Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Blad obd II P0431 ?
Autor Wiadomość
Goldi3G 
zielenina



Wiek: 32
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 39
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-09-03, 14:46   Blad obd II P0431 ?

Witam w moim misku eclipse 3g 3.0 v6 automat co jakis czas wyskakuje blad P0431 Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 2) generalnie wyskakuje przy spokojnej jezdzie jaka moze byc przyczyna ? Blad kasuje przez torque i za jakies pare dni jak znow spokojnie jezdz to wyskakuje :/
Ostatnio zmieniony przez Goldi3G 2015-09-03, 14:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mateo-salvadore 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 151
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2015-09-03, 15:10   

U mnie ten sam błąd był spowodowany uszkodzeniem górnej sondy lambda (silnik 2.4). U ciebie w 3.0 są dwie - bank 2 sugeruje Ci z której strony sonda może być uszkodzona - musisz poszukac - ja niestety nie pamiętam...

Ale może to być też problem ze zużytym katalizatorem...
_________________
Był: Eclipse 3G GS 2.4 aut.
Jest: Mercedes CLC 1.8 kompressor aut.
 
 
Goldi3G 
zielenina



Wiek: 32
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 39
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-09-03, 15:18   

Z tym ze to co jakis czas to chyba nie sonda bedzie
 
 
Yaro 
KLUBOWICZ
Yaro

Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 595
Skąd: Koscierzyna
Wysłany: 2015-09-03, 16:42   

Mi czasem także wyskakuje ten błąd i także przy spokojnej jezdzie.
 
 
Goldi3G 
zielenina



Wiek: 32
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 39
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-09-03, 16:47   

Yaro napisał/a:
Mi czasem także wyskakuje ten błąd i także przy spokojnej jezdzie.


Jaro ciekawe od czego to w takim razie :/
 
 
mateo-salvadore 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 151
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2015-09-03, 17:27   

No właśnie u mnie było identycznie - wyskakiwał sporadycznie... usuwałem Torquem i wyskakiwał znowu, już miałem emulator drugiej sondy zakładać, bo myślałem, że kat padł. Ale tknęło mnie i wymieniłem sondę na Ori (wcześniej miałem NGK z dorabianą końcówką) i problem zniknął.
_________________
Był: Eclipse 3G GS 2.4 aut.
Jest: Mercedes CLC 1.8 kompressor aut.
 
 
Yaro 
KLUBOWICZ
Yaro

Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 595
Skąd: Koscierzyna
Wysłany: 2015-09-03, 17:31   

Może sąda podaje złe parametry a co za tym idzie podaje zbyt ubogą mieszankie paliwa. W skutek czego jest zbyt niska temperatura grzania na sądzie itd.
 
 
Ithyphallic 
KLUBOWICZ


Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-09-04, 15:13   

Bank 2 to sonda z katem. Sonda odpowiada za regulacje mieszanki
Ostatnio zmieniony przez Ithyphallic 2015-09-04, 15:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Goldi3G 
zielenina



Wiek: 32
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 39
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-09-07, 14:05   

czyli co myslicie ze to wina sondy ?
 
 
Yaro 
KLUBOWICZ
Yaro

Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 595
Skąd: Koscierzyna
Wysłany: 2015-09-07, 18:54   

Łatwo sprawdzić sąde. Podpiąć i sprawdzić czy podaje prawidłowe wartości.
 
 
JacekeR 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 63
Skąd: Stargard
Wysłany: 2015-09-23, 19:03   

U mnie wywala następujące błędy:
P-0421
P-0171
P-0302
 
 
Yaro 
KLUBOWICZ
Yaro

Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 595
Skąd: Koscierzyna
Wysłany: 2015-09-24, 08:44   

Zacząłem tankowac na innej stacji i przestało mi wywalac błąd.
 
 
jezyk147 
KLUBOWICZ


Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 192
Skąd: Żory
Wysłany: 2015-09-24, 21:07   

Z ciekawości na jakiej stacji tankowałeś? Bo mojego kolegi nie przekonują historie o tym jak samochody z silnikami diesel'a nie chciały zapalić po wyjechaniu z stacji Auchan.
_________________
Mitsubishi Eclipse 2G Lift 1999 4G63
 
 
 
Yaro 
KLUBOWICZ
Yaro

Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 595
Skąd: Koscierzyna
Wysłany: 2015-09-25, 08:48   

Jak kiedyś zatankowałem na Auchan to mi od razu błąd wyskoczył że zbyt uboga mieszanka paliwowo coś tam. A teraz tankowałem na jakiejś prywatnej i przeszedłem na 100 oktanową.
 
 
s.golaszewski 
zielenina


Dołączył: 06 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2017-10-06, 19:32   błąd p0431

witam

mam bład p0431 głośna praca i zwiększone spalanie, kompresja ok, wnioskuje po sondach ze padł katalizator moze on mieć wpływ na spananie ok. 20 lpg na miescie hyundai santa fe 2,4. spalanie nie jest aż tak dotkliwe w trasie. Błąd się pojawia przy spokojnej jeździe w trasie. samochód kupiony nie sprzedawca twierdzi ze nic się nie działo ps. piszę tutaj bo to jednostka mitsubishi
Ostatnio zmieniony przez s.golaszewski 2017-10-06, 19:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mateo-salvadore 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 151
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2017-10-07, 12:36   

W moim pierwszym poście (drugim ogólnie w tym topiku) napisałem, że ten błąd spowodowany jest uszkodzenie sondy lub kata.

Wykresy wyglądają poprawnie, ale przedstawiłeś mały fragment wykresu i nie wiemy czy sondy są ciepłe, czy zimne... logika wskazuje na Kata, niemniej wtedy wskazania drugiej sondy powinny być inne. W tym silniku o ile pamiętam sonda jest dwustanowa.
Ja bym próbował jakoś sprawdzić sondę zanim wymienię KATa (najlepiej podmienić od kogoś kto ma sprawną, jeśli masz taką opcję i się przejechać).
KATa jak wiadomo można wywalić w ogóle, co jednak nie musi oznaczać końca problemów (złe wskazania sondy, błędy, wyższe spalanie, mniejsza moc...).
_________________
Był: Eclipse 3G GS 2.4 aut.
Jest: Mercedes CLC 1.8 kompressor aut.
 
 
s.golaszewski 
zielenina


Dołączył: 06 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2017-10-07, 12:49   

silnik był ciepły na jałowych obrotach, wydaje mi się żejak kat jest sprawny wykres drugiej sondy powinien być bardziej płaski, ale może się mylę
 
 
mateo-salvadore 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 151
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2017-10-07, 19:05   

Masz rację, szczególnie na ciepłym silniku, gdy KAT już działa. Osobiście jednak nie podejmę się analizy wykresów, bo nie znam się na tym na tyle, żeby robić za eksperta ;)
Ale gdy czujnik podaje złe dane to nie wiesz czy to faktycznie takie są dane czy zły jest czujnik ;)

W jakimkolwiek aucie z przebiegiem 150kkm (czasem wcześniej, czasem później) można spodziewać się konieczności wymiany katalizatora, mimo wszystko trudno stwierdzić na odległość co jest nie tak.
_________________
Był: Eclipse 3G GS 2.4 aut.
Jest: Mercedes CLC 1.8 kompressor aut.
 
 
s.golaszewski 
zielenina


Dołączył: 06 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2017-10-08, 20:08   

a czy katalizator moze mieć znaczący wpływ na spalanie, po samym miescie bierze mi około 20l lpg
 
 
mateo-salvadore 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 151
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2017-10-08, 20:20   

Jeśli jest już niedrożny to tak. W dodatku wskazania sond mają na to również wpływ.
_________________
Był: Eclipse 3G GS 2.4 aut.
Jest: Mercedes CLC 1.8 kompressor aut.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 16