Oleje i płyny w 4g63 |
Autor |
Wiadomość |
kiepuczi
KLUBOWICZ
Pomógł: 75 razy Wiek: 46 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 970 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2013-11-01, 09:38
|
|
|
Tiamat: apropo takich części jak walbro, kiedyś 10 lat temu walbro było walbro, teraz Chińczyk bierze się za podrabianie wszystkiego bo jest popyt i parcie na cenę , łącznie z częściami JDM jak np pompa oleju do Nissana N1, części takie jak walbro, wtryski Boscha czyli masowo kupowane idą na pierwszy ogień. W wierz mi że naprawdę trudno rozpoznać Walbro od podróbki. Przekonasz się dopóki nie zamontujesz:) stąd te opinie bo odsetek wadliwych pomp walbro wzrósł kilkakrotnie w ciągu ostatnich lat.
Z olejami masz podobnie podrabia się Motula, castrol etc a nikt nie podrabia Millersa, do czasu bo kiedyś może być podobnie |
_________________ We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/ |
Ostatnio zmieniony przez kiepuczi 2013-11-01, 09:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ronino
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 224 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2013-11-02, 02:01
|
|
|
GOLDI napisał/a: | zdarzalo sie rozbierac silniki ktore jezdzily na tych magnatecach i innych shitach a proszek z niemiec to rowniez inna bajka |
to z ciekawości zapytam na czym niby powinienem jeździć ? |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-11-02, 02:08
|
|
|
syntetyk... a jaki? jakie jego wlasciwosci? wszystko zalezy od predyspozycji do jazdy i przedewszystkim od tego kto Ci silnik skladał pasowania etc ... sam olej to ... co innego do DD a co innego do typowej torowki gama nawet od 0w do 20w ... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
ronino
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 224 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2013-11-03, 14:48
|
|
|
GOLDI napisał/a: | syntetyk... a jaki? jakie jego wlasciwosci? wszystko zalezy od predyspozycji do jazdy i przedewszystkim od tego kto Ci silnik skladał pasowania etc ... sam olej to ... co innego do DD a co innego do typowej torowki gama nawet od 0w do 20w ... |
dość enigmatyczna odpowiedź |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-11-03, 15:34
|
|
|
ronino napisał/a: | GOLDI napisał/a: | syntetyk... a jaki? jakie jego wlasciwosci? wszystko zalezy od predyspozycji do jazdy i przedewszystkim od tego kto Ci silnik skladał pasowania etc ... sam olej to ... co innego do DD a co innego do typowej torowki gama nawet od 0w do 20w ... |
dość enigmatyczna odpowiedź | odpowiedz taka jak pytanie odpowiedz na wszystko co w mojej odpowiedzi a podpowiem Ci jaki olej ja bym wybral... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-04, 11:26
|
|
|
Dobra. Zakupiony 300V i filtr K&N. Zdecydowałem się na niego ze względu na to, że Trój estrowy Millers CFS 5w40 poddał się dość szybko i nie wytrzymał szybkiej jazdy. Po 3Kkm jest wodnisty i czarny. Auto stoi w garażu cieplutkim gdzie panuje min 20°C.
[ Dodano: 2013-11-04, 21:53 ]
W zyciu tak lekko i cicho nie chodzil moj silnik. Cos niesamowitego. Filtr kn i motul 300v competition 15w50 to dobre polaczenie. Millers po zalaniu nie dal mi takich odczuc akustycznych jak Motul. Nie zaluje zadnej zlotowki wydaniej na ten olej. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2013-11-04, 21:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ronino
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 224 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2013-11-05, 17:11
|
|
|
GOLDI napisał/a: | ronino napisał/a: | GOLDI napisał/a: | syntetyk... a jaki? jakie jego wlasciwosci? wszystko zalezy od predyspozycji do jazdy i przedewszystkim od tego kto Ci silnik skladał pasowania etc ... sam olej to ... co innego do DD a co innego do typowej torowki gama nawet od 0w do 20w ... |
dość enigmatyczna odpowiedź | odpowiedz taka jak pytanie odpowiedz na wszystko co w mojej odpowiedzi a podpowiem Ci jaki olej ja bym wybral... |
przecież wiesz - a preferencje to miasto i bardzo sporadycznie tor |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-11-05, 21:10
|
|
|
jesli tryb mieszany to szedłbym w 300v competition ale 5w40... jesli tor przewazalby miasto to 300v 15w, 20w no i zmiany co 5 tys km badz rok;) |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
ronino
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 224 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2013-11-06, 02:15
|
|
|
GOLDI napisał/a: | jesli tryb mieszany to szedłbym w 300v competition ale 5w40... jesli tor przewazalby miasto to 300v 15w, 20w no i zmiany co 5 tys km badz rok;) |
zastosuje sie |
|
|
|
|
RENZO
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 245 Skąd: USA
|
Wysłany: 2014-05-29, 10:20
|
|
|
Panowie jestem w trakcie zmiany oleju w silniku i skrzyni teraz jezdze na 10w40 oleju nie bierze wyciekow nie ma nowa uszczelka pod misa klawa i jest suchutko jak i u góry tak i na dole ani grama oleju wszystko ładnie było wyczyszczone przed założeniem uszczelki i trzyma to ładnie:) Chciałbym przejsc na pełny syntetyk mimo ze '' podobno'' nie powinno sie z gorszego na lepszy przechodzic. Filtr oleju K&N i teraz nie wiem co mu wlać GOLDI, polecił Mobil 1 5w50 patrzyłem w sklepie wcale drogi nie jest do skrzyni Redline tylko nie wiem MTL czy MT ? co myslicie ? olej to chyba najtrudniejszy wybór... Auto używane na codzien czasami przeganiane na światłach sporadycznie baaardzo bym sie wybierał na tor ( 1-2 razy w doku) |
_________________ Mitsubishi Eclipse II - 4G63 |
Ostatnio zmieniony przez RENZO 2014-05-29, 10:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2014-05-29, 10:48
|
|
|
ja w skrzyni miałem o ile pamiętam MTL'a zalanego , Mobila stosuję w passacie B5 i się sprawdza , dobry olej... a z tym czy jest sens przejść na niego czy zostać na starym to moim zdaniem obojętne , sam musisz podjąć decyzję , jak masz wszystko w porządku to nie powinno się nic stać |
|
|
|
|
RENZO
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 245 Skąd: USA
|
Wysłany: 2014-05-29, 10:52
|
|
|
Czasami ale to sporadycznie sie odzwie na 2sek popychacz ale tez juz jest w planach wymiana ich na te topline'a no właśnie mam troche dylemat czy cos sie moze stać. silnik jest w dobrej kondycji jak zdejmowalismy mise to była czyściutka moze takie 2 malusieńkie opiłki metalowe ale to na prawde bardzo małe wczesniej tez jezdził na mobilu |
_________________ Mitsubishi Eclipse II - 4G63 |
Ostatnio zmieniony przez RENZO 2014-05-29, 11:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-05-29, 11:10
|
|
|
Ja też miałem w skrzyni MTL-a. Podobno lepsza jest mieszanka z MT90 2:1 a i tak musisz kupić 3 butelki. Co do oleju to bym polecił Valvoline w wersji 5w50 syntetyk. Jeździłem na takim i świetnie silnik pracował, lekko i cicho. Potem zalałem mobilem 5w50 i nie dość, że silnik był głośniejszy to wyraźnie go zamuliło, jakby miał większe opory. Dało się to odczuć odrazu po pierwszym odpaleniu. Ja tego oleju nie polecam choć go brał nieco mniej. Cena za oba oleje podobna. |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
RENZO
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 245 Skąd: USA
|
Wysłany: 2014-05-29, 11:16
|
|
|
Tez myślałem nad valvoline podobno dobry olej cena nie ma zbytniego znaczenia byle by był dobry |
_________________ Mitsubishi Eclipse II - 4G63 |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2014-05-29, 11:23
|
|
|
w samochodach ktore serwisowałem a jezdzily na valvo miałem problemy z nim... padło kilka sprężarek i były odsyłane na ekspertyzy i odziwo ekspertyzy w przypadkach gdzie silnik jezdzil na valvo winnego jego wskazywały... a i niestety trochę nagaru z czasem odkłada w silniku... mobila do sportu używało niewielu ale było paru takich co dochodzili do 160stopni temp oleju w peaku ! rozbierając tak katowany silnik na tym oleju nie zauważyłem jego nadmiernego zużycia i właściwie nagaru brak.
w tym temacie bedzie milion ludzi i milion opini na temat olejów |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-05-29, 11:24
|
|
|
Stosunek jakości do ceny valvoline ma chyba najlepszy. Teraz do alfy też leję valvoline, tyle że synpower 5w40. Zalewam też tym olejem wszystkie samochody w rodzinie i polecam znajomym. Nawet kobiety zauważają cichszą pracę silnika i jego większą zrywność. Oleje te tylko dość szybko się starzeją (bo dobrze czyszczą i absorbują brud) i ja wymieniam po max 10 000km. |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2014-05-29, 11:34
|
|
|
ba czesto ludzie mylą też Mobil s z Mobil 1 to dwa różne oleje. gdzie ten pierwszy zły nie jest ale bliżej mu syfotwórczości jak w valvo... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-05-29, 11:47
|
|
|
Szczerze mówiąc Goldi to twoje obserwacje są odmienne o 180 stopni od większości osób jeśli chodzi o valvo. Ja mam zupełnie odmienne, moim zdaniem valvo bardzo dobrze czyści silnik. Ma jeden z najwyższych współczynników TBN na rynku co oznacza, że świetnie czyści i wiąże w sobie syf ale przez to szybko się starzeje. Zawsze jak zalewałem valvo to robił się czarny po kilkuset kilometrach tzn. wymywał syfy z silnika podczas gdy taki mobil1 był czysty przez kilka tysi w tym samym silniku. Fakt, że valvo nadaje się do wymiany już po 6-8kkm bo wyraźnie traci swoje właściwości. Może ten syf robił się z tego, że ktoś przeciągał wymianę w wysilonym silniku i ulegał on spaleniu podczas pałowania. |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
Largo
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 712 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-05-29, 11:49
|
|
|
A oleje Millers? Wymieniam je cały czas i też mi się po 2-3k km robi olej złoto-czarny, także syf wyciąga, ale swoje kosztują, prawie 300 zł, ale jeżeli cena nie gra roli to dlaczego tego oleju nie polecacie? |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-05-29, 12:17
|
|
|
Ja nie polecam czegoś czego sam nie stosowałem. Poza tym olej to nie technologia kosmiczna, byle nie kupić najgorszego szajsu i wymieniać często a silnik będzie zadowolony. Dla mnie płacenie 300zł za olej to przesada, wolę wydać 150 na też niezły valvoline, zwłaszcza że wymieniam 2x częściej niż przewidział producent. Większość historii o zniszczeniu silnika olejem to efekt albo zaniedbań właściciela albo czysty przypadek. Pewnie nawet minerał wymieniany co 5kkm byłby lepszy niż superhipermegaolej wymieniany co 35kkm jak zalecają producenci niektórych aut. |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
|