jest pod aku ale to w euro wiec wyjasnia to czemu w nowym wlewie tego CCP nie masz.

Ja tez musze sie wziasc za swoj wlew bo czuc benzyna kolo wlewu...
_________________
Ecli 2G GS, 4G63
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-05-21, 20:25   

andrzejp napisał/a:
roznice w polift/przedlift?
rocznikowo/poliftowo to "troche" skomplikowane :)

oboje macie polifty. jednak ty Andrzeju na 99 % masz rocznik produkcji 96 ale na rok 97 :) takie dziwne rzeczy z usa ;) stad ty masz jeszcze uklad przelewowy paliwowy, a trzcina juz nie.
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2014-05-21, 21:01   

GOLDI napisał/a:
przelewowy paliwowy
, hmm dobrze pamietam, że w taki układzie przy sofcie nie trzeba już ciągnąć drugiego przewodu?
nie pamiętam już dokładnie jak to było, ale dsmtuners czy nawet tu była rozmowa, że trzeba przelewy do softa robić i test porta wykorzystać. Wiązało się to z dołożeniem regulatora ciśnienia paliwa itd Oczywiście pytanie czysto teoretyczne z ciekawości, nie uturbniam eclipse :)
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-05-21, 21:37   

yop ;) dokładnie ;)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Trzcina 
KLUBOWICZ
Ostoja spokoju...


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2674
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2014-05-22, 11:11   

Więc jak radzicie, kombinować z tą rura? Olać evap czy szukać takiej samej rury jak mialem, co podejrzewam ze graniczy z trudem :( mojej nie mam zamiaru ratować bo podejrzewam ze po piaskowaniu to........nic niej nie zostanie :( Po tym jak zgnila i tak tam juz nic nie spełniało swojej funkcji,nawet sam wlew paliwa nie był ok :(
_________________
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
 
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2014-05-22, 11:27   

ok, rozpakowałem, dostałem to samo co Ty, stan ideał :ok:
nie masz pod maską naklejki jak przebiega u Ciebie system evap? trzeba by do manuala zajrzeć i zobaczyć jak dokładnie to linie przewodów sie różnią
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-05-22, 12:43   

mozna olac evap.
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Trzcina 
KLUBOWICZ
Ostoja spokoju...


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2674
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2014-05-22, 16:21   

andrzejp, moja ta czarna jest odnowiona, bo dostałem ja z kilkoma bankami rdzy, oddałem ja do piaskowania i wtedy wyszło z nowej rury sito, ale juz ładnie zrobiona jest, także Andrzeju nie oddawaj jej do piaskowania :) GOLDI, czytałem właśnie na necie i wiele osób to wywala :P
_________________
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-05-22, 17:28   

da sie to usunac ;) czasem sa tylko pozniej problemy z tankwoaniem na niektorych stacjach i zaworka nie wywalaj tylko zsotaw wpiety elektrycznie ;) zeby checka nie rzucał i tyle ;)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12