Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Oleje i płyny w 4g63
Autor Wiadomość
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-07-30, 22:11   Oleje i płyny w 4g63

Mała oil bible :)

Jaki olej do 4g63t ?
Na początek przytoczę ten temat:
http://www.streetracing.p...p=555879#555879
Moim zdaniem obecnie na rynku niemiecki Olej LiquiMoly jest najlepszy w stosunku jakość/cena. Oczywi?cie jak komu? nie szkoda kasy może Kupić olej pokroju Motul lub mega olej Redline który kosztuje 55zł za 0.94l .... W sumie to marka nie ma aż takiego znaczenia, to jak z papierosami :lol2: Każdy lubi co innego, jednak ze swojego doświadczenia nie polecam:

Castrol - słabe ciśnienie oleju, ogólnie castrol teraz to nie to samo co kiedyś. Nie trzyma jakości, i stosuje myk większości producentów ze sprzedaje oleje w opakowaniach 4l oraz 1l ... jak wiadomo do eclipsa potrzeba 4l z hakiem(4,5L) więc trzeba kupić 4l (RS 17x zl , Edge 18x zl) plus 1l (4xzl RS, 5xzl EDGE) co wychodzi drożej niz jezeli mieli bysmy kupic 5l w jednym opakowaniu.....

Orlen - zalałem na koe, turbina staneła, widac slady przytarcia na walku w miejscu osadzenia panewek .... nie polecam w mocno wysilonych jednostkach ...

Shell - normalnie super olej, ale do nowych i nowszych silnikow.... zawiera mnóstwo dodatków czyszczących .... po zastosowaniu pojawii sie wyciek z pod rozrzadu :roll:


oczywi?cie m?wi? tutaj ca?y czas o swoich do?wiadczeniach z olejami o klasie lepko?ci 10w60 syntetycznych. Do turbo nie poleca si? p??syntetyk?w w przeciwie?stwie do nie turbo. W usa producent podaje 10w30 dla 4g63t, w usa lej? 10w40, w pl s? takie klasy syntetyczne nie dost?pne, no chyba ?e redline ale to import, tak wi?c syntetyki z 10tk? z porzodu pozostaj? 10w60....

Dodam tylko ?e dla silnik?w z turbo zalecana jest wymiana oleju co 3000mil aby zapewni? jak najd?u?sze ?ycie turbo. W gs'ach przyda?o by sie co 10kkm ;)




Do wolnoss?cych mo?na stosowa? i syntetyki i p??syntetyki. W zale?no?ci od tego ile "wcina" oleju. Producent do wolnoss?cych tak?e zaleca olej 10w30 co mnie osobiscie zdziwi?o. Cho? w pl wi?kszo?? leje 5wco?tam ... Z tego co wszyscy polecaj? i wierz?c opiniom os?b do GS'a najlepszym wj?ciem b?dzie p??syntetyk. Wi?kszo?? uwa?a ?e najlepszym do dostanie i w rozs?dnej cenie jest Valvoline MaxLife 10w40, pono? znikaj? problemy z klekocz?cymi zaworami i jestem w stanie w to uwierzy?.


Olej w skrzyni bieg?w manualnych:
Red Line MTL do gst i MT90 do gsx cho? do gst i mt90 podpasuje., BG Synchroshift, i GM Synchromesh

P?yn wspomagania:
Mam nadzieje ?e wi?kszos? z szanowych u?ytkownik?w wie i? w 1g i 2g do wspomagania kierownicy leje sie Olej przek?adniowy klasyfikacji Dexron II/III a nie jak niekt?rzy b?ednie twierdz? "p?yn do wspomagania" :ass:
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-10-08, 15:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-30, 23:37   

SAMAEL napisał/a:
Z tego co wszyscy polecaj? i wierz?c opiniom os?b do GS'a najlepszym wj?ciem b?dzie p??syntetyk.


Samaelu ale zes glupote palnal :> najlepszym rozwiazaniej jest pelny sytetyk!

nie zgodze sie rowniez do opini na temat roznych olejow... oleju nie pozna sie tylko po pierwszej wymianie... po 2-3 wymianach oleju mozesz stwierdzic czy olej cos pomogl czy pogorszyl... :jezyk:

nie bardzo tez rozumiem Twoje czeste zmiany firm olejow ... moze tu byl Twoj problem ze turbina sie zrypala a nie wina oleju :wtf:
 
 
OrBiTaL 
gruba ryba
GaBBerMafia


Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 406
Skąd: Krakow
Wysłany: 2007-07-31, 00:00   

ja polecam syntetyk motul 300v competition .. olej na podwojnych estrach klasowo bije na glowe wiekszosc oleji , jest tylko jeden mankament mianowicie jak cos w aucie leje albo sa jakies nieszczelnosci to ten olej szybko to ujawni.. ale jak macie zdrowy silniczek to lac i cieszyc sie ze zdrowego klipsa :twisted: :twisted: aa ..no i cena jeszcze :wtf: :wtf:
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-07-31, 08:48   

GOLDI napisał/a:
SAMAEL napisał/a:
Z tego co wszyscy polecaj? i wierz?c opiniom os?b do GS'a najlepszym wj?ciem b?dzie p??syntetyk.


Samaelu ale zes glupote palnal :> najlepszym rozwiazaniej jest pelny sytetyk! pol syntetyk stosuje sie przeaznie wtedy gdy silnik zaczyna wcinac wiecej niz 2 litry na 10kkm

ja jezdze na plenym syntetyku! mimo przebiegu 170 kkm i nie beirze go duzo! bo max 0,5 l

nie zgodze sie rowniez do opini na temat roznych olejow... oleju nie pozna sie tylko po pierwszej wymianie... po 2-3 wymianach oleju mozesz stwierdzic czy olej cos pomogl czy pogorszyl... :jezyk:

nie bardzo tez rozumiem Twoje czeste zmiany firm olejow ... moze tu byl Twoj problem ze turbina sie zrypala a nie wina oleju :wtf:




u mnie w przeciwie?stwie do GS'a ( :jezyk: ) jest co? takiego jak ci?nienie oleju.... i wida? co jest "crappy" a co"good stuff" :ok:

to nie jest tak ?e jedna wymiana i wnioski .... na castrolu je?dzi?em cztery zmiany .... ale wykupi?em ca?y z JC :twisted: .... a ?e potrzebowa?em oleju po remoncie g?owicy a z IC nie mogli podjecha? to wzi??em Shella od wymiany g?owicy na nim je?d??. A raczej je?dzi?em .... puki nie dola?em Orlenu ... nie widz? innej przyczyny zatarcia turbiny kt?ra chodzi?a na koe "na wysokich obrotach" ....

Co do gs'a to w us and a m?wi? 10w30 .... oczywi?cie syntetyk .... kup takie u nas ? Redline za 55z? za 0.94l ?? a mo?e Valvo SynPower 10w30 kt?ry w pl jest niedost?pny ... Pochwal si? na jakim syntetyku ?migasz Goldi. Jak znalaz?e? syntetyka 10w30 a najlepiej 10w40 to sam ch?tnie zaleje zamiast la? 10w60 gdy? w usa nikt takeigo nie leje a 10w40 lej?, Royal Purple, Mobila, Redline'a, Mopar .... znajd? u nas..... Wiem natomiast jak sie zachowuja Popychacze w 1g na syntetyku 5w50 i nikt mnie nie przekona ?e 5wXX jest dobry do GS'a ...
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
MikeR 
KLUBOWICZ
go your own way

Pomógł: 9 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 725
Skąd: SLU
Wysłany: 2007-07-31, 10:33   

Skoro olej Platinum Rally 10w60 jest przyczyn? zatarcia turbiny to moja babcia mia?a w?sy i by?a dziadkiem :ass: :amen: . Moim zdaniem Samael nie masz prawa wydawa? takich opinii na forum publicznym, zw?aszcza ?e brzmi? niedorzecznie :ksiadz:
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-07-31, 10:40   

pisz? jak jest ..... i wyci?gam wnioski .... mo?e platinum sam w sobie nie by? przyczyn?, nie zapominajmy ?e dola?em go do shella.... moze poprostu co? weszlo w reakcj? i dupa.... olej jak spuszcza?em to szlam normalnie ..... jak hipol do most?w w polonezie..... co? musia?o wej?? w reakcj? i tyle..... ale przez to ?e sta?o si? co si? sta?o po dolaniu orlenu to teraz mia? bym du?? awersj? ?eby zala? nawet tylko sam platinum ... og?lnie orlen jako? mi nie le?y ... i to jest moje zdanie...

wiem ?e ty lejesz u siebie, a raczej la?e?... w talonie platinum, ?eby oceni? jaki ma to wp?yw na silnik trzeba by przeje?dzi? 100k km ... najszybciej odczuwa to turbo.... masz jakie? luzy ?? :>
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2007-07-31, 12:20   

dzisiejsze oleje raczej niereaguje za soba dzisiejsze syntetyki mozna mieszac z wiekszoscia olei polsyntetycznych , obniza to tylko ich czas rozkladu. wezmy np dodatki do olei firmy BG ( tej samej co produkuje slynny Bg synchroshift do skrzynek ), sa one na bazie syntetykow ale zalecane sa do wszystkich klas olejow , zapobiegaja one procesom rozpuszczania sie gazow w olejach . Ale nie powoduje skutkow ubocznych. to samo jest z dodatkami do olejow przekladniowych.
co do olei do miskow to ja jak i cala reszta za wielkiej wody jezdze na 10W30 , jak mi zabraknie oleju to bede scagal z usa. RoyalPurple , red line jest pzrereklamowany szkoda 55 PLN.
lac moze kazdy to co chce. z doswiadczenia wiem ze z kazdego oleju nawet syntetykow w silniku z turbo woda z oleju robi sie po ok 5 tys km. M1 rozkladal sie szybciej niz castrol , ale ma i tak cala rzesze zwolennikow, ponad polowa funow DSM smiga na M1. czytajac amerykanska "oil Bible dsm" pisza: wspolczesne oleje sa bardzo wysokiej klasy, zarowno te polsyntetyczne jak i syntetyki nie odbiagaja od siebie wlasciwosciami smarujacymi i zmiejszajacymi tarcie i zuzycie ( wzmy np bardzo doby olej valvoline max life ) , rozni ich tylko czas rozkladu, jesli na syntetyku smigamy 3-4 tys mil to polsyntetyk nalezalo by wymienic powiedzmy conajmniej po 2.5 tys. wezmy np silniki SBR gdzie leje sie Mineralny olejpo $0.99 centow za litr. ktos powie ze to katowanie silnika za 5 tys dolarow, ale taka specyfikacje maja szczeliny miedzy panewkami i to ten czynnik determinuje jaki olej musimy zalac a nie to czy chcemy sobie smigac na syntetyku czy nie. SBR kaza zato zmieniac olej co 2 tys mil.
to niepraw ze gestos oleju wplywa na cisnienie . Dlatego wiekszosc jezdzi na M1 choc castrol dluzej wytrzymuje w silniku, tylko dlatego ze M1 trzyma lepiej cisnienie.
serwis do eclipse zaleca oleje 10w30/10w40 do silnikow turbo, oraz 5w30/10w30 do NT. i tak tez najlepije pozostac, niewazne czy mamy 200 koni pod maska czy 600.
Lejmy to co chcemy, jaka chcemy marke , gestosc proponowal bym jak najblizsza zalecanej przez serwis. cisnienia nie przybedzie nam wlewajac geste smary. wiezcie mi ,olej m1 10w30 ze stanow dawal mi wieksze cisnienie oleju niz valvoline 15w40. zwrocmy baczniej uwage za to jakich filtrow uzywamy ( filtry oleju wbrew pozorom sa waniejsze niekiedy niz sam olej i to one czesto sa przyczyna uszkodzen mechanicznych silnikow nie zdajac sobie z tego sprawy ze cale zycie zakladamy chujowy filter a pozniej narzekamy), i zmieniajmy olej poprostu czesciej niz wujek Staszek w swoim VW raz do roku bo sugeruje sie kilometrami. Olej nieuzywany stojacy w silniku ulega tak samo rozkladowi jak podczas jazdy. postawmy samochod na miesiac czasu i powachajmy pozniej go jak gazem smierdzi.
Ostatnio zmieniony przez kiepuczi 2007-07-31, 13:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-07-31, 12:36   

kiepuczi dostaje pochwa?? :amen:

zaznacz? jednak ?e dostanie 10w40 syntetyka graniczy z cudem... ceny p??syntetyk?w 10w40 nie odbiegaj? znacz?co od syntetyk?w 10w60 ... kt?ry nie jest znacz?co g?stszy od 10w40 ... na pewno lepiej zala? 10w60 ni? 5w50 :P :P ...


a co mi?szania oleji r??nych producent?w .... nie wiem nie znam si? opisuje sytuacj? .... wyla?em czarny smar a zrobi?em na nim 3000KM ..... dodam jeszcze ?e ?migam tylko na filtrach K&N tuhp-1010
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2007-08-03, 22:54   

A ja leje Mobil 1 i gra gitara to jest najlepszy oleje co z tego ze drogi ale od tylu lat leje go m?j ojciec do r??nych samochod?w i teraz ja ide w jego slady ewentualnie moze by? Shell a na reszte nawet nie patrze Pozdrooo
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-03, 22:59   

co do shella do silnikow z duzym przebiegiem to sie Mati mylisz... mobil dobry to byl kiedys... teraz jest ok... ale nie tak jak kiedys
 
 
trucky 
KLUBOWICZ
wg Szakala: Wariat:)

Pomógł: 24 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 1559
Skąd: Dolsk WLKP
Wysłany: 2007-08-04, 00:05   

Goldi moj AX ma 185 tys km i jezdzi na Shell Helix i jak na razie nie jest zle, musze co prawda dolewac ale to wina uszczelki pod glowica bo olej bokiem spier..... :wtf: a silnik chodzi glaciutko, bezproblemowo i dymi pieknym bialym czystym dymkiem

a co do dobrego oleju do silnikow z duzym przebiegiem to dobry jest Total Quartz 9000 po 54zl/litr - Xsara ojca z przebiegiem 230 tys km jezdzi na nim od jakichs 90 tys km i nie bierze ani kropelki oleju (wymiana co 15tys), pracuje bardzo gladko, pali bezproblemowo sprawia wrazenie zadowolone z oleju :jezyk:
_________________
"If I'm going to live, I want to live fully" Ayrton Senna

Ułęż 2:47 :D
 
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2007-08-05, 00:40   

Moze i Mobil nie jest ju? taki jak kiedy? ale jest to nadal jeden z lepszy olej na Polskim rynku i ja bede nadal go u?ywa? bo mam do niego zaufanie tak samo jak i do olei Shell'a inne oleje sie chowaj? (przynajmniej te kt?re znam) Valvoline nie u?ywa?em wiec nie wiem jaki to olej wiec sie nie bede wypowiada? ...m?wie i pisze to z w?asnych do?wiadcze? Goldi
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-05, 02:40   

Cytat:
.m?wie i pisze to z w?asnych do?wiadcze? Goldi


dokaldnie :) a klipsa masz ledwo rok z groszami ;) tyle ode mnie..
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2007-08-05, 20:58   

Hmm kliperka mam ledwo rok to fakt ....ale opieraj?c sie na do?wiadczeniach mojego taty kt?ry ma prawko ponad 20 lat i opieram sie na jego zdaniu bo troche autek mia? i to ca?kiem ciekawych :twisted: tyle ode mnie :P :P:P
 
 
 
OLO
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-05, 22:12   

odkad mam Eclipse (4,5 roku) leje zawsze Castrol syntetyk 10w60 ,narazie jest OK 180 tys przebiegu
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-08-05, 22:51   

castrol zauwa?y?em niskie ci?nienie oleju. nie by?o LiquiMoly musia?em castrola edge 10w60 kupi? i dupowate to ci?nienie :ass:
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Ryfi 
mniejsza zielenina



Pomógł: 8 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 181
Skąd: W?oc?awek
Wysłany: 2007-08-06, 14:36   

jak dla mnie to valvoline rzadzi bez 2 zdan jak dotychczas :ok:
_________________
www.eclipsespyder.pl.tl
---->got 2rbo<----
 
 
conti
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-06, 18:09   

Ryfi napisał/a:
valvoline rzadzi

Ryfi, cu? w tym mo?e by? ;) Ju? kilka os?b przesz?o na ten olej i sobie chwal?. Adaho zala? nim motor i 3000 km zrobi? i nie narzeka. S?ysza?em r?wnie? opini?, ?e popychacze si? si? uspokajaj? po nim. ;)
Ja zmieniam olej w czwartek lub pi?tek i zalewam motor Valvoline 10W-40
Pozdrawiam
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-08-06, 21:23   

to znajd? mi syntetyka valvoline 10w30 lub 10w40 lub 10w60 w polsce, zaznaczam ze vr1 10w60 to p??syntetyk ...........
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
conti
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-07, 08:45   

SAMAEL napisał/a:
to znajd? mi syntetyka valvoline 10w30 lub 10w40 lub 10w60 w polsce

SAMAEL, a kto tu pisa? ?e Valvoline 10W-40 to syntetyk? :jezyk: Z gamy MaxLife to tylko 5W-40 jest syntetykiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13