Rozrusznik a zmodyfikowany silnik |
Autor |
Wiadomość |
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-15, 09:41 Rozrusznik a zmodyfikowany silnik
|
|
|
Siema. Opadaja mi juz rece. Mam 5 rozrusznikow i kazdy przepuszcza (bendiks). Wczoraj bendiks dalem do regeneracji, zlozylem rozrusznik i dupa. Jak przepuszczal tak przepuszcza. Znalazlem jeszcze 5-ty rozrusznik, wyjalem z niego bendiks i wpakowalem w najsprawniejszy rozrusznik. Efekt... auto odpala, kreci silnikiem,ale bendiks potrafi przepuszczac. Najgorzej gdy silnik jest zimny i wtedy jest ciezej krecic rozrusznikowi. I tu moje pytanie. Czy podpasuje rozrusznik z, ktoregos diesla? Idac tokiem myslenia...diesel ma wyzszy stopien sprezania wiec i rozrusznik mocniejszy musi byc. U mnie ostre walki, mocniejsze sprezyny zaworow, przestawiony zaplon. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2015-02-15, 12:12
|
|
|
Jaki silnik jaka skrzynia ? Raczej cos jest nie tak, moze wyrobiony wieniec koła zamachowego. Co dokładnie masz na mysli ze bendix przepuszcza ? kreci sie rozrusznik a silnik nie ? |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2015-02-15, 12:14, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-15, 12:47
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Jaki silnik jaka skrzynia |
proszę Cię a jaki moge miec w Eclipsie?
rosomak1983 napisał/a: | moze wyrobiony wieniec koła zamachowego |
sprawdzony organoleptycznie. Zębnik rozrusznika pomalowałem lakierem i zamontowałem by sprawdzi jak sie zazębia z kołem zamachowym. Jest idealnie.
rosomak1983 napisał/a: | Co dokładnie masz na mysli ze bendix przepuszcza |
Bendiks działa na zasadzie takiej, że fabrycznie działa do oporów rzędu 150-170Nm. Jesli się zużywa przepuszcza przy np. 120Nm. Tak jak ze sprzęgłem. Zaczyna się ślizgać i zamiast obracać zębnikiem, ktory napędzi zamach -zębnik stoi w miejscu a silnik rozrusznika sie obraca.
Generalnie wiem co jest na rzeczy. Padło pytanie czy jest jakiś rozrusznik z diesla, który podpasuje do 4G63 o mocy np 2,2Kv a nie 1,2Kv jak ma miejsce przy benzyniakach |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
Horacjusz
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 649 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-02-15, 13:47
|
|
|
A nie prościej dac do regeneracji zeby ci go przewineli na większy moment? |
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-15, 14:25
|
|
|
Horacjusz, juz dałem bendiks do regeneracji i tak zregenerował, że przepuszcza |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2015-02-15, 16:20
|
|
|
jagos napisał/a: | rosomak1983 napisał/a:
Jaki silnik jaka skrzynia
proszę Cię a jaki moge miec w Eclipsie? |
To w eclipse jest jeden rodzaj silnika i skrzyni ??? Masz tez colta nie wiem na jakim etapie i co kombinujesz w jakiej konfiguracji co i jak załozyłes wiec nie kaz nam wrózyc... Byly w eclipse rózne silniki i skrzynie np do 6bolt 7 bolt...do fwd 4x4...
A kreciłes wałem ,,recznie'' jak to chodzi ciezko nic nie blokuje ?
A moze masz po prostu słaby prad na rozruszniku, gdzie mase gubi etc. Moznaby łatwo sprawdzic to na kablach rozruchowych podłaczajac od aku do rozrusznika. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-16, 08:05
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | To w eclipse jest jeden rodzaj silnika i skrzyni ??? Masz tez colta nie wiem na jakim etapie i co kombinujesz w jakiej konfiguracji co i jak załozyłes wiec nie kaz nam wrózyc... Byly w eclipse rózne silniki i skrzynie np do 6bolt 7 bolt...do fwd 4x4...
A kreciłes wałem ,,recznie'' jak to chodzi ciezko nic nie blokuje ?
A moze masz po prostu słaby prad na rozruszniku, gdzie mase gubi etc. Moznaby łatwo sprawdzic to na kablach rozruchowych podłaczajac od aku do rozrusznika. |
Ja pitole... czytasz co napisałem? Znalazłem 5 rozrusznik i z niego wyjałem bendiks i z 5-ciu poskładałem jeden, który jak na razie kręci i auto odpala. Prąd dostaje, wieniec na zamachu cały.
Jeśli nie wiesz jaki rozrusznik mozna wpakować do 4G63 i to nie wazne czy FWD,AWD, 6 czy 7 bolt. (Rozrusznik mam z kazdego z tych i kazdy pasuje) to zbędne sa Twoje odpowiedzi i czepianie się tego co robię. I jeśli nie znasz odpowiedzi na moje pytanie to proszę nie zaśmiecaj. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
Piotrekmm
KLUBOWICZ
Pomógł: 35 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 1531 Skąd: Mogielnica
|
Wysłany: 2015-02-16, 08:53
|
|
|
jagos napisał/a: | pytanie czy jest jakiś rozrusznik z diesla, który podpasuje do 4G63 |
nie pasuje, jest zupełnie inny |
_________________
|
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-16, 09:48
|
|
|
Jagos,
Może moja odpowiedź Cię trochę zadowoli. Na pradze jest firma ElektroStart która zajmuje się alternatorami i rozrusznikami. Jak kiedyś padł mi mój alternator to podjechałem do nich i mieli od ręki 3 szt takich alternatorów jakie potrzebowałem. Ale powiedzieli mi, że mają też 2 mocniejsze Alternatory które są niby trochę większe ale będą pasować. Wybrałem większy. Do tej pory działa super. Wiem , że mają olbrzymi magazyn z alternatorami i rozrusznikami. Może najlepiej byłby do nich podjechać z twoim i niech ci coś dobiorą. Jeśli istnieje jakiś mozniejszy rozrusznik który będzie pasował do Eclipsa to jest szansa , że będą go mieli.
Link do strony: http://elektrostart.pl/galeria/
Tam w galerii jest zdjęcie kawałka ich magazynu ale w rzeczywistości ten magazyn jest olbrzymi Wiem bo byłem u nich w Sobotę
P.S. Muszą być dobrzy bo Mitcar ASO Mistsubishi jeździ do nich od lat z alternatorami i rozrusznikami. |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
Ostatnio zmieniony przez Pablo1o 2015-02-16, 09:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2015-02-16, 10:01
|
|
|
A akumulator masz ok, skoro każdy rozrusznik klęka? |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-16, 10:37
|
|
|
MATi napisał/a: | A akumulator masz ok, skoro każdy rozrusznik klęka? |
Myślę, że te rozruszniki pochodzą z różnych aut. Pewnie ma też zapas wielu części nie tylko do Eclipsa Jagos, mam rację ? |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2015-02-16, 11:38
|
|
|
jagos napisał/a: | Jeśli nie wiesz jaki rozrusznik mozna wpakować do 4G63 i to nie wazne czy FWD,AWD, 6 czy 7 bolt. (Rozrusznik mam z kazdego z tych i kazdy pasuje) |
oczywiscie gadzasz bzdury. Np gdy załozysz do silnika 6 bolta turbo zamach 4x4 skrzynie z 6 bolta gst to nie zazebia. Albo to była inna podobna konfiguracja (nie pamietam) znam takie przypadki. I o to chodziło na poczatku. Tak ciezko zrozumiec?
Pozatym ciekawy sposób rozumowania 5 rozruszników nie kreci silnikiem i dalej szukasz przyczyny w rozruszniku a nie gdzie indziej... Brawo. Gdzie w silniku turbo masz nizsza kompresje ale w sumie przyspieszony zapłon to pewnie dlatego rozrusznik nie kreci...
[ Dodano: 2015-02-16, 12:15 ]
jagos napisał/a: | U mnie ostre walki |
równie absurdalny argument próbujacy wyjasnic twoj problem jak przyspieszony zapłon. Na ostrych wałkach rozrusznik bedzie miał własnie lzej. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2015-02-16, 12:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-16, 12:30
|
|
|
rozruszniki z GS, GSX, 6bolt i 7bolt są zamienne. Jeśli o zamach nie sięga to kwestia dzwonu skrzyni i koła zamachowego. Stąd problemy z zazębianiem. Rosomak. Powtarzam! Każdy rozrusznik, który mam- zamontowałem do Eclipsa i kręcił. Jeden pokręcił dzień, drugi tydzień a trzeci w ogóle. NA koncu ze wszystkich złożyłem jeden i na razie nie ma problemu. To ja siedzę przy nim codziennie a Ty go nawet na oczy nie widziałeś i wciskasz mi, ze to nie wina rozrusznika. Musisz postawić na swoim i tyle. W rozrusznik, który nie obracał zamachem przełożyłem identyczny bendyks z innego-ostatniego, który znalazłem w garażu i auto zapala. I nadal chcesz mi wciskać, że to nie wina rozrucznika? Proszę Cię. Ja dostałęm już odpowiedź od Piotrekmm, i takiej odpowiedzi oczekiwałem a nie wywodzeń, że jestem w błędzie itp. I spróbuj przekręcić wałek w głowicy w, której są tytanowe sprężynki i ostre wałki.
Pablo1o, Rozruszniki to pozostałości po silnikach z Coltów2x 4G67 i 4x4g63. 6 jak i 7bolt.
Admina proszę o usunięcie tematu. Bo krew mnie zaleje zaraz. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2015-02-16, 13:57
|
|
|
jagos napisał/a: | rozruszniki z GS, GSX, 6bolt i 7bolt są zamienne. Jeśli o zamach nie sięga to kwestia dzwonu skrzyni i koła zamachowego. Stąd problemy z zazębianiem |
No ja nie pytałem jaki masz rozrusznik tylko jaki silnik/zamach i skrzynia. No własnie przeciez w pierwszym moim poscie chciałem wykluczyc taka mozliwosc.
jagos napisał/a: | To ja siedzę przy nim codziennie a Ty go nawet na oczy nie widziałeś |
no to własnie to nie wymagaj odemnie zebym wszystko wiedział. Po to zadaje pytania dodatkowe zeby wykluczyc pewne mozliwosci.
jagos napisał/a: | wciskasz mi, ze to nie wina rozrusznika. |
niekoniecznie to musi byc jego wina. własnie tak.
jagos napisał/a: | który znalazłem w garażu i auto zapala. I nadal chcesz mi wciskać, że to nie wina rozrucznika? |
oczywiscie ze moze to nadal nie byc wina rozrusznika. Mogłes przy montarzu poruszac mase kablami etc. i lepiej łapie prad a pózniej znów sniedzieje. taka mozliwosc istnieje. Ja tego nie wiedze i nie wiem ale tak moze byc. Rozrusznik potrzebuje sporo pradu a jesli dostaje go za mało odbija sie to na jego mocy.
To za jakis prad dochodzi nie znaczy ze dochodzi odpowiedni prad.
jagos napisał/a: | I spróbuj przekręcić wałek w głowicy w, której są tytanowe sprężynki i ostre wałki. |
Przeciez Ci tłumacze ostre wałki na wolnych obrotach obnizaja kompresje i łatwiej jest rozrusznikowi krecic. A sprezynki z czego by nie były czy taki opor az wiekszy beda stawiac nie sadze. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2015-02-16, 14:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
simongs1
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 839 Skąd: Kluczbork/Skawina
|
Wysłany: 2015-02-22, 22:46
|
|
|
Proponuje spróbować z outlander albo galand |
_________________ "PAIN IS TEMPORARY, PRIDE IS FOREVER" |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-01, 19:09
|
|
|
Juz mi ręce opadają z tym rozruchem samochodu.
2 tygodnie było super. Kręcił w kazdej chwili i nawet nie dał oznaki, że coś jest nie tak. Wczoraj gdy się spieszyłem wsiadam do auta i I koniec
Zamach ma zęby całe, nie wyszczerbione, rozrusznik ma nowy bendyks, elektromagnes, szczotko trzymacz. Na sucho (czyli podlączony pod instalację w aucie, ale nie wkręcony w obudowe skrzyni) kręci, wybija ogólnie miód malina. Zamontowany odstawia takie cyrki :
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2015-03-01, 19:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-03-01, 23:15
|
|
|
Albo cos zjebane w mapie wtartowej albo stacyjka sie jebie... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-01, 23:32
|
|
|
GOLDI napisał/a: | Albo cos zjebane w mapie wtartowej albo stacyjka sie jebie... |
mapa startowa?
Stacyjka odpada bo na krótko podałem + z aku. pod wtyczkę od stacyjki i to samo.
Raz załapał na krótko. Kręcił i wydawał te swoje jęki i nagle kręci. Przecież to nie możliwe żeby w 5 rozrusznikach był walnięty bendiks ;/
Czepie się jeszcze elektromagnesu bo w kazdym rozruszniku, który mam jest tak samo.
rozrusznik poskładany i na krótko sprawdzam.
- z akumulatora na obudowe rozrusznika
gdy dam + do:
1 zero reakcji
2 obraca wirnik, ale nie wybija bendiksu/a i mocno iskrzy
3 wybija bendiks
jednoczesne podanie + do 1i3 kręci i wybija bendyks.
Przypomniałem sobie, że kiedyś w innych autach jak dawałem + do 2 to jednoczesnie wybijał i kręcił. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
djmil
KLUBOWICZ
Pomógł: 36 razy Dołączył: 05 Wrz 2008 Posty: 606 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2015-03-02, 00:03
|
|
|
jagos napisał/a: | 1 zero reakcji |
Normalka bo dopiero po "wybiciu bendiksu" zwiera styki robocze zasilające silnik elektryczny
jagos napisał/a: | 2 obraca wirnik, ale nie wybija bendiksu/a i mocno iskrzy |
Nie jest zasilana cewka dlatego nie wybija a iskrzy bo pobiera w .uj prądu
jagos, rozbierałeś na drobne ten rozrusznik? Wygląda mi to tak jakby były "wyślizgane zęby"(zużyte) na ośce w miejscu gdzie wchodzi zębatka po wybiciu bendiksu.
Trudno to wytłumaczyć pisząc ale być może zrozumiesz o co mi chodzi.
Albo po prostu zużyta tuleja.
Skoro silnik elektryczny się kręci ale nie obraca kołem zamachowym... |
Ostatnio zmieniony przez djmil 2015-03-02, 00:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-02, 08:04
|
|
|
Zebatke bendiksa pomalowalem nawet lakierem do paznokci i zamontowalem rozrusznik zeby sprawdzic jak zazebia. Zazebia idealnie.
Tak. Rozrusznik rozbieralem wielokrotnie, podmienialem bendiksy, elektromagnesy i co tylko sie dalo.
djmil napisał/a: | Wygląda mi to tak jakby były "wyślizgane zęby"(zużyte) na ośce w miejscu gdzie wchodzi zębatka po wybiciu bendiksu |
Chodzi Ci o zeby kola zamachowego w tym miejscu?
Jesli zeby na wiencu kola by sie zjechaly na jakiejs czesci kola to w tym miejscu by przepuszczalo. Pomoglo by przetoczenie auta na biegu i trafienke w dobra czesc wienca i by krecil. Poza tym przy wycierajacym sie wiencu bym to slyszal. Na pewno ta bolaczka powiazana nest z zewnetrzna temperatura otoczenia. Jak postoi noc i rano jest na minusie lub blisko zera to nie odpala. Zrobi sie +8 i jak reka odjac. Ktoregos dnia pojechalem do pracy, odpalal swietnie. O 18 zlapal przymrozek... wsiadam i dupa. Zero smaru w rozruszniku. Nic nie blikuje. Ba... nawet myslalem ze od zimna rozszerza sie zamach i nie zazebia bendiks tylko opiera sie o kolo zamachowe, ale nie. Przeciez to nie diesel:-/ rozruszniki maja po 1.2Kv. Dzis zamowie bendiks i jeszcze raz zaloze nowy. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
|