Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Oleje i płyny w 4g63
Autor Wiadomość
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2014-10-11, 09:17   

Motul 300 gear 75w90? , ja kiedyś miałem Valvoline i dobrze skrzynia chodziła tylko nie pamiętam który to był
 
 
 
franko 
KLUBOWICZ


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 1860
Skąd: poddebice
Wysłany: 2014-10-11, 11:52   

amsoil mtg
_________________
drążek, sprzęgło, pełny gaz :D
 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-10-11, 12:09   

cokolwiek 75w90 ;) castrol fx bardzo doby, mobil dobry :)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2014-10-12, 00:08   

Motula wlałem 75w90. może nie zdechnie :)
_________________

 
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2014-10-12, 07:29   

Dobry wybór będzie Pan zadowolony , wiele aut na tym lata w klubie rx kilka osób to ma u siebie w tym ja :P
 
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-10-18, 17:20   

Tofik napisał/a:
Pany, szybkie pilne pytanie. Co dobrego wlać do skrzyni jeśli nie MTL ?? z jakimi parametrami?


Tofik: ale po co szukac i drążyc jak Redline olej są sprawdzone w DSM i EVO i sprawdzja się, jak nie chcesz czystego MTL wlać to wymieszaj z MT-90
_________________
We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/
 
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2014-10-18, 22:28   

Krzychu, ale ja potrzebowałem na już :) w sobote wieczorem poskładałem sprzęgło i skrzynie, w niedziele o 7:30 był już klient po auto :) nawet niezdążyłem dobrze potestować nowego zamachu i spieka :) zrobiłem nim ledwo 30Km :)
_________________

 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2014-10-19, 08:09   

jak dla mnie red line zadna rewelacja... nie zauwazyłem róznicy miedzy nim a valvoline.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2014-10-19, 15:58   

no u mnie różnica była odczuwalna a miałem i to i to
 
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-19, 23:13   

W Colcie seryjna skrzynia z GTI-ka Na Valvoline skrzeczała, trzeszczała, było slychać łożyska itp. I stwierdziłem, że jest w agonalnym stanie. Postanowiłem wlać MOTUL-a. Skrzynia nie do poznania! Dostała nowe życie i jeździć będzie jeszcze długo :) Red-Line jest teraz w Eclipsie i seryjna skrzynia znosi chłostę do 400KM i 420NM ;)
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2014-10-19, 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kafar_1989 
KLUBOWICZ

Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 654
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-28, 20:47   

ja u siebie w silniku mam teraz Liqui Moly 10/60 GT1 a w skrzyni Motula 75/140 jezdzi sie pieknie skrzyka smiga az milo juz w niej mialem Motula z tym ze 75/90 ale na 140 moje odczucie na plus :jezyk: a Ligui mam wrazenie ze lepszy niz VR1 Racing
_________________
DSM 1G
4G63T 6bolt
 
 
 
cichydawid 
KLUBOWICZ


Pomógł: 15 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 313
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2014-10-31, 10:42   

Panowie, co polecicie aby wypłukać syf z silnika, jaki preparat? liqui moly engine flush czy coś? oczywiscie na nowym oleju który zrobi kilkaset kilometrow, doleje sie preparatu, pochodzi 10minut na biegu jałowym i wleje sie swiezy, właściwy olej.
_________________
Saab 9-5 2.0T 300km private daily
Saab 9-3 OG 2.0t 250km
Saab 9-3 SS 2.0t daily 230km
Peugeot 106 1.6 16v rajdówka :D
 
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-31, 11:23   

W sumie wszystko jedno. liqui molly, valvoline, czy millers, zasada działania ta sama. Kup co łatwiej dostępne i tyle.
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
wojtas 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 2980
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-31, 11:42   

cichydawid, jesteś pewny silnika, ze chcesz go "płukać"?
jezeli nie, to asekuracyjnie nastaw sie na koszty remontu
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-31, 12:52   

wojtas napisał/a:
cichydawid, jesteś pewny silnika, ze chcesz go "płukać"?
jezeli nie, to asekuracyjnie nastaw sie na koszty remontu


A co to za powielanie zabobonów? Widziałem płukane silniki z przebiegami po 300kkm, które większość żywota przelatały na mineralnym a następnie zalane pełnym syntetykiem i jedynie na dobre to wyszło silnikom. Jak silnik trzyma się na przepalonym oleju to i tak klęknie i olej go nie uratuje.
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
wojtas 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 2980
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-31, 12:55   

sam jestes zabobon
jak sie stosuje syfiaste oleje to jeste słabe smarowanie, zużywają sie pierscienie itp, a w silniku powstaje sporo nagaru, który wszystko trzyma w kupie
w prypadku płukania silnika i wypłukania nagaru silnik się rozszczelnia i zaczyna np kopcic
w przypadku starych samochodów jezeli posiadamy informacje ze ktos jezdził na kiepskim oleju, lepiej jest lać taki sam i jezdzic dalej - koszt remontu jest nieracjonalny.
kolejny raz napisze apropo Twojego zabobonu, ze w moim eclipsie poprzedni wlsciciel lał castrola, który jest olejem totalnie do dupy.
Jak zmieniłem olej na lepszy (liqui moly) to mi wyplukało nagar , zaczął kopcić na niebiesko i do roboty mialem tloki, pierscienie itd
niedawno kupiłem drugi samochód (e36) i wiem, ze wczesniej tez jezdził na ch*jowym oleju (akurat tez castrol :jezyk: ). I dalej leje castrola wlasnie po to zeby sobie nie wyplukiwac nagaru z silnika
poza tym napisałm "asekuracyjnie" - co nie znaczy ze tak musi być
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2014-10-31, 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2014-10-31, 13:10   

Ja kiedyś użyłem płukanki do silnika to potem zmieniałem uszczelki w całym silniku bo lało się jak z durszlaka .... jak się nie jest pewnym silnika to odradzam. Jak jesteś pewny to płukać nawet co zmianę oleju.
 
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-31, 13:13   

Jest takie określenie na forum z syfem i pudrem. Mój eclipse też jeździł na castrolu i po zmianie na valvoline zaczął kopcić i brać olej w zastraszających ilościach. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe i następne 70kkm przelatałem na syntetykach bez problemu. Jak chce się dobrze dla silnika to warto lać dobry olej niż dalej zalewać go szlamem, który go w końcu zatrze albo obróci panewkę ale niech każdy robi co chce.
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
wojtas 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 2980
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-31, 13:32   

viader napisał/a:
Jest takie określenie na forum z syfem i pudrem

ano jest :ok:
jest tez okreslenie "drut"
jaki jest sens remontowania silnika ~4k w samochodzie za ~3-4k?
pewnie taki, że: cyt. kolejne okreslenie z forum "bedziesz wiedział co masz"
nie kazdy jednak chce wykladac taka gotówke i woli np zrobic to troszku taniej... tu przyoszczedze tam przymnkne oko, ale ciągle mając w myśli, ze przeceiz pisali "bedziesz wiedział co masz", bo przeciez robie remont :lol:
a tu zonk - zaraz znowu sie cos rozleci i samochód na złom, bo to wina eclipse, że jest psująca sie kupą złomu :ok:
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2014-10-31, 13:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-31, 13:56   

W ogóle nie ma sensu jeździć eclipsem. Ale jeśli kolega pyta o płukankę to zakładam, że chce potem zalać lepszy olej i dbać o silnik. Skoro chce o auto dbać to może i remont mu nie straszny. Wielu z nas włożyło chore pieniądze w te auta co było całkiem bez sensu ekonomicznego. Kwestia czy traktujesz auto jako krótkotrwały dupowóz - wtedy można lać byle co i po roku sprzedać, czy też jako zabawkę/hobby - wtedy bawisz się w płukanki/syntetyki/remonty/tuningi i inne takie duperele. Ogólnie te nasze dywagacje wykraczają zbyt daleko poza zapytanie autora, który spytał jedynie która płukanka jest dobra...

[ Dodano: 2014-10-31, 13:59 ]
Poza tym jeśli dobrze kojarzę to kolega jest po obróceniu panewki i chce na przyszłość mieć czysty silnik i jeździć na dobrej oliwie, aby historia się nie powtórzyła.
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16