Blad obd II P0431 ? |
Autor |
Wiadomość |
Goldi3G
zielenina
Wiek: 32 Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 39 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-09-03, 14:46 Blad obd II P0431 ?
|
|
|
Witam w moim misku eclipse 3g 3.0 v6 automat co jakis czas wyskakuje blad P0431 Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 2) generalnie wyskakuje przy spokojnej jezdzie jaka moze byc przyczyna ? Blad kasuje przez torque i za jakies pare dni jak znow spokojnie jezdz to wyskakuje |
Ostatnio zmieniony przez Goldi3G 2015-09-03, 14:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mateo-salvadore
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 151 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-03, 15:10
|
|
|
U mnie ten sam błąd był spowodowany uszkodzeniem górnej sondy lambda (silnik 2.4). U ciebie w 3.0 są dwie - bank 2 sugeruje Ci z której strony sonda może być uszkodzona - musisz poszukac - ja niestety nie pamiętam...
Ale może to być też problem ze zużytym katalizatorem... |
_________________ Był: Eclipse 3G GS 2.4 aut.
Jest: Mercedes CLC 1.8 kompressor aut.
|
|
|
|
|
Goldi3G
zielenina
Wiek: 32 Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 39 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-09-03, 15:18
|
|
|
Z tym ze to co jakis czas to chyba nie sonda bedzie |
|
|
|
|
Yaro
KLUBOWICZ Yaro
Pomógł: 17 razy Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 595 Skąd: Koscierzyna
|
Wysłany: 2015-09-03, 16:42
|
|
|
Mi czasem także wyskakuje ten błąd i także przy spokojnej jezdzie. |
|
|
|
|
Goldi3G
zielenina
Wiek: 32 Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 39 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-09-03, 16:47
|
|
|
Yaro napisał/a: | Mi czasem także wyskakuje ten błąd i także przy spokojnej jezdzie. |
Jaro ciekawe od czego to w takim razie |
|
|
|
|
mateo-salvadore
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 151 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-03, 17:27
|
|
|
No właśnie u mnie było identycznie - wyskakiwał sporadycznie... usuwałem Torquem i wyskakiwał znowu, już miałem emulator drugiej sondy zakładać, bo myślałem, że kat padł. Ale tknęło mnie i wymieniłem sondę na Ori (wcześniej miałem NGK z dorabianą końcówką) i problem zniknął. |
_________________ Był: Eclipse 3G GS 2.4 aut.
Jest: Mercedes CLC 1.8 kompressor aut.
|
|
|
|
|
Yaro
KLUBOWICZ Yaro
Pomógł: 17 razy Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 595 Skąd: Koscierzyna
|
Wysłany: 2015-09-03, 17:31
|
|
|
Może sąda podaje złe parametry a co za tym idzie podaje zbyt ubogą mieszankie paliwa. W skutek czego jest zbyt niska temperatura grzania na sądzie itd. |
|
|
|
|
Ithyphallic
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 70 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-09-04, 15:13
|
|
|
Bank 2 to sonda z katem. Sonda odpowiada za regulacje mieszanki |
Ostatnio zmieniony przez Ithyphallic 2015-09-04, 15:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Goldi3G
zielenina
Wiek: 32 Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 39 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-09-07, 14:05
|
|
|
czyli co myslicie ze to wina sondy ? |
|
|
|
|
Yaro
KLUBOWICZ Yaro
Pomógł: 17 razy Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 595 Skąd: Koscierzyna
|
Wysłany: 2015-09-07, 18:54
|
|
|
Łatwo sprawdzić sąde. Podpiąć i sprawdzić czy podaje prawidłowe wartości. |
|
|
|
|
JacekeR
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Wrz 2015 Posty: 63 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2015-09-23, 19:03
|
|
|
U mnie wywala następujące błędy:
P-0421
P-0171
P-0302 |
|
|
|
|
Yaro
KLUBOWICZ Yaro
Pomógł: 17 razy Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 595 Skąd: Koscierzyna
|
Wysłany: 2015-09-24, 08:44
|
|
|
Zacząłem tankowac na innej stacji i przestało mi wywalac błąd. |
|
|
|
|
jezyk147
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 192 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2015-09-24, 21:07
|
|
|
Z ciekawości na jakiej stacji tankowałeś? Bo mojego kolegi nie przekonują historie o tym jak samochody z silnikami diesel'a nie chciały zapalić po wyjechaniu z stacji Auchan. |
_________________ Mitsubishi Eclipse 2G Lift 1999 4G63 |
|
|
|
|
Yaro
KLUBOWICZ Yaro
Pomógł: 17 razy Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 595 Skąd: Koscierzyna
|
Wysłany: 2015-09-25, 08:48
|
|
|
Jak kiedyś zatankowałem na Auchan to mi od razu błąd wyskoczył że zbyt uboga mieszanka paliwowo coś tam. A teraz tankowałem na jakiejś prywatnej i przeszedłem na 100 oktanową. |
|
|
|
|
s.golaszewski
zielenina
Dołączył: 06 Paź 2017 Posty: 3 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2017-10-06, 19:32 błąd p0431
|
|
|
witam
mam bład p0431 głośna praca i zwiększone spalanie, kompresja ok, wnioskuje po sondach ze padł katalizator moze on mieć wpływ na spananie ok. 20 lpg na miescie hyundai santa fe 2,4. spalanie nie jest aż tak dotkliwe w trasie. Błąd się pojawia przy spokojnej jeździe w trasie. samochód kupiony nie sprzedawca twierdzi ze nic się nie działo ps. piszę tutaj bo to jednostka mitsubishi
|
Ostatnio zmieniony przez s.golaszewski 2017-10-06, 19:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mateo-salvadore
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 151 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: 2017-10-07, 12:36
|
|
|
W moim pierwszym poście (drugim ogólnie w tym topiku) napisałem, że ten błąd spowodowany jest uszkodzenie sondy lub kata.
Wykresy wyglądają poprawnie, ale przedstawiłeś mały fragment wykresu i nie wiemy czy sondy są ciepłe, czy zimne... logika wskazuje na Kata, niemniej wtedy wskazania drugiej sondy powinny być inne. W tym silniku o ile pamiętam sonda jest dwustanowa.
Ja bym próbował jakoś sprawdzić sondę zanim wymienię KATa (najlepiej podmienić od kogoś kto ma sprawną, jeśli masz taką opcję i się przejechać).
KATa jak wiadomo można wywalić w ogóle, co jednak nie musi oznaczać końca problemów (złe wskazania sondy, błędy, wyższe spalanie, mniejsza moc...). |
_________________ Był: Eclipse 3G GS 2.4 aut.
Jest: Mercedes CLC 1.8 kompressor aut.
|
|
|
|
|
s.golaszewski
zielenina
Dołączył: 06 Paź 2017 Posty: 3 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2017-10-07, 12:49
|
|
|
silnik był ciepły na jałowych obrotach, wydaje mi się żejak kat jest sprawny wykres drugiej sondy powinien być bardziej płaski, ale może się mylę |
|
|
|
|
mateo-salvadore
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 151 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: 2017-10-07, 19:05
|
|
|
Masz rację, szczególnie na ciepłym silniku, gdy KAT już działa. Osobiście jednak nie podejmę się analizy wykresów, bo nie znam się na tym na tyle, żeby robić za eksperta
Ale gdy czujnik podaje złe dane to nie wiesz czy to faktycznie takie są dane czy zły jest czujnik
W jakimkolwiek aucie z przebiegiem 150kkm (czasem wcześniej, czasem później) można spodziewać się konieczności wymiany katalizatora, mimo wszystko trudno stwierdzić na odległość co jest nie tak. |
_________________ Był: Eclipse 3G GS 2.4 aut.
Jest: Mercedes CLC 1.8 kompressor aut.
|
|
|
|
|
s.golaszewski
zielenina
Dołączył: 06 Paź 2017 Posty: 3 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2017-10-08, 20:08
|
|
|
a czy katalizator moze mieć znaczący wpływ na spalanie, po samym miescie bierze mi około 20l lpg |
|
|
|
|
mateo-salvadore
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 151 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: 2017-10-08, 20:20
|
|
|
Jeśli jest już niedrożny to tak. W dodatku wskazania sond mają na to również wpływ. |
_________________ Był: Eclipse 3G GS 2.4 aut.
Jest: Mercedes CLC 1.8 kompressor aut.
|
|
|
|
|
|