Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa zerwanych gwintów głowicy od pokrywy zaworów
Autor Wiadomość
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-18, 20:10   Naprawa zerwanych gwintów głowicy od pokrywy zaworów

Każdy z nas gdy dostrzegł, że leci olej spod uszczelki pokrywy zaworów prędzej czy później złapał za klucz i dokręcał śruby pokrywy zaworów by docisnąć ją i by olej nie leciał.
Niestety to jest ostatnią rzeczą, którą powinniśmy wtedy zrobić. Wtedy ukręcają się gwinty a śruby zaczynają się obracać w miejscu i jest jeszcze gorzej niż było. Można kupić wiertło 7mm+ gwintownik i śruby M7x1 (co jest ciężką sprawą) i próbować nagwintować ponownie lecz na jak długo. Ja do naprawy gwintów użyłem zestawu naprawczego gwint dla śrub m6x1 Helicoil dostępny na Allegro w przedziale cenowym od 40-100zł.
Zestaw ten wygląda tak:


I w jego skład wchodzi:
• 1szt. wiertło
• 1szt. gwintownik
• 1szt. przyrząd do instalacji wkładki
• 1szt. trzpień do usuwania zabieraka wkładki
• 25szt. – wkładek naprawczych

Do całej operacji niezbędne są:
-w/w zestaw
-Taśma malarska szeroka
-Rozpuszczalnik NITRO
-czyste szmaty
-wiertarka
-odkurzacz


1. Zdejmujemy pokrywę zaworów i płaszczyznę styku głowicy z uszczelką czyścimy NITRO i ewentualnie z resztek sylikonu.


2. Dookoła otworu oklejamy taśmą malarską tak by podczas wiercenia i gwintowania opiłki nie dostały się do głowicy. Taśma musi przylegać dobrze do głowicy.



3. Rozwiercamy wiertłem załączonym do zestawu otwór.


4.Odkurzamy opiłki. Ja podczas wiercenia miałem obok ssawkę i odkurzacz wciągał od razu opiłki.


5. Po odkurzeniu mamy ładny gładki otwór


6. Następnie bierzemy załączony do zestawu gwintownik i gwintujemy.


7. Po nagwintowaniu wygląda to tak:


8. Następnie bierzemy wkładkę/sprężynkę z zestawu i wkręcamy przyrządem dołączonym do zestawu zagięciem do dołu:
na dnie wkładki widać zagięcie
Ja wkręciłem wkładkę tak że od płaszczyzny głowicy jest odstęp ok 1mm. a otwór w głowicy jest głęboki by w razie czego dłuższe śruby nie opierały się. Po wkręceniu na głębokość jaka nam odpowiada wystarczy wkładkę zabezpieczyć- przekręcić w lewo i urwać zabezpieczenie.
Uwaga! Gdy już wkręcimy wkładkę tak, że jej koniec wkręci się w głowicę- nie ma już odwrotu. Chcąc odkręcić -zerwiemy "haczyk" i zabezpieczymy wkładkę w danym miejscu.



9. Po wkręceniu wygląda to tak:






I tak zrobione gwinty będą służyły.

Reasumując.
Wg. mnie takie wkładki są mocniejsze bo są z twardszej stali niż aluminium. Można fajnie podociągać śruby. Cała operacja (wszystkie otwory) to max 30min. Ja zakupiłem jeszcze nową uszczelkę, wyczyściłem rowek w pokrywie zaworów , odtłuściłem i założyłem :)
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
marcin388-1988 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 156
Skąd: .....
Wysłany: 2015-06-18, 20:37   

Najlepiej wywalić te wszystkie śruby wkręcić szpilki do końca gwintu skręcać nakrętkami i po problemie. Tak samo z miską oleju.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-06-18, 20:39   

marcin388-1988 napisał/a:
Najlepiej wywalić te wszystkie śruby wkręcić szpilki do końca gwintu skręcać nakrętkami i po problemie. Tak samo z miską oleju.

_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-18, 22:37   

marcin388-1988 napisał/a:
Najlepiej wywalić te wszystkie śruby wkręcić szpilki do końca gwintu skręcać nakrętkami i po problemie. Tak samo z miską oleju.


Tak zgodzę się. Miałem tak w Colcie, mam teraz w Eclipsie. Wcześniej jak wkręciłem szpilkę i dokręcałem nakrętką to wyciagałem szpilkę ;/ Żeby wkręcić szpilke trzeba mieć w co ją wkręcić.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12