Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania kierownicy
Autor Wiadomość
ash
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-06, 22:15   Drgania kierownicy

Witam mam problem z drganiem w kierownicy podczas przyspieszania wlasciwie jazdy i szczegolnie hamowania. wymienilem tarcze co dopiero na brembo max2 klocki ebc red tloczki byly czyszczone, gumki powymieniane , alufelgi dopiero zalozylem wiec tez wywarzone , zostaje mi tylko wewnetrzne przeguby badz lo?yska w piastach choc lize na pomoc i sugestie ze strony fachowcow.

pozdrawiam ash
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-04-12, 23:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MikeR 
KLUBOWICZ
go your own way

Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 725
Skąd: SLU
Wysłany: 2008-04-06, 22:33   

a bardzo ostro je testowa?e? ? mog?y pop?ka? lub siepokrzywi? i masz po tarczach. Mog?o Ci te? wywa?enie spa?? z ko?a.
 
 
LowRider
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-06, 22:44   

pierwsze co zr?b to obadaj felgi czy odwarzniki nie spad?y.... pamietaj,sprawdzaj przyczyn? od drobiazg?w,po co sobie robi? koszta na poczatek
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-06, 23:05   

W sumie bym cos doradzil ale fachowcy juz wszystko wymienili... zacznij od najprostszych rozwiazan/powodow. Tak bedzie latwiej.
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-06, 23:32   

No to w ko?cu kiedy ten problem wyst?puj?? Kiedy jest najbardziej widoczny? Czy podczas wolnej jazdy tez? Jesli tak to odpusc wywazanie i skup sie na wyprostowaniu felg i sprawdzeniu bicia promieniowego calych k??. Jesli drgabnia wystepuj? od jakiejs predkosci np 80km/h to na st?we wywazenie. Jesli nasilaj? sie z hamowaniem to tarcze. Mog? r?wniez wystepowac w okreslonym przedziale predkosci i wtedy bym stawial na lu?ne elementy w ukladzie zawieszenia.
Ja tez walczylem z telepaniem. najpierw wywazenie,potem wszystkie gumy zawiasu,nastepnie maglownica i tarcze. Potem zamienilem kola na chwile z Szakalem,problem zniknal,pojechalem ze swoimi do wulkanizacji i pytalem dokladnie czy gosc bedzie pewien ze jak zrobi i zaloze to bedzie git - oczywiscie jak ?mialem w?tpic, nadal jest lipa,musze kupic felgi bo mam po prostu krzywe.
 
 
mysza 
KLUBOWICZ
KING OF CIDER


Pomógł: 51 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1793
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2008-04-07, 07:15   

A klocki i tarcze wymieniales na nowe czy tylko jedn? z tych rzeczy? Je?eli tylko jedn? z nich to problem mo?e tu le?e
_________________
BMW 7 E65 :-)
Hyundai i10 :-)
2G GST 314 KM 440NM - sprzedany
BMW E39 150 KM - sprzedana
Ostatnio zmieniony przez mysza 2008-04-07, 07:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
migteam
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-07, 09:00   

a mo?e wcze?niej by?o uderzone w kraw??nik i wachacz si? skrzywi?? ja co? takiego mia?em, auto prowadzi si? r?wno czy ?ciag? w kt?r?? stron
 
 
ash
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-07, 09:06   

panowie tarcze wymienilem juz drugi raz i klocki tez bo myslalem ze tamte sa do niczego wymienione mam tez tuleje na wachaczach z przodu i z tylu wiec to tez odpada glownie trzesie po przekroczeniu 100kmh ale kola sa wywarzone brak bic gdy kupowalem nowe oponu toyo proxes tr1 to prosilem o sprawdzenie felg i wszystko okej odrazu jak zalozylem bylo tak , wiec raczej malo pawdopodobne choc je sprawdze, wiele opinni slyszalem na temat ?o?ysk dlatego mysle o ich wymianie, tarcze sa tez proste . jak mi drzy kierownica i ja puszczam to jedzie prostusienko robilem co dopiero geometrie brak problemow wiec tez nie to
Ostatnio zmieniony przez ash 2008-04-07, 09:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-04-07, 09:14   

ash napisał/a:
jak mi drzy kierownica i ja puszczam to jedzie prostusienko

Mia?em to samo ,u mnie pomog?o w?a?nie wywa?enie k?? :ok:
 
 
 
ash
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-07, 09:15   

pojade choc na zimowkach i stalowych felgach 3 razy w roznych miejscach wywazalem i bylo to samo
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-07, 09:53   

ash napisał/a:
glownie trzesie po przekroczeniu 100kmh ale kola sa wywarzone


Powyzej tej predkosci to tylko wywazenie kol. Jestem prawie na sto procent pewien ze problem jest w zlej metodzie wywazenia. Pytanie jakie masz felgi? Czy uzywane sa odwazniki przyklejane czy nabijane na felgi? Czy sa montowane na obu stronach? Bardzo czestym podowem jest uzywanie naklejanych tylko z jednej strony (powody estetyczne) i i fakt tego ze jest wiecej niz jedno miejsce gdzie sa naczepione. Prawidlowo powinienes znalezc tylko jeden spot na rownowazenie problemu.

Jakie masz felgi?
 
 
ash
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-07, 10:04   

alufelgi 17cali firma ronal lub aez byly sprawdzane czy nie posiadaja bic byly wywazane maja odwazniki przyklejane tak mi sie wydaje wswzystko bylo robione na dobrze sklaibrowanej maszynie
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-07, 10:19   

Maszyna to jedno a drugie to mechanik. Roznica 0.25 (5g jesli dobrze pamietam) bedzie powodowac bicia. Wiele nie potrzeba zeby zrobic blad na wywazeniu o 0.5 a to juz jest wystarczajaco zeby to pozadnie odczuwac na jednym z kol. Z wiekszymi felgami i miekkimi oponami to wcale nie jest latwo wywazyc we wlasciwy sposob. Proponuje pojechac do nich jeszcze raz i zobaczyc czy moga ci to sprawdzic. Jesli sie okaze ze po tym co zrobili "wyskoczylo" ci 0.5 roznicy to znaczy ze zrobili to zle za pierwszym razem albo maja maszyne do bani.

Robilem to przez 2 lata i wiem ze zeby wywazyc 24 cale kolo w chromie do Dodge` Magnuma moze zajac do 20 min na jedna fegle... :twisted:

---

Wlasnie rzucilem okiem za tymi felami. Czy one sa chromowe? Masz ich zdjecie?
Ostatnio zmieniony przez allias 2008-04-07, 10:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
James 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 241
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-04-07, 10:24   

Sprawdza?e? dr??ek kierowniczy, czy nie ma luz?w? Jak nie to sprawd?. I jeszcze jedno. Masz pier?cienie centruj?ce? Jak nie to zamontuj.
_________________
Pozdrawiam,
James
 
 
ash
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-07, 10:56   

To pojade a felgi oddawa?em do renowacji wiec teraz sa jak nowe ale przed renowacja mialem to samo a zaczelo sie wszystko od kad ruszelem stare tarcze i klocki napier toczylem tarcze i wymienilem klocki po tym zabiegu zaczely sie trzesienia wiec wymienilem klocki na inne nic no to tarcze nowe znow to samo to znowu klocki na lukasa i nic wkoncu tarcze brembo za 700zl klocki ebc red za 300zl i dalej to samo sprawdze kola a luzy na kierownicy mhh moze to pomysl jakis ale znowu powodowal by takie trzesienie przy hamowaniu sam juz nie wiem zaczne od najtanszego kosztu i bede brnol dalej oby nie za drogo ta impreza wyszla :beer:
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-07, 12:13   

Widac ze wyeliminowales juz hamulce a problem sie pojawil po tym lub tez w tym samym czasie. Dorwij zdjecie - nawet jesli to jest z jakijs aukcji - bo chce zobaczyc felge jaka jest. Tak jak James powiedzial ze jest mozliwosc ze problem lezy w pierscieniach centrujacych ale wtedy mialbys raczej problemy z wibracjami przy mniejszej predkosci (choc to nie koniecznie). Czesty problem z pewna grupa felg (szczegolnie chromowanych ) jest ze sa dosc duzej wagi a co za tym idzie to wszelkie przemieszczenia w osrodku mocowania powoduje problem z ukladem jezdnym. Wtedy moze byc problem ze zlym zamontowaniem felgi albo zlym wywazeniem. Podaj mi parametry felgi to bede w stanie ci lepiej naswietlic problem.
 
 
ash
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-07, 12:28   

az tak sie nie znam wiec zrobie fotke i wstawie wieczorem ale jak go kupilem tak nie bylo dobiero jak ruszylem hamluce to sie zaczelo dziac hmmm to wszystko dziwne
 
 
SNOP DOGS
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-17, 14:53   

ash, mam podobny problem co ty.przy hamowaniu duza wibra na kierze podczas przyspieszania mniewiecej w przdziale od 60km-85km mam wibracje calego auta.rowniez nie moge sobie z tym poradzic.fele po renowacj 17 cal tarcze wymienione klocki tez zbieznosc laserowo ustawianawywazone wszystko.niestety chcialbym ci pomoc ale widzisz sam ze ja tez niedaje rady:) koncza mi sie pomysly na ten problem ;( byc moze u ciebie sa hu.... opony (jajo) mialem tak z innym autkiem po wymianie problem znikl.ale niestety tu to tez nic nie pomoglo.pozdrawiam i zycze wytrwalosci w zwalczeniu tego problemu.
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-17, 15:01   

Problem z jajem-kolem jest do 60km/h potem zanika chyba ze jest cakiem skopane to wtedy jechac sie nie da.

Problem przy 90-120km/h to w 98% zle wywazone kola. I jesli ktos Ci mowi ze sa dobrze zrobione bo juz je przeciez wywazali to powiem ci ze to jest bzdura. Czasem zdaza sie ze opona uklada sie przez jakis dystans/czas. Znam osobiscie gdzie wywazalismy klientowi opony po zalozeniu i musielismy to robic 3 razy - co 100-150km tylko dlatego ze sie dopiero ukladalo (zalezy od opony i felgi)

Sprawdz wywazenie i jesli zaloza na maszyne i mowia ci ze jest oki a potem jak "zakreca" i wyjdzie przynajmniej .5 (25gram - jesli dobrze pamietam) to jest wystarczajaco zebys to odczul.
 
 
SNOP DOGS
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-17, 15:15   

allias, byc moze masz racje nie jestem ekspertem w dziedzinie wulkanizacji daje kola do wywazenia i oddaje sie w laski ludzi co sie tym zajmuja:) tak czy inaczej ciezko ten problem rozgrysc od poniedzialku przechodze do ostatniej proby jak nie dam rady to ciort zostawiam jak jest trudno.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 13