Naprawa zerwanych gwintów głowicy od pokrywy zaworów |
Autor |
Wiadomość |
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-18, 19:10 Naprawa zerwanych gwintów głowicy od pokrywy zaworów
|
|
|
Każdy z nas gdy dostrzegł, że leci olej spod uszczelki pokrywy zaworów prędzej czy później złapał za klucz i dokręcał śruby pokrywy zaworów by docisnąć ją i by olej nie leciał.
Niestety to jest ostatnią rzeczą, którą powinniśmy wtedy zrobić. Wtedy ukręcają się gwinty a śruby zaczynają się obracać w miejscu i jest jeszcze gorzej niż było. Można kupić wiertło 7mm+ gwintownik i śruby M7x1 (co jest ciężką sprawą) i próbować nagwintować ponownie lecz na jak długo. Ja do naprawy gwintów użyłem zestawu naprawczego gwint dla śrub m6x1 Helicoil dostępny na Allegro w przedziale cenowym od 40-100zł.
Zestaw ten wygląda tak:
I w jego skład wchodzi:
• 1szt. wiertło
• 1szt. gwintownik
• 1szt. przyrząd do instalacji wkładki
• 1szt. trzpień do usuwania zabieraka wkładki
• 25szt. – wkładek naprawczych
Do całej operacji niezbędne są:
-w/w zestaw
-Taśma malarska szeroka
-Rozpuszczalnik NITRO
-czyste szmaty
-wiertarka
-odkurzacz
1. Zdejmujemy pokrywę zaworów i płaszczyznę styku głowicy z uszczelką czyścimy NITRO i ewentualnie z resztek sylikonu.
2. Dookoła otworu oklejamy taśmą malarską tak by podczas wiercenia i gwintowania opiłki nie dostały się do głowicy. Taśma musi przylegać dobrze do głowicy.
3. Rozwiercamy wiertłem załączonym do zestawu otwór.
4.Odkurzamy opiłki. Ja podczas wiercenia miałem obok ssawkę i odkurzacz wciągał od razu opiłki.
5. Po odkurzeniu mamy ładny gładki otwór
6. Następnie bierzemy załączony do zestawu gwintownik i gwintujemy.
7. Po nagwintowaniu wygląda to tak:
8. Następnie bierzemy wkładkę/sprężynkę z zestawu i wkręcamy przyrządem dołączonym do zestawu zagięciem do dołu:
na dnie wkładki widać zagięcie
Ja wkręciłem wkładkę tak że od płaszczyzny głowicy jest odstęp ok 1mm. a otwór w głowicy jest głęboki by w razie czego dłuższe śruby nie opierały się. Po wkręceniu na głębokość jaka nam odpowiada wystarczy wkładkę zabezpieczyć- przekręcić w lewo i urwać zabezpieczenie.
Uwaga! Gdy już wkręcimy wkładkę tak, że jej koniec wkręci się w głowicę- nie ma już odwrotu. Chcąc odkręcić -zerwiemy "haczyk" i zabezpieczymy wkładkę w danym miejscu.
9. Po wkręceniu wygląda to tak:
I tak zrobione gwinty będą służyły.
Reasumując.
Wg. mnie takie wkładki są mocniejsze bo są z twardszej stali niż aluminium. Można fajnie podociągać śruby. Cała operacja (wszystkie otwory) to max 30min. Ja zakupiłem jeszcze nową uszczelkę, wyczyściłem rowek w pokrywie zaworów , odtłuściłem i założyłem |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 |
|
|
|
 |
marcin388-1988
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 156 Skąd: .....
|
Wysłany: 2015-06-18, 19:37
|
|
|
Najlepiej wywalić te wszystkie śruby wkręcić szpilki do końca gwintu skręcać nakrętkami i po problemie. Tak samo z miską oleju. |
|
|
|
 |
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-06-18, 19:39
|
|
|
marcin388-1988 napisał/a: | Najlepiej wywalić te wszystkie śruby wkręcić szpilki do końca gwintu skręcać nakrętkami i po problemie. Tak samo z miską oleju. |
 |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21  |
|
|
|
 |
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-18, 21:37
|
|
|
marcin388-1988 napisał/a: | Najlepiej wywalić te wszystkie śruby wkręcić szpilki do końca gwintu skręcać nakrętkami i po problemie. Tak samo z miską oleju. |
Tak zgodzę się. Miałem tak w Colcie, mam teraz w Eclipsie. Wcześniej jak wkręciłem szpilkę i dokręcałem nakrętką to wyciagałem szpilkę ;/ Żeby wkręcić szpilke trzeba mieć w co ją wkręcić. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 |
|
|
|
 |
|